Het Huis met de Pilaren

Meer informatie over restaurant Het Huis met de Pilaren

Duur
HLA .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De ambiance in het restaurant was, evenals de vriendelijkheid van de bediening, prima. Dat kon echter niet gezegd worden over de kwaliteit van het eten. Als voorgerecht namen wij kervelsoep en gerookte paling, de soep was veel te zout, de paling smakelijk, alleen werd deze geserveerd met een overdaad aan sla, dat stond niet zo op de kaart. Als hoofdgerecht nam mijn vrouw een vegetarisch gerecht, 2 kaasrolletjes en plakkerige puree, weinig aantrekkelijk opgediend en vrij smakeloos, de prijs kwaliteit verhouding was hier volledig zoek . Ik had runderlever besteld, deze hoort dun uitgesneden te zijn maar verscheen in hompen hetgeen de smaak niet ten goede kwam. Na een klacht hierover en navraag in de keuken, kwam als antwoord van de kok dat de lever nu eenmaal zo door de slager werd aangeleverd. Een vreemd antwoord, ik dacht dat de taak van een kok is om aangeleverde grondstoffen zodanig te bewerken dat ze goed en smakelijk te eten worden, en niet om een en ander plompverloren uit te serveren. Al met al een zeer teleurstellende maaltijd hoewel de wijn uitstekend was.
Logan .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Omdat de familie van mijn man uit Bergen komt, kozen we vanuit nostalgische overwegingen dit restaurant. Eigenlijk vonden we het wel iets komisch hebben, de houten lambrizering, de lelijke schilderijtjes en lampen en slechte verlichting. De bediening die het eten opschepte van grote schalen, vonden we wel huiselijk en gezellig overkomen, ook al leken ze voortdurend haast te hebben. Er stonden letterlijk wat pannetjes op het vuur te pruttelen op een tafel in het midden van het restaurant. Het eten was ook wat oubollig qua smaak en opmaak, de groenten waren doorgekookt, maar het vlees was wel lekker mals zoals je moeder het vroeger thuis maakte. De vegetarische schotel bestond uit twee kaassouffle's, gevuld met brie. Niet echt smakelijk. De prijs van de gerechten vonden we hoog.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Het Huis met de Pilaren is leuk, de koffie goed en de gebakjes van de plaatselijke banketbakker super. Lekker buiten zitten en mensen kijken op de markt of naar de mooie Ruine-kerk kijken, ook leuk. Maar... we pakten de geplastificeerde menukaart buiten op die aan alle kanten plakte... Een heel vies gevoel en zeker niet hygiënisch. Ook op een ander tafeltje gekeken, ook daar een plakkerige kaart. En bij het gebakje standaard geen papieren servetje, of was men dat vergeten? Dat van die plakkaart later even netjes rustig aan de bar gemeld en eigenlijk keek men ons aan "waar heeft u het over...". En er werd niets aan gedaan. We gaan er van uit dat alles schoon verder is, maar meteen plakkerige handen hebben omdat je het menukaartje oppakt klopt niet...
Vreugde .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wat een prachtige nostalgische sfeer tref je aan in het Huis met de Pilaren. Het is overal uitvergroot genieten op het sfeervolle terras met een goed glas M.I.P rose. In het schilderachtige café en in het stijlvolle, tijdloze restaurant. Heerlijk puur gegeten , top asperges en de beroemde tournedos stroganoff. Ouderwets aan tafel bereidt met aandacht voor het gerecht en de gast en dat proef je !!!
Een ouderwetse dame blanche met de warme saus in een mooi pannetje geserveerd maakte het feest compleet. We kijken uit naar de volgende keer ......
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wij waren hier in het kader van een amusetour. De Amuse was een gewone stroganof. Gewoon maar wel lekker. Geen uitdaging. De ambiance is letterlijk stoffig en oubollig. Brandveiligheid ernstig tekort schietend. En de toiletten gewoon niet fris.
Mikat .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Een verrassing voor mijn verjaardag. Bij binnenkomst loop je al tegen pilaren aan, die blijkbaar als kapstok dienst doen. Een onwelkom gevoel, omdat wij niet gereserveerd zouden hebben, terwijl dit wel gebeurd is. Een tweede medewerker weet zich de reservering wel te herinneren en snel wordt een tafeltje in orde gemaakt. Een tafel die blijkbaar al voor twee was gedekt, het verdomhoekje?? Zo voelt het wel! Onze jassen worden niet aangenomen, bij andere gasten wel, we hebben de jassen maar over de stoelen gehangen. De 2 stoelen zijn te breed voor de tafel of is de tafel te smal voor de stoelen? Het is er donker, er is minimaal verlichting. Snel worden de drankjes opgenomen en deze arriveren redelijk op tijd. Dan de kaart, deze wordt snel gebracht, maar het duurt langer voordat de bestelling wordt opgenomen. Ik heb als voorgerecht een proeverij. Bij het brengen wordt niet verteld wat er allemaal op het bord ligt, dat moet ik zelf maar uitzoeken. Een geroosterde boterham, met de fraaie naam toast, wordt even later gebracht. Alleen ik krijg dit, mijn overige tafelgenoten niet. De hoofdschotel, een tournedos van de grill wordt kaal op een koud bord gelegd en is niet echt heel warm. De tournedos komt namelijk uit de keuken, deze wordt vervolgens op een nieuw en dus koud bord gelegd en uitgeserveerd. De tafel is wederom te klein voor alle borden met bijgerechten. Wel wordt attent nog naar een tweede drankje gevraagd. De bediening is alleen professioneel vriendelijk, ik mis echte gemeende vriendelijkheid.
Als dessert een grand dessert besteld en ook hier mist de uitleg over de gerechten op het bord. Een toelichting is wel zo klantvriendelijk.
Dit restaurant heeft een nieuwe en frisse en vooral lichte bries nodig! De gemiddelde leeftijd is ruim boven de 60 en blijkbaar de doelgroep. Het is een donker en somber hol, een opfrisbeurt met wat lichte verf en nieuwe kleuren is hard nodig! En is de elektriciteitsrekening wel betaald? De verlichting is zo minimaal dat je zowat een zaklamp nodig hebt om de kaart te kunnen lezen.
Het eten is over het algemeen redelijk, maar behoorlijk aan de prijs. Een kaal bord met vlees als hoofdgerecht staat niet sympathiek.
Een aan- of afrader? Spreekt een sombere jaren '70 sfeer je aan en je hebt er geen moeite mee om voor de naam te betalen, geen probleem. Ik zou het niemand aan- of afraden. Prijs-kwaliteitsverhouding is behoorlijk scheef! Voor een mandje stokbrood betaal je 4,50 Euro extra.
Ilse N.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Op zondag 17 oktober heb ik samen met mijn familie tijdens de kunst-10-daagse bij Het Huis met de Pilaren gegeten. Het restaurant doet aan als een oud jagershuis met een warme sfeer. Het was echter wel erg donker en rumoerig, waardoor we elkaar slecht konden verstaan. Er was voor het eerst weer een wildkaart en daarnaast was er natuurlijk de gewone kaart. De opties waren vrij beperkt en alle prijzen lagen rond de 20-30 euro. Voor mij viel de keuze uiteindelijk op de gebakken zalm. We moesten meer dan een uur op ons eten wachten en de bediening negeerden ons volledig.

De zalm was ontzettend vettig en zout. De opmaak en de hoeveelheid was erg karig voor de prijs. Ik kreeg er zachte, doorgekookte groenten, een smakeloze salade en krieltjes bij. De krieltjes waren totaal restaurant onwaardig. Voor dit gerecht betaalde ik 25 euro en thuis zou ik binnen een 15 minuten (i.p.v. een uur) voor nog geen 5 euro een 5x zo betere versie hiervan op tafel kunnen zetten.

Kortom, geen aanrader vanwege:
- Slechte service
- Idiote prijs/kwaliteit verhouding
- Lang
- Rumoerig en donker
HLA .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Het restaurant is gevestigd in een oud pand in het centrum van Bergen, het interieur past daarbij, het is er knus en gezellig. De menukaart is vrij gevarieerd, naast de gebruikelijke gerechten staan er bijvoorbeeld kalfslever en stoofpaling op. Wij namen sliptong en de paling, allebei op de juiste wijze klaar gemaakt, erg lekker. Er was een overvloed aan bijgerechten, voor ons wat te veel, maar als je een grote eter bent aantrekkelijk. De wijn en bediening waren ook prima, niets te klagen dus.
Hoepla .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Vergane glorie is het meest toepasselijke woord. Het cijfer voor het eten (tournedos en zeetong, € 26,50 en € 39,50 waren op zich prima) wordt naar beneden gehaald door de fantasieloze, fletse krieltjes en het groente-garnituur van worteltjes met peultjes die niet waren schoongemaakt. Heel onaangenaam, zo'n mondvol met draadjes. Het meisje van de bediening deed haar werk op zich goed en onze klacht zou worden doorgegeven aan de keuken. Een goedmakertje in de vorm van een kop koffie van het huis zat er niet in. Erger was dat de atmosfeer in het restaurant werd verpest doordat er alvast was begonnen met de schoonmaak van de bar/het buffet. De penetrante geur van het schoonmaakmiddel verspreidde zich door het hele restaurant zodat zelfs de mensen die er ver vanaf zaten er hinder van ondervonden. Meer in het algemeen voelt het niet prettig dat de schoonmaak al begint terwijl je nog zit te eten. Tot slot willen we opmerken dat de ober een vrij ongeïnteresseerde indruk maakte i.t.t. tot het meisje van de bediening.
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Vanwege de lokatie hebben we voor het Huis met de Pilaren gekozen, het is beroemd tot in Amsterdam. Het was mooi weer dus we konden op het terras zitten en hadden een prachtig uitzicht op de kerk. Dat was meteen ook het beste aan dit restaurant. Op het terras, dat ingebouwd ligt achter de pilaren en dus niet echt in de open lucht, mag gerookt worden en we zaten de hele tijd in de rook van de buren.
Hoewel er weinig tafels waren duurde het een flinke tijd voor we koffie kregen en daarna tot er iemand kwam vragen of we nog iets wilden eten. De broodjes waren vervolgens duur en tamelijk fantasieloos.
Jammer van de prachtige lokatie.
Blackandwhite .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Afgelopen week hier gegeten vanwege positieve reviews op deze site.
We verheugden ons op een goed dineetje. Echter kwamen van een koude kermis thuis.
De salade bij de carpaccio zat vol zand (nee, niet 1 korreltje). Verder was dit voorgerecht van middelmatige kwaliteit. Ik maakte een opmerking over de slecht gewassen salade naar de aanwezige kok. Echter vroeg hij mij of het niet een pijnboompit was, nogal arrogant, het bord knarste van de zandresten, en daar bleef het bij. Ik hoopte tenminste op 1 gratis consumptie. Maar zonder verdere opmerkingen of aandacht van hun kant over mijn terechte klacht verlieten wij dit naar verhouding veel te dure restaurant. Voor ons de eerste en laatste keer.
Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Afgelopen week op zoek naar eetgelegenheid in Bergen.
Het gerenommeerde Huis met de pilaren werd onze keus.
Mooie historische locatie in centrum Bergen.
Onze verwachtingen waren hoog gespannen.
Helaas, de bestelde varkenshaassate was taai, de bijgeleverde salade smakeloos.
De patat was duidelijk opnieuw gebakken, kortom het was slechter dan cafetariakwaliteit.
We hebben het gemeld, echter er stond niets tegenover.
We hadden het meteen moeten melden,zei de serveerster dan had ze ons nog iets anders kunnen aanbieden.
Klopt inderdaad,maar daarvoor waren we net iets te hongerig.
Wilt u nog koffie vervolgde ze?
Nee, niet van de zaak, logisch.
De kok kwam op een gegeven moment in het restaurant, echter negeerde ons volkomen.
Nee, gastvrijheid en kwaliteit ontbraken deze avond totaal.
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Na er een paar jaar niet meer geweest te zijn, hebben we er onlangs weer een keer gegeten. Het werd een poos geleden allemaal wat minder; bijgerechten waar geen aandacht aan geschonken werd en hoofdgerechten aan de prijzige kant.
Vooraf een uiensoep en een carpaccio. De uiensoep was goed van smaak en niet te scherp. De carpaccio daarentegen had niets speciaals, een beetje flauw en beneden gemiddeld.
Als hoofdgerecht natuurlijk de tournedos stroganoff. Daar kamen we tenslotte voor. Stond dit nog niet zo lang geleden niet als chateaubriand op de kaart? Het vlees was toen in ieder geval iets malser en de portie iets groter. Maar de bereidingswijze aan tafel is nog net zo vertrouwd. De wijnkaart biedt meer dan voldoende om een goede keuze te maken.
Al met al leuk om hier weer eens gegeten te hebben, hoewel de prijzen nog steeds te hoog zijn voor de kwaliteit van de gerechten.
Monooo .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
We hebben hier een supermaaltijd gegeten. Het personeel heeft service in de bloedvaten, vooral de details als "let op het afstapje" en de terrasverwarming direct aan als je een sigaretje rookt buiten. Je voelt je echt welkom en als een koning behandeld.
Als voorgerecht hadden we franse uiensoep en mn partner scampi's. De uiensoep was de lekkerste die ik ooit gegeten heb en de scampi's waren voortreffelijk.
Als hoofdgerecht hadden we gamba's en Tournedos Opera. De gamba's waren heerlijk gekruid en de Tournedos had een verfijnde diepe smaak.
Goed om te zien dat er echt op de details werd gelet, zoals het bakje warm water met citroen om de vingers in te wassen. En toen ons botermesje op de grond viel kwam onze vaste ober direct met een nieuwe zonder daar om gevraagd te hebben.
Als toetje had ik de Dame Blanche met echte eigengemaakte warme chocoladesaus die ter plekke werd opgeschept uit de pan.
Kortom een geweldige ervaring waarbij het totaalplaatje klopte. Als je in Bergen bent mag je dit restaurant niet missen!
ROELOF L.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Wij gingen, na al eerder, in dit restaurant eten.
We kregen vooraf van het huis stokbrood met boter en kruidenboter.
Ook een karaf water werd niet in rekening gebracht.
Heerlijke moezelwijn, Piesporter Michelsberg.
Als voorgerecht namen we een mosterdsoep en een kreeftensoep met een scheutje cognac. Heel netjes dat ze vooraf vragen of je inderdaad een scheutje cognac in de soep wilt hebben.
Allebei de soepen heerlijk van smaak. Vooral de kreeftensoep is een aanrader. Zo heerlijk van smaak en er zit veel kreeft in de soep. Top.
Als hoofdgerecht namen we gamba's in knoflooksaus en de specialiteit van het huis de tournedos 'Stroganoff'.
Normaal kun je deze specialiteit krijgen vanaf 2 personen.
Maar omdat het restaurant niet helemaal vol zat kon het ook voor 1 persoon. Heel klantvriendelijk dus.
Ook deze beide hoofdgerechten waren heerlijk.
De tournedos ' Stroganoff" blijft een traktatie. Lekker mals vlees, zeer goede smaak en een overheerlijke saus erbij. Dit wordt bij je tafel klaargemaakt. Een aanrader.
Verder wordt bij het eten een groente, salade, gebakken aardappels en frieten geserveerd. Prima allemaal.
Dessert hebben we niet genomen omdat we genoeg hadden gehad.
Resumerend: goede, aardige bediening. Heerlijk, smaakvolle gerechten.
We komen hier zeker terug.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Het is een historische locatie omdat er vroeger veel kunstenaars kwamen - die tijden zijn voorbij, het zijn nu voornamelijk dagjesmensen. Daar is het aanbod op toegesneden, weinig originele gerechten: standaardkaart met tournedo's , zalm e.d. Ook de bereiding is weinig vindingrijk en de kwaliteit van b.v. de lamshaasjes was niet best. Daarbij kwamen een cafetaria-slaatje en te gare snijbonen. De prijs was aan de hoge kant gezien de kwaliteit (voorgerechten rond 14, hoofdgerechten rond 24 euro).
Alles bij elkaar een matige ervaring - deze ambiance verdient beter.
Willem H. VdW .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Met vier personen aan een ronde tafel van de lunch genoten. Het eten was ouderwets lekker, de service vriendelijk en voorkomend en het was gewoon goed. De huiswijn perfect en wat leuk om eens op een kaart weer wat mooie gerechten van toen te zien. Stroganoff, ijs met geflambeerde kersen etc. Wij komen zeker terug!
Schreuder .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2012
Samen met m'n man hier gegeten, vriendelijke ontvangst, het restaurant zat vol maar we konden even plaats nemen en alvast wat te drinken bestellen aan de stamtafel, terwijl onze tafel in orde werd gemaakt. Lekkere malse tournedos en kalfsoester met gamba's gegeten , echt een aanrader!