Het Hooihuis

De Stok 13 4703 SZ Roosendaal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Hooihuis

Peterpaul H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Het overbekende en populaire restaurant in Roosendaal. Ambiance is gezellig. Op zomaar een doordeweekse dinsdagavond is het druk te noemen zowel binnen als buiten.

Ondanks alle enthousiasme en goede cijfers hier ben ik toch wat kritischer. De geserveerde rode huiswijn (de cabernet franc) is niet bijzonder maar prima. Maar wel veel te warm geserveerd. Jongens en meisjes van de bediening kamertemperatuur is zeker niet warmer dan 18 graden......

Kreeftensoep was goed maar ik ben nog op zoek naar stukjes kreeft. Wel zat er droge zalm in de soep. Hoofdgerecht Solomillo was aan de droge kant en mist absoluut een sausje of iets dergelijks. De beloofde oregano-citroen knoflookboter heeft waarschijnlijk alleen naar het bord gekeken. Jammer! Toetje van stroopwafelijs erg goed.
Jacco S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Genoten van een heerlijke lunch in een prachtige tuin!! Bediening vriendelijk. Gerechten smaakvol en voldoende. Ook binnen zag het er allemaal erg mooi en schoon uit. Een aanrader dus als je in de buurt van Roosendaal bent. Ik ben ervan overtuigd, hier komen we zeker eens terug, maar dan om het diner uit te proberen!!
FunFactory .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
ETEN
Het eten was heerlijk en de borden waren netjes opgemaakt.

BEDIENING
De bediening was vriendelijk en behulpzaam, ondanks dat het druk was.

DECOR
We hebben buiten gezeten, mooi verzorgd terras waar ook in de middag een groot vuur was. Dat gaf erg veel sfeer. De rondlopende pauw was vermakelijk.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Prima gegeten, prettig restaurant met vriendelijke bediening. Een verrassing op deze plek! Het terras schijnt heel bijzonder te zijn, dus komen nog eens terug als de zon schijnt.
Myrthe D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Lekker eten, bijzondere maar goede opmaak. Fijne bediening. We waren met een groep van 12 en de wachttijd viel mee, voor het voorgerecht kregen we een plankje met vers lekker brood en we kregen tafelwater in leuke flessen. Mooie aankleding vab het restaurant.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Geweldig restaurant. Helaas was het weer iets minder en moesten we binnen zitten. Ondanks dat het vrij druk was, viel dit niet op. De bediening was geweldig, netjes/aardig/attent en lettend op details. Het eten ronduit verrukkelijk. We waren met 3 personen en kregen bij het aperitiefje (een witte wijn en twee rode port - tawny!) een mandje brood (veel brood, wel lekker). Enige minpuntje hier was dat een bordje voor het brood (om te smeren en met olie en zout te 'kledderen') ontbrak. Als voorgerecht kozen we voor twee kleine carpaccio (waarvan een zonder melk/lactose) en een vissoepje. Als hoofdgerecht twee maal de sliptong (waarvan wederom een zonder melk/lactose) en een maal Ierse angus biefstukjes. De vis kon naar keuze gefileerd worden geserveerd. De wijnen waren uitstekend en de bediening kende de kaart en wijnen!
Als nagerecht wilde ik eigenlijk de kaas (maar zat te vol) en besloot de Zuidam proeverij te nemen. Beide dames gingen voor de Hooihuiskoffie. Wat een afsluiter!!!! Goed gekozen likeuren en whiskey's. Al met al TOP, het eten, de bediening (incl. omgang met allergie) en locatie.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gehoord dat dit het beste terras van Nederland had, dus even gaan kijken. Inderdaad erg sfeervol, je verwacht het niet op die plek. Als lunch een burger gegeten en die was van prima kwaliteit. Ook de speciaalbieren vielen erg in de smaak. Bediening is erg goed, vriendelijk en ze houden de tafel goed in de gaten. We komen hier zeker nog terug.
René D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
weer heerlijk gegeten op het beste terras van Nederland, er staan heerlijke gerechten op ons menuke wat er op staat is allemaal heerlijk maar omdat de kaart niet zo groot is kom je wanneer je hier wat vaker gaat eten op het zelfde terug, het dessert aardbeien achter glas met saletein single vineyard is een heerlijke afsluiting
yrrah-44 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Vrijdag weer heerlijk gegeten op het altijd sfeervolle terras en onder het genot van de lekkere huiswijn!
Wat een perfecte service, vanaf ontvangst tot het naar huis gaan, en wel door het gehele personeel, petje af. Niet voor niets het terras van het jaar!

Harry en Rietje Battes
Stephanie S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gegeten! Als het asperge seizoen weer begonnen is dan ga ik eigenlijk altijd wel een keer bij het Hooihuis eten. Superlekker! Je kan er zelfs met een asperge excursie dag mee, hartstikke leuk idee en initiatief. Ook het voorgerecht (frisse zalm) en de dessert (aardbeien achter glas) was heerlijk! Bediening is vrolijk en niks is te gek voor ze! En de tent zelf ook helemaal top en leek ingericht. Ik ben fan!!
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
De bediening, m.n. ober Remie, was echt top. We bestelden een vegetarisch gerecht waar een ingredient in zat wat we niet wilden. We konden gewoon iets nieuws bestellen. Zo waren er nog een paar dingen die erg servicegericht waren. Aanrader dus!
Suze T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Smaakvol
Maar tegen goede prijs / kwaliteit verhouding !
De entourage is fantastisch en de service zeer goed
Zeker voor herhaling vatbaar
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Donderdagavond hebben we hier gegeten. Mijn partner en ik kozen beiden voor het 3 gangenmenu wat men aanbiedt voor € 29.95. Mijn partner startte met een traditionele rundercarpaccio. Smakelijk, gewoon goed. Ikzelf nam een superfood salade. Dat vond ik een aangename verrassing. Een diep bord, helemaal gevuld met gezonde ingrediënten. Oerbiet, linzen, gepofte rijst, avocado, zaden enzovoort. De gepofte rijst zorgde voor een lekkere bite en de graantappelpitten voor een zoete toon. Heerlijk. Ook de hoofdgerechten waren prima. Mijn partner nam de sliptong en ikzelf de Ierse Angus biefstukjes. Prima bereid en prima van smaak. Ik had er meer dan voldoende aan, mede omdat de salade vooraf erg vulde. De sliptong had best wat meer mogen zijn.
De nagerechten waren erg lekker. Mijn citrus sabayon kan ik van harte aanbevelen. Een streling voor je tong. De kaas van mijn partner viel ook goed in de smaak.
We hebben hier een heerlijke maaltijd gehad met een goed glas wijn. De bediening was zakelijk, maar vertelde bijvoorbeeld niets over de geserveerde wijn of over de gekozen kaasjes en bijgerechten op het kaasplankje. Dat was net de finishing touch geweest.
Samenvattend; prima gegeten, goede prijs-kwaliteit verhouding, bediening kan iets beter, meer betrokken.

Lauran G.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
In de brasserie gegeten met een 10-aantal gasten. Door de drukte was het erg rumoerig. Vervelende bijkomstigheid is dat we voor mijn gevoel wel door 4 personen geholpen zijn, en echt om de vijf minuten. Dan weer een mandje brood, dan weer 'of alles smaakte', dan weer een 'is alles naar wens' etc. etc. Niet heel rustig gegeten voor mijn gevoel (ook een erg hoog tempo). Eten was wel prima. Heerlijke vissoep, prima carpaccio en bovenal een goede huiswijn. Komen zeker nog een keer terug maar gaan dan toch weer boven zitten (rustiger)
Guust D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Donderdag met een gezelschap in het Hooihuis gegegeten en het was gewoon erg goed.
Zeer vlotte en vriendelijke bediening.
Tussen de gangen door even tijd om te praten en dat was een perfecte timing,echt een aanrader dit Hooihuis,ga zo door,
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Ben je in Roosendaal GA HIER HEEN! Wat een geweldige zaak! Zelden heb ik zulk goed leuk en gezellig personeel meegemaakt. Super service, vriendelijk en heerlijk eten! Ik kan werkelijkwaar niks bedenken wat ik niet goed
vond. De zaak ziet er erg gezellig uit en buiten staat er een super toffe tipitent in de tuin. Het vuurtje en de kaarsjes branden.....wilde er niet meer weg.... Ik ga hier zeker terug komen :-)) Dankjewel Hooihuis!! Groetjes van Vera ( en haar 2 zussen ;-) )
Cees Q.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Met 10 man boven in het restaurant fantastisch en gezellig gedineerd, mooie lokatie, vlotte bediening.
Vooraf een extra gang om in te komen " gegratineerde oesters" er waren diverse mensen welke dit nooit zelfs reproefd hadden, een groot success en werkelijk heel apart en verfijne smaak.
Daarna ala-cart, lekker en goed gegeten, geen ongetogen woord van de gasten.
Diverse complimenten, niet alleen over het eten, maar ook over de lokatie. Alleen maar goed dus, zeker aanbevelenswaardig.
elssmulders100 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Het was een Kerstdiner, 7 gangendiner.
Gelukkig allemaal kleine gerechten met een bob wijnarrangement,
Dat had eigenlijk iets meer wijn mogen zijn, t was net een grote slok.
Verder heel gezellig met een Charles Dickens koor die langs de tafels liepen.
We kregen na afloop nog een tasje mee met reclame van andere bedrijven.
CPCK .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ik heb met collega's (16 personen) een high tea gedaan. Er waren 2 tafels naast elkaar gezet, maar zo dat 6 personen met de ruggen naar elkaar toe zaten. Toen we vroegen of de tafels tegen elkaar aan geschoven konden worden, werd er gezegd dat dat toch niet uitmaakte, want dan zaten sommigen ook ver uit elkaar. Dit vonden wij niet echt netjes.
Verder werd de thee goed bijgevuld.
Het eten was heel goed.
Het restaurant ziet er leuk uit.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We zijn weer eens gaan eten bij Het Hooihuis in Roosendaal. Gelukkig hadden we gereserveerd, want zonder reservering werd je heen gestuurd.

Na een vriendelijke ontvangst werden onze jassen aangenomen en was er begeleiding naar een tafeltje. Daar werd de drankkeuze opgenomen, kregen we een menukaart en werd er vers brood geserveerd.

We hadden ons van te voren geïnformeerd en wisten dat we voor "ons menuuke" gingen.

Als voorgerecht koos een van ons voor de oesterzwammen (gegrild, japanse raapstelen, pompoenpitten, croutons, vinaigrette van roquefort en noten en winter postelein) en mijn partner nam de geitenkaas (gebakken geitenkaasje, appel, dadels, noten en mesclun sla). Beide gerechten hadden iets warmer mogen zijn, maar smaakten prima.

Het hoofdgerecht bestond voor beiden uit wildpeper (stoof van hert, wildzwijn, haas, bockbier, kruidkoek, preiselbeeren). Dit werd opgediend met in een mok wat frites. Hier was niets op aan te merken. Heerlijk!

Het dessert werd een ouderwetse dame blanche en appeltaart in een glas. Ook weer uitstekend.

Het verwonderde ons dat ook bij een 100% bezetting er voldoende aandacht voor elke klant was. Ook het anticiperen op de allergie van een van ons was perfect. Een compliment.

Omdat we tegenover de open keuken zaten konden we goed waarnemen hoe daar gewerkt werd. Een hoge druk, maar een goede afstemming op elkaar. Het was een geoliede machine, waar je je vingers bij kon aflikken en dat deden twee van de drie koks ook om vervolgens met dezelfde handen producten op de borden te leggen. We hebben daar wat van gezegd.

Ondanks deze twee minpuntjes hebben we toch van een uitstekende maaltijd genoten.