Het Hof Van Bussloo

Dinsdag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
JaapenGerdientje .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Inderdaad was het broodplankje weergaloos. De geur van het brood, mmm... Wij vonden het voorgerecht van champignon in bierbeslag heel erg lekker. De verse salade die bij de hoofdgerechten werd geserveerd was geweldig fris en smaakvol. Zoals al vaker gelezen is de zelfgebakken friet heerlijk. We hebben (weer) een heel gezellige avond samen gehad in Hof van Bussloo en komen zeker nog terug.
Aad G.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Een bijzondere ervaring om te eten in een logement dat 10 jaar geleden nog een jongerensoos was. Samen met vrienden hebben we hier van een heerlijk diner genoten. Het hoofdgerecht was wish-bone, een iets dunnere uitvoering van de bekende t-bonesteak. Deze was heerlijk mals en bijzonder goed van smaak. precies zoals de prima bediening aangaf. Daarbij heerlijke frieten in schil - zelfgemaakte dus - en witlof met spek. Al met al een uitstekende combinatie. De dames genoten van liefst 500 gram gamba's en ook deze waren voortreffelijk gegaard en smaakten prima.
De desserts waren ook zeer goed; heerlijk smakende ijssoorten, mooi opgemaakt. Kortom: een aanrader van jewelste!
En erg belangrijk: de kwaliteit/prijsverhouding was uitstekend.
Annelies M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Hele mooie setting voor een sfeervolle avond. Een prachtige (voormalige) boerderij, waar we echt super hebben gegeten! Voorgerecht van gerookte zalm en paling was heerlijk; entrecote met brie top, en de appelbol kon ik niet laten staan. En de service was erg goed! Aanrader voor een gezellig avondje uit!
Hj T.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Zondag met zoonlief bij de Hof gegeten en dit keer eens niet mijn favoriet, kalfslever!
Bediening had veel nieuwe gezichten, maar ook Gjalt de Vries, een jonge "ouwe" rot in het vak.
Wederom heerlijk soepje en daarna mooie schnitzel. Dubbele espresso met bijbehorend drankje maakte de avond compleet. Dank jullie wel! Tip: een beetje meer licht op het terras(wens van het bedienend personeel) DOORGAAN
JandL .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Het was jammer genoeg niet warm genoeg om op het terras van het Hof van Bussloo te eten, maar gelukkig was er binnen voldoende plaats voor een onaangekondigde bezoeker, die na een stevige wandeldag wel trek had. Ik bestelde de ossenhaaspuntjes. Gevraagd werd of ik vooraf een broodplankje wilde. Dat bleek een gouden greep. Ik kreeg een plankje met een warme, grote donkere boerenbol, geserveerd met roomboter en diverse andere garnituren. Alleen hierom zou ik graag nog eens terugkomen in dit restaurant. De ossenhaaspuntjes met een pepersausje werden opgediend met brede, goed gebakken frietjes, worteltjes en een frisse salade. Geen kwaad woord hierover, maar wat in mijn herinnering vooral bleef, was de smaak van dat voortreffelijk stuk brood. Voor ik het vergeet te vermelden: de bediening was zeer vriendelijk en correct.
Beste (meneer) Jan,
Hartelijk dank voor uw recensie. Wij waarderen het zeer als onze gasten de moeite nemen om de bevindingen betreffende een bezoek aan ons restaurant te verwoorden. Graag belonen wij u voor uw recensie met een ove(N)r heerlijk broodplankje. U kunt ons een email zenden met uw adresgegevens en er komt een tegoedbon naar u toe. Nogmaals hartelijk dank!
Het team van Het Hof van Bussloo

Reactie van proever:

Dank voor uw aardige reactie. Ik zal echter geen gebruik maken van uw aanbod. Lezers van deze rubriek moeten er van op aankunnen dat ik mijn recensies schrijf zonder dat ik daar voor- of achteraf iets voor ontvang. Ik hecht aan een zo onafhankelijk mogelijke positie, het accepteren van attenties, hoe goed ook bedoeld, kan daar afbreuk aan doen. Met vriendelijke groeten, Jan.

anf 2e reactie van restaurant:

Goedemorgen beste (meneer) Jan,
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij snappen uw reactie volkomen en het was ook niet de bedoeling om u hier mee in verlegenheid te brengen. Het is enkel uit enthousiasme en weten uit ervaring dat maar een enkeling de moeite neemt om zijn/haar ervaringen te verwoorden met een recensie. Desondanks, nogmaals onze hartelijke dank hiervoor.
Hartelijke groet,
Het team van Hof van Bussloo
Hj T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Op zomerse septemberavond nog buiten gegeten bij de Hof.
Plek genoeg, helaas hadden meerdere tafeltjes nog gebruikssporen van vlekken op het tafelblad.
Bediening is prettig en snel. Mijn tafeldame nam vooraf geitenkaas met vijgen en ik nam champignons Dordogne. Hoofdgerechten waren ossenhaaspuntje en een overheerlijke kalfslever.
Laatstgenoemde is voor mij altijd de reden hier te eten, overtreft de hele regio. Tafeldame neemt normaal een toetje, maar daar kwam ze niet meer aan toe, door de hoeveelheid van ossenhaaspuntjes. Het was weer gezellig en lekker.
Johanmeijer20 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Prima eten in geweldige ambiance met zeer vriendelijk bediening. Probeer de slibtongetjes, soep en calamaris. Echte friet.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Met een Groupon hier een stoofpotje van rundvlees gegeten. Die was zeer goed: je proefde duidelijk de vele kruiden die gebruikt zijn. Een echte, ouderwets goede stoofpot. Met dikke frieten, heerlijke prei en salade. Als dessert sorbet en kletskoppen met kaneelijs. Heerlijk. Er werd een ronde, goede rode wijn bij de stoofschotel geschonken.
Wie van boerderijrestaurants in een werkelijk prachtige omgeving houdt moet hier beslist heen. Mooi ingericht, niet te oubollig. Ruime parkeerplaats. En vriendelijke, attente bediening. 's Zomers moet het hier als in Frankrijk zijn! Een aanrader voor een ontspannen avondje heerlijk eten op het platteland van de IJsselvallei.