Het Heerenlogement

Markt 31 4112 JR Beusichem Nederland Kaart

Over het restaurant Het Heerenlogement

Een heerlijke rollercoaster aan smaken

Stap de drempel over en laat het culinaire avontuur beginnen! Neem de tijd en geniet van het allerbeste uit de klassieke Franse keuken. Je bent hier echt een avond uit, aan alles is gedacht. Het enige wat jij hoeft te doen is genieten!

Meer informatie over restaurant Het Heerenlogement

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:00

• MasterCard , Pin
7,2
Trudie T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten, mooie ambiance, goeie wijnen: aanwinst in Beusichem!

(Stom dat deze recensie 120 karakters moet bevatten)
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Een herberg, dat doet het me aan denken. Je drinkt wat, en je eet iets.
Gewoon goed gemaakt. Geen fratsen. Om met vrienden daar te eten.
Aan tafel komen het heerenloogement erbij staan.
dinekevanlith .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk gegeten, niet heel veel keuze maar voldoende, lekker buiten gezeten. Leuke bediening, komen zeker nog een keer terug.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Vanavond voor het eerst in Het Heerenlogement geweest. Leuke locatie met een restaurant gedeelte, opkamer en wijnkelder. Ook is er een theatergedeelte en verschillende terrassen. We waren hier met de AH bon. Ze hadden geen speciaal menu, maar we konden gewoon van de kaart bestellen. Vooraf proeverij, wat eigenlijk alle 5 de voorgerechten van de kaart zijn, maar dan in kleinere porties. Dat was een goede keuze,... want we konden eigenlijk geen keuze maken. Als hoofgerecht hadden we diamanthaas. Lekker mals stukje biefstuk met asperges, dikke frieten en rabarber. Prima bistro/herberg en vriendelijke bediening. Een opmerking over het dessert. Deze werd op een houten plank geserveerd. Dat vonden we voor een dessert niet echt een goede presentatie en kan beter op een mooie porseleinen schaal of bord. De koffie had wat meer 'pit' mogen hebben.
123jans .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Misschien niet helemaal eerlijk maar toch in vergelijk met het "oude"Heerenlogement kan er nog wel een en ander verbeterd worden.We hebben lekker gegeten maar vonden de bediening matig.Hoewel ik er bij moet zeggen dat de "jongste bediende" ons keurig hielp. Maar de begeleiding aan hem liet te wensen over.Verder was het rumoerig in de keuken.We konden het mooi eens uitproberen met de AH bon maar vinden het niet meer de moeite waard om uit Rhenen naar Beusichem te komen terwijl dit eerder wel het geval was.Jammer we hadden er meer van verwacht.
dianspek .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten met de Albert Heijn actie. Groot voordeel dat je zelf van de kaart mag kiezen en geen vast menu, Vriendelijk personeel en een gezellig restaurant. We komen zeker nog eens terug.
Eveline W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Discreet laat ik mijn tranen vloeien over mijn bord. Ik huil niet vaak tijdens het eten, maar dit keer wel. Geen vreugdetranen overigens.

Dikke tranen van verdriet. Met grote zorgvuldigheid heb ik de laatste kruimels van mijn hemelse Oreo-koekjesfantasiedessert bij elkaar geschraapt waarbij ik totaal geen oor of oog heb gehad voor mijn omgeving die ongetwijfeld oorjeuk heeft gekregen van het geluid van mijn bestek. Het zou ook kunnen dat ze bevangen waren door het lekkers op hun bord, en ik daardoor de gelegenheid kreeg om ongegeneerd alle emoties te kunnen laten gaan.

Ik heb gelachen, gesmuld, heen en weer gewiebeld op mijn stoel, want Gut (ik doe geen God, je zou maar mensen beledigen) wat was dit lekker. Van ontvangst tot het sluiten van de deur; eten bij het Heerenlogement blijkt een ongekend feestje van smakelijk niveau en gepast vermaak.

Goede gerechten, perfecte balans (salade en kaas op dezelfde temperatuur, runderpastrami op smakelijke dikte) nergens een overheersende stortvloed aan marinades of salades, maar een prettige, discrete smaakexplosie zoals het hoort.

Groot pluspunt is de Chef die zich niet in zijn keuken verstopt, maar met zichtbaar plezier wijnen adviseert, zijn kaart toelicht en zelfs een culinair tipje van de sluier oplicht. In de bediening geen strakke schorten en gezichten, maar frisse blonde staartjes en een meidenidool dat niet zou misstaan op posterformaat in de bakvissenkamer. Ben ik normaal niet zo fan van heel jong grut aan de tafel, deze dames en heer stralen de frisheid en het plezier van een lentebries uit, en dat maakt tafelen leuk, gezellig en luchtig. Zoals het hoort tijdens een avondje uit.

Ik bezoek Het Heerenlogement al ruime 15 jaar in verschillende settings, maar ik heb mij nog niet zo vermaakt en vrolijk gevoeld als het laatste bezoek.

Lieve Helmer, Janneke en team, maak alsjeblieft je belofte waar. Blijf hier nog minimaal 20 jaar..
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Erg lekker gegeten, vooral maissoep niet vergeten
Bediening was top , Helmer (eigenaar/chef) ad de tael.
Sfeer goed, wijn spijs ook top. Prijs/kwaliteit top
Andries_vdNvS .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het Heerenlogement is zo'n regionaal etablissement dat al heel lang bestaat, en waar je altijd graag terugkeert. Fijne sfeer, goede locatie en bovenal wordt er consequent goed gekookt, ook al wisselen de uitbaters nog wel eens zoals recent weer is geschied.
Ook ditmaal hebben wij heerlijk gegeten en de huiswijn bleek een goede keus! Hier wordt duidelijk met passie en kunde gekookt! Terwijl het restaurant vol zat bleef de bediening op niveau met oog voor de kleine details... Met zoveel aandacht voor alles wat de gast pleziert zal ongetwijfeld de inrichting binnenkort nog een upgrade krijgen opdat deze (weer) matcht met het niveau van het eten en de service.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We waren al veel vaker in Het Heerenlogement geweest. Tot de vorigen eigenaren een ander plan hadden en de zaak overdroegen aan de huidige uitbaters. Benieuwd naar hun ontvangst en gerechten hebben we last minute gereserveerd voor een diner. De ontvangst was warm en hartelijk. Wel viel meteen op dat de gezelligheid heeft plaatsgemaakt voor een – in mijn ogen – wat killere sfeer. Het oude pand heeft nu een wat toegankelijker interieur gekregen, maar met de toegankelijkheid is ook de ongezelligheid naar binnen gebracht. Dat is wel jammer. Gelukkig vielen meteen wat positieve zaken, zoals een fles gratis Beusichems water. Leuke vondst! Dan de gerechten. Die waren allemaal prima. Ik gebruik bewust de term ‘prima’, omdat niks verbluffend of uitmuntend was. Dat geeft ook niet, want de prijs-kwaliteitsverhouding is wel erg goed. Je krijgt waar voor je geld. En nogmaals: de bediening en algehele ontvangst en service is goed!
Dank voor de positieve, kritische recensie, we gaan -waar ruimte is voor verbetering- punten oppakken!
Saartje71 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Wat een prachtige locatie, superleuk gastvrij team en verrukkelijk eten! Kaart niet al te groot vind ik enorm pluspunt! Nu al was het lastig kiezen uit al die lekkernijen. En... Bijkomend voordeel is, zo vertelde de kok/eigenaar, dat hij zo gegarandeerd kon werken met verse producten en uitdaging houdt. Want de kaart wordt iedere week een klein beetje aangepast. Geweldig dat je dus zo iedere keer dat je komt opnieuw wordt verrast met gerechten die met veel passie en liefde worden bereid. Kortom, aanrader!!
P.s. De prijzen zijn ook nog eens erg aangenaam :-)
Bedankt voor de leuke recensie!
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Verrassende gerechten combinaties, zeer smakelijk en mooi gepresenteerd.
Vriendelijke bediening en dat alles tegen een redelijke prijs. Ga zo door Helmer en Janneke.
Leuk om te lezen, bedankt!
Mtboon .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Net een paar dagen open, heelrojk gegeten, gastvrij ontvangen en spontaan personeel. Leuk dat Helmer (de chefkok) zelf regelmatig een rondje langs zijn gasten maakt!
Dank voor de leuke recensie!
Anne-Greth V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Dit restaurant, prachtig gelegen in een mooi monumentaal gebouw, straalt gezelligheid uit zowel van buiten als van binnen. De bar in het restaurant, geeft het wat extra's.
Wij hadden de eer bij de opening aanwezig te zijn: zelfde naam maar nieuwe eigenaren en een nieuw jasje. Voorafgaand aan het diner kregen we warm brood en boter met vadouvan. Lekker en weer eens wat anders. Vooraf kreeg ik een carpacio van zwijnshaas met een dressing van trekdrop, dat tot mijn verrassing perfect bij het vlees paste. Als hoofdgerecht had ik een schelvis met courgette pasta. Het klinkt zo simpel maar zo smaakte het zeker niet. Dit was voor mij een gerecht dat ik wel dagelijks kan eten. En omdat ik een zoetekauw ben had ik een dessert van tarte tartin met walnoot, peer, cardamon en eigengedraaid vanille ijs. Bij mijn tafelgenoten vielen het kaasplankje en de creme brulee ook prima in de smaak. Ieder gerecht was mooi opgemaakt en over de smaken niets dan lof.
De kaart is niet groot maar voor ieders smaak is er wat te vinden en de gerechten hebben een hele goede prijs kwaliteit verhouding.
De service hier is heel gemoedelijk en persoonlijk. Ze hebben een fantastische start gemaakt en ik raad iedereen aan hier zeker te gaan eten!
Bedankt voor de leuke recensie, Anne-Greth!