Over restaurant Het Heden

Populaire Diner en Lunch spot op het Noordeinde

Restaurant Het Heden in Den Haag is gevestigd in een monumentaal pand aan de bekende winkelstraat 'Het Noordeinde'. Knusse tafeltjes, een gezellige bank met heerlijke kussens en de vriendelijke bediening zorgt ervoor dat je je meteen thuis voelt. Of je nu goed uit eten wilt, komt voor een uitgebreide lunch of alleen voor een kop koffie, bij Het Heden zit je goed.

In de zomer kan je hier heerlijk genieten in de tuin. Hier kan je terecht lunch, high tea, high wine, borrel en diner. De ene helft is overdekt met druivenranken en achterin kan je genieten van de zon.

Meer informatie over restaurant Het Heden

Service8,3/10
Decor8,1/10
Paula B. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk gegeten, lekker vers, vriendelijke bediening!
Kitty V. (0 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Friedel . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Goede prijs /kwaliteit verhouding, gewoon lekker eten. Voor de frisse nazomeravond waren er gelukkig dekentjes in de tuin. Het personeel was erg attent; er was een grote groep te gast maar ze zorgden ervoor dat de overige gasten daar niet onder te lijden hadden. Prima plekje!
Idaperigaultmonte . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Het voorgerecht was super,hoofdgerecht top en het nagerecht was ook niets mis mee.
De bediening was zeer vriendelijk ,snel en geeft info met betrekking tot het eten wat er geserveerd wordt.
Omgeving verrassend en zeer gezellige locatie om met ze tweetjes te zitten of met een grotere groep.
kom zeker terug.
Kris.arns . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
de high tea was erg geslaagd! fijne omgeving en erg goede service met een lach! goede keuze aan thee en de hapjes waren erg goed te eten!
E.m.boyd . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Hartstikke leuk restaurant met erg aardige bediening. Het was erg druk maag toch vriendelijk geholpen en erg lekker gegeten. Lekker centraal gelgen aan het noordeinde, aan de eind van de avond zonder problemen naar de prachtige tuin kunnen verplaatsen om nog even te borrelen. Zeker een aanrader.
Jetbreukelman . Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij hebben met een AH-restaurantactiebon genoten van een speciaal verrassingsmenu in een ongedwongen menu met zeer vriendelijke en snelle bediening.
Sincerios . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Lekker eten, ontzettend vriendelijk persoon met een goede service. Zeker een restaurant om bij terug te komen.

Enige minpunt is dat achter in de tuin veel spinnewebben zijn, dat maakt het eten daar iets minder leuk. Maar bovenal hebben we hier een hele leuke avond gehad.
B K. Gastronoom (18 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Iedereen zit in de tuin. We hebben de AH verassing menu genomen; zalm salade, gebakken kabeljauw op een pureetje (weinig) met dille en wat groenten en dessert trio van carrot cake, oreo mousse en coffee mouse. Het eten is lekker, prima smaken. Hoofdgerecht is zonder friet of gebakken aardappelen geserveerd. Voor ons was dit wel voldoende. Zonder de AH actie is de prijs (30 €) wel duur voor wat je op je bord krijgt, matige porties en je weet niet vantevoren wat je zal krijgen voor die prijs. De bediening is wel vriendelijk maar traag, maar 3 serveersters en 2 koks op ca.45 klanten. Dus er zitten 1 uur tussen de ene gang naar de andere.
Monicayordi . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Vanavond met de AH bonnen naar Het Heden. Mooie grote tuin. Heel gezellig. We kregen een voorgerecht, hoofdgerecht en toetje voor de prijs van 30 euro met het tweede menu gratis. Alle drie de gerechten waren prima. De zalm was een goede moot en heel goed bereid. Helaas waren de porties niet zo groot (wat verwacht je voor die prijs) en hebben wij tussentijds brood bijbesteld waar we vervolgens zo lang op moesten wachten dat mijn partner al klaar was met eten en mijn eten koud was geworden. Het viel mij op dat er veel tafels waren met gasten met lege glazen. Een gemiste kans. De beide meisjes deden ontzettend hun best en waren heel gezellig maar ze kwamen duidelijk handjes te kort. We bestelden bij iedere gang een passende wijn. De serveerster zij geen probleem. Er werd geen wijnkaart aangeboden. De wijn was bijzonder slechte kwaliteit. M.a.w. mooie locatie, goed eten en leuke spontane bediening. Als de service sneller is en de wijn van betere kwaliteit dan zouden wij zeker terug komen. We rekende af voor 2 3 gangen menu's 6 glazen wijn en brood in totaal zonder fooi 60 euro.
Anne S. Gastronoom (11 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Voorgerecht was wat saai, gerookte kip met kleine salade, maar hoofdgerecht was goed klaargemaakte zalm. Graag had ik van tevoren een keuze gehad, maar we konden wel (dieet) wensen doorgeven. Dessert was voornamelijk op basis van chocolade maar bij aangeven kreeg ik een heerlijk fruitig dessert. Prijs zeker erg gunstig nu met de AH actie. Personee erg vriendelijk en bekwaam. Leuke plek in de tuin!
Anouksoetermeer . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Ja super die tuin bij het heden! Alleen hou ik er echt niet van als iemand een tafeltje verderop zn sigaret opsteekt als ik net mn eten krijg. Toen we om een tafeltje binnen vroegen vond de serveerster dat héél erg raar. Ik snap dat je iets minder aandacht hebt voor dat ene tafeltje binnen, als je hele buiten vol zit. Maar de serveersters liepen zeer regelmatig heen en weer tussen de (open) keuken en de tuin. Elke keer langs ons. En toch moesten we toen ons hoofdgerecht kwam voor een refill vragen. Erg jammer. Het eten was overheerlijk en dat maakte een hoop goed. We hadden t verrassingsmenu (jammer dat niemand de dieetwensen had overgenomen van de reservering dus dat ik het nog een keer moest uitleggen) en dat bestond uit eendenborstfilet, zalm, en een eclair met witte chocolade parfait. De eend was zalig, de zalm perfect gebakken en de pafait echt heerlijk. Klein minpuntje die eclair was zo echt niet te eten. Als in hij was vrij taai voor soezendeeg, en we kregen alleen een lepel als bestek. Afgezien van dat de kok wel een wat gullere hand mag hebben bij het opscheppen (had ik nou nog honger na afloop of niet? Zo'n twijfelgeval...) heeft de kok de avond echt super gemaakt! De espresso die ik naderhand kreeg voorgezet was niet te drinken, dus volgende keer neem ik thee, want ik ga zeker terug naar het heden!
Petertaal . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Erg verrassende rustgevende locatie in hartje centrum van Den Haag. Na binnenkomst aan kunnen geven wat de eetwensen waren. Aangezien het een verrassingsmenu was, was het afwachten wat er ons zo worden voorgeschoteld. Alle gangen van het drie gangenmenu waren smaakvol, vers en mooi opgemaakt op het bord.
Danielle H. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lekker en ontspannen gegeten in de zomerse tuin van het Heden. Personeel kundig en ongecompliceerd. Een aanrader midden in stad!
Shinshan . Gastronoom (31 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vandaag hier gegeten met de ah-actie. Leuke tent met prachtige tuin. Het was vandaag erg warm dus we konden lekker in de tuin zitten. Vriendelijke ontvangst. De zaak zat gezellig vol.

Vooraf een salade met gerookte heilbot. Prima, vooral de vis was goed van smaak. Hoofdgerecht zalm met gegrilde groenten en aardappelpuree. Zalm was precies goed doorbakken, flink portie. Als nagerecht een soes met witte chocoladesaus en een frisse frambozensaus, lekker zomers.

Kortom, prima gegeten. Prijs-/kwaliteitverhouding prima in orde. Wij komen hier zeker terug.
IRobert . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eten was prima, niets bijzonders maar ook niet vies. Via AH actie bij Het Heden gekomen waar op de site een wekelijks wisselend menu wordt vermeld, voor het menu wordt naar Facebook verwezen. Bij het restaurant blijk er echter een verrassingsmenu te zijn ipv. een keuzemenu, erg jammer aangezien ik juist restaurants had gezocht die een keuzemenu boden. Erg mooie tuin achter het restaurant waar we heerlijk op een zomerse avond hebben gezeten. Wel is roken in de tuin toegestaan waardoor we vaak in rookdampen zaten tijdens het eten. Dit is erg smerig!
Willem_Zon . Gastronoom (14 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een verrassingsmenu vanwege de AH-actie. De verrassing zat 'm er slechts in dat we niet wisten wat we zouden krijgen, niet verrassend qua eten of combinatie. Vooraf een salade van paksoi met eendeborstfilet en een pittige dressing. De paksoi lag ergens onder de rucola, de eendeborst was wat ondefinieerbaar van smaak en de dressing was allesbehalve pittig. Hoofdgerecht op de huid gebakken zalm, met gegrillde groenten en aardappelpuree. De zalm was goed, evenals de groenten, maar de puree was lauw en het geheel was net als het voorgerecht eigenlijk wat kleurloos. Het nagerecht was het dieptepunt: een eclair gevuld met witte chocoladesaus waarvan het onduidelijk was of het nou ijs moest voorstellen of dat het te laat uit de vriezer was gehaald. Pluspunten waren de vlotte en no nonsense bediening en het grote en diepe terras. Qua eten echter niet voor herhaling vatbaar. Waarom niet iets uitgesprokener en verrassender, als je middels de AH-actie nieuw publiek wilt trekken?
I-bakker . Bourgondiër (2 recensies) 6 /10
- kleine porties
- eten was zeer matig
- erg lang wachten ( met excuus dat er 9 hamburgers moesten worden gebakken..??)
- ze konden de drukte ws niet aan! de actie van AH dus geen succes.
Krovican . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Was hier voor de AH restaurantactie. Ze hadden het zo druk dat je af en toe te lang ergens op zat te wachten. Leek me meer een personeels tekort als slechte wil. De bediening was ondanks dat ze al de hele dag in de hitte aan het rennen waren goedlachs en vriendelijk. Het eten was prima. Eendeborst filet vooraf, en een redelijk groot stuk kabeljauw als hoofdgerecht. Perfect gegaard. Helaas was de puree iets te korrelig. Het toetje was een heel leuk en smakelijk drieluikje met lemon curd, en een bananencakeje dat mischien net te lang onafgedekt had gestaan. De ambiance is gezellig met niet te veel opsmuk. Met lekker weer is de grote tuin achter zeker een aanrader.
Hans V. Fijnproever (9 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mooie zomeravond en diner werd geserveerd in de tuin van het restaurant. Aangename en gezellige ambiance. Gerechten heerlijk en vers. Wij hebben genoten.