Het Havenhuis

Geerkade 19 4871 CK Etten-Leur Nederland Kaart
31-767620602

Over het restaurant Het Havenhuis

Franse keuken met Hollandse twist

De keukenbrigade van dit restaurant maakt er elke week een bijzondere gelegenheid van. Niet alleen de in de keuken bereidde gerechten weten zij prachtig - en lekker - op tafel te zetten, ook staat de bediening bekend om hun prettige service en gastvrijheid. Naast de enorm goede sfeer binnen, is ook de omgeving een bezoek waard. Vlakbij de havens van Etten-Leur is het prachtig wandelen, voor of na je diner!

Meer informatie over restaurant Het Havenhuis

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11.00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hannie- .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben vaker bij het Havenhuis gegeten. Dit keer was het minder goed. De keuze op menukaart was (voor ons) niet zo. Voor- en nagerecht prima maar de hoofdmaaltijd viel tegen. Bijna geen groenten, het vlees (mix van sucade en biefstuk) niet geweldig. De sucade bevatte veel vet en de biefstuk had enkele spieren.
Bovendien waren er klanten die een hond meegebracht hadden die onder tafel lag. Het was weliswaar een rustig dier maar zijn baas wreef af en toe behoorlijk door zijn langharige vacht. Dit vinden wij niet hygiënisch. Een hond hoort niet in een luxe restaurant thuis!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hebben echt heel lekker gegeten met zeer goede bediening ! Lekkere hapjes vooraf gekregen ! Het 3 gangen menu was echt heel goed ! en als laatste een koffie met Amaretto die ons goed smaakte !
Hanneman .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Ontvangst prima, op verzoek een ander tafeltje was geen bezwaar. Maar toen begon het wachten, latere tafels kregen eerder een menukaart/amuse als wij. Glazen stonden niet op tafel; kortom; het was rommelig. Bij de eerste gang was de wijn vergeten van het wijnarrangement. Verder verliep het prima. het meisje werkte er pas, dus het rommelig is haar vergeven, maar wel fijn dat ze dat ven meldde, dat verzacht de pijn, alle begin is moeilijk.
De gerechten zagen er mooi uit. Voorgerecht kabeljauw/foccacio en eendenrilette was prime, de eendenrilette heerlijk. Ik zou er alleen iets van heel dunne geroosterde toast met zeezout bij doen. Hoofdgerechten waren prima (hert/parelhoen en vangst van de dag, als was de vis ietwat uitgedroogd, ws te lang onder de salamander gestaan?). De frites waren vergeten, maar daarom kregen we koffiethee gratis aangeboden. Prima opgelost. Toetjes waren divers: chocolademousse prima. maar het proeverij van desserts bestond uit 3 maal slagroom, i stukje koek en 2 kleine wafeltjes chocolade en 1 bol ijs. Dat noem ik eerder een proeverij van slagroom als iets anders, dus die viel enorm tegen. En....lapsang souchon thee na, dat maakt weer veel goed.... Kortom, we hebben kennis gemaakt via de AH-actie, waardoor de prijs uiteraard enorm goed was. Maar bij een ? normale rekening is de prijs/kwaliteit niet gunstig te noemen.
sas0909 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
van de kaart gegeten alles was prima we kregen een goede uitleg, ik wilde graag een glas wijn wat zowel bij mijn voorgerecht paste als hoofdgerecht. Ook daar konden ze me een goede keus bieden, dat het gehele team vrij jong is geen enkel probleem, er zat voldoende tijd tussen de gangen in.
sas0909 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
op dinsdag 3 januari 2017 hier gegeten met mijn man wat goed bevallen zowel de service als het eten waren van goede kwaliteit, de dame die vond hielp vond het wel grappig dat wij vanuit Arnhem hier kwamen eten, we vertelde dat we in een hotel Trivium sliepen en bewust voor dit restaurant gekozen hadden omdat men geen standaard kaart had. De gehele team is vrij jong wat totaal niets afdeed aan de service en kwaliteit een prima avond gehad
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Het verrassingsmenu is echt een aanrader! Wijn buiten de kaart gedaan. Vraag om de Valpolicella Ripasso.
VanEpscheuten .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Met vrienden samen via AH actie gegeten bij het Havenhuis. Je mag gewoon uit de kaart kiezen, dat is altijd fijner dan een speciaal menu voor de actie. Alles is goed verzorgd en er wordt vriendelijk bediend.
Leuk is dat je per gerecht een bijpassende wijn per glas kunt bestellen.
Incs .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Om 12u30 gereserveerd en aanwezig voor de lunch, om 13u00 werd het eerste drankje gebracht. Om 13u40 kwam het voorgerecht. Om 14u25 ben de auto maar gaan verzetten omdat de 2 uur parkeerschijf-tijd op was en het hoofdgerecht nog moest komen. Tussen hoofdgerecht, nagerecht en een kopje koffie zat nog ruim een uur; om 15u42 hebben we de rekening gevraagd.

Management: zorg dat je personeel de tijd en ruimte heeft om het vak te leren; hier wordt niemand denk ik gelukkig van. Ruim drie uur over een lunch doen is in elk geval niet wat wat wij onder 'goed' verstaan.
Merie S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Met de AH actie hier gegeten. Je kan gewoon van de kaart eten en je betaald alleen het duurste voor-, hoofd- en nagerecht. Super oplossing en vrije keuze! En het was heerlijk.
thebri .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Kerstavond gegeten met vrienden, het was onze vierde ervaring en de verwachtingen waren hoog gespannen. Helaas viel het erg tegen. Het eten was heerlijk maar de bediening zeer on-professioneel. Ze vergaten te vragen of we gebruik wilde maken van het wijn arrangement, tot 3x toe om een kan water gevraagd wat maar niet kwam en de uitleg van het eten was erg onder de maat. Maar met name de uitleg over de wijn sloeg echt helemaal nergens op, de serveerster brabbelde op een moment letterlijk " er zit iets van fruit in" en "oh ja ook iets van citrus". Heel jammer want de ambiance van dit restaurant als ook het eten zelf zijn echt geweldig!!
same1953 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Goed restaurant dat zeker een aanbeveling waard is. Prima service en amibiance. Jammer dat het voor ons zover weg is maar de haard is dichterbij en even zo goed
Ilse S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Deze keer waren we bij Het Havenhuis voor een etentje met personeel. De ontvangst is fantastisch, het personeel is vriendelijk, en het eten zalig. We komen er zeker terug!
gerritsegerardon .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Gezellige ontvangst, zeer goede presentatie van de gerechten. Uitstekende kwaliteit en smaak.
Enig minpuntje; de muziek stond vrij hard. We gaan hier zeker nog eens naar terug!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk genoten van een 3 gangen verrassingsmenu met mijn broertje. Het was heerlijk. Vriendelijke ontvangst, zeer vriendelijke serveerster, mooie zaak. Wij gaan zeker terug. Jammer dat ik geen foto's kan uploaden!
BoukS .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het eten was prima maar het had met wat meer groenten mogen zijn. bij de kalfswangetjes zat een half blaadje witlof dat had wel wat meer mogen zijn.
K. V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Verrassend restaurant, fijne sfeer en veel ruimte tussen de tafels, wat erg prettig was. Heerlijk gegeten. Gereserveerd via IENS ivm de AH-actie. Tegen onze verwachting in konden we gewoon van de kaart eten. Het 2e (iets goedkopere) gerecht was gratis. Aanrader. Wij komen zeker nog eens terug.

Enige puntje wat ik kan bedenken; de herfstsalade was wat te groot voor een voorgerecht.
Theoria J.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Jammer dat regels belangrijker zijn dan klantenbinding. Als je (na aftrek van de bonnen) voor bijna 200,- besteedt en je gaat moeilijk doen over aftrek van de AH bonnen dan heb je volgens mij niet goed begrepen hoe je aan klantenbinding kunt werken. Vooral irritatie als op de rekening Ricard staat waarvan de serveerster zei dat ze dat niet in het assortiment hadden !!!!!
anjabielars .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Leuke vlotte bediening. Gezellig restaurant. Aanrader!! Heerlijke carpaccio op, goed gebakken tournedos , zalig dessert..........
Kitty W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het was in een woord"HEERLIJK"!!!
LaraKuiper .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Geweldige ambiance. Zeer vriendelijk en hulpvaardig personeel. Eten was geweldig en super mooi opgemaakt.
Alleen maar lof....
Een puntje van verbetering, de toiletten/deuren/klinken kunnen beter bijgehouden worden..