Over restaurant Het Gulden Vlies

De eetkamer van Alkmaar

Bij Het Gulden Vlies in het centrum van Alkmaar weten ze nog hoe het hoort. Dit is gastvrijheid van de oude stempel. Zonder al teveel gedoe, maar met eerlijke gerechten in gulle porties. Tel daar het eeuwenoude pand bij op en je nostalgische avond uit is compleet!

Meer informatie over restaurant Het Gulden Vlies

Maandag t/m Zaterdag 09:30 - 02:00
- High Tea 11:00 - 18:00
- Bar 12:00 - 02:00
- High Tea 11:00 - 18:00
- Bar 12:00 - 00:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Zerha .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Verrassende combi's in het proeverijtje als voorgerecht! Hadden eend met iets met rode kool als hoofdgerecht, heerlijk dessert. Heel vriendelijke bediening! Kortom leuke avond gehad! Aanrader!!
Margaretha W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Inmaeningrid .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Al jaren een zeer leuk ingerichte, gezellig restaurant ! Echter het eten zeer onder de maat ! Van het voorgerecht t/m het dessert !
Christa B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
wij waren met AH 2e menu gratis bij het Gulden Vlies, kregen keus uit 2 voorgerechten en 3 hoofdgerechten, alles was heerlijk en zeer vriendelijke bediening!
E-tje7 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Eten in een kroeg is niet echt mijn ding. Slechte bediening, weinig tijd voor de gast. 2e gratis is wassen neus. Voor deze mini porties kun je geen €35 vragen
Mary W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
De bediening was allert. Verder heb ik niets te melden. Ik heb hierboven alles al vermeld. Ik vind 120 tekens wel heel erg veel.
Corrie S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We waren op tijd t regende.wr hadden er zin in.vrij snel wilt u wat drinken .jus niet echt lekker erg dun .donker biertje. voorgerecht.geitenkaas goed te eten.proeverij .redelijk soepje was lauw.jammer de restgoed.
Hoofdgerecht eendeborst met rodekool en kastange puree.was goed heet.eigenlijk wel lekker.nog wat te drinken wijntje en biertje .toen vrij lamg gewacht op dessert stroopwafelparfou.was lekker maar zo lang op moeten wachten.de aankleding int geheel vonden we saai onaantrekkelijk bediening had t druk dus niet veel tijd .volgende keer gaan we het ergens anders proberen
Annie D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het eten was heerlijk Het personeel was vriendelijk je kon met vragen terecht ik ben heel erg te vreden
Masja A.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Aardbeien met slagroom als AH menu toetje. SCHANDALIG!! oh en de service.. toen ik als serveerster werkte lette ik op of mensen iets wilden of als hun glas bij a leeg was.. hier kijken ze, maar toch niet.. sta je signalen te geven dat je iets te drinken bestellen wilt, kijken ze langs je heen.. kan gebeuren, maar continu. Het eten daar is lekker, maar het AH menu een ENORME afknapper.. mag ook meer groente in. sorry kok.
Pinhitter2 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
We werden op een zeer vriendelijke manier ontvangen en naar onze tafel gebracht
De drankjes werden snel gebracht samen met de AH-menukaart.
Als voorafje namen we de Proeverij, wat ons heel goed smaakte.
Als hoofdgerecht namen we de eendenbout met rode kool.
Dit smaakte echt voortreffelijk, zelfs mijn partner ( die nog nooit eend en zelfs geen rode kool gegeten had ) vond het heerlijk.
Als nagerecht kregen we de stroopwafel parfait.
Ook die smaakte heerlijk.
De bediening vonden wij attent, op tijd met de drankjes vragen, goede uitleg van de gerechten, en ze namen de tijd voor iedereen.
Al met al een zeer geslaagde avond en een aanrader voor iedereen.

Groetjes van de fam. Oerlemans ( Gina en Sjaak ).

Groetjes Gina en Sjaak Oerlemans
Yvothoja .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Na lange tijd Het Gulden Vlies herontdekt. De ambiance is nog net als vroeger erg gezellig.
Heerlijk gegeten met vrienden.
Portionering prima in orde en de gerechten zijn met zorg klaargemaakt. Heerlijke zalm als voorgerecht gegeten, de carpaccio en 3 bereidingen van meloen bij de anderen zagen er ook prima uit. Overheerlijke eendenbout gegeten met kastanjepuree en rode kool. Dit vergezeld met een mooie en zachte rode tempranillo wijn. Voor mij geen ruimte meer voor een dessert, maar de mannen genoten van ijsmacarons en een trio van sorbetijs. Dit bezoek is zeker voor herhaling vatbaar!????????
Masja A.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Begin zomer kregen wij serieus als toetje aardbeien met slagroom, wat een afknapper!! Dat kan ik zelf ook wel halen in de supermarkt en het was nog in de aanbieding ook in die week.. vorig jaar was het geweldig en dit jaar duurder en simpel, oh en vorig jaar meer menukeus. We kwamen terug omdat het vorig jaar zo geweldig was, vorig jaar hebben we er drie keer het AH menu gegeten, maar nu zijn wij afgeknapt. Volgend jaar hopelijk iets specialers dan aardbeien met slagroom.. tjeezus.
Linnic .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
De voorgerechten waren wel lekker, alhoewel de pompoensoep erg flauw was. Daar kun je al snel een veel smakelijker soepje van maken. De hoofdgerechten, de eendeborst en het italiaans pannetje vielen erg tegen.
Het dessert de stroopwafelparfait was eigenlijk het lekkerst.
Na lange tijd weer eens bij het Gulden Vlies gegeten, maar dit was dan ook voorlopig weer de laatste keer voor lange tijd. Helaas.
Elma V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Lekker gegeten bij Het Gulden Vlies. Wat heerlijk dat er ook hier een knappe kok was die lekker zoutloos eten kon bereiden. Gelukkig kunnen steeds meer chefs dat. Verder vriendelijk personeel en gezellig druk.
Betsy D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Wij waren hier om onze 49e trouwdag te vieren, 49 jaar geleden hebben we op onze trouwdag in dit restaurant met familie en vrienden geluncht en onze huwelijksreceptie gehouden, dus dit was voor ons een 'tour nostalgique'.
Gusta R.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijk gegeten met vrienden in een leuke omgeving, relaxte sfeer en plezierige bediening.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heerlijk met de familie gegeten. Gebruik gemaakt van de AH restaurant actie. De porties waren meer dan voldoende!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We zijn erg prettig ontvangen. De gerechten waren zonder meer lekker, van goede kwaliteit en mooi geserveerd. Er had iets meer tijd tussen de gerechten genomen kunnen worden. De aankleding schept een mooie sfeer. Achter in de zaak is een muurbrede foto van de oude schouwburgzaal geplaatst. Mooi dat het eten van je bord zo wordt afgekeken door de mensen op die oude foto.
Ceesoostveen .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Fijne gerechten, mooi opgemaakt geserveerd, vriendelijke ontvangst en bediening. Ontspannen sfeer met veel aandacht voor gasten tijdens diner. Inrichting ietwat oubollig, maar niet storend. Aan te bevelen.
J P.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wij hebben van de AH actie gebruik gemaakt. En wat hebben we heerlijk gegeten, zeer plezierige bediening! Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. We komen zeker terug.