Het Groote Genoegen

Achter Het Stadhuis 10 5211 HN Den Bosch Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Het Groote Genoegen

Vlaamsche gezelligheid

Vlaamsch eetcafé Het Groote Genoegen is een mooie en gezellige locatie voor een onbezorgd avondje uit. Hier staat alles in het teken van culinaire verwenning. Geniet in goed gezelschap van de warme ambiance, smaakmakende gerechten en een mooi glas wijn. Er staan bij Het Groote Genoegen zowel Vlaamsche als regionale klassiekers op de kaart en dat zorgt nog weleens voor een lastige keuze. Gelukkig staat de enthousiaste bediening voor je klaat om je te adviseren waar nodig!

Meer informatie over restaurant Het Groote Genoegen

• : Parkeerplaats

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 12.00 - 00.00 uur

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Terras
diana D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Bediening was snel en erg aardig, salade carpaccio was ook prima. Het toilet, trap en menukaarten mogen wel een sopje krijgen.
Raimond777 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gisteren gegeten. Geen goede ervaring. Bestelling werd - ondanks twee keer uitleggen - niet begrepen. Voorgerecht gelijktijdig met hoofdgerecht geserveerd. Kwaliteit eten past niet bij de prijs. Veel herhaling in de verschillende gangen: maaltijdsalade bevatte voor een groot deel dezelfde ingrediënten als het voorgerecht (salade, gerookte kip, knoflookdressing).

Wij komen hier al bijna 20 jaar en nooit een slechte ervaring gehad. Lijkt alsof restaurant is overgegaan naar andere eigenaar of er is een andere kok.
Gertjan W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten !!!!!
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De gedurfde proeverij als verjaardagscadeau gekregen. Super leuk concept. 5 heerlijke gerechten met 5 bijpassende bieren. Eten was gewoon super. En de combinaties met de verschillende bieren maakten het helemaal compleet. De service was ook top! En de sfeer in deze zaak was ook goed. We gaan dit zeker nog eens doen.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Het restaurant heeft wat weg van een bruin café. De inrichting is vrij donker.
De muziek is hard en overheersend.
Het eten is goed maar niet heel bijzonder. Bediening is vriendelijk en vlot.
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Op 1 april hier met 6 personen gegeten. Na de hartelijke ontvangst naar onze tafel begeleid, we hebben gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu en ik mag zeggen het stelde niet teleur.
Als voorafje een mooi opgemaakt bord met salade en Italiaanse ham, met speciale dressing. Hierna gevolgd door een cappuccino van tomatensoep met truffel en crème erop.
Het hoofdgerecht bestond uit tournedos en Angus beef, natuurlijk met salade en frietjes.
Tot slot een dessert van cheesecake met limoenijs, een fijne afsluiter.
Het personeel is zeer deskundig en vriendelijk, de ambiance gezellig en het eten heel lekker en betaalbaar, dus zeker een aanrader!
Aj A.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Aardig personeel met oog voor details. Goede kwaliteit van het eten. We komen zeker nog eens terug. Ruime keuze op de kaart voor elk wat wils.
cees S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Goede kwaliteit. Prettige bediening met goede tips. Met vier oud-collega's echt lekker gegeten.
woutersteintjes .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hadden het high beer arrangement. Erg leuk en lekker! De bieren sloten mooi aan bij de gerechtjes. De bediening gaf bij iedere gang een mooie uitleg. Kortom; erg genoten!
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gisteren na een dagje winkelen konden we gelukkig hier nog aanschuiven. Zin in de Belgische keuken met z'n heerlijke biertjes. Gezellige entourage met vriendelijk personeel en een kaart die je kan en mag verwachten. Heerlijk gegeten met paar heerlijk biertje. Een aanrader.
Roy B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Lekker eten, prima bediening, sfeer op terras is matig.

Maar het feit dat zij geen kraanwater schenken, vind ik niet meer van deze tijd.
Het feit dat zij ook niet tegen een kleine vergoeding kraanwater schenken begrijp ik niet.
Het feit dat zij uitsluitend flessen water voor € 8,50 per liter (!) verkopen (2x een halve liter water ad 4,25) is schandalig en onbegrijpelijk gelet op de algehele prijsstelling van het restaurant.

Uitsluitend om die reden kom ik niet meer terug.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een gezellig eetcafé, met zowel een terras op straat als een knus dakterras. De keuken was Vlaams, heel origineel. We kozen de garnalenkroketjes met salade en de salade Het Groote Genoegen. Beide gerechten smaakten goed. Alleen was het prettig geweest om bij de garnalenkroketjes ook wat brood te serveren. En de salade Het Groote Genoegen bevatte eigenlijk te veel kipfilet en noten. Overdaad schaadt, en dat gold hier ook zeker. Ook ontbrak de dressing. De bediening was vriendelijk en flexibel.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
porties zijn ruim voldoende.
Eten met een vlaams tintje in de naam, had niet de indruk dat het specifiek vlaams is.
Decor boven verdieping is een echt eetcafe, terras achter wel leuk.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We hebben met een groep een 7 gangen menu gegeten en met elk gerecht een ander bier en waren verrast hoe goed deze combinatie smaakte en proefde.
vriendelijk bediend. We komen hier graag terug.
senseimaikel .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gisteren een hapje gegeten. Ondanks dat het personeel nog zat te eten werden we meteen geholpen. We hadden gekozen voor het stoofvlees. Dit werd mooi gepresenteerd. Het eten was erg smaakvol , het vlees erg mals en vooral lekker en meer dan voldoende. Een prima plaats om te eten
Wouter W.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
We werden een beetje ongemakkelijk ontvangen door de bediening.
Het decor doet redelijk knus en zeker huiselijk aan. De muziek op de achtergrond is een beetje bijeengeraapt maar zeker niet storend.
Wij mochten zelf een plekje uitzoeken en kregen snel de kaart. Na gekozen te hebben voor de "Pruuverij" werd ons daar verder weinig over verteld.

De 5 gangen kwamen redelijk traag na elkaar op tafel. Maar het was wel erg lekker. En zoals de proeverij beloofde pasten de begeleidende bieren goed bij de gerechten. Degene die ons bediende wist goed te vertellen over de gerechten en de bieren die erbij geserveerd werden.

Al met al een aanrader en de kans is groot dat ik nog een keer terug ga!
jank.mqs .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Na binnenkomst ruim 10 minuten zitten wachten op bedienend personeel, dus geen drinken, geen kaart enz.
Na het eerste drankje ging het een stuk vlotter.
Lekker voorgerecht, het bier wat erbij geserveerd werd (Brugse Zot Bock) hield helaas geen stand.
Hoofdgerecht met Bavaria Bock was prima!
Nagerecht oké
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Het Groote Genoegen is een gezellige zaak om binnen te komen, we werden meteen vriendelijk ontvangen. We hadden het groote genoegen menu gegeten, dat is bestaande uit een 4 gangen verassingsmenu. Vooraf kregen we een overheerlijke zalm tartaar, tussendoor hadden we een biersoep, die was ook voor de niet bier liefhebber een aanrader, hoofdgerecht was een duo van diamanthaas en hollandse tournedos en het nagerecht was een mooi opgemaakt bord met verschillende soorten fruit en ijs. Door drukte hebben we wel 20 minuten moeten wachten aan de bar, maar ook daar kregen we aandacht om de tijd door te brengen.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
5 jaar geleden deze locatie gekozen om onze bruiloft te vieren, het eten, de sfeer en service waren toen buitengewoon, het hele plaatje klopte!
Nu om ons jubileum te vieren terug gegaan.

Ruim vantevoren gereserveerd, echter drukke dag dus toch ruim half uur op onze tafel moeten wachten, gelukkig lekker weer dus even op het terras een drankje gedaan.

Vroeger was dit mijn favoriete restaurant, gewoon lekker en smaakvol eten en gelukkig goed en uitdagend gekruid geen flauwe hap of vellige keuzes.

Echter lijkt hier na 5 jaar niet veel van over en dat is erg jammer!

Vantevoren aangegeven dat we voor ons jubileum kwamen, helaas niet opgepikt of niks mee gedaan.

4 gangen verassingsmenu was goed maar echt niks bijzonders.
De gerechten waren allemaal ok maar niks was bijzonder of verrassend lekker, wat eerst bijzonder smaakvol was is nu gewoon een hapje eten.

Eerste gang salade opgemaakt met ik geloof fricandeau of sukade in ieder geval varkensvlees, geen fan van! Maar waar ik voorheen me echt durfde te laten verassen door Björn omdat alles smaakvol was, toch een beetje een tegenvaller

Bouillonsoepje ongelooflijk zout voor de rest weinig smaakvol

Hoofdgerecht diamanthaas met gamba er bovenop, rare combi en qua smaak ok

Dessert gemarineerd fruit erg lekker en ijs

We zaten op het terras, ondanks dreigend weer werd ons medegedeeld dat het droog zou blijven net voor t hoofdgerecht toch echt regen, zelf gaan verzitten bediening echter niet alert op het leeghalen Vd tafel waar we zijn gaan zitten stond nog vol met glazen van vorige gasten en half lege flesjes.

Drankjes aantal keer vergeten.

Bij afrekenen wel eerlijk en oprecht door medewerkster geuit dat het niet helemaal liep zoals het hoorde en we een drankje gratis hebben gekregen.

Attent, echter waar dit vroeger een restaurant was waar wij graag vanuit Eindhoven naar Den Bosch reden om hier lekker te gaan eten, is het voor ons nu een restaurant geworden waar je ok kunt eten onder het mom nu we er toch zijn.. Jammer! Het lijkt alsof de chef minder zijn eigen gang en creativiteit in zijn gerechten legt en meer op de mainstream gast inspeelt. Begrijpelijk maar ik ga juist voor net dat extra edgy randje..

Ach gelukkig een keer een wat mindere ervaring qua eten maar wel een mooie herinnering die we blijven koesteren aan deze plek.
Jan-Willem K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Voor de verandering een keer gebruik gemaakt van een kortingsvoucher voor een tweegangen lunch. Daarbij heb ik vaak het gevoel dat je dan een mindere kwaliteit krijgt dan normaal. Niets was minder waar.

We hebben genoten van een overheerlijke soepje en daarna een Groote Genoegen hamburger van 200 gram. Deze was heerlijk mals en sappig en met een soep vooraf een fikse maaltijd.

De kelner gaf leuke tips voor een passend biertje.

Het interieur lijkt een beetje rommelig, maar past goed bij het Vlaamse eetcafe.
Kortom voor een leuk prijsje lekker geluncht. Komen hier zeker nog en keer terug.