Het Groote Genoegen

Achter Het Stadhuis 10 5211 HN Den Bosch Nederland Kaart

Over restaurant Het Groote Genoegen

Vlaamsche gezelligheid

Vlaamsch eetcafé Het Groote Genoegen is een mooie en gezellige locatie voor een onbezorgd avondje uit. Hier staat alles in het teken van culinaire verwenning. Geniet in goed gezelschap van de warme ambiance, smaakmakende gerechten en een mooi glas wijn. Er staan bij Het Groote Genoegen zowel Vlaamsche als regionale klassiekers op de kaart en dat zorgt nog weleens voor een lastige keuze. Gelukkig staat de enthousiaste bediening voor je klaat om je te adviseren waar nodig!

Meer informatie over restaurant Het Groote Genoegen

• : Parkeerplaats

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 12.00 - 00.00 uur

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Terras
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gisteren na een dagje winkelen konden we gelukkig hier nog aanschuiven. Zin in de Belgische keuken met z'n heerlijke biertjes. Gezellige entourage met vriendelijk personeel en een kaart die je kan en mag verwachten. Heerlijk gegeten met paar heerlijk biertje. Een aanrader.
Roy B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Lekker eten, prima bediening, sfeer op terras is matig.

Maar het feit dat zij geen kraanwater schenken, vind ik niet meer van deze tijd.
Het feit dat zij ook niet tegen een kleine vergoeding kraanwater schenken begrijp ik niet.
Het feit dat zij uitsluitend flessen water voor € 8,50 per liter (!) verkopen (2x een halve liter water ad 4,25) is schandalig en onbegrijpelijk gelet op de algehele prijsstelling van het restaurant.

Uitsluitend om die reden kom ik niet meer terug.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een gezellig eetcafé, met zowel een terras op straat als een knus dakterras. De keuken was Vlaams, heel origineel. We kozen de garnalenkroketjes met salade en de salade Het Groote Genoegen. Beide gerechten smaakten goed. Alleen was het prettig geweest om bij de garnalenkroketjes ook wat brood te serveren. En de salade Het Groote Genoegen bevatte eigenlijk te veel kipfilet en noten. Overdaad schaadt, en dat gold hier ook zeker. Ook ontbrak de dressing. De bediening was vriendelijk en flexibel.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
porties zijn ruim voldoende.
Eten met een vlaams tintje in de naam, had niet de indruk dat het specifiek vlaams is.
Decor boven verdieping is een echt eetcafe, terras achter wel leuk.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We hebben met een groep een 7 gangen menu gegeten en met elk gerecht een ander bier en waren verrast hoe goed deze combinatie smaakte en proefde.
vriendelijk bediend. We komen hier graag terug.
Senseimaikel .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gisteren een hapje gegeten. Ondanks dat het personeel nog zat te eten werden we meteen geholpen. We hadden gekozen voor het stoofvlees. Dit werd mooi gepresenteerd. Het eten was erg smaakvol , het vlees erg mals en vooral lekker en meer dan voldoende. Een prima plaats om te eten
Wouter W.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
We werden een beetje ongemakkelijk ontvangen door de bediening.
Het decor doet redelijk knus en zeker huiselijk aan. De muziek op de achtergrond is een beetje bijeengeraapt maar zeker niet storend.
Wij mochten zelf een plekje uitzoeken en kregen snel de kaart. Na gekozen te hebben voor de "Pruuverij" werd ons daar verder weinig over verteld.

De 5 gangen kwamen redelijk traag na elkaar op tafel. Maar het was wel erg lekker. En zoals de proeverij beloofde pasten de begeleidende bieren goed bij de gerechten. Degene die ons bediende wist goed te vertellen over de gerechten en de bieren die erbij geserveerd werden.

Al met al een aanrader en de kans is groot dat ik nog een keer terug ga!
Jank.mqs .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Na binnenkomst ruim 10 minuten zitten wachten op bedienend personeel, dus geen drinken, geen kaart enz.
Na het eerste drankje ging het een stuk vlotter.
Lekker voorgerecht, het bier wat erbij geserveerd werd (Brugse Zot Bock) hield helaas geen stand.
Hoofdgerecht met Bavaria Bock was prima!
Nagerecht oké
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Het Groote Genoegen is een gezellige zaak om binnen te komen, we werden meteen vriendelijk ontvangen. We hadden het groote genoegen menu gegeten, dat is bestaande uit een 4 gangen verassingsmenu. Vooraf kregen we een overheerlijke zalm tartaar, tussendoor hadden we een biersoep, die was ook voor de niet bier liefhebber een aanrader, hoofdgerecht was een duo van diamanthaas en hollandse tournedos en het nagerecht was een mooi opgemaakt bord met verschillende soorten fruit en ijs. Door drukte hebben we wel 20 minuten moeten wachten aan de bar, maar ook daar kregen we aandacht om de tijd door te brengen.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
5 jaar geleden deze locatie gekozen om onze bruiloft te vieren, het eten, de sfeer en service waren toen buitengewoon, het hele plaatje klopte!
Nu om ons jubileum te vieren terug gegaan.

Ruim vantevoren gereserveerd, echter drukke dag dus toch ruim half uur op onze tafel moeten wachten, gelukkig lekker weer dus even op het terras een drankje gedaan.

Vroeger was dit mijn favoriete restaurant, gewoon lekker en smaakvol eten en gelukkig goed en uitdagend gekruid geen flauwe hap of vellige keuzes.

Echter lijkt hier na 5 jaar niet veel van over en dat is erg jammer!

Vantevoren aangegeven dat we voor ons jubileum kwamen, helaas niet opgepikt of niks mee gedaan.

4 gangen verassingsmenu was goed maar echt niks bijzonders.
De gerechten waren allemaal ok maar niks was bijzonder of verrassend lekker, wat eerst bijzonder smaakvol was is nu gewoon een hapje eten.

Eerste gang salade opgemaakt met ik geloof fricandeau of sukade in ieder geval varkensvlees, geen fan van! Maar waar ik voorheen me echt durfde te laten verassen door Björn omdat alles smaakvol was, toch een beetje een tegenvaller

Bouillonsoepje ongelooflijk zout voor de rest weinig smaakvol

Hoofdgerecht diamanthaas met gamba er bovenop, rare combi en qua smaak ok

Dessert gemarineerd fruit erg lekker en ijs

We zaten op het terras, ondanks dreigend weer werd ons medegedeeld dat het droog zou blijven net voor t hoofdgerecht toch echt regen, zelf gaan verzitten bediening echter niet alert op het leeghalen Vd tafel waar we zijn gaan zitten stond nog vol met glazen van vorige gasten en half lege flesjes.

Drankjes aantal keer vergeten.

Bij afrekenen wel eerlijk en oprecht door medewerkster geuit dat het niet helemaal liep zoals het hoorde en we een drankje gratis hebben gekregen.

Attent, echter waar dit vroeger een restaurant was waar wij graag vanuit Eindhoven naar Den Bosch reden om hier lekker te gaan eten, is het voor ons nu een restaurant geworden waar je ok kunt eten onder het mom nu we er toch zijn.. Jammer! Het lijkt alsof de chef minder zijn eigen gang en creativiteit in zijn gerechten legt en meer op de mainstream gast inspeelt. Begrijpelijk maar ik ga juist voor net dat extra edgy randje..

Ach gelukkig een keer een wat mindere ervaring qua eten maar wel een mooie herinnering die we blijven koesteren aan deze plek.
Jan-Willem K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Voor de verandering een keer gebruik gemaakt van een kortingsvoucher voor een tweegangen lunch. Daarbij heb ik vaak het gevoel dat je dan een mindere kwaliteit krijgt dan normaal. Niets was minder waar.

We hebben genoten van een overheerlijke soepje en daarna een Groote Genoegen hamburger van 200 gram. Deze was heerlijk mals en sappig en met een soep vooraf een fikse maaltijd.

De kelner gaf leuke tips voor een passend biertje.

Het interieur lijkt een beetje rommelig, maar past goed bij het Vlaamse eetcafe.
Kortom voor een leuk prijsje lekker geluncht. Komen hier zeker nog en keer terug.
Marijn E.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Onlangs voor het eerst bij het Groote Genoegen gegeten. We bestelden vooraf wat brood met smeersels en als hoofdgerecht de vis van de dag en de diamant haas.
Het duurde erg lang voordat we het brood kregen dus vroegen we ernaar. Helaas waren ze het vergeten. Het kwam gelukkig alsnog maar 3 minuten later kwam het hoofdgerecht al.
Beide hoofdgerechten waren prima. Smaak en bereiding waren goed.
Tijdens het hoofdgerecht bestelde ik een tweede glas wijn. Ook deze werd vergeten. Een andere serveerster maakte het goed door de wijn niet op de rekening te zetten.
Kortom. Eten is goed bediening een beetje te rommelig.
Jennie B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
We hadden een Pruuverij à € 30,00 pp. Deze bestond uit 5 gangen en 5 verschillende bieren.
Meloen met ham en sla. Sla met gerookte kipfilet en geitenkaas. (2x een gerecht met sla?)
Een spiesje van ossenhaaspuntjes met puree. Helaas bijna koud bij het uitserveren.
Kippendijen puntjes met Vlaamse Frieten. Bij het nagerecht kreeg eens van ons gelukkig op verzoek een stukje kaas ipv zoet. De bijpassende bieren hadden geen toegevoegde waarde.
Jammer want het had voor deze prijs wel beter kunnen zijn.
Jaspervinken90 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
We hadden gehoord dat we een keer moesten gaan eten bij 't Groote Genoegen in Den Bosch. Dit was het zeker waard. We werden erg warm onthaald door een vriendelijke jonge dame. Omdat we hadden gereserveerd kregen we een mooie tafel bij het raam. Dat geluk hadden wij dan want het was al vrij druk naar mijn mening. De eerste indruk was echt top. Ik als groot bierliefhebber voelde me meteen thuis. Het eten was ook erg aangenaam. Als voorgerecht hadden mijn vrouw en ik ''de verassing van de chef''. Dit was een heerlijke salade van ossenhaas puntjes met een oosterse sojasaus. Daarbij werd La trappe dubbel bij geadviseerd. Wat een heerlijke combinatie is dat. Als hoofdgerecht had mijn vrouw de zeewolf en ik de entrecote met trappistenkaas. Ook werd bij deze gerechten een heerlijk biertje geserveerd. Bij mij werd de Vendette blond bij gezet en bij mijn vrouw een speciaal wit bier waar ik de naam niet meer van weet. Hij werd beschreven door de ober als een lekker fris wit biertje met een lichte smaak van sinaasappel en koriander. Een heerlijk biertje voor in de zomer. Het personeel was erg vriendelijk en je kon merken dat ze verstand hebben van de bieren die ze schenken. We hadden echt heerlijk gegeten. Wij komen zeker nog een keer terug.
MrBazman .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Al reeds meerdere malen met mijn team ( +/- 15 personen ) wezen eten en ons perfect vermaakt ! De medewerkers onthouden voorkeuren en zijn erg beleefd! Ik blijf terug komen zolang ik kan !
Zeker de moeite waard!
Doenyanuijens .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Vanavond met 5 mensen gegeten bij dit eetcafe. Ik zou zeggen; ga er niet heen! Voorgerechten waren nog wel prima. Echter de kalfslende was flauw van smaak met een onherkenbare saus. Vervolgens moesten we bijna 1,5 uur wachten op ons hoofdgerecht! De spareribs waren smerig, het gehaktbrood flauw en droog, de mosselen veel te zout, de tournedos was vol vet en zenen en de tournedos was ook erg vet. Geen goed vlees!! De sla was een lachertje. De bediening was nonchalant en nalatig. Op onze klachten werd niet goed gereageerd. We wilden graag een dessert, maar weer wachten op de ober. Stond de ober buiten te bellen en te roken! We zijn vervolgens naar de bar gegaan en hebben gezegd dat we nu weg wilden en wilden betalen. Wat een slechte tent zeg en wat een teleurstelling voor wat een super leuke avond uit had moeten zijn! Ons zie je hier nooit meer!!
Nick Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Vriendelijk onthaal, maar matig eten. De specialiteit van het huis, 'Gentse Stoverij', was slecht van smaak, vol vetranden en ging gepaard met zouteloze, melige frieten en een salade doordrenkt in dressing. Het te warme glas wijn en een fles water van €5,50 konden de rest ook al niet compenseren. Zonde, want het is verder best een gezellige setting en het personeel doet z'n best.
JeroenHeerkens1 H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Ik heb werkelijk waar uitmuntend gegeten bij het Groote Genoegen met heel mijn familie. We lieten ons lekker verassen door de chef. Naast het eten hebben lekker van het bier kunnen genieten. Het personeel was erg enthousiast en vriendelijk. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Mosp .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Stokbrood? 3x gevraagd om stokbrood maar helaas geen stokbrood gekregen, reden? Geen idee. Maar het stond wel op de rekening!
Inrichting ziet er prima uit. Brusselse wafel lag helaas te soppen in de saus.
Het was ook best warm binnen, helaas geen airco.
Dave D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Dit kan beter. Leuk restaurant op een leuke locatie met vriendelijke bediening. Maar helaas een niet zo gezellig ingericht dakterras met tafeltjes te dicht op elkaar. Eten was middelmatig: entrocote te ver doorgebakken en friet van matige kwaliteit. Voor ons helaas niet voor herhaling vatbaar.