Het Goudkantoor

Waagplein 1 9712 JZ Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Het Goudkantoor

Bijzonder eten

Het bijna 400 jaar oude monumentale Goudkantoor is een café restaurant waar je heerlijk uitgebreid kunt lunchen of dineren. De klassieke inrichting is prachtig authentiek. Geniet van de lekkerste gerechten met een Italiaans tintje met fantastisch uitzicht over het plein. Bijzonder eten op een bijzondere plek!

Meer informatie over restaurant Het Goudkantoor

Maandag vanaf 12:00
Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 10:00
Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Vaak genoeg langs gelopen, maar eindelijk ook binnen geweest om wat te eten. De bediening was vriendelijk en snel, wat prettig was. De sfeer buiten is prima, maar niet het meest leuke van Groningen. We hadden een drie gangen menu besteld met als voorgerecht een carpaccio, een notenburger als hoofdgerecht en wat ijs na. Het eten was lekker (de notenburger kan ik zeker aanraden), maar niet bovengemiddeld goed, maar verder wel prima voor de prijs.

Al met al een goede optie voor een 'gewoon' avondje uit eten.
Bram J.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Gezellig. Geluncht bij het goudkantoor, 2x broodje met kroket niks speciaals, aan het eten was niks op te merken, prima verzorgt, de sfeer is gezellig maar ja met zulk uitzicht is het geen probleem, helaas werden bij op de eerste etage neer gezet, dat is geen probleem natuurlijk, maar helaas word dit door het personeel compleet vergeten en moesten we lang wachten om iets te kunnen bestellen...., op deze etage is even snel lunchen er niet bij, als met deze tip wat gedaan word is het probleem ook opgelost....
Maartenwh .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Laatst heerlijk geluncht in het Goudkantoor. Bediening was erg leuk en vriendelijk, het eten smaakte goed en de sfeer was prima. Erg lang blijven tafelen en er vervolgens een borrel aanvastgeplakt. Prima dagje gehad en zeker voor herhaling vatbaar!
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Alleen de lunch genuttigd, maar het blonk uit in gastvrijheid en kwaliteit. Verse rundvlees salade en ruime porties. Een zaak om vaker heen te gaan. Service was erg goed. Timing en vrolijkheid!
Jacquelien R.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
De ober was zeer attent. Hij kwam regelmatig informeren of alles in orde was en hield en hield er bij het serveren goed rekening mee of we al toe waren aan een volgende gang. Het eten was prima: goede mosterdsoep, sappige gebakken eendenborst met een lekker madeirasausje en de panna cotta met passievruchten was lekker fris.
Mariannek2 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Restaurant in een prachtig pand. Best druk, maar toch comfortabel ruim gezeten met 4 personen.
Alles was fijn, attente ontvangst, vlotte bediening en heerlijk eten.
Deze keer helaas alleen tijd voor een hoofdgerecht (2x vis 2x vlees), volgende keer gunnen we ons hier zeker wat meer tijd.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Het historische pand, waarin dit restaurant gevestigd is, is natuurlijk prachtig. De klassieke inrichting past daar wel bij. We hebben hier gedineerd voorafgaand aan een concert in de Martinikerk. Dat we hiervoor al aan het eind van de middag terecht konden was erg aardig. Het eten vond ik persoonlijk tegenvallen; voor- en hoofdgerecht vond ik wat inspiratieloos. De verse pasta was veel te lang gekookt en daardoor erg plakkerig. Het dessert daarentegen was een aangename verrassing: frangipane met een lekkere dessertwijn erbij; erg lekker! De huiswijn was overigens ook prima.
Yannick9000 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Zo nu en dan ga ik eens voor een kop koffie of een lunch naar het Goudkantoor. Super mooi pand, maar de inrichting kan wel een opknapbeurt gebruiken. De lunchkaart is vrij simpel, maar ontzettend onoverzichtelijk vormgegeven. Uiteindelijk voor een tosti gekozen, die was lekker maar wat aan de dure kant. De service is vaak wel prima.
Draijer_1987 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Wij komen regelmatig eten bij Het Goudkantoor. Het is een prachtig pand, warme uitstraling en je kan er gezellig en knus zitten op de tafel naast de bar na. Dat is een tochtige plek, dat is jammer.
Wij komen er niet voor niets regelmatig eten, want het eten is gewoon heerlijk. Prima porties, vers en het word met zorg en passie bereid en dat proef je terug. Echter de laatste keer (3-01-2015) viel het voor het eerst tegen.
De kipfilet van het vleestrio was kantje boord en droog en heb deze dan ook laten liggen. Dat de tournedos op een bedje van groente word geserveerd was ook jammer want de groente werd 1 drab van het sap van het vlees en dat is zonde. Verder prima gegeten alleen hebben we ons geërgerd aan de meiden van de bediening. Aangezien wij aan het tafeltje naast de bar zaten stonden de meiden ook regelmatig aan de bar met ze allen te kletsen, is niet netjes als er gasten praktisch naast je zitten te eten want elk woord was verstaanbaar. Daarnaast werden er meerdere keren koekjes die geserveerd worden bij de koffie en thee opgespoten met slagroom en ongegeneerd in de mond gestoken achter de bar, iets waar ik mij persoonlijk erg aan kan storen. Eten achter de bar of in zicht van je gasten doe je gewoon niet. Uiteindelijk opgestaan om af te rekenen en terwijl ze met ons bezig was kwamen er bekenden binnen en daar werd opeens alle aandacht aan besteed terwijl wij nog niet netjes waren afgehandeld.
Al met al prima gegeten maar de bediening was dit keer ronduit slecht!!!
Jbmaas .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
na een natte verregende dag een fraaie historische locatie om wat te drinken en te eten. vriendelijke attente bediening en prima eten voor een redelijke prijs. Zeker aan te bevelen.
Snetje27 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Heel mooi pand, midden in het centrum. Goede locatie na een dagje winkelen. Met 3 personen hier gegeten. Bediening prima. Voorgerechten waren goed, prima prijs niet heel bijzonder verder.
Hoofdgerecht liet redelijk lang op zich wachten. Prima porties, 2 vega hoofdgerechten op de kaart, mogen er van mij wel meer zijn. Hebben geen dessert gegeten dus daar geen oordeel over. Al met al leuk restaurant, maar echt een minpunt is het klimaat, waar wij zaten was het erg koud en leken echt op de tocht te zitten. Niet prettig als je lekker zit te eten.
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Tijdens ons weekendje Groningen zwervend door de stad stuitten we op het fraaie Goudkantoor pal in het centrum. Wat een fraai pand. Ook van binnen ziet het er allemaal authentiek uit. Het was stampend druk rond lunchtijd maar bovenin de toren was nog een tafeltje voor twee vrij.
We kozen de snert buiten de kaart om. Prima lunchroom.
Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Ivm een weekendje Groningen maar eens de stad ingetrokken. Was weer lang geleden dat ik hier ben geweest! Bij toeval terecht gekomen bij Het Goudkantoor. Een geweldig mooi gebouw! Ook binnen ziet het er ontzettend leuk en redelijk autenthiek uit!
Het eten was heerlijk.
De broodjes:
- Waldcornbol met pastrami, roomkaas, tuinkruiden & kerstomaatjes
- Olijvenflaguette met een salade van surimikrab, artisjokharten, bosui & cocktailsaus
- Ui- & sesambroodje met filet Americain, rode ui, augurk, ei & Belgische pikante saus
werden geheel aangekleed op tafel gezet en de Fish 'n Chips zag er niet alleen geweldig uit maar smaakte bovendien voortreffelijk!

Een aanrader!
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Met een groep internationale gasten hier de lunch gebruikt. Heerlijk in de zon op het terras. Iedereen was onder de indruk van het restaurant en de kwaliteit van het eten. Ook de bediening was prima in orde. Heerlijk zo op een terras midden in de stad met uitzicht op het Goudkantoor aan de ene kant en de Martinitoren aan de andere.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Op weg naar de Martinikerk gebruikten wij een maaltijd op het terras van dit fraai uitziende restaurant. De Groningse mosterdsoep was heerlijk, de salade met gepureerde zonnevis deed iets te vet aan. De biefstuk was naar verwachting, het weideschapenvlees nogal stevig en iets te rood. De rode wijn zat niet in een echt wijnglas en liet zich zo niet goed beoordelen. De bediening was vriendelijk en snel. Zeker bij mooi weer is dit een geweldige eetlokatie.
Aleidabakker .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Vandaag, 25 juni lekker gegeten bij Het Goudkantoor in Groningen. Een prachtige locatie bij de Grote Markt in Groningen. Met een bon van de actie van Royal Club ook zeer betaalbaar. Vriendelijke bediening. Het vegetarische menu was weer prima, net als de vorige keer. Dikke donkerrode tomatensoep. Falafelballetjes met risotto gemend met spinazie en nog wat andere groentes. Heel smakelijk. De falafel was was dit keer iets te hard gebakken, maar kon er nog net mee door. Het toetje was vruchten ijs op een bedje van rabarber, ook lekker. We gaan hier zeker ook weer naar toe.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Na het winkelen bij het Goudkantoortje in hartje centrum dineren. We werden vriendelijk ontvangen, maar beneden was alles nagenoeg vol. Derhalve mochten we boven plaats nemen. Dat bleek toch nog lastig, want de tafels waren nog niet gedekt en het personeel deed dat keurig, maar in een vreselijk laag tempo. Uiteindelijk mochten we na 10 minuten op de trap staan wachten gaan zitten. We bestelden de diverse broodjes met kruidenboter vooraf, wat diverse platte maisbroodjes van het zelfde soort bleken te zijn. Wel lekker overigens. De varkenshaas was prima en conform vraag well done. De vega witlof was gevuld met een zachte smurrie en ontbeerde smaak en vooral textuur. De bijgeleverde patatjes waren ok. Gelet op de rekening was de kwaliteit/prijs verhouding onder de maat. Toen zich nog een groep meldde die bezig waren met een culinaire wandeling, was de bediening overrompeld, was het laatste sprankje snelheid verdwenen en besloten we zonder dessert maar af te rekenen.
Lovetryingfood .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Voor de tweede keer wezen dineren. Het eten is bourgondisch, erg smakelijk. De bediening was erg aardig en de sfeer is warm. Al met al een goede avond gehad
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Hier meer dan eens genoten van lunch en borrel met heerlijke bittergarnituur.
Elke keer weer gezellig en vlotte n vriendelijke bediening met goede vakmanschap.
Natuurlijk niet iedereen van het bedienend personeel, maar die zijn ook nog in opleiding. En ja dan kan je het best hier leren.
Nu ook een keer genoten van de a la carte kaart.
Voor 25 euro genoten van de maand menu.
Kroketjes van zuurkool en rookworst vooraf. Hoe lekker en bijzonder kan je een menu beginnen? Zo dus.
Daarna Victoria baars gelakt met appelstroop. Wederom zeer bijzonder en erg lekker.
Ook de eendeborstfilet aan de overkant met jus van rode wijn, honing en steranijs viel zeer goed in de smaak.
Als dessert een perfecte crème brulee taartje met veenbessen en kersencoullis was de perfecte afsluiting van deze perfecte avond in het mooiste pand in de binnenstad van Groningen.
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Op onze eerste dag in Groningen hebben we gegeten in Het Goudkantoor, op aanraden van en samen met een geboren en getogen Groningse en haar Franse partner. De ambiance beviel me meteen; gezellig knus, mooi authentiek en (vooral boven) met leuk uitzicht. We kwamen vrij laat lunchen, dus het was rustig waardoor we elkaar prima konden verstaan. De service was goed; alert, vriendelijk en toen het boven al vrijwel leeg was, bleef de man toch in de buurt en alert. En dat terwijl het zijn dag niet echt was; hij liet tot 2x toe een glas op de grond kapot vallen. Het eten was heerlijk. Ik had een salade met krokante kip, die heerlijk knapperig gebakken was. De salade was verrassend, met o.a. mango, veel verschillende slasoorten en een heerlijke, niet overheersende dressing. Het brood dat erbij werd geserveerd vond ik ook lekker; vers en knapperig (en niet wit). Kortom: ik kom hier graag nog eens terug.