Het Goudkantoor

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Het Goudkantoor

Bijzonder eten

Het bijna 400 jaar oude monumentale Goudkantoor is een café restaurant waar je heerlijk uitgebreid kunt lunchen of dineren. De klassieke inrichting is prachtig authentiek. Geniet van de lekkerste gerechten met een Italiaans tintje met fantastisch uitzicht over het plein. Bijzonder eten op een bijzondere plek!

Meer informatie over restaurant Het Goudkantoor

Maandag 12:00 - 02.00 uur
Dinsdag t/m zaterdag 10:00 - 02.00 uur

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Het Goudkantoor

Wim P.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Goede sfeer.
wilmavalk .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Met een groepje gegeten en dat gaat lekker soepel. bediening niet te dominant alles goed in balans. Ook het eten helemaal prima. Lijkt van buiten nogal exclusief maar het is binnen lekker gewoontjes en gezellig
corola B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten voor een goede prijs
Lennart K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Erg lekker, simpel en eerlijk. Kwam dit keer enkel voor een hoofdgerecht. De Black Angus was goed!
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Lekker gegeten in een leuk restaurant met prime service. Niks mis mee!
johan D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijke avond gehad bij het Goudkantoor. Begonnen met een mosterdsoep, gevolgd door een ontzettend lekker malse saté, waarna de avond gesloten werd met een door de bediening aangeraden 'Grimbergen goud'. Bijzonder biertje, goed eten en een prachtige locatie. Kortom, zeker voor herhaling vatbaar!
StevendeB .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Super pand, super locatie. Prijzen zeker betaalbaar. Mooie wijnkeuzes, keuken geen Haute cuisin en dus geen 10 maar de sfeer en de bediening maken veel goed.
Karel D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Tijdens een tripje met een vriendin hier gegeten. Locatie dicht bij het hotel, dus dat was fijn. Het eten echter viel tegen. Voorgerecht carpaccio vond ik vrij gewoontjes, maar smaakte wel. Hoofdgerecht echter was een biefstuk van matige kwaliteit, en niet medium-rare zoals ik gevraagd had. De bediening verschilde, sommige waren goed, anderen leken duidelijk seizoenswerkers met beperkte horeca-ervaring. Jammer, maar voor mij geen aanrader. Het viel al met al dus nogal tegen, toiletten ook erg smerig.
H. S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Prachtig pand in de binnenstad van gezellig Groningen. Genoten van een heerlijk diner met een Grimbergen Goud, uitstekende tip van de bediening. Tot een volgende keer!
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Vaak genoeg langs gelopen, maar eindelijk ook binnen geweest om wat te eten. De bediening was vriendelijk en snel, wat prettig was. De sfeer buiten is prima, maar niet het meest leuke van Groningen. We hadden een drie gangen menu besteld met als voorgerecht een carpaccio, een notenburger als hoofdgerecht en wat ijs na. Het eten was lekker (de notenburger kan ik zeker aanraden), maar niet bovengemiddeld goed, maar verder wel prima voor de prijs.

Al met al een goede optie voor een 'gewoon' avondje uit eten.
Bram J.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Gezellig. Geluncht bij het goudkantoor, 2x broodje met kroket niks speciaals, aan het eten was niks op te merken, prima verzorgt, de sfeer is gezellig maar ja met zulk uitzicht is het geen probleem, helaas werden bij op de eerste etage neer gezet, dat is geen probleem natuurlijk, maar helaas word dit door het personeel compleet vergeten en moesten we lang wachten om iets te kunnen bestellen...., op deze etage is even snel lunchen er niet bij, als met deze tip wat gedaan word is het probleem ook opgelost....
Maartenwh .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Laatst heerlijk geluncht in het Goudkantoor. Bediening was erg leuk en vriendelijk, het eten smaakte goed en de sfeer was prima. Erg lang blijven tafelen en er vervolgens een borrel aanvastgeplakt. Prima dagje gehad en zeker voor herhaling vatbaar!
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Alleen de lunch genuttigd, maar het blonk uit in gastvrijheid en kwaliteit. Verse rundvlees salade en ruime porties. Een zaak om vaker heen te gaan. Service was erg goed. Timing en vrolijkheid!
Jacquelien R.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
De ober was zeer attent. Hij kwam regelmatig informeren of alles in orde was en hield en hield er bij het serveren goed rekening mee of we al toe waren aan een volgende gang. Het eten was prima: goede mosterdsoep, sappige gebakken eendenborst met een lekker madeirasausje en de panna cotta met passievruchten was lekker fris.
Mariannek2 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Restaurant in een prachtig pand. Best druk, maar toch comfortabel ruim gezeten met 4 personen.
Alles was fijn, attente ontvangst, vlotte bediening en heerlijk eten.
Deze keer helaas alleen tijd voor een hoofdgerecht (2x vis 2x vlees), volgende keer gunnen we ons hier zeker wat meer tijd.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Het historische pand, waarin dit restaurant gevestigd is, is natuurlijk prachtig. De klassieke inrichting past daar wel bij. We hebben hier gedineerd voorafgaand aan een concert in de Martinikerk. Dat we hiervoor al aan het eind van de middag terecht konden was erg aardig. Het eten vond ik persoonlijk tegenvallen; voor- en hoofdgerecht vond ik wat inspiratieloos. De verse pasta was veel te lang gekookt en daardoor erg plakkerig. Het dessert daarentegen was een aangename verrassing: frangipane met een lekkere dessertwijn erbij; erg lekker! De huiswijn was overigens ook prima.
Yannick9000 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Zo nu en dan ga ik eens voor een kop koffie of een lunch naar het Goudkantoor. Super mooi pand, maar de inrichting kan wel een opknapbeurt gebruiken. De lunchkaart is vrij simpel, maar ontzettend onoverzichtelijk vormgegeven. Uiteindelijk voor een tosti gekozen, die was lekker maar wat aan de dure kant. De service is vaak wel prima.
Draijer_1987 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Wij komen regelmatig eten bij Het Goudkantoor. Het is een prachtig pand, warme uitstraling en je kan er gezellig en knus zitten op de tafel naast de bar na. Dat is een tochtige plek, dat is jammer.
Wij komen er niet voor niets regelmatig eten, want het eten is gewoon heerlijk. Prima porties, vers en het word met zorg en passie bereid en dat proef je terug. Echter de laatste keer (3-01-2015) viel het voor het eerst tegen.
De kipfilet van het vleestrio was kantje boord en droog en heb deze dan ook laten liggen. Dat de tournedos op een bedje van groente word geserveerd was ook jammer want de groente werd 1 drab van het sap van het vlees en dat is zonde. Verder prima gegeten alleen hebben we ons geërgerd aan de meiden van de bediening. Aangezien wij aan het tafeltje naast de bar zaten stonden de meiden ook regelmatig aan de bar met ze allen te kletsen, is niet netjes als er gasten praktisch naast je zitten te eten want elk woord was verstaanbaar. Daarnaast werden er meerdere keren koekjes die geserveerd worden bij de koffie en thee opgespoten met slagroom en ongegeneerd in de mond gestoken achter de bar, iets waar ik mij persoonlijk erg aan kan storen. Eten achter de bar of in zicht van je gasten doe je gewoon niet. Uiteindelijk opgestaan om af te rekenen en terwijl ze met ons bezig was kwamen er bekenden binnen en daar werd opeens alle aandacht aan besteed terwijl wij nog niet netjes waren afgehandeld.
Al met al prima gegeten maar de bediening was dit keer ronduit slecht!!!
Jelle M.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
na een natte verregende dag een fraaie historische locatie om wat te drinken en te eten. vriendelijke attente bediening en prima eten voor een redelijke prijs. Zeker aan te bevelen.
snetje27 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Heel mooi pand, midden in het centrum. Goede locatie na een dagje winkelen. Met 3 personen hier gegeten. Bediening prima. Voorgerechten waren goed, prima prijs niet heel bijzonder verder.
Hoofdgerecht liet redelijk lang op zich wachten. Prima porties, 2 vega hoofdgerechten op de kaart, mogen er van mij wel meer zijn. Hebben geen dessert gegeten dus daar geen oordeel over. Al met al leuk restaurant, maar echt een minpunt is het klimaat, waar wij zaten was het erg koud en leken echt op de tocht te zitten. Niet prettig als je lekker zit te eten.