Het Glaslokaal

Burchtplein 7 3452 Utrecht Nederland Kaart
31-306620583

Over het restaurant Het Glaslokaal

Bar-brasserie nieuwe stijl

De uitgebreide menukaart is gevuld met de lekkerste lunch- en dinergerechten uit de internationale keuken. Voor iedereen staat er wel wat lekkers op de kaart. Al dat heerlijks en de prettige bediening zorgen ervoor dat je met een grote glimlach huiswaarts gaat.

Meer informatie over restaurant Het Glaslokaal

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag

7,2
Kan beter
m.stols .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
De ruimte doet wat oubollig aan door de klassieke kroonluchters, het is ook een grote ruimte en er zou wat meer privacy en sfeer gecreëerd kunnen worden door meer af te schermen met planten(bakken) of schermen.
HettyHelena .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Zeer vriendelijke bediening. Wij hadden een AH diner kaart en mochten uit de volledige menukaart kiezen. Enige minpuntje was dat het tochtte bij de terrasdeuren waar we zaten.
M V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Lekker gegeten, vriendelijke bediening, misschien een tikkeltje gehaast, leuke locatie.
We komen zeker nog eens terug!.
Barber U.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Eenvoudig maar goed eten. De diamant haas was mals en de pepersaus lekker pittig.
Anja Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Laten we het erop houden dat het een leerbedrijf is. Het personeel is jong, vriendelijk maar (inderdaad) onervaren. En op de late avond (wij hadden een reservering om half negen, het was niet heel erg druk meer) 55 minuten moeten wachten op je voorgerecht is écht te lang.
Vega-hoofdgerecht was karig: pasta met een verdwaald worteltje en wat haricots verts, wat pecannootjes en in de verte een zweem van kaassaus. Dat moet toch beter kunnen? Voor wat er tegenover staat, zijn de prijzen nu echt aan de te hoge kant.
K H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Helaas geen beste ervaring. Voorgerecht duurde 1 uur. Van de hoofdgerechten was er 1 niet gaar. Toen iedereen klaar was moesten we vragen waar het terug gestuurde hoofdgerecht bleef. Om ons heen leken vele bestellingen teruggestuurd te worden. Bediening doet zijn best. Wij komen niet terug
Paresh R.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Eerste keer en gelijk ook de laatste keer dat we hier hebben gegeten. Om 19u waren wij binnen. En nadat we om 19:30 besteld hadden kregen we pas om 20:15 onze voorgerecht nadat we het een keer hadden gevraagd. De garnalen  waren matig maar de kalfslende viel tegen. Om 20:45 kwam onze hoofdgerecht ook na een keer vragen. De kip was op althans niet meer dan 1 portie dus je moest wat anders kiezen. Intussen waren een aantal dingen vervangen of veranderd op het menukaart, was makkelijker geweest om al die veranderingen op 1 menukaart te hebben ipv te vertellen want ondertussen waren wij de veranderingen toch alweer vergeten. Dorade, burger & kip was matig de varkenshaas en diamanthaas was minder. De diamanthaas kwam namelijk rauw op onze bord met het bloed van het vlees op het bord. Niet echt smakelijk, terug laten brengen zodat het flink doorgebakken kon worden (hadden ze van te voren kunnen vragen hoe je het zou willen toch?). Ondertussen had 1 van ons drinken laten vallen, terwijl de borden werden afgeruimd werd er geen aandacht aan besteed. We hebben het toen zelf met servetjes lopen vegen. Erna nog gevraagd of het mogelijk was of we nog 1x dat drankje mochten, zonder dat het in rekening gebracht kon worden. Vervolgens komt de zelfde serveerster naar ons toe om te vragen wat we wilde hebben voor dessert. Niet eens of het kon of niet over dat drankje. Oke, dan maar nog even navragen, bleek dat het tochwel aangeslagen zou worden. Om 21:30 dessert, chocolade prade! Wat is dat? Een bonbon, chocolade ijs, chocolade moes, huisgemaakte snikker, stukje brownie. We kregen een bord met witte chocolade ijs en zonder bonbon? Witte chocolade ijs prima! Maar geen bonbon? Weer vragen of er geen bonbon erbij hoort. Ja hoort erbij maar is ook op. Oke dus als we het niet hadden gevraagd wisten we dat dus ook niet. Even later wel als alternatief spekkoek aangeboden gekregen en als nog dat drankje waar we om hadden gevraagd. (Zat wel een barst in het glas) maar serveerster zo aardig geweest om alsnog een nieuwe glas/drankje te brengen. Hiernaast werden tijdens het hoofdgerecht 2 kommetjes patat geserveerd, super lekker alleen we waren met 6personen en naar ons mening was het 1 kommetje genoeg voor 1 persoon. Bleek dus dat het voor ons alle 6 was bedoeld,.. toch maar 1 extra kom bij besteld. Ook de uitleg mocht wat specifieker, tussen een normaal en een klein gerecht. Geen flauw idee wat het verschil was, zo onduidelijk.
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten was heerlijk, lekker vers en goed klaargemaakt. De cuisson van de heilbot was perfect. Alleen de bediening was echt beneden peil. Er werd totaal niet omgekeken naar gasten, niet gevraagd of we nog wat wilde drinken. Na heel lang wachten op het dessert hebben we maar gevraagd voor koffie i.p.v. dessert. De koffie was gewoon niet doorgegeven, dus maar na een half uur wachten naar de balie gegaan om te betalen. Eigenlijk kan dat dus niet op een drukke zaterdag! Jammer.
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Voor de tweede keer hadden we helaas een teleurstellende ervaring. Het personeel is te jong en begrijpt niet goed wat service inhoudt. Er werd niet gevraagd of we nog iets (tussendoor) wilden drinken, de lege glazen en de lege flesjes van het water bleven gewoon op tafel staan toen we het nagerecht kregen. We bestelden 2 x een klein hoofdmenu en dit werd tegelijkertijd geserveerd maar dit werd op grote borden geserveerd zodat de tafel veel te vol werd. Daarom de gerechten zelf maar op één bord overgedaan. Bij het afrekenen bij de pin liep de serveerster halverwege weg om een kop koffie in te schenken voor iemand anders en kwam vervolgens niet meer terug. Kortom, wij gaan er niet nog eens naar toe.
tdh1984 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We wilden het glaslokaal weer een kans geven na vorig jaar. Helaas is de service nog steeds niet zoals het hoort. Het eten is daarentegen prima. Kregen pas na 10 min de vraag om een drankje en pas na 25min de kaart, na 2x vragen. Bij het voorgerecht liep de serveerster weg terwijl we geen bestek hadden,. Ze lopen steeds langs onze tafel zonder af te ruimen, bij elke gang. Nu is dat geen probleem, maar als het lang duurt wel. Verder viel er nog een glas kapot door de bediening, wat bij elkaar geveegd werd maar niet opgeruimd. We zaten dus een paar uur met allerlei glasscherven naast onze tafel waar mensen doorheen konden lopen. Kortom eten prima bij de bediening kunnen ze nog wat training gebruiken
Michelle P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Helaas te weinig mensen in de bediening waardoor het rommelig overkwam en zelfs de kok eten kwam serveren.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Op een doordeweekse dag gegeten met mijn man. Maar wat is het tegen gevallen. Ik had een saté (was lekker) man een hamburger (niet lekker)
Op de menu kaart staan dat de gerechten geserveerd worden met groente en friet.
Friet was droog, groente niet aanwezig.
Tussendoor is ons niet gevraagd of alles naar wens is en werd pas gedaan bij het uitruimen van de tafel.
Bij mijn opmerking dat ik de groente miste wat wel op de kaart staat. werd er lacherig gereageerd en verteld dat, dat het blaadje sla van de hamburger is.
Wij hebben snel om de rekening gevraagd en zijn vertrokken.
Jammer want wij hadden zin in een leuke avond en lekker eten. Hier koken wij in ieder geval niet meer terug.
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
We hebben hier goed gegeten met de ah actie. Je kon gewoon van de kaart kiezen dus dat was fijn. Ook was het personeel erg vriendelijk. Echt een aanrader dus!
lekkertoch .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Een aantal dingen die in eerdere recensies te lezen waren, kloppen (helaas). De temperatuur is niet aangenaam als je een vroege reservering hebt (later op de avond is het beter), de wachttijd kan behoorlijk oplopen en de service is ook niet altijd optimaal. Vorige keren was het eten van prima kwaliteit, dit keer viel de kabeljauw helaas erg tegen, er zat eigenlijk gewoon geen smaak aan. De jongen van de bediening wist verder ook niet zo goed wat hij ermee aan moest. De frieten daarentegen zijn heerlijk, het voorgerechtje van brood en dipjes is ruim voldoende. De koffie/thee met friandises is aardig aan de prijs.
Het is erg fijn dat je kleine hoofdgerechten kunt bestellen, wel jammer dat de proeverij als voorgerecht van de kaart is (maar staat nog wel op website).
Na aangename eerdere bezoeken viel het dit keer helaas was tegen, maar het restaurant krijgt nog een nieuwe kans wat mij betreft.
l85 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Er had meer groente bij het hoofdgerecht mogen zitten. Eten was prima. Voldoende keuze.
De temperatuur in het restaurant vond ik te koud.
Mooi aangekleed restaurant.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Eerste indruk gezellig restautant. Wij kregen een plaatsje aan het raam waar het erg tochtte. Het eten was redelijk. De prijzen van de nagerechten te duur. De bediening was goed. De serveerster was erg vriendelijk.
Nel S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten was prima. De Rundercarpaccio was uitstekend, en de Saté van varkenshaas was ook erg goed! Alleen moesten wij anderhalf uur wachten op het hoofdgerecht. Wij hadden als dessert friandises plus koffie of thee naar keuze voor 8,25. Dit dessert is echt een aanfluiting. Een gewoon kopje koffie met 2 niet al te lekkere chocolade, 1 ieniemienie boterkoekje en een super klein spekkoekje.
Ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Allereerst een plek gekregen in een koude doorloop naar het toilet. en vervolgens maar wachten op eten dat niet kwam. Na anderhalf uur kwam het voorgerecht. En pas toen kreeg ik te horen dat het bestelde hoofdgerecht er niet meer was. Daarna weer heel lang wachten op de hoofdgerechten. Geserveerd met twee hapjes groente, te triest voor woorden. Dessert kwam net wat sneller, maar i totaal uren zitten wachten. En met ons vele andere gasten. Zal zeker niet terug gaan naar dit restaurant.
J D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Op een zaterdag 19-11 wezen eten. Was heel druk. Personeel kon de drukte niet aan. Avond verliep heel chaotisch. We moesten steeds aan de bediening vragen of we iets konden bestellen. En als we iets besteld hadden moesten we vragen waar het bleef.
Eten was goed.

Helaas gemiste kans. Wij gaan er niet meer naar toe...
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik had op die dag zelf gebeld met de vraag of wij een half uurtje later konden komen. Dit was niet de bedoeling want ze hadden onze tafel nodig om 20.00 uur. Ik vond dat vreemd want op ons gemak eten was er dus niet bij. Maar goed wij daarheen.
Vervolgens duurde het heel lang voordat we ons drinken en eten konden bestellen. Daarna nog lang gewacht op ons voorgerecht. We hoorde en merkte aan de mensen aan de andere tafels om ons heen al dat er veel gemopperd werd.
Wij kregen na ruim een uur eindelijk ons voorgerecht. Het hoofdgerecht kwam er redelijk snel achteraan. Vervolgens een uur zitten te wachten om het dessert te bestellen en daarna nog bijna 3 kwartier voordat we het kregen. Een drankje tussendoor hebben we ook na 2x vragen en 45 min later ontvangen. Het was sneu voor het personeel zij kregen allemaal boze mensen aan de tafels.
Uiteindelijk hebben we er 4,5 uur gezeten voor een 3 gangen menu.
Het klopt logistiek totaal niet in dit restaurant.
Mij zien ze niet meer terug.