Het Glaslokaal

Burchtplein 7 3452 Utrecht Nederland Kaart
31-306620583

Over het restaurant Het Glaslokaal

Bar-brasserie nieuwe stijl

De uitgebreide menukaart is gevuld met de lekkerste lunch- en dinergerechten uit de internationale keuken. Voor iedereen staat er wel wat lekkers op de kaart. Al dat heerlijks en de prettige bediening zorgen ervoor dat je met een grote glimlach huiswaarts gaat.

Meer informatie over restaurant Het Glaslokaal

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag

7,2
Kan beter
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten was heerlijk, lekker vers en goed klaargemaakt. De cuisson van de heilbot was perfect. Alleen de bediening was echt beneden peil. Er werd totaal niet omgekeken naar gasten, niet gevraagd of we nog wat wilde drinken. Na heel lang wachten op het dessert hebben we maar gevraagd voor koffie i.p.v. dessert. De koffie was gewoon niet doorgegeven, dus maar na een half uur wachten naar de balie gegaan om te betalen. Eigenlijk kan dat dus niet op een drukke zaterdag! Jammer.
tdh1984 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We wilden het glaslokaal weer een kans geven na vorig jaar. Helaas is de service nog steeds niet zoals het hoort. Het eten is daarentegen prima. Kregen pas na 10 min de vraag om een drankje en pas na 25min de kaart, na 2x vragen. Bij het voorgerecht liep de serveerster weg terwijl we geen bestek hadden,. Ze lopen steeds langs onze tafel zonder af te ruimen, bij elke gang. Nu is dat geen probleem, maar als het lang duurt wel. Verder viel er nog een glas kapot door de bediening, wat bij elkaar geveegd werd maar niet opgeruimd. We zaten dus een paar uur met allerlei glasscherven naast onze tafel waar mensen doorheen konden lopen. Kortom eten prima bij de bediening kunnen ze nog wat training gebruiken
Michelle P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Helaas te weinig mensen in de bediening waardoor het rommelig overkwam en zelfs de kok eten kwam serveren.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Op een doordeweekse dag gegeten met mijn man. Maar wat is het tegen gevallen. Ik had een saté (was lekker) man een hamburger (niet lekker)
Op de menu kaart staan dat de gerechten geserveerd worden met groente en friet.
Friet was droog, groente niet aanwezig.
Tussendoor is ons niet gevraagd of alles naar wens is en werd pas gedaan bij het uitruimen van de tafel.
Bij mijn opmerking dat ik de groente miste wat wel op de kaart staat. werd er lacherig gereageerd en verteld dat, dat het blaadje sla van de hamburger is.
Wij hebben snel om de rekening gevraagd en zijn vertrokken.
Jammer want wij hadden zin in een leuke avond en lekker eten. Hier koken wij in ieder geval niet meer terug.
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
We hebben hier goed gegeten met de ah actie. Je kon gewoon van de kaart kiezen dus dat was fijn. Ook was het personeel erg vriendelijk. Echt een aanrader dus!
lekkertoch .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Een aantal dingen die in eerdere recensies te lezen waren, kloppen (helaas). De temperatuur is niet aangenaam als je een vroege reservering hebt (later op de avond is het beter), de wachttijd kan behoorlijk oplopen en de service is ook niet altijd optimaal. Vorige keren was het eten van prima kwaliteit, dit keer viel de kabeljauw helaas erg tegen, er zat eigenlijk gewoon geen smaak aan. De jongen van de bediening wist verder ook niet zo goed wat hij ermee aan moest. De frieten daarentegen zijn heerlijk, het voorgerechtje van brood en dipjes is ruim voldoende. De koffie/thee met friandises is aardig aan de prijs.
Het is erg fijn dat je kleine hoofdgerechten kunt bestellen, wel jammer dat de proeverij als voorgerecht van de kaart is (maar staat nog wel op website).
Na aangename eerdere bezoeken viel het dit keer helaas was tegen, maar het restaurant krijgt nog een nieuwe kans wat mij betreft.
l85 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Er had meer groente bij het hoofdgerecht mogen zitten. Eten was prima. Voldoende keuze.
De temperatuur in het restaurant vond ik te koud.
Mooi aangekleed restaurant.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Eerste indruk gezellig restautant. Wij kregen een plaatsje aan het raam waar het erg tochtte. Het eten was redelijk. De prijzen van de nagerechten te duur. De bediening was goed. De serveerster was erg vriendelijk.
Nel S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten was prima. De Rundercarpaccio was uitstekend, en de Saté van varkenshaas was ook erg goed! Alleen moesten wij anderhalf uur wachten op het hoofdgerecht. Wij hadden als dessert friandises plus koffie of thee naar keuze voor 8,25. Dit dessert is echt een aanfluiting. Een gewoon kopje koffie met 2 niet al te lekkere chocolade, 1 ieniemienie boterkoekje en een super klein spekkoekje.
Ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Allereerst een plek gekregen in een koude doorloop naar het toilet. en vervolgens maar wachten op eten dat niet kwam. Na anderhalf uur kwam het voorgerecht. En pas toen kreeg ik te horen dat het bestelde hoofdgerecht er niet meer was. Daarna weer heel lang wachten op de hoofdgerechten. Geserveerd met twee hapjes groente, te triest voor woorden. Dessert kwam net wat sneller, maar i totaal uren zitten wachten. En met ons vele andere gasten. Zal zeker niet terug gaan naar dit restaurant.
J D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Op een zaterdag 19-11 wezen eten. Was heel druk. Personeel kon de drukte niet aan. Avond verliep heel chaotisch. We moesten steeds aan de bediening vragen of we iets konden bestellen. En als we iets besteld hadden moesten we vragen waar het bleef.
Eten was goed.

Helaas gemiste kans. Wij gaan er niet meer naar toe...
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik had op die dag zelf gebeld met de vraag of wij een half uurtje later konden komen. Dit was niet de bedoeling want ze hadden onze tafel nodig om 20.00 uur. Ik vond dat vreemd want op ons gemak eten was er dus niet bij. Maar goed wij daarheen.
Vervolgens duurde het heel lang voordat we ons drinken en eten konden bestellen. Daarna nog lang gewacht op ons voorgerecht. We hoorde en merkte aan de mensen aan de andere tafels om ons heen al dat er veel gemopperd werd.
Wij kregen na ruim een uur eindelijk ons voorgerecht. Het hoofdgerecht kwam er redelijk snel achteraan. Vervolgens een uur zitten te wachten om het dessert te bestellen en daarna nog bijna 3 kwartier voordat we het kregen. Een drankje tussendoor hebben we ook na 2x vragen en 45 min later ontvangen. Het was sneu voor het personeel zij kregen allemaal boze mensen aan de tafels.
Uiteindelijk hebben we er 4,5 uur gezeten voor een 3 gangen menu.
Het klopt logistiek totaal niet in dit restaurant.
Mij zien ze niet meer terug.
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij waren er op een drukke zaterdagavond. Eens maar nooit weer. Lange wachttijden, verkeerde bestellingen, matig eten. De baas wilde na een verzoek van ons, niet eens met ons praten. Ons zul je er niet meer terugzien.
Arnold T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Je kunt heel goed terecht voor een gezellige avond, in het weekeind vol maar gezellig, wachttijd is dan wel wat langer.
Wij vinden dat geen probleem.
Het eten is goed, niet goedkoop maar wel kwaliteit, dat staat bij ins hoog in het vaandel, dan gaan we iets minder vaak ,maar je weet dat het o.k is, ook met een volle bezetting wordt er aandacht aan besteed.
voor ons een van DE beste restaurants.
Ewoud K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
4 man gegeten.
Allen met de ah actie.

Erg lekker. Niet alle bediening en keukenpersoneel weet precies hoe het moet maar de gastvrouw (Esmee) maakt dit meer dan goed.

Eten was heerlijk en niet onbelangrijk voldoende hoeveelheid.
We hebben gelachen met het personeel en voelden ons meer dan welkom.
Hier gaan we zeker naar terug.
tondebondt .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben in een hele prettige sfeer kunnen genieten van de vlotte bediening, leuke ambience en heerlijke gerechten.
In het verleden liet vooral de bediening wat te wensen over maar dat hebben ze nu helemaal onder controle.
Mijn complimenten en wij zullen zeker nog vaker gaan eten bij het glaslokaal!
Cvb S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het was erg druk moesten heel lang wachten ruim 1 uur op het voorgerecht. Totaal 3,5 uur gezeten in Zeer rumoerige grote koude ruimte, wij zaten aan de buitenkant dat tochtte onzettend, ik heb een jas over mijn benen gelegd rug ijskoud. Bediening vriendelijk. Eten goed maar echt niet warm. Friet werd gebracht toen was het vlees bijna op. Lang wachten op de rekening. Toilet vies en niks werkte, zeep, papieren handdoek e.d.
Marmotje L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Bij binnenkomst werden wij vriendelijke ontvangen. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. Het bedienend personeel heeft volgens mij geen vaste tafels om te bedienen. Zo heb je iedere keer iemand anders aan je tafel en gaat het heel soms mis met de communicatie. Zo had ik net een glas wijn besteld (nog niet ontvangen), toen er vlak daarna door iemand anders werd gevraagd of ik nog iets wilde drinken. Misschien slim om het bedienend personeel vaste tafels te geven. De gerechten zijn oké, maar niet heel spannend. De kwaliteit van het eten is goed. Wat erg leuk is aan de kaart is dat je bij het hoofdgerecht kan kiezen voor een kleine of een grote maaltijd.
Carolijn Z.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met de AH actie bij Glaslokaal gegeten. De gerechten waren met zorg bereid en je hebt de keuze uit een klein of groot hoofdgerecht, wat ideaal is voor de kleinere eter, want op deze manier kon ik toch 3 gangen eten.

Heerlijk gegeten en leuke sfeer!
Kjeld G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Het eten was goed en er was een gevarieerde keuze het duurde echter heel lang voordat de gerechten geserveerd werden. Dat was erg jammer, te weinig personeel in de keuken?