Het Gesprek

- Diner vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag Gesloten

Sandra M.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Fijn en sfeervol eetcafé. De kaart bestaat uit typische eetcafé gerechten zoals een kipsaté, biefstuk of draadjesvlees, maar je kan bijvoorbeeld ook kiezen voor een Spaanse stoofpotje of een Oosterse tonijnsalade. Dit hadden mijn vriend en ik. Beide gerechten waren erg lekker, mooi opgemaakt en rijk van smaak. Het was geen probleem om de aardappelpuree te verwisselen voor friet. We zaten, toen het nog wel heerlijk zomer weer was, buiten aan het prachtige terras gezeten wat uitkeek over een klein havenstuk van Rotterdam. Top! Dit uitzicht heb je gelukkig ook als je binnenzit. Hier komen we zeker terug voor een gezellige hap!
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
No-nonsense lunch zaak. Prima voor een zakenlunch.

(H)eerlijk gegeten, kaart met traditionele lunchgerechten met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Gerechten mooi opgemaakt. Iets meer fantasie en variatie op de kaart zou geen kwaad kunnen.

Service typisch Rotterdams. No-nonsense, niets op aan te merken.

Decor is imo waar de schoen knelt. Zaak heeft echt een opknapbeurt nodig.

Prima voor een snelle lunch
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Fijn uitzicht op het Havenmuseum en lekker eten, dat is voor mij waardevol.
Vriendelijke bediening en deze week een Texels biertje op de tap was verrassend voor ons. De varkensmedaillon met groete en friet was prima, ruime portie. Een aanrader in Leuvehaven!!
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Fijn buurtplekje. In het centrum, bij de haventjes, en gezellige sfeer. Eten bestaat uit goede (dag)happen waar je aan een gedekt tafeltje kan zitten of - beter misschien - gezellig aan de hoge tafels.
Bediening is erg vriendelijk. Huiselijk met een kwinkslag. Als ik er zou wonen zou ik er vaak komen.
CeesWteV .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Tot voor kort had ik nog nooit van "Het gesprek"gehoord, ik kwam er min of meer toevallig.
Niet zo vreemd als je weet dat ik 140 km van Rotterdam af woon. Met vier jeugdvrienden, allen oud Rotterdammers, heb ik er goed en smakelijk gegeten. Prijs versus kwaliteit is dik in orde. Opvallend was de bovengemiddelde en ontspannen gastvrijheid. Uitzicht vanuit het restaurant is geweldig leuk, Rotterdam, havenstad op z'n best.
Toen de koffie kwam was het helemaal 'raak', zij schenken Barbera uit Italië, een koffiebrander die al sinds 1870 bestaat. TOP. Voor herhaling vatbaar? Ja beslist.
Steranijs .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Gezellig buurt-eetcafé, fijn terras, gastvrije mensen. Wij komen regelmatig op een doordeweekse dag voor o.a. een dagschotel of het klassieke 'stoofvlees met rode kool en aardappelpuree' met een goed glas rode wijn. Als het buiten guur is word je hier helemaal gelukkig van. Daarnaast bestelden we 'biefstuk met blauwe kaassaus'. Helaas, de biefstuk was niet mals en de plas fabriekssaus was niet lekker. Veel saus op het bord is een beetje passé, liever apart in een bakje op het bord. De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Met mooi weer is het heerlijk toeven op het terras met bier en bitterballen. Doen!
Davy2012 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Maandag avond even een hapje gedaan na het werk met een collega.Van de voor zijde kan je helaas niet zo goed zien dat er zo'n fantastisch terras aan de achterzijde zit .We hadden een plankhe brood als voorgerecht genomen met overheerlijke smeersels .Als hoofdgerecht hadden we beide de Provençaalse mosselen echt geweldig .Als dessert hadden we koffie.Wij komen zeker terug!!
Sparta .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
We hebben afgelopen vrijdag een hele gezellige avond gehad in het gesprek heerlijk op het terras gezeten en heel lekker gegeten mijn lamskoteletten in kersensaus waren voortreffelijk en mijn vrouw heeft mosselen gegeten die waren ook super en de wijnen vooral de witte wijn was heel goed al met al bediening heel vriendelijk eten super en dat voor een redelijke prijs kom zeker terug en nog bedankt sparta
Bee V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Wij zijn hier al een aantal keren geweest, een locatie verstopt op een prachtig stukje Rotterdam.
Het eten is wat je verwacht van een eetcafe, gewoon goed. De keus uit hoofd- voor- en nagerecht is voldoende. Alleen zie ik de overheerlijke spareribs graag terug op de kaart. De bediening is attent, aardig en servicegericht.

Tot de volgende keer
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Afgaande op de hoge cijfers voor het eten gingen wij op een warme zomeravond hier eten. Nou, misschien had de kok een vrije dag, maar wij konden niet zeggen dat het eten ons smaakte, laat staan dat het een 8 of een 10 zou krijgen. De tomatensoep was zeer matig, op de kaart stond 'met basilicum en mascarpone', maar die zaten er niet in volgens mij, ik zag er tenminste niets van. De soep was ook veel te dun. Bij de sliptongetjes, die goed gebakken waren, zat vieze aardappelpuree (alsof er een glazige aardappel tussen had gezeten) en blokjes bloemkool, paprika en courgette, die gewokt waren. Volgens mij is het een rare combinatie van groenten en ik vond het vies. En ik ben op zich liefhebber van bloemkool en ook van aardappelpuree en ik ben ook geen zeurpiet die nooit iets lust of probeert. Kortom, het viel ontzettend tegen. Jammer, want de bediening is prima, attent en vriendelijk, en het terras ligt mooi. Maar gezien mijn vele ervaringen in andere restaurants en hoe mijn ervaring zich dan verhoudt tot recensies over het bewuste restaurant, snap ik echt niet dat de ene na de andere recensie zo uitermate lovend is.
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Gisteren met een vriendin hier gegeten. Ik vond het een bijzonder positieve verassing. De buitenkant vind ik niet zo heel boeiend, maar binnen erg sfeervol. Bijzonder prettig personeel. Ik persoonlijk vond de porties wel groot. Misschien een idee om, net zoals met de salades, klein en groot te kunnen kiezen? We hadden het olijvenbrood vooraf, erg lekker. Vervolgens had ik de Italiaanse salade en mijn tafelgenote de Aziatische in de kleine maat. Erg vers, erg leuke ingredienten, erg lekker! De hoofdgerechten waren FORS. Een dubbele gegrilde kipfilet met heerlijke toppig en fijne saus, een sate waar mijn vriendin ook erg over te spreken was. Maar... halve porties waren fijn geweest want... nu wel de wens tot een nagerecht maar gewoon niet de ruimte. Al met al een bijzonder aangename plek op een toch wat onverwachte locatie. Maar zeker voor herhaling vatbaar. En ik heb het hier eerder gelezen, gelijk een glas water bij je wijn geserveerd krijgen dat vind ik Service!
BorisMulder .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Onverwacht leuk tentje. Heerlijk gegeten en schappelijke prijzen. Heerlijke sliptongetjes gegeten en de portie was meer dan voldoende. voor herhaling vatbaar.
Sp P.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Gisteren met zeven personen gegeten bij Het Gesprek in Rotterdam. Prachtig plekje met aan de achterzijde een terras aan het water. Eerst wat gedronken aan de bar met uitzicht op dat water. Vriendelijk en gezellig barpersoneel. Daarna gegeten. Sinds een week bestond het dagmenu niet meer. Wel hadden ze een aspergemenu en genoeg andere keus. Het eten was lekker. De entourage maakte het af. Het was een hele gezellige avond en ik kom hier zeker terug.

Parkeren: voor de deur is betaald parkeren tot 23:00 uur. 50 cent per 9 minuten.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Een pareltje verstopt aan de Glashaven, met een terras aan het water waar heel de avond zon is! Eten is goed en voor een mooie prijs, bediening ook erg vriendelijk. Ik had er de spareribs, normaal niet mijn favoriet, maar hier erg lekker en mals met mooie huisgemaakte frieten.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Heerlijk gegeten in dit restaurant/eetcafé met zeer vriendelijke bediening en waar wij in alle rust en zonder opgejaagd gevoel heel lang aan tafel konden blijven zitten kletsen na het eten. Prima achtergrond muziek. Geen uitgebreide menukaart maar wel voor iedereen wel iets te kiezen. Lekkere rode wijn in een glas gekregen en zonder vragen werd er een glad water bijgezet. Eerst mandje brood met 3 smeersels. Toen hertebiefstuk en toe tiramisuijs. Geen al te grote porties maar voldoende. Prijzen zijn redelijk. Ik moest incl fooi 40,= afrekenen. Het is ook heel leuk aan het water gelegen. Echt iets om terug te keren.
S_v_h .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
Afgelopen woensdag weer eens wezen eten bij het gesprek met een gezelschap.
Als vooraf hadden we natuurlijk het heerlijke olijvenbrood met smeersels.
Daarna koos ik voor een carpacio van tonijn wat een goede keuze was.
Daarna heb ik de specialiteit van het schoolbord gekozen , dit was gebakken speenvarken filet met gecarameliseerde witlof en truffelsaus ,dit was voortreffelijk.
Ook het herfstbokbier was heerlijk.
we komen zeker weer hier terug
Stientje .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Op aanraden van een bekende streken wij, de
gespreksgroep, neer voor de lunch bij "Het gesprek", dat leek ons wel toepasselijk.
Omdat het zomers weer was kozen wij voor een tafel op het terras, niet ver van het water, wat voor een enkeling onder ons een klein bezwaar was wegens de steile kade.
Niettemin zaten we daar heerlijk in de schaduw aan het water met mooi uitzicht op de boten en de huizen aan de overkant.
Een vriendelijk jongeman kwam de bestellingen opnemen en serveerde alvast een drankje vooraf, o.a. een heerlijke chardonnay en een fles water.
Niet lang daarna werden de bestelde gerechten geserveerd die er goed uitzagen. Ikzelf heb genoten van een tortilla met gerookte kip, salade en guacamole hoewel ik de guacomole niet kon ontdekken. Waarschijnlijk zat die verwerkt in de tortilla.
Niettemin hebben we heerlijk geluncht en waren de hoeveelheden ook ruim voldoende.
Bij mijn gang naar het toilet was er een kleine barriëre in de vorm van een trapje tussen het terras en de binneneetzaal wat voor ouderen en/of mensen die slecht ter been zijn een bezwaar kan opleveren.
Dit is echter eenvoudig te omzeilen door de route buitenom langs de voorkant te nemen.
Wij hebben al met al prima geluncht bij "Het gesprek" en ik ben van plan hier snel terug te komen voor een diner in de avond.
Ik ben erg benieuwd naar die gerechten.
Etenrotterdam .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Prima eetcafe waar je voor een zeer schappelijke prijs een goede maaltijd kunt krijgen. Elke dag een andere daghap. Ook de flessen huiswijn zijn van prima kwaliteit. Bediening is aardig en attent.
Savond is het heerlijk zitten aan het terras langs het water. Terras heeft savond zon.
Sparta .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
we hebben een mooie avond gehad in het gesprek eerst gezellig aan de bar wat gedronken en daarna hadden we een tafel aan de raam uitzicht op de haven we hebben lekker gegeten mijn vrouw vis en ik rib eye bediening heel vriendelijk we komen zeker terug een aanrader
Syldrp .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Normaal doe ik dit nooit, maar ik moest dit even kwijt. Vorige week hebben wij gegeten in het Gesprek. We waren aan de vroege kant voor het diner maar dit was geen enkel probleem.Wat een service en wat een gastvrijheid. We hadden een lastige groep, maar niets was te veel en de glimlach bleef gemeend. Althans zo voelde het wel. Daarnaast hebben we heerlijk gegeten. Ik zelf had de gegrilde zwaardvis met kreeftensaus en die was werkelijk voortreffelijk en ook de rest van ons gezelschap was zeer tevreden. We vonden het jammer dat we vanwege een vergadering niet heel lang konden blijven want we hebben genoten van de hartelijke en gezellige sfeer en het sublieme uitzicht. Een aanrader en zoals ze wel eens zeggen: een warme douche!