Het Gerecht

Voorstraat 202 3311 ES Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant Het Gerecht

Creatieve broedplaats van Dordrecht

In 1904 is de familie Loeve in dit monumentale pand een café begonnen waar schrijvers en kunstenaars elkaar ontmoeten om een drankje te doen, te kaarten en biljarten. Deze sfeer zit er in het nu genoemde Grand café Het Gerecht in Dordrecht nog steeds in. Het is een perfecte plek om je rust te pakken, met een kalmerende ambiance, donkere meubels en een mooie bar. Maar ook voor de wat meer gehaaste bioscoop- of theaterbezoeker maakt de bediening hier ruimte. Het grand café werkt volgens het Franse scharrelconcept Limousin, waardoor je ook nog eens eerlijk kunt eten en er dus een goed gevoel op na houdt.

Meer informatie over restaurant Het Gerecht

Drikus R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Rebecca W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Wij komen hier heel graag. Eten is zeer goed en de bediening erg vriendelijk gewoon top! Ik kan niet wachten op een volgende keer.
Brassi B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Vanavond boven gegeten en daar was het door wat grotere groepen zeer luidruchtig, wij konden elkaar en de obers niet eens verstaan. Daarbij wss het ook zeer warm. We hebben hier vaker gegeten maar ook het eten was deze avond niet geweldig. Al bij al een teleurstellende avond wadrbij de bediening ook geen excuses maakten voor de hitte en het lawaai. Andere keren was het beter daarom net een voldoende, maar deze avond was dat niet waar.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na heerlijk gegeten te hebben in een goede sfeer zijn we onaangenaan verrast door de rekening. In plaats van een dessert kozen we voor een Irisch coffee die op de kaart goedkoper was dan de desserts. Groot was de verbazing toen we per persoon €3 toeslag moesten betalen omdat dit het beleid van de zaak was. Je neemt wat goedkopers en moet extra betalen...Mooi beleid. Voor het eten hadden we graag teruggekomen maar met zo'n beleid jaag je klanten echt weg.
J.vliet63 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
altijd gezellig!!! zijn hier al diverse malen geweest altijd goed! leuke bediening en natuurlijk weer fantastisch gegeten. echt een aanrader.
Bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen weekend hier gegeten. Was lang geleden dat we hier geweest waren. Het is hier gezellig! We hebben heerlijk gegeten en de frieten zijn hier erg lekker. De bediening kwam regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is. Kortom we hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker binnenkort weer eens langs.
Erna D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
We hebben hier voortreffelijk gegeten! Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht waren heerlijk vers en smaakvol. De maaltijden worden hier met zorg en aandacht gemaakt en geserveerd.
Het toetje lavacake was ook verrukkelijk. We komen hier zeker terug en kunnen het iedereen
aanbevelen. Dit restaurant is een aanwinst voor de binnenstad! Veel succes gewenst namens Erna en Gideon de Bus
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Heerlijk gegeten,alle gangen perfect.
Bediening keurig,vriendelijk en zeer oplettend.
Leuk dat de kok nog kwam vragen hoe het smaakte !!
Ik zeg ....aanrader!!
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Dit keer hebben we gegeten bij Het Gerecht in Dordrecht. Voor de maand april 2016 was er een actie waarbij doordeweeks voor het driegangenmenu van € 25 slechts € 14,50 hoefde te worden betaald. Dat was voor ons een goede reden om eens bij dit restaurant aan te leggen dat al een lange tijd op ons verlanglijstje stond.

Al snel werd een mandje brood gebracht met een bakje kruidenboter. We hadden telefonisch gereserveerd en daarbij niet onze dieetwensen, geen knoflook, doorgegeven. Daarom vroegen we of er ook een bakje gewone boter kon worden geserveerd. Dat was geen probleem. Ook bij de rest van de maaltijd is goed rekening gehouden met de wens om geen knoflook in de gerechten te hebben.

Na de aperitieven, een glas witte wijn en een mooi glas vers geperste sinaasappelsap, bleek het assortiment sapjes ook bij Het Gerecht weer beperkt te zijn. Er was alleen appelsap.
Toen we daarom om een karafje water vroegen werd aangegeven dat dat geen probleem was maar er werd toch een fles plat water geleverd, die uiteraard wel op de rekening stond.

Als voorgerecht koos ik een salade met lekkere warme geitenkaas en mijn partner ging voor een salade met cajun kip. De dressing voor de salade, die een weinig knoflook bevat, werd apart bij geserveerd. Ook zonder de dressing smaakte dit gerecht heel goed. Zelfs mijn partner, die niet van geitenkaas houdt, vond het lekker. Ook de cajun kipsalade was goed.

Als hoofdgerecht koos ik een tournedos, waarvoor € 9,50 extra betaald moest worden (relatief veel dus). Mijn partner nam varkenssaté met pindasaus. Bij de hoofdgerechten werd een schaal goed gebakken frites en een schaaltje salade op tafel gebracht. Qua groenten was het menu dus wat mager.
De saté met pindasaus was goed. Voor de tournedos had ik hooguit medium gevraagd maar hij was iets te ver doorbakken om medium te mogen heten. Toch was de tournedos lekker en mooi mals. Als saus had ik gekozen voor champignons met uien. Helaas was de saus voor mij veel te vet.

Als nagerecht kozen we een chocolade lavacake met karamelsaus en karamelijs en een tiramisu. Beide lekker.

We sloten af met een kop cafeïnevrije cappuccino en een kop goede koffie.

Het Gerecht is gevestigd in een oud pand aan de Voorstraat in Dordrecht en ziet er van binnen gezellig uit. De kleine open keuken ligt midden in de zaak. Het is knap om in zo’n kleine keuken voor de gasten alle gerechten netjes op tijd op tafel te krijgen. De gerechten werden namelijk keurig op tijd geserveerd. Nadeel van de opstelling is wel dat je, in ieder geval waar wij zaten (boven, beneden was alles vol), goed kon ruiken waar de chef mee bezig was. Zodanig dat een dag later mijn kleding nog steeds ruikt naar de kookwalmen. Daarnaast deed de airco goed zijn best, wat af en toe een wat koude trek opleverde, maar de etensluchtjes dus niet afdoende afvoerde. Ook zijn de tafeltjes wat hoog in verhouding tot de stoelen.

Al met al hebben we echter toch een plezierige avond gehad, waarop we lekker hebben gegeten. De prijs-/prestatieverhouding was dankzij de aanbieding erg goed. Het eten is goed maar geen fine dining. Maar dat mag je voor dat bedrag ook niet verwachten. Op de rekening waren de koffies weer eens vergeten. Uiteraard hebben we dat vermeld waarna we een aangepaste rekening kregen.
Anjer G.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Onze ervaring bij her gerecht was echt super!! De bediening was echt goed,vriendelijk en erg opmerkzaam als t over een drankje ging, en of alles naar wens was.
Het eten was echt heerlijk,van voorgerecht heerlijke carpatio en een garnalenspies met een super lekkere saus! Tot het hoofdgerecht en nagerecht,hebben wij het heerlijk gehad!
Jprodenburg .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Bij binnenkomst duurde het even voordat we bediend werden, het was net topdrukte. We waren met 8 personen en de avond was zeer geslaagd, vriendelijke bediening, goede gerechten en de kok speelde heel goed in op een speciale wens van een van ons. We hebben genoten en kunnen het Gerecht zonder voorbehoud aanbevelen!
Dieklah V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Het eten was lekker! De bediening vriendelijk, maar niemand ziet dat je glas leeg is. Tevens is het met een groep boven heel rumoerig. Met z'n tweeen kun je beter beneden zitten. Dan kun je elkaar beter horen.
2106mar .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Voortreffelijk gegeten. Wij hadden een. 3 gangenmenu. Ze hebben een goede kaart met genoeg keuze. Erg vriendelijk personeel. Gezellige sfeer.Wij raden dit restaurant. Zeker aan
H.e.meijer .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Ontvangst was goed, bediening prima...vooral het feit dat je niet hoefde 'zoeken'naar aandacht van iemand, steeds keken de mensen goed om zich heen en kwamen direct op je af!! ( doen ze bij veel rest. slecht en is een grote ergernis!!!) hier dus prima!!
Het eten was van een uitstekende kwaliteit en er werd paar maal gevraagd of alles naar wens was, en dat was het zeker. Bij het weggaan nogmaals aangegeven dat we zeker terugkomen.
Toch een verbeterpuntje: De menukaart is door de kleine letters en weinig licht, wat overigens prima is, slecht leesbaar ( heb prima ogen ) . maak de letters wat groter!.
Angelapeter .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Voor het eerst bij Het Gerecht wezen eten. Huiselijke sfeer. Leuk personeel en het belangrijkste: goed eten. Het was heerlijk!
Peter.vanduin .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
De service en de gerechten waren zeer goed. Ondanks het feit dat we met een AH actie hier zijn gaan eten hebben we zeker geen verschil gemerkt.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
We hebben met zijn viertjes heerlijk gegeten, onze 3 biefstukken en 1x mixend grill waren om te zuigen ook decheerlijkecfrietjes deden ons glimmen van genot.
De bediening was vlot en vriendelijk , ook de voorgerechten en desserts smaakten voortreffelijk.
Kortom een gezellige avond met lekker eten
Dpilkes .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Bediening was zeer vriendelijk, behulpzaam en attent. Klein minpuntje was de koffie, die was vrij smakeloos.
Beanscore .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
We hebben heerlijk met 3 personen gegeten; de gerechten waren allemaal smakelijk en se biefstukjes gebakken zoals gevraagd. Bediening was attent en niet te opdringerig, timing van gerechten was prima.
Rianne B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Prima eten en lrijs kwaliteit is helemaal goed. De bediening was wisselend. 1 van de meiden was erg vriendelijk en beleefd de andere erg afwezig en chagrijnig. Bij het deser ging t niet helemaal goed. 1 verkeerd deser en karamelijs dat vanilleijs was met karamel saus (is op zich niet erg maar zet dat dan op de kaart) en bij 1 de chocola vergeten. Dat eerste en laatste is wel opgelost.