Het Gerecht

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Ineseet52 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteren met 6 personen gegeten in dit restaurant. Gerechten waren goed, voor mij persoonlijk iets teveel soms, maar daar hadden de anderen geen last van. Een gezellig, klein restaurant met een open keuken waardoor onze kleren ook de geur van de keuken hadden vandaag, maar dat stoorde me niet. Prijs - kwaliteit verhouding is goed. Ik had wel last van het geluid, veel tafels in een kleine ruimte waar het daardoor moeilijk was de mensen te verstaan aan de tafel, maar dat gaf ook wel sfeer. Geen reden om hier niet meer naar toe te gaan hoor.
Ineseet52 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Een echte aanrader, prima prijs-kwaliteitverhouding. Eigenaar koopt elke dag zelf alles vers in en dat proef je dan ook. En dan ook nog eens een 3-gangenkeuzemenu voor net iets meer dan 2 tientjes. Zeer vriendelijke eigenaar die attent is voor zijn gasten en een vriendelijke bediening. Als ik weer eens in de buurt ben ga ik zeker weer terug.
Eyes .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Zeer vriendelijke ontvangst door gastheer/eigenaar in dit niet al te grote, knusse, restaurant Hij adviseerde ons het 3 gangen verrassingsmenu voor € 27,95 excl drank natuurlijk. Dat was een schot in de roos. Alles even heerlijk, veel te veel eigenlijk, maar wie klaagt daarover. Het enige zou kunnen zijn dat het te veel smaken door elkaar worden, maar dat is persoonlijk. Ook de half zoete wijn 3,50 p gl was prima. Alles kwam in een zeer rustig tempo op tafel, waardoor men alles even rustig kan laten zakken, voor de volgende gang. Een gezellig avondje dineren met top gerechten, maar niet te sjiek. Greep uit de gerechten, de rest blijft verrassing. Champignons in knoflookboter, stokbrood met eigengemaakt kerrie mayo, Zalm, eendenborst, en een heerlijk toetjes palet, om je vingers bij af te likken. Het was net zo goed als vorige keer, nee eigenlijk nog beter. Zijn de avond erna nogmaals gaan diner. Men moet echter wel reserveren , want het is niet, groot dus snel vol.
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Wij hebben hier anderhalve week geleden met vijf personen gegeten. De prijs van het driegangen menu is iets verhoogd, maar nog altijd bijzonder laag voor het gebodene. Prima gegeten en ook redelijk wat keuze. Het is dat we geen van allen in de buurt wonen, anders zouden we hier zeker vaker komen.
Jhjcap .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Telefonisch geprobeerd een afspraak te maken maar had niet in de gaten dat het restaurant gesloten was. De volgende dag door de eigenaar gebeld hij had mijn nummer via de nummerherkenning getraceerd en alsnog een reservering gemaakt.
Het eten was voortreffelijk en het concept dat je van het basis keuzemenu kan afwijken voor geringe meerkosten is een geweldige vondst! De bediening was uitermate vriendelijke en correct en tussentijds werd gevraagd of alles in orde was en of er nog wensen waren.
Ook de tijd tussen de gerechten was naar onze beleving uitstekend niet te lang maar zeker niet tekort waarbij je een gevoel van opschieten zou kunnen krijgen. Al met al een uitstekend restaurant waarbij de prijs/kwaliteitverhouding uitstekend is met zeer vriendelijke bediening.
Een aanrader.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Mede naar aanleiding van de recensies op Iens reserveerden wij een tafel bij Het Gerecht in Roermond. Direct een vriendelijke ontvangst door één van de beide dames die serveerden. Die vriendelijkheid en gastvrijheid was de hele avond zichtbaar ook bij de eigenaar die zich zo nu en dan tussen zijn gasten begeeft. Nergens opdringerig, wel attent. Opvallend is het dat, wanneer één van de dames bij een tafel is, de gasten bijna altijd een lach op hun gezicht toveren.

Ik koos als voorgerecht de visserssalade bestaande uit gegaarde en gerookte zalm, gerookte forel en een garnalenkroket. De zalm was prima gegaard, de garnalenkroket goed op temperatuur. De hoeveelheid zou bij een hoofdgerecht niet misstaan hebben. Het plateau waarop het werd opgediend zag er verzorgd en smaakvol uit, de sausjes pasten goed bij de vissoorten. Als hoofdgerecht koos ik voor de zogenaamde 'houthakkersplank' met daarop een barbecueworst en gemarineerde varkensoester. Wat opviel was de zorg die kennelijk aan een eenvoudig gerecht als een barbecueworst was besteed. Precies goed gaar, keurig gebruind aan de buitenkant. De varkensoester was een weldaad voor de mond.

Omdat de gerechten ruim van omvang waren kozen we als nagerecht voor de aangeklede koffie. Ook dat was keurig verzorgd. De prijs-kwaliteit verhouding is bij Het Gerecht meer dan uitstekend. Het decorum past bij de kaart en de omgeving waarin het restaurant staat (de oude binnenstad van Roermond), maar dat blijft altijd een persoonlijke interpretatie. Voor ons is het totale plaatje reden genoeg om terug te keren.
Milou C.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Op een zondag zijn we gaan eten bij het gerecht. We hebben super heerlijk gegeten, zoals altijd! Er wordt veel aandacht besteed aan ieder gerecht, het ziet er in eerste instantie geweldig uit en het smaakt fantastisch! Heerlijk romige aspergesoep en daarna diamanthaas, perfect, het mes valt er als het ware doorheen. En de service is ook super, vooraf gratis brood. Mayonaise of extra saus krijg je er ook voor niks bij, je hoeft het maar te vragen! De bediening benadert je heel persoonlijk, het geeft een huiselijke sfeer, ik voelde me als een speciale gast maar denk dat iedereen dit wel heeft. Prijs kwaliteit is dus meer dan goed, je krijgt hier echt waar voor je geld. Dus kortom, het was weer een geweldige avond!
ElmerS .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Met zijn zessen gegeten, menuprijs € 21,95. Inclusief drankje vooraf en een flesje wijn van nog geen € 20,-, toch ruim € 200,- kwijt. Verschillende voorgerechten, waarvan de aspergesoep veruit de minste (veel te veel merkproduct). Vier maal ossenhaas, waarvan veel stukken helaas niet volgens de regels van de kunst (dwars op de vezel) waren gesneden. Nagerechten voorzien van een 'wazige', wellicht spuitbus slagroom en koffie gewoon slap. Tot overmaat van ramp € 15,- euro op de rekening voor drie flessen water van pakweg 0,7 liter. Voor hetzelfde geld of een paar tientjes meer is in Roermond beslist veel beter te eten. Kortom: geen aanrader!
Maryvansmaalen .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Altijd een vriendelijke ontvangst. Die vriendelijkheid en gastvrijheid was de hele avond zichtbaar ook bij de eigenaar die zich zo nu en dan tussen zijn gasten begeeft. Nergens opdringerig, wel attent.
Er is een keuzemenu, drie gangen voor een vaste prijs. Voor enkele gerechten moet men iets bijbetalen. Het eten is heel erg lekker en met zorg bereid.
De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend.

MrVg .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Het eten is naar verwachting, de kwaliteit die je kunt verwachten voor de prijs die ervoor gerekend wordt. Het voorgerecht, ik had kipkerriesalade, vond ik tegenvallen. Het smaakte naar de kipkerriesalade uit de supermarkt die je op je brood doet. Het hoofd- en nagerecht was wel erg lekker: vers en goed bereid. Ook leuk dat je in de keuken kunt kijken vanuit het restaurant.
De service is erg gastvrij en vriendelijk, maar wel heel traag. Het restaurant was nagenoeg vol, dat geef ik toe, maar 45 min wachten op het voorgerecht, daarna een uur op het hoofdgerecht en nog eens 30 min op het nagerecht vond ik wel erg lang. Drankjes worden wel vaak gecontroleerd en gebracht, maar ik had vooral ook honger!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Kwam via andere recentie zonder te reserveren bij dit restaurant terecht. Hadden geluk dat er een tafeltje vrij was. Zeer blij met onze keuze! Heerlijk gegeten, prima service en een verrassend lage rekening. Top, komen zeker een keertje terug.
Dirkehv .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Het Gerecht is een restaurant waar voornamelijk de wat oudere gast komt eten. Het decor is hier ook op ingericht. Als jong stel >40 heb je al snel het idee dat je tussen de 65+plussers zit. Echter doet dit niks af aan de kwaliteit, het eten is heerlijk tegen een heerlijke prijs (19,95 voor een 3gangen menu) Service is erg goed. Minpuntje, als je te dicht bij de keuken zit, gaan je kleren helemaal ruiken naar de keuken, niet prettig. Afzuiging kan beter.
Heleen B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Gisteravond heerlijk gegeten bij Het Gerecht. Een gastvrije, hartelijke ontvangst! En ... erg prettig zoals er werd gereageerd op mijn glutenintolerantie. Dit had ik weliswaar bij reserveren aangekondigd, maar wat is het prettig als er gelijk gemeld wordt dat er niet alleen glutenvrij brood is, maar - indien gewenst - ook pasta. We komen graag nog eens terug!
René G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding! Drie gangen voor 19.95 met genoeg keuze en tegen bijbetaling keus uit enkele extra gerechten. Gezellig interieur, enkele tafeltjes buiten en hartelijke bediening.

Het enige minpunt vond ik het water: een karaf water bleek niet mogelijk en een fles (0.75 liter) kostte 4.50. Het zou het restaurant sieren om een karaf te geven of het fleswater wat goedkoper te maken.
Han G.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Zaterdag heerlijk gegeten in een gezellige sfeer: Salade met gerookte zalm, pittenmix en dille mosterddressing. Kipcocktail met verse ananas en kerrie gembermayonaise Duet van Varkenshaasmedaillon in spek en gekruide beenham met stroganoffsaus. Runder diamanthaas naar wens gebakken geserveerd met kruidenboter en champignons. En als afsluiting twee heerlijke kopjes koffie. Een echte aanrader!