Het Gerecht

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Het Gerecht

Karman S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Dit restaurant stond al langer op de lijst om bezocht te worden. Het Gerecht is nu al sinds 6 jaar een succesverhaal voor uitbater Peter en zijn crewleden.

Zoals hij zelf zegt: De kracht van het succes zit hem in de kleinschaligheid, zo zegt hij zelf. De werkvloer is overzichtelijk. De keuken en het uitserveerteam kan het goed aan, en Peter zelf kan vervolgens met iedereen die daar behoefte aan heeft een praatje houden. Hierdoor creeer je dat speciale gevoel van welkom te zijn in het restaurant. Dat begint al bij het vriendelijk aannemen van de jassen, tot aan de warme handdruk of uitzwaaigroet op het einde. De menukaart is wisselend waarbij de ingredienten zo veel mogelijk dagelijks vers naar binnen worden gehaald. Deze manier van werken is mogelijk omdat reserveren een echte 'must' is. Door de ervaring weet men goed wat het dinerend publiek wenst en wil. Over het eten zelf kun je eigenlijk heel kort zijn: Top! Of zoals velen voor mij al schreven:Prijs/kwaliteit is super.

De keuken is zichtbaar vanuit een groot gedeelte van het restaurant. De koks toonden ondanks dat het 'volle bak' was (met een tafel van 20) geen enkel teken van stress. Alles loopt er op rolletjes. De bediening is superaardig en alert. Zo waren na binnenkomst de geserveerde stokbroodschijfjes met bijbehorende boter/saus vrij snel (honger...) en in no time stond er een tweede setje. Peter had dat al heel snel goed in de gaten...

Alle gerechten zijn mooi opgemaakt op keurig zwaar wit serviesgoed. Allemaal heel netjes dus, maar zeker niet te chique. Geen rijen met wijn-/waterglazen rondom je bord. Dat hoeft en moet ook niet altijd want de gerechten en ambiance spreken in dit geval al voor zich.

Het concept is simpel: 3 gangen voor een vaste prijs waarbij je wel moet opletten dat specialiteiten max 5 euro extra kosten. Per gang is voor iedere smaak wel wat te kiezen: Vlees, vis, vegetarisch bij voor- en hoofdgerecht en de dessertkaart loopt uiteen van de luxe koffie, via de onmisbare Dame Blanche tot Appelstrudel met ijs en slagroom tot de overheerlijke chocoladebavarois met vanillesaus.

Kortom:
Je moet het gewoon zelf ervaren en je zult zien dat je er zeker wilt terugkomen. Peter en alle crewleden: We hebben een geweldige avond gehad en zoals we samen hebben afgesproken: We komen zeer zeker terug!
Ineseet52 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteren met 6 personen gegeten in dit restaurant. Gerechten waren goed, voor mij persoonlijk iets teveel soms, maar daar hadden de anderen geen last van. Een gezellig, klein restaurant met een open keuken waardoor onze kleren ook de geur van de keuken hadden vandaag, maar dat stoorde me niet. Prijs - kwaliteit verhouding is goed. Ik had wel last van het geluid, veel tafels in een kleine ruimte waar het daardoor moeilijk was de mensen te verstaan aan de tafel, maar dat gaf ook wel sfeer. Geen reden om hier niet meer naar toe te gaan hoor.
Ineseet52 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Een echte aanrader, prima prijs-kwaliteitverhouding. Eigenaar koopt elke dag zelf alles vers in en dat proef je dan ook. En dan ook nog eens een 3-gangenkeuzemenu voor net iets meer dan 2 tientjes. Zeer vriendelijke eigenaar die attent is voor zijn gasten en een vriendelijke bediening. Als ik weer eens in de buurt ben ga ik zeker weer terug.
eyes .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Zeer vriendelijke ontvangst door gastheer/eigenaar in dit niet al te grote, knusse, restaurant Hij adviseerde ons het 3 gangen verrassingsmenu voor € 27,95 excl drank natuurlijk. Dat was een schot in de roos. Alles even heerlijk, veel te veel eigenlijk, maar wie klaagt daarover. Het enige zou kunnen zijn dat het te veel smaken door elkaar worden, maar dat is persoonlijk. Ook de half zoete wijn 3,50 p gl was prima. Alles kwam in een zeer rustig tempo op tafel, waardoor men alles even rustig kan laten zakken, voor de volgende gang. Een gezellig avondje dineren met top gerechten, maar niet te sjiek. Greep uit de gerechten, de rest blijft verrassing. Champignons in knoflookboter, stokbrood met eigengemaakt kerrie mayo, Zalm, eendenborst, en een heerlijk toetjes palet, om je vingers bij af te likken. Het was net zo goed als vorige keer, nee eigenlijk nog beter. Zijn de avond erna nogmaals gaan diner. Men moet echter wel reserveren , want het is niet, groot dus snel vol.
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Wij hebben hier anderhalve week geleden met vijf personen gegeten. De prijs van het driegangen menu is iets verhoogd, maar nog altijd bijzonder laag voor het gebodene. Prima gegeten en ook redelijk wat keuze. Het is dat we geen van allen in de buurt wonen, anders zouden we hier zeker vaker komen.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Mede naar aanleiding van de recensies op Iens reserveerden wij een tafel bij Het Gerecht in Roermond. Direct een vriendelijke ontvangst door één van de beide dames die serveerden. Die vriendelijkheid en gastvrijheid was de hele avond zichtbaar ook bij de eigenaar die zich zo nu en dan tussen zijn gasten begeeft. Nergens opdringerig, wel attent. Opvallend is het dat, wanneer één van de dames bij een tafel is, de gasten bijna altijd een lach op hun gezicht toveren.

Ik koos als voorgerecht de visserssalade bestaande uit gegaarde en gerookte zalm, gerookte forel en een garnalenkroket. De zalm was prima gegaard, de garnalenkroket goed op temperatuur. De hoeveelheid zou bij een hoofdgerecht niet misstaan hebben. Het plateau waarop het werd opgediend zag er verzorgd en smaakvol uit, de sausjes pasten goed bij de vissoorten. Als hoofdgerecht koos ik voor de zogenaamde 'houthakkersplank' met daarop een barbecueworst en gemarineerde varkensoester. Wat opviel was de zorg die kennelijk aan een eenvoudig gerecht als een barbecueworst was besteed. Precies goed gaar, keurig gebruind aan de buitenkant. De varkensoester was een weldaad voor de mond.

Omdat de gerechten ruim van omvang waren kozen we als nagerecht voor de aangeklede koffie. Ook dat was keurig verzorgd. De prijs-kwaliteit verhouding is bij Het Gerecht meer dan uitstekend. Het decorum past bij de kaart en de omgeving waarin het restaurant staat (de oude binnenstad van Roermond), maar dat blijft altijd een persoonlijke interpretatie. Voor ons is het totale plaatje reden genoeg om terug te keren.
Milou C.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Op een zondag zijn we gaan eten bij het gerecht. We hebben super heerlijk gegeten, zoals altijd! Er wordt veel aandacht besteed aan ieder gerecht, het ziet er in eerste instantie geweldig uit en het smaakt fantastisch! Heerlijk romige aspergesoep en daarna diamanthaas, perfect, het mes valt er als het ware doorheen. En de service is ook super, vooraf gratis brood. Mayonaise of extra saus krijg je er ook voor niks bij, je hoeft het maar te vragen! De bediening benadert je heel persoonlijk, het geeft een huiselijke sfeer, ik voelde me als een speciale gast maar denk dat iedereen dit wel heeft. Prijs kwaliteit is dus meer dan goed, je krijgt hier echt waar voor je geld. Dus kortom, het was weer een geweldige avond!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Kwam via andere recentie zonder te reserveren bij dit restaurant terecht. Hadden geluk dat er een tafeltje vrij was. Zeer blij met onze keuze! Heerlijk gegeten, prima service en een verrassend lage rekening. Top, komen zeker een keertje terug.
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Het Gerecht is een restaurant waar voornamelijk de wat oudere gast komt eten. Het decor is hier ook op ingericht. Als jong stel >40 heb je al snel het idee dat je tussen de 65+plussers zit. Echter doet dit niks af aan de kwaliteit, het eten is heerlijk tegen een heerlijke prijs (19,95 voor een 3gangen menu) Service is erg goed. Minpuntje, als je te dicht bij de keuken zit, gaan je kleren helemaal ruiken naar de keuken, niet prettig. Afzuiging kan beter.
Heleen B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Gisteravond heerlijk gegeten bij Het Gerecht. Een gastvrije, hartelijke ontvangst! En ... erg prettig zoals er werd gereageerd op mijn glutenintolerantie. Dit had ik weliswaar bij reserveren aangekondigd, maar wat is het prettig als er gelijk gemeld wordt dat er niet alleen glutenvrij brood is, maar - indien gewenst - ook pasta. We komen graag nog eens terug!
René G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding! Drie gangen voor 19.95 met genoeg keuze en tegen bijbetaling keus uit enkele extra gerechten. Gezellig interieur, enkele tafeltjes buiten en hartelijke bediening.

Het enige minpunt vond ik het water: een karaf water bleek niet mogelijk en een fles (0.75 liter) kostte 4.50. Het zou het restaurant sieren om een karaf te geven of het fleswater wat goedkoper te maken.
Han G.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Zaterdag heerlijk gegeten in een gezellige sfeer: Salade met gerookte zalm, pittenmix en dille mosterddressing. Kipcocktail met verse ananas en kerrie gembermayonaise Duet van Varkenshaasmedaillon in spek en gekruide beenham met stroganoffsaus. Runder diamanthaas naar wens gebakken geserveerd met kruidenboter en champignons. En als afsluiting twee heerlijke kopjes koffie. Een echte aanrader!