Het Genot van Grootschermer

Noordeinde 12 1843 JH Grootschermer Nederland Kaart

Over het restaurant Het Genot van Grootschermer

Het genot van Grootschermer

Bezoek het Genot van Grootschermer voor een kop koffie, een lekker glas wijn, een lekkere sandwich of van een heerlijk a la carte gerecht. Met een fijn uitzicht over de polder op het ruime terras biedt het restaurant jou een verrassende, sfeervolle en gastronomische beleving!

Meer informatie over restaurant Het Genot van Grootschermer

Dinsdag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
A V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Uitstekend restaurant, voor de eerste keer geweest. Geen drukte, goede bediening en de keuken is zéér goed. Aanbeveling waard.
Rens G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gezellig restaurant met heerlijk eten. Uitgebreide kaart, voor ieder wat wils. Prima gegeten en leuke avond gehad. Restaurant was volledig vol (schat zo'n 40 stoelen), waardoor de wachttijden op gerechten wel wat uitliepen. Maar service was verder perfect!
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellig restaurant, vriendelijke bediening (soms wat intense gastvrouw richting bediening). Tafels op mooie afstand van elkaar dus je kunt echt gezellig met elkaar eten, Eten is goed van smaak en komt in mooie porties op het juiste moment. Ook de wijnen zijn bijpassend. Kortom goede ervaring.
GroHo .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Prima gegeten hier ter gelegenheid van de 84e verjaardag van vader en opa. Via de AH/IENS reserveringswebsite doorgegeven dat er allergieën en intoleranties waren. Die waren niet door gekomen ?
Wjbrink B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Onze verwachtingen waren te hoog gespannen, bleek achteraf. Dit na 2 eerdere bezoeken die prima waren verlopen. Deze keer viel het in het algemeen niet mee. Na al het succes en de lovende kritieken van het afgelopen jaar lijkt het wel of nu de scherpe kantjes er vanaf zijn. Als voorgerecht een proeverij van ham, glaasje lauwwarme bouillon (terwijl dit juist goed heet moet zijn als een soort appetizer) en een onduidelijke "mousse" die ergens naar ei smaakte. Het hoofdgerecht was runderlende die gesneden op het bord kwam, helaas was de temperatuur te laag, juist één van de belangrijkste kenmerken van een gerecht!!!! Een paar verdwaalde brunoise van groente en een hollandaisesaus die halverwege al op was. Het nagerecht viel niet tegen al was het jammer dat de Vlaamse (???) wafels totaal niet krokant waren. De koffie bleek koffie "de luxe" te zijn waar we niet om gevraagd hadden. Geef aan tafel aan wat het verschil is want nu betaalden we 18 euro voor 4 cappuccino ............. Onze jonge gastvrouw ( in een leren pantalon ... ) gaf niet aan dat er een keuze was bij het bestellen van een rode en witte wijn. Ook bij de runderlende, die je toch op verschillende manieren qua gaarheid kan bereiden, vroeg ze niets. Tot slot valt nog te melden dat we wel erg lang moesten wachten op de rekening. De eigenaresse had deze beloofd maar was al gauw met allerlei andere zaken en andere gasten bezig. Pas na het 3e verzoek kwam dan eindelijk de financiële transactie als een soort kassabon op tafel. Worden er geen rekeningen meer opgemaakt? Al met al viel deze avond niet mee.
-lilo- .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij het genot van grootschermer. Vriendelijk ontvangst, we mochten een tafel uitzoeken.
Sucade, Zalm, uiensoep, carpaccio, tournedos, wafel, creme brulee, dame blanche, hollands genieten, Alles was zeer goed bereid en erg lekker. Bediening vriendelijk en attent. Met de AH bon kiezen of een menu van de chef 2e gratis of korting op de tweede maaltijd (wij kozen voor het laatste)
Rommy H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Een geweldige culinaire ervaring met uitstekende service. We komen zeker vaker terug!
Ambiance is gezellig en het is smaakvol ingericht.
We moesten snel weg vanwege onze hond en daar werd super mee omgegaan in samenwerking met de keuken.
Jessica G.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten, de ambiance is erg leuk. Lekker dorps, we gaan hier zeker nog een keer eten.
Aanrader voor iedereen die van gezellig en knus houden.
Benjamin P.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
De producten die werden geserveerd waren van goede en smakelijke kwaliteit. Vooral de vis. Daar zat smaak aan. Het was zonde om een sausje te gebruiken.
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We hadden nog een AH bon, en na wat snuffelen dit restaurant uit gezocht.
Werden aller vriendelijkst ontvangen. De stoelen zitten lekker, achtergrond muziek prettig op de achtergrond. Inrichting rustiek. Prettige rustige sfeer. Kregen gelijk wit en bruin stokbrood met boter en een zelf gemaakte knoflook majonaise. Onder het genot van een rode wijn, een proeverij van erwten soepje met bijlage zalm,krab,koeskoes met garnalen en eendenborst capatio. Hooftgerecht Runder entrecot met verse groenten zelf gemaakte patatten, heerlijke salade en gesoofte peertje. Toe eigen gebakken luikse waffel met warme morillen, ijs en witte chocolade moes..
Koffie toe met een eigen gebakken kokosmakroontje. Alles smaakte voortreffelijk. Bedankt voor deze geslaagde avond.
Andre J.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
achteraf was de communicatie omtrent AHdinerbon teleurstellend
R.tjeertes .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ik was zeer verrast door het menu. Goede kwaliteit van de gerechten. Zeer vriendelijke personeel en goede uitleg bij de gerechten en wijnen.
Klasse. Hier kunnen restaurants in de binnenstad van Alkmaar nog wat van leren.
Gerda W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten, een prima service. Fijne bediening. Fijne omgeving. We gaan zeker nog een keer terug.
De sfeer was rustig. De tafels stonden op een manier dat je niet bij de 'buren' op het bord keek. De keuken was open en je kon zien dat de koks aan het werk waren met liefde en zorg voor hun werk.
Lobke J.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten . Fijne bediening. Kok kwam langs vragen of alles in orde was. Een aanrader. Wij hebben genoten. De locatie zag er ook sfeervol uit.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijke uiensoep, perfecte tournedos, goede vis heilbot.
En persoonlijke aandacht van de eigenaresse.
Kortom echt genoten
robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We hebben hier via de AH actie gegeten. Het eten was heerlijk en goed verzorgd, mooie opmaak van de borden. We hadden voor de vis gekozen als hoofdmenu en de rest als verrassing laten komen. De bediening prima en zeer attent, de sfeer was gezellig druk, wel wat rumoerig. Het decor is gezellig en uitnodigend. Leuke zaak om te gaan eten.
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
super eten, vriendelijke bediening, het is er lekker warm binnen en veel verstand van voedsel allergieën :) zeker een aanrader.
ajhulsman .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het 3-gangen menu van de chef geeft een keuze tussen vlees,vis en vegetarisch.Wij kozen de runder sucade resp. roodbaars.Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes;hier wordt gekookt vlgs. grootmoedersrecept.Dus flinke porties met goede ingredienten,eenvoudig bereid,maar niettemin smakelijk.Voor-en nagerecht voldoen aan de verwachting,maar e.e.a. wordt wat rommelig op de borden geplaatst.De ambiance is die van een dorpsherberg met een wat oubollig interieur en de tafels wel erg dicht op elkaar geplaatst.De bediening is erg hartelijk en aan het einde van de maaltijd kwam de chef langs om naar ons oordeel te informeren.We kregen daarbij een toelichting op de bereiding van de sucade,wat de specialiteit van het huis is.Kortom:dit is een sympathieke eetgelegenheid met gerechten zonder poespas,bijv. na een middag wandelen of schaatsen.
majo.kooy .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben een bijzonder plezierige avond gehad met heerlijke gerechten. De sfeer was zeer goed en de klantvriendelijkheid groot. Een aanrader om in het "Genot van Grootschermer" te genieten van een heerlijk diner.
Brigitte S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Voor de derde keer gegeten en het was weer top!
Het eten is er super goed en lekker.
Het is heel gastvrij en de gastvrouw herkende ons, bij het weggaan weer een handje, heel bijzonder en netjes.

Hier komen wij zeker terug!