Het Gemeentehuis

6,7

Jouw recensie over het restaurant Het Gemeentehuis

ArieRave .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Gezellige plek midden in Bedum. Mooi terras en eetcafé inrichting van het eetcafé.
Voor het eten hoe je hier niet heen. Neutraal eten, niet speciaal. Het was niet vies of slecht of duur. Maar omdat je vaak beter gegeten hebt, valt het toch tegen.
Mavade .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Verwacht in hotel-restaurant 't Gemeentehuis geen verfijnde maaltijd. Maar voor een eenvoudige maaltijd in een gezellige omgeving en een vriendelijke en gemoedelijke bediening kun je hier prima terecht. De prijs-kwaliteitverhouding is gunstig. Echt goedkoop is de wisselende dagschotel die nog geen tientje kost en die ons goed heeft gesmaakt.
Eetclub50 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Op zondagavond hebben wij voor het eerst gegeten bij Het Gemeentehuis in Bedum. We hadden vooraf de garnalencocktail en tomatensoep. Als hoofdgerechten de slibtongetjes, schnitzel en dagschotel van zalm met frites en salade.
Alles prima bereid met verse ingrediënten. Bij de hoofdgerechten werden heerlijke gebakken aardappeltjes geserveerd (eindelijk eens niet de eeuwige frites), warme verse groentes en een salade met minstens 5 ingrediënten en een lekkere dressing. De borden waren warm, zodat onze maaltijd niet te snel afkoelde.
De kwaliteit van het eten is beter dan die van een gemiddeld eetcafe in de stad Groningen. Er is zorg aan besteed. De ambiance is sfeervol. Wij zaten aan een mooie oude tafel, het terras buiten zag er gezellig uit en je hebt een mooi uitzicht op de brug en karakteristieke huizen. Toiletten zagen eruit om door een ringetje te halen.
De bediening was vriendelijk en heel attent. En dat verdient een hele dikke duim, gezien het zware verlies kort voor dit weekend. Hier werken vakmensen!
WENH .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Na een paar dagen in Bedum te zijn verbleven vonden wij het tijd om een hapje te gaan eten in het centrum. Ons oog viel op restaurant het Gemeentehuis, op het eerste gezicht een gemoedelijk eetcafe. Eenmaal plaats genomen op het terras en drankjes besteld bij een aardig maar schuw meisje, stoorden wij ons aan een groep (hoogstwaarschijnlijk) dorpelingen die met een luidruchtige hond naast ons zat. Daarom maar binnen gaan zitten voor het eten. Bij binnenkomst zat het personeel centraal in het restaurant te eten terwijl het al 19:00 was. De inrichting van het restaurant was ouderwets. Neppe bloemen, slonzige kussentjes en vieze stoelen. Eerder gedateerd dan een huiskamergevoel, wat waarschijnlijk het doel is geweest met deze inrichting. Het eten was simpel maar prima, lekkere tapenade bij de broodjes vooraf, prima sate en salade. Het past precies bij de prijs, je betaald weinig voor simpel, lekker eten. Iets waar wij ons echter de hele avond aan gestoord hebben was de muziek. Radio continu stond aan, het was smartlap na smartlap. Natuurlijk begrijpen wij dat over smaak niet te twisten valt maar deze muziekkeuze is, naar onze mening, veel te specifiek voor een restaurant. Kies liever voor wat meer gangbare muziek. Er werd echter heel sympathiek gereageerd door de meisjes achter de bar op deze feedback tijdens het afrekenen.
Wij zullen niet terugkeren naar restaurant het Gemeentehuis.