Over het restaurant Het Geheim Van Edam

Passie voor koken en gastvrijheid

De chef deelt hier zijn culinaire geheimen in een 17e eeuws klokgevelpand aan een prachtig grachtje in Edam. Met maar 26 stoelen die het restaurant rijk is, beleef je een zeer intieme, gastronomische avond.

Meer informatie over restaurant Het Geheim Van Edam

Kathleen H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Jack J.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Was er al een paar keer langs gewandeld en dacht steeds ,hier moet ik ook een keer eten ,gelukkig gedaan,en zeer goed bevallen
Je voelt je meteen thuis met een gezellig team in de bediening.
Het eten is een beleving ,mooie borden met verschillende gerechten ,uiteen lopende smaken (verrassingen) ,hier kom je voor terug
kogerjenny .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten in gezellige verzorgde ambiance complimenten voor zowel de keukenbrigade als het gastheerschap ook de kennis van de sommelier is heel kundig en de combinaties wijn spijs waar zeer goed gekozen kortom hier eten is gewoon een avondje uit.En niet alleen maar even wat eten.
Hannelore B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Een kadootje! Voortreffelijk gegeten, favorieten: de eendenleverrillette met PX-gelei en de bloedworst. Het bijbehorende wijnarrangement was uitstekend afgestemd op de gerechten en had een aantal verrasssende (onbekendere) wijnhuizen. Arjen en Henk hebben ons met veel enthousiasme en humor begeleid deze avond. Komt allen!
Annabel O.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gezellig gedineerd, leuk menu. Vooral de amuse van een kaasbitterbal en amandelrisotto was genieten.. het duurde wel lang voordat de laatste drie gerechten gereserveerd werden. Uiteindelijk 5 uur getafeld..
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
In één woord een feest!
Een avontuur van gecombineerde smaken en texturen in je mond. Een belevenis!
Gedetailleerde uitleg van alle ingrediënten.
bobhoorn .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Vanavond voor de eerste keer gegeten bij het Geheim. Enorm goed bevallen en we zullen vaker terugkomen. We kozen voor het 5 gangen menu, omdat we geen ervaring hadden met de grootte van de gerechten. Vijf gangenmenu met bijbehorend bob wijnarrangement was voor ons meer dan genoeg. Alle gerechtjes smaakten prima en waren mooi opgemaakt.
Klein minpuntje was het geluidniveau, maar dat kwam vermoedelijk doordat er twee groepjes nogal hard zaten te praten.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Leuk klein restaurant met een standaard 5 gangs verrassingsmenu, uit te breiden met meer gangen van de kaart. Leuke kleine smaakvolle gerechten met indien gewenst bijpassende wijnen (ook halve glazen waarmee je naar het blijkt ook door de alcoholcontrole komt). Prijs/kwaliteit dik in orde, wel staan de tafeltjes dicht bij elkaar maar dat mag de pret niet drukken. Bediening ook prima voor elkaar dus al met al een fijne avond gehad.
margien B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Eindelijk eens niet zelf hoeven kiezen maar echt verrast wordt door heerlijk eten, alles was even verassend lekker.
Porties zijn klein maar fijn en toch voldoende.
Voor zeer hongerige personen of na een dag zware arbeid of sporten, zou ik wel het 5 gangen diner uitbreiden met een gang extra, of er voor zorgen dat je niet met hongerklop aan tafel verschijnt.
Bediening zeer vriendelijk en fijne uitleg.
De tussen posen tussen de verschillende gerechten vonden wij precies goed!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
In één woord geweldig! Goede keuken, gezellige zaak. Hele goede sommelier, zo enthousiast! 5-gangen diner uit te breiden met - en dat hebben we dus gedaan - nog 1,2 of 3 gangen. De kok bepaalt de volgorde, dus waar de extra gangen er tussen gepast worden. Voor herhaling vatbaar!
Ron G.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Gemoedelijke, gastvrije persoonlijke sfeer. Het is niet alleen het eten, maar de hele belevenis ! Goede kennis van zaken. De mogelijkheid om een half wijnarrangement te nemen is perfect, volledig is voor mij/ons gewoon teveel. Ook leuk de plannen om met bier te gaan werken !
bas K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ik heb hier een paar weken geleden. Het eten was super: erg lekker, verrassend en schitterend gepresenteerd. Bravo aan de kok.
De inrichting vond ik erg modern, het licht iets te vel en jammer dat er geen kaarsjes aanstaan, maar over smaak valt natuurlijk te twisten. Dat is wat mij betreft zeker geen deal-breaker.

De gastheer daarentegen past niet in dit restaurant. Ik heb nog nooit een gastheer meegemaakt die zo zelfingenomen en arrogant is. Iemand die alles beter weet en je geen moment het gevoel geeft 'te gast' te zijn. Jammer, hierdoor kom ik nooit meer terug.
Hannie L.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
prettige sfeer, gemoedelijk, prima evenwicht tussen gerechten door en prima tempo.
vriendelijk personeel en vegetarisch eenvoudig maar goed.
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Heerlijk gegeten, maar dat houd ik verder geheim
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk eten. Geweldige bediening en wederom heerlijke wijnen. Kortom; voor een avond uit, de aangewezen plek. Geniet van Edam, geniet van wat Dave koning uit zijn keuken laat komen. Het is absoluut de moeite waard.
dfj .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Een geweldig restaurant, als we dit eerder hadden geweten dan hadden we hier al vaker geweest!
Echt super goed! Heerlijke wijn en een super vriendelijke soummelier. Wij komen hier zeker nog een keer terug !
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
We hebben afgelopen weekend genoten van het 5 gangen diner bij Het Geheim van Edam. De gerechten waren echt heerlijk! Ook de service was geweldig, we moesten op tijd weg voor een feestje en iedereen hield daar rekening mee, zodat wij rustig hebben kunnen eten en ervan hebben kunnen genieten, en ook weer op tijd klaar waren. Echt een aanrader!
J D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Gisteravond een heerlijke avond met vrienden beleefd in Het Geheim van Edam. De ontvangst was hartelijk/enthousiast, mede door de vrienden die ons vergezelden. Het 5-gangen menu was verrassend en werd geduldig uitgelegd. Het deed zeer uitgebreid aan, alsof er meer gangen in het arrangement zitten. Er is veel aandacht voor detail, zowel voor het oog als in smaak en de uitleg voor de begeleidende wijnen. De wijnkaart heeft een ruime keuze, maar de goedkopere wijnen zijn ook zeer smaakvol gebleken. De hoofdgerechten van vis en vlees werden mooi opgediend met bijpassend garnituur. Heerlijk. Vooral de lamsneck vind ik (persoonlijk) een topper. Al met al een aanrader, ook als je niet naast de deur woont.
Diny P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Als het kon dan gaf ik een 11 plus voor dit geweldige restaurant. Wat een heerlijke avond hebben wij gehad. Het eten was een feestje, alles was perfect, een echte smaaksensatie........
Wij komen zeker terug.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Ons zesgangendiner was één grote smaaksensatie! Alle amuses en gerechtjes waren subliem bereid. Ook de rode wijn, we kozen voor de redelijk geprijsde fles Enguera Crianza, was heerlijk. Het restaurant is klein, maar ademt een gezellige sfeer. Eigenlijk valt hier wat ons betreft niets meer te verbeteren. Dus, drie dikke tienen en de complimenten aan de chef en de bediening! Tot de volgende keer!