Over het restaurant Het Geheim Van Edam

Passie voor koken en gastvrijheid

De chef deelt hier zijn culinaire geheimen in een 17e eeuws klokgevelpand aan een prachtig grachtje in Edam. Met maar 26 stoelen die het restaurant rijk is, beleef je een zeer intieme, gastronomische avond.

Meer informatie over restaurant Het Geheim Van Edam

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

• Af te huren , Per boot te bereiken
Uitmuntend
9,4
9,1
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
In één woord subliem! Geldt zowel voor de gerechtjes (wat een maaksensatie!), de wijn, de bediening, als de locatie. En dat allemaal in het prachtige Edam!
Rob1951 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Gisteravond hier voor het eerst gegeten met vrienden in het kader van de Restaurantweek. Het menu was heerlijk en de bediening prima. De prijs/kwaliteit verhouding vonden wij niet helemaal in orde. Op de wijnkaart staan lekkere wijnen, maar over het algemeen aan de dure kant. Verder zou ik adviseren om gewoon kraanwater aan tafel te serveren en daar niets voor te rekenen.
L.J> K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Wij zijn weer een keer neergestreken in "het Geheim van Edam". Wij zijn weer verrast in het menu van 5/6 gangen. Een persoon heeft de 6e gang genomen omdat hij hiervoor bloedworst koos. Deze was, zoals alles, weer van hoge kwaliteit. Pure smaken en biologisch. De aanbevolen wijnen pasten prima. De tijd tussen opdiening van de gerechten was precies goed. Wij komen zeker weer terug.
anna S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
In tijden niet zo heerlijk gegeten en wat een leuke ambiance.
Ook de uitleg van de sommelier was fantastisch. Een echte aanrader.
hendricus S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Via Ding-City met echtgenote aan romantisch tafeltje tegen de muur zeer aangenaam verrast.Het 5 gangenmenu werd voorafgegaan door smakelijke soep van geroosterde paprika met edammer kaas bitterballetje geserveerd op hete kolen.gevolgd door combi van inktvis-tentakels (klein) met origineel gekozen garnituur van kerry crumble en piccalilly mayonaise. Daarna witte paddenstoelensoep met schuim van eekhoorntjesbrood.3e gang mooie witte (=verse )heilbotfilet met lekker garnituur. Tussen-amuse : verfrissende champagneschuim.Tenslotte malse sukade met jus van rode Port.Dessert was ook van hoge kwaliteit met o.a. 5 spice crumble. De door de vakkundige sommelier aanbevolen Australische Rode Wijn gleed soepel mee met alle gerechten.Het kaasplankje werd op advies van deze sommelier begeleid door een tawny Port en een witte wijn.
De (zeer) jongedame in de bediening was uitermate vriendelijk en ook nog ter zake kundig.Van 7.00 tot 11.30 zijn wij hier als een vorst behandeld.Het Geheim van Edam kan zich meten met de beste restaurants van Noord-Holland.
E.H. F.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Lekker, gezellig, voldoende, kortom verrast met dit restaurant.
Ayllas D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Heerlijk gegeten gisterenavond, het 'standaard' 5 gangen diner uitgebreid naar 7 gangen. Wijnarrangement erbij genomen. Ontzettend gastvrije bediening en overal een leuke uitleg bij. We zijn elke gang weer verrast qua presentatie en smaak. Met als persoonlijke uitschieter de eendenlever. Kortom overheerlijk gegeten.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Wederom genoten van een tongstrelende maaltijd!
rob D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heeerlijk gegeten, 7 gangen, alles mooi na elkaar, heel mooie smaken en wijnen. Slechts één opmerking, wij vonden beide de sukade wat uit de toon vallen van de andere gerechten, die had er niet meer bijgehoeven. Verde alleen maar complimenten en een mooie avond gehad.
Kathleen H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Het geheim van Edam? Zijn het de pure smaken zonder de toeters en bellen van patat en sla? Is het de vriendelijkheid en gastvrijheid? Is het de kennis van de wijnen en welke wijn waarbij hoor? Sherry in plaats van port bij het kaasplateau en waarom dit zo is??? Het kan.allemaal...
Ervaar t geheim...
Jack J.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Was er al een paar keer langs gewandeld en dacht steeds ,hier moet ik ook een keer eten ,gelukkig gedaan,en zeer goed bevallen
Je voelt je meteen thuis met een gezellig team in de bediening.
Het eten is een beleving ,mooie borden met verschillende gerechten ,uiteen lopende smaken (verrassingen) ,hier kom je voor terug
kogerjenny .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten in gezellige verzorgde ambiance complimenten voor zowel de keukenbrigade als het gastheerschap ook de kennis van de sommelier is heel kundig en de combinaties wijn spijs waar zeer goed gekozen kortom hier eten is gewoon een avondje uit.En niet alleen maar even wat eten.
Hannelore B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Een kadootje! Voortreffelijk gegeten, favorieten: de eendenleverrillette met PX-gelei en de bloedworst. Het bijbehorende wijnarrangement was uitstekend afgestemd op de gerechten en had een aantal verrasssende (onbekendere) wijnhuizen. Arjen en Henk hebben ons met veel enthousiasme en humor begeleid deze avond. Komt allen!
Oey A.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gezellig gedineerd, leuk menu. Vooral de amuse van een kaasbitterbal en amandelrisotto was genieten.. het duurde wel lang voordat de laatste drie gerechten gereserveerd werden. Uiteindelijk 5 uur getafeld..
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
In één woord een feest!
Een avontuur van gecombineerde smaken en texturen in je mond. Een belevenis!
Gedetailleerde uitleg van alle ingrediënten.
bobhoorn .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Vanavond voor de eerste keer gegeten bij het Geheim. Enorm goed bevallen en we zullen vaker terugkomen. We kozen voor het 5 gangen menu, omdat we geen ervaring hadden met de grootte van de gerechten. Vijf gangenmenu met bijbehorend bob wijnarrangement was voor ons meer dan genoeg. Alle gerechtjes smaakten prima en waren mooi opgemaakt.
Klein minpuntje was het geluidniveau, maar dat kwam vermoedelijk doordat er twee groepjes nogal hard zaten te praten.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Leuk klein restaurant met een standaard 5 gangs verrassingsmenu, uit te breiden met meer gangen van de kaart. Leuke kleine smaakvolle gerechten met indien gewenst bijpassende wijnen (ook halve glazen waarmee je naar het blijkt ook door de alcoholcontrole komt). Prijs/kwaliteit dik in orde, wel staan de tafeltjes dicht bij elkaar maar dat mag de pret niet drukken. Bediening ook prima voor elkaar dus al met al een fijne avond gehad.
margien B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Eindelijk eens niet zelf hoeven kiezen maar echt verrast wordt door heerlijk eten, alles was even verassend lekker.
Porties zijn klein maar fijn en toch voldoende.
Voor zeer hongerige personen of na een dag zware arbeid of sporten, zou ik wel het 5 gangen diner uitbreiden met een gang extra, of er voor zorgen dat je niet met hongerklop aan tafel verschijnt.
Bediening zeer vriendelijk en fijne uitleg.
De tussen posen tussen de verschillende gerechten vonden wij precies goed!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
In één woord geweldig! Goede keuken, gezellige zaak. Hele goede sommelier, zo enthousiast! 5-gangen diner uit te breiden met - en dat hebben we dus gedaan - nog 1,2 of 3 gangen. De kok bepaalt de volgorde, dus waar de extra gangen er tussen gepast worden. Voor herhaling vatbaar!
Ron G.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Gemoedelijke, gastvrije persoonlijke sfeer. Het is niet alleen het eten, maar de hele belevenis ! Goede kennis van zaken. De mogelijkheid om een half wijnarrangement te nemen is perfect, volledig is voor mij/ons gewoon teveel. Ook leuk de plannen om met bier te gaan werken !