Het Gegeven Paard

Vredenburgkade 11 3511 WC Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Het Gegeven Paard

Een hapje bij je drankje: drink en proef!

Het Gegeven Paard weet hoe leuk het is om dingen met elkaar te delen. Daarom wordt de kaart van dit grandcafé, gevestigd binnen het muziekpaleis TivoliVredenburg, gesierd door charmante gerechtjes waar je samen van kunt genieten. Ook fans van een goeie borrel zitten gebakken. Naast 21 flessen Whisky bestaat de drankencollectie – die regelmatig aangevuld wordt - uit o.a. 9 Gins, 5 soorten Port, 9 soorten Cognac/Armagnac en 6 soorten Rum. De bar heeft een plekje weten te veroveren in de Top 10 van Mooiste Bars van Nederland en is dus zeker de moeite waard om een keer te bekijken – en om aan te zitten natuurlijk. Geniet ervan!

Meer informatie over restaurant Het Gegeven Paard

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

6,7
Bram M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Ik kom geregeld in Het Gegeven Paard. Het heeft alles wat je van een grand café kunt verwachten. Perfecte muziek, tafels met stopcontacten, lekkere koffie, snelle bediening en als je overdag komt, rust!

Het eten is niet restaurant-waardig maar het is dan ook een grand café, ik snap ook niet dat mensen hierover vallen. Het eten is prima maar wel vrij prijzig.

Top tent, kom er graag.
Manimax .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Soms snap ikniet wat mensen verwachten van deze zaak. Ik kom er zo vaak en het personeel isaltijd aardig tegen ons. Het is een grandcafe met een kleine kaar! DUS geen restaurant. Als je uitgebreid wil eten zielsangst in de buurt even verder. Afgelopen vrijdag met mijn vrouw lekker zitten borrelen en werden binnen, omdat het voor ons te heet was buiten, heel fijn geholpen door een wat oudere jongeman. Wij komen snel weer terug voor een borrel en een kleine hap! Btw prima sfeer!
Utcajoekie85 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Er hangt hier een onprettige sfeer. Personeel is nors en afwezig en snauwt heen en weer, tegen ons en tegen elkaar. Dodelijk!
Het eten is oppervlakkig en te prijzig voor wat je krijgt. De muziek die werd gedraaid was voor ons een reden om vrij snel naar het feestje boven te gaan. Mooi café, als je er langs loopt.
LaraV .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Leuke tent, leuk ingericht en het maakt het natuurlijk alleen maar beter dat het in de TivoliVredenburg is! Ik ga hier regelmatig wat drinken voor een concert en heb er twee keer wat gegeten. Het eten is dan wellicht niet super origineel, maar goed van smaak! De mensen zijn altijd erg aardig en de sfeer is goed. Het nieuwe terras aan de singel maakt het af!
Onemoreplease .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Zit je dan; Op het mooiste terras van Utrecht. De zon schijnt, lekker aan het water en voor zover wij het ons konden herinneren had Het Gegeven Paard de leukste, liefste bediening waar menig tent in de stad jaloers op mag zijn. Ik hoef mezelf niet te corrigeren in deze want ik schreef 'had'. Waar de bediening voorheen altijd goedlachs, lief, zorgzaam en attent was, staat er nu een brigade waarbij dit allemaal niet vanzelfsprekend is. De kunst van het glimlachen is net zo ver te zoeken als de gastvrijheid tegenwoordig. Geen sprankel, geen interesse, bestelling opnemen, verkeerde bestelling neersmijten, zo snel mogelijk verdwijnen en over slechte werktijden en collega's klagen aan andere tafels is nu de bediening waar menig tent in de stad niet jaloers op hoeft te zijn.
To the point: Het eten was prima omdat we geen verwachtingen hadden en er valt niet veel te verstieren aan de gerechten op de kaart. Mosselen en Zuurvlees. Geen culinaire hoogstandjes, maar als je een vette flauwe bek wilt halen ergens dan zit je hier goed. Een fijn assortiment aan (speciaal)bieren die jammerlijk genoeg te warm waren. Een fantastische cocktailkaart en een enorme keuze aan gin-tonics waar wij het als liefhebber heel erg warm van kregen. Ze waren allemaal zo goed dat we geen favoriet konden kiezen, de volgende keer moeten we ze maar allemaal drinken. Wat we misten in de bediening, vonden we terug achter de bar bij 1 onwennige knappe jongeman. Of hij nu onervaren of nieuw is, wij werden blij van hem. Warm, gastvrij, vriendelijke ogen en makkelijk in de omgang.
Beste plek van Utrecht of niet, als Het Gegeven Paard niks aan de bediening en diens uitstraling doet, dan hebben we er alweer een miskleun in de stad bij.
Simontic .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Rommelige tent. Heerlijk. New Yorks. Buiten niet gezeten want het is daar een open tochtgat. (Management: ga eens kijken bij een strandtent met van die handige glazen schotten. Kan je toch naar elkaar koekeloeren en je zit uit de wind in de zon!) Het eten was dramatisch slecht. Opgepiepte pasta carbonara met na een tijdje zoeken, twee champignonnetjes en drie flintertjes spek. De mosselen waren van vorig seizoen. Nah ja, het was festival oude muziek, ouwe meuk dus niet zeuren. Genoten van de bediening waarvan het management vergeten was ze de tafelnummering te geven. We komen zeker terug, maar wel met een vol maagje.
Brit L.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Erg lekker gegeten bij het Gegeven Paard. Buiten begonnen met een biertje en erg fijn ontvangen! Met z'n tweeën beiden een mosselpannetje gegeten. Deze was rijkelijk gevuld en goed op smaak! Leuk dat ze gekookt worden in een echt Utrechts biertje. Na t eten naar binnen gegaan en binnen een lekker kopje koffie gedaan. De koffie was erg goed en binnen is de aankleding van de zaak mooi en compleet met een gave bar. Een erg fijne ervaring!
Jan_1963 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Super gegeten bij Het Gegeven Paard
Een niet te uitgebreide kaart maar ruim voldoende om een keuze uit maken.
Ook de prijzen vielen enorm mee!
Mooie ambiance (veel ruimte rondom de tafel, heerlijke stoelen om in te zitten en leuke muziek)
Het personeel (Jasper ) was uitermate klantgericht en met een zeer hoge mate van hospitality.
Veel lichtinval door de grote ramen en daardoor een mooi uitzicht naar buiten.
Zeker een aanrader om nogmaals terug te komen!
Nani27 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Lekker eten. Snelle en vriendelijke bediening.
Goed bereikbaar en gezellige ligging in Utrecht.
Goede sfeer.
De cocktail was heel lekker.
Wesley Axel D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Eten is prima, wat aan de prijzige kant. Ze hebben overigens ook hele lekkere cocktails (een Pink Fluffy Unicorn, om er maar 1 van te noemen) Zien er heel goed uit, en zijn ook erg lekker!

Service is heel goed, maken een leuk praatje en kunnen goed informeren. Als het wat drukker is (bijv tijdens live muziek) duurt het allemaal wat langer, maar is ook te verwachten. Volle bak en luid op dat soort momenten.

Decor ziet er prachtig uit, kom hier dan ook een stuk regelmatiger
Steve_eet .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Onprofessionele bende! Een poging gedaan om een hapje te eten voor de show van John Cleese.
De bediening was slecht, langzaam en vreselijk onervaren. We hadden de soep van de dag die rechtstreeks uit een pakje moet komen want er zat plastic in. Een salade caesar waar alles aan mankeerde en ieder biertje die we hadden besteld kwam dood aan tafel. Voor dit geheel ook bijna 50 euro moeten betalen was teleurstellend.
We zijn ergens anders gaan eten voor de show zodat we daar niet met een lege maag zouden zitten. Niet voor herhaling vatbaar jammer genoeg, het is een mooi terras.
Gerda2000 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
een cafe in een heel leuke buurt, met minder aandacht voor de klanten. Het eten was ook niet echt heerlijk te noemen. De bedieners hadden niet echt aandacht voor de klant.
Drank was iets beter te noemen. Niet echt een aanrader
Heerrobert .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Al geruime tijd eet ik/wij in het gegeven paard. Gisteren was het erg druk. Er kwam een jonge man op ons af die in één minuut een tafeltje vond.daar kwam snel een jonge dame bij en die gaf ons de kaart en een drankje.Tot zover ging het prima. Maar de nieuwe kaart deed me schrikken: hamburger, saté, een salade . Het werd noodgedwongen de maaltijd a la Chef. Dat moet dan het beste zijn wat ze hebben. We kregen een in dik paneermeel gebakken stuk vis met frites en een berg kale brocoli . Een beetje saus voor de vis en een knijpfles fritessaus. En dat voor 14,50 Euro.Ik heb in het verleden heerlijk gegeten in Het Paard, maar het niveau is nu echt tot dat van een cafetaria gezakt. Schande voor zo'n mooie locatie. Ik eet er niet meer.
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Eerste Paasdag heerlijk genoten van de lekkere wijn, de salade was fantastisch. We hebben genoten , leuk personeel, vriendelijk , gezellig een heerlijk sfeervol restaurant. Een aanrader!!!
Panem_et_circences .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Afgelopen weekend voor het eerst bij Het Gegeven Paard geweest, vermoedelijk niet voor het laatst!

De reden dat ik met twee vrienden bij dit grand-café had afgesproken was de locatie. Het Gegeven Paard ligt op een kleine 200m van het Centraal Station, ideale plaats om af te spreken en de avond te starten.

Rond 19.15 kwamen we binnen in een behoorlijk druk café; geen plaats meer aan een tafel maar gelukkig nog wel aan de (bijzonder mooie) bar. We werden geholpen door een zeer attente jonge man van halverwege de twintig die onmiddellijk met een derde barkruk aan kwam lopen toen hij zag dat we een kruk te kort kwamen; top!

Na een paar goed getapte pilsjes kregen we zin in een leuk speciaal biertje en gelukkig had onze barman "wel een leuk biertje in huis": de Thai-Thai(?). Een triple dat het resultaat schijnt te zijn van een samenwerking tussen een Nederlandse en een Belgische brouwerij. Inderdaad een geweldig lekker bier, wat mij betreft mogen die brouwerijen met onmiddellijke ingang fuseren.

Hoewel we eigenlijk van plan waren om nog even ergens in de stad te gaan eten, was het na een paar van die triples al wat later geworden en besloten we om gewoon wat aan de bar te blijven eten. Na het opnemen van de bestelling zette de barman ons, hoewel niet besteld, direct wat nootjes en olijven voor. Attent en bijzonder welkom aangezien we ondertussen (rond 21.00uur) flink hongerig waren geworden.

Het eten zelf was prima: de kipsaté (1x) was lekker mals (kippendijenvlees), maar de dagmaaltijd (2x) viel een beetje tegen; de zalm was te lang gegaard en dus droog geworden.

Over het decor heb ik een beetje een ambivalente mening: het is een ontzettend mooi café, vooral de bar is erg mooi, maar de muziek die door een dj gedraaid werd was soms borderline verschrikkelijk. Als die dj al had gedraaid toen wij binnen kwamen, dan hadden wij waarschijnlijk niet zo lang blijven zitten.

Traditioneel sluiten mijn vrienden en ik altijd af met een drankje waarmee wij nog onbekend zijn. Wederom wist onze barman wel weer iets te adviseren; een één of andere Colombiaanse donkere rum waarover hij zichtbaar gepassioneerd kon vertellen en inderdaad ontzettend lekker was. Ik ben benieuwd wat we hier de volgende keer voorgezet krijgen aangezien Het Gegeven Paard een indrukwekkende drankselectie heeft. Heel leuk!

Samenvattend:
- Het eten is prima voor een café. Al schept de inhoud van de (niet alledaagse) menukaart misschien een verwachting waaraan de keukenbrigade niet kan voldoen.
- De service is erg goed. Wij werden de hele avond door een enthousiaste en vakkundige jongeman geholpen. Over de rest van het personeel kan ik echter weinig zeggen, al was het wel duidelijk dat ze (achter de bar) onderling een hoop plezier hadden. Dat is leuk want dat werkt aanstekelijk.
- Het decor zelf is mooi, het is een groot maar toch knus café met een unieke stijl. Helaas liet de muziek flink te wensen over en gezien Het Gegeven Paard zich op de begane grond van TivoliVredenburg bevind is dat des te kwalijker.
Korstiaan .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Ik zit er momenteel nog steeds want ik heb net mogen genieten van een voortreffelijke lunch.
Eten; Een twaalf uurtje die prima in elkaar zit, en een verse jus, die echt a la minute geperst is en niet uit een kan uit de koelkast komt, pluspunt.
Service; Een heel mooi, vriendelijk en secuur meisje die haar aandacht goed verdeelde tussen mij en haar andere tafels, pluspunt.
Een bloedsjagrijnige floormanager die me behandelt alsof ik hem dankbaar moet zijn dat ik hier mag zitten, minpunt.
Sfeer en overige; een hele relaxte sfeer om te kunnen werken, ik denk dat je hier in de avonduren ook heel goed kan vertoeven, pluspunt.
Irritante jazz als achtergrondmuziek, minpunt.
Mouritslog .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Enorm mooie zaak met heel divers publiek. We hadden burgers en John Coffey bier besteld. Prima burgertje alleen zat er plastic op die van mij en die van mijn maat was koud. Frieten gewoon niet lekker de salade bij de pasta dan weer wel.
Bediening heel vriendelijk en kundig, hoewel haar baas daar anders over dacht want hij liep tegen iedereen te schreeuwen vanachter de bar, niet heel chic en een beetje een domper op de sfeer, die tevens wel weer werd goedgemaakt door de goedlachse kleine jongedame die ons hielp.
We kijken nu al uit naar het mooie terras die jullie voor de deur gaan krijgen, tot de volgende keer!
Smaak75 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Een bijzonder prettig café. Niet meer, maar zeker niet minder. Vriendelijke bediening, een uitgebreide drankenkaart en een even overzichtelijke als eenvoudige eetkaart. Wij aten een hamburger en een salade. Prima in orde. Wie een restaurant zoekt, moet nog even verder zoeken. Wie een goed café zoekt, heeft die in Het Gegeven Paard gevonden. Wij zijn fan.
Dagmar V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Mijn tafelgenoot en ik bestelden allebei de veggieburger, zonder voor of nagerecht, dus we kunnen alleen daar over oordelen, maar we werden er allebei niet heel blij van. Je krijgt in verhouding te veel brood; een grote stevige bol met kleine burger en in verhouding te weinig saus en groente (1 blad sla, 1 schijfje komkommer, 1 plakje tomaat) De burger smaakt okee, heeft door grove structuur ook wel iets ambachtelijks, maar niet bijzonder en naar mijn idee ook iets te doorbakken. Al met al een te droge hap. De wedges vond ik ook niet om over naar huis te schrijven; leken in oud frituurvet gefrituurd.
De sfeer is redelijk massaal, lekker druk, maar dat past bij de locatie. Het decor is mooi en leuk. De bediening was ook druk, dus je moest er wel een beetje achteraan zitten, maar wel allemaal vriendelijk (geloof dat we uiteindelijk door 4 verschillende meisjes geholpen werden) en snel.
De-Ware-Bourgondier .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Kort geleden met een paar vrienden bij Het Gegeven Paard hamburgers gegeten en wat gedronken. Het was er erg gezellig en we werden uitstekend bediend.
Ik vind het opvallend dat er zoveel recensies zijn die negatief zijn over Het Gegeven Paard.
Misschien was het in het verleden ook wel niet zo best. Maar kennelijk heeft men iets geleerd, want wij vonden de bediening nu prima.
En we komen hier graag weer terug.