Het Eigendom

Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 03:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
De Heerlijk 10daagse bood een lunch voor 22,50 aan in Het Eigendom dat door alle goede verhalen over het rijke wijnassortiment al op ons lijstje stond. Dus niet geaarzeld en meteen gereserveerd. Mooie zaak maar ook hier (is dit een nieuwe trend?) een minimum aan verlichting, wat gezellig oogt maar het lezen van in dit geval de wijnkaart, praktisch onmogelijk maakt en er is zoveel te lezen: keurig gerangschikt op kleur en dan op land 150 wijnen waarvan 35 per glas te bestellen !. Na de bestelling van een Malbec en een Luxemburgse Riesling kwam een amuse : klein loempiaatje met eend, geserveerd in glaasje met saus. Bijzonder lekker! Een tartaar van rauwe vis (dorade) met rode kool en een mossel,(beetje vreemde combi) hoofdgerecht een fraai stukje bavette met lekkere jus en toost met foie gras, en een nagerecht pannacotta met gekarameliseerde pecannoten. Allemaal goed bereid, wat buitenissig gecombineerd, maar een leuk en smakelijk lunchmenu opleverend. Goede wijn en vakkundig, aardig personeel maakten het AF.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Eten was zeer goed en verrassend. We hadden een vijf gangen verrassingsbezoek met wijnarrangement. Goede kennis van zaken bij het personeel, echter geen vaste bediening per tafel. Vijf gangen, vijf verschillende mensen. Ook volgden de gerechten elkaar op in een te snel tempo.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Deze wijnbar doet het al een paar jaar zeer goed in de Witte de Withstraat, het heeft de juiste allure, personeel is vriendelijk en heeft kennis van zaken en het eten is prima, qua looks en qua smaak. Wij hebben gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu, waarbij we konden aangeven wat we liever niet willen eten. Dan begint het met een amuse en daarvan komen er 5 prachtig opgemaakte gerechtjes, variërend met verschillende vis en vleessoorten. Dessert was een heerlijke creme brulee met citrusvruchten, dat was zeer aangenaam. Gecombineerd met een paar prachtige wijnen, die zeer deskundig worden uitgezocht voor je, was dit een zeer geslaagd avondje uit eten. Voor herhaling vatbaar
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Prachtige wijnbar (zowel binnen als het terras buiten, dat bijna altijd vol zit) met een indrukwekkende selectie aan wijnen. Zeer veel wijnen (ik dacht bijna 40) zijn per glas te bestellen, wat het heel interessant maakt om verschillende soorten te proeven op een middagje borrelen. Ook wijnen uit wat minder bekende wijnlanden, zoals Nieuw-Zeeland en Luxemburg, komen aan bod. Je kunt bijpassende, voorgerecht-grote hapjes bij bestellen. Het is niet goedkoop, maar ik vind het in verhouding. Vriendelijke, alerte en correcte bediening met kennis van de aangeboden wijnen.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Bij toeval hier terecht gekomen. Aantrekkelijke kaart gekozen voor 5-gangen proeverij met bijpassende wijnen. Oesters, fricandeau met biet, coquille, diamanthaas en crème brulee. Inderdaad kleine porties. Bediening is zeer vriendelijk maar wisselt met elkaar af. Daardoor mis je de persoonlijke noot. Ook is het in het restaurant zeer luidruchtig. Ruim 60 euro pp is dan best prijzig.
Henk L.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Mooie zaak, met zeer prettige bediening. Niets is te veel. Behalve het eten dan. Het stuk(je) Black Angus was voortreffelijk van smaak en het bijgeleverde Madeira sausje was uitstekend. Ondanks dat het een klein gerechtje was, heb ik toch genoten. Zeker de zeer uitgebreide wijnkaart, waarbij veel wijnen ook op glas verkrijgbaar zijn (niet goedkoop!), kon mijn goedkeuring wegdragen
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Leuke zaak waar ik met een clubje vriendinnen soms neerstrijk voor een avond vol heerlijke wijntjes, maar waar wij nu ook een hapje gegeten hebben. Een zéér klein hapje, dat wel. En met een aardig prijskaartje.. Gelukkig hadden we niet al teveel trek. Ik had een tartaartje van langoustine met sake en vond dat lekker, hoewel iets flauw van smaak. Mijn tafelgenoten hadden de rode poon en de cocquilles en waren daar goed over te spreken. Daarbij heerlijke frieten met truffel mayonaise en kroketjes; die zorgden voor wat meer bodem. Tot slot een kaasplank om onze vingers bij af te likken; echt een aanrader! We hadden steeds lekkere wijntjes, waar de bediening ons goed over wist te adviseren. Toen we van de bar naar een tafel wilden verplaatsen om te eten, maar daarvoor eigenlijk geen plek was, werd er meteen even creatief met tafels geschoven waardoor dat wél mogelijk was. Hele goede en leuke service!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Goede wijnen,geserveerd door vriendelijk personeel met kennis van zaken! Heerlijke gerechtjes (met de nadruk op 'tjes', grote eters kunnen hier beter niet eten) kortom; een aanrader voor wijnliefhebbers die niet al te grote trek hebben.
José H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Wijnbar met heerlijke wijnen en super gin tonics! Het eten is heerlijk, en ja het zijn kleine gerechten, maar ze zijn wel superklein. De risotto is in drie happen op. Om een volledig normaal diner te krijgen moet je minimaal 3 gerechten bestellen en dan wordt het prijstechnisch een dure grap.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Mooie zaak.
Goeie wijnen.
Ik heb genoten van de tasting genoten.
Ook gezellig om er alleen iets te gaan drinken.
Leuke bediening.
Kablensky M.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Leuke wijnbar in de gezellige Witte de withstraat in Rotterdam! Veel verschillende wijnen, veel beginnen wel pas bij 7/8 euro per glas. Leuke diner kaart met kleine hapjes om te delen.
Mooi glaswerk, leuk terras, goede & relaxte sfeer.
Dirkes .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Gisteravond heerlijk genoten van een 7-gangen menu met wijn arrangement.
Heerlijke gerechten,vooral de varkenslende en gerookte eendenborst met een loempia van de eendenbout zullen ons bijblijven. Ook de wijn-spijs combi's waren subliem!
Echt een compleet avondje uit!
Wijnrestaurant 't Eigendom is t bezoeken meer dan de moeite waard!!
KasiaS .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Afgelopen vrijdag heb ik hier mijn afstudeerborrel gehouden. Communicatie vooraf was zeer prettig, vlot antwoord op alle vragen per email!
Bovenverdieping was mooi klaar gemaakt met staan-tafels etc. Bediening (door Casper) op de avond zelf was niets minder dan perfect! Goede communicatie, drankjes werden overal goed bijgevuld en alle wensen werd voldaan. Helaas was het een zeer benauwde dag, waardoor het boven ook warm was, dit mocht de pret echter niet drukken en de deur werd op verzoek geopend.
Al met al zeker een aanrader voor iedereen! Garantie op een succesvolle avond.
Bahr .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Ik heb hier fantastisch gegeten, na meerdere malen hier te hebben gegeten wordt het toch tijd om dit aan andere te delen wij hadden samen een 5 gangen menu met wijnarragement. De smaken waren top seizoensgebonden ingrediënten en mooie wijnen uit 3 verschillende landen. Ik vind het fijn dat de personeel heel goed opgeleid is hier en streeft naar meer ga zo Door en tot snel!!!!
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Na meerdere malen hier geborreld te hebben, besloten we om hier eens te dineren. Meteen het tastingmenu geprobeerd. Lekker eten met bijpassende wijn. Alleen niet alle wijn-spijscombinaties waren echt perfecte matches. Dat had ik wel verwacht in een wijnbar. Ook geen amuse of predessert. Dat zijn toch de dingen die het qua service afmaken. Gezien de prijzen mag een amuse eigenlijk niet ontbreken.
De gerechten waren mooi opgemaakt. Met name de pastrami en de tongschar waren heerlijk. Kaasplankje was rijkelijk en heel gevarieerd en daarmee een mooie afsluitende gang.
De obers die avond waren geen sommelier, maar hadden het verhaaltje over elke wijn keurig uit hun hoofd geleerd en deden zo toch erg hun best (Claus Preisinger is Oostenrijkse wijn en niet Duits!)
Wij zaten gezellig voorin aan een hoge tafel, maar achterin vond ik het stukken minder prettig eruit zien om te dineren.
Wat ik erg leuk vind aan deze wijbar is dat mensen erg echt komen om te borrelen en dat het niet een veredeld restaurant is.
Paul Christian D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Vrijdag avond met mijn vriendin wezen eten, 7- gangen tasty menu! Lekker eten, mooi opgemaakt...vooral service uitstekend! Legt alles haarfijn uit waar de wijnen vandaan komen etc.. Gaan snel weer langs en zullen zeker deze tent aanbevelen!!
Sapore010 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
De wijnen zijn zonder meer goed, maar pas op als je hier gaat eten. Op de kaart staan diverse koude en warme gerechten. Gezien de prijzen verwacht je een redelijk gevuld bord met eten. Helaas, het is eerder de hoeveelheid van een amuse. Vraga je om uitleg dan komt de bediening is doodleuk vertellen dat je maar beter de uitleg op de menukaart had moeten lezen. Jammer, wat mij betreft een afrader om hier te gaan eten.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Hier op een zondag middag een aantal wijntjes gedronken en lekkere bruchetta's op! De smaak van de Bruchetta's was heerlijk! Ook de wijn hier is van topkwaliteit! De prijs is er ook wel naar.
Verder leuke bediening met verstand van wijn!
Janneke K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Wat een heerlijke middag. Genoten van een culinaire lunch bij het Eigendom. In 5 gangen verrast met heerlijke gerechten met bijpassende wijnen. Een gezellige gastvrouw met verstand van zaken. Wij komen zeker een keer terug!
Ellemiek W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Het zag er gezellig uit en de wijn was heerlijk. We kozen het 5 gangen menu met het bijpassende wijnarrangement. Het begon met een oester met een sloot Hollandaise saus erover heen. Daarna een stukje vis, vol met graten. We werden wel gewaarschuwd voor de graten maar in het donker was het moeilijk om de vis te eten. Het was een en al graat! De hertenfilet Américaine leek meer op een Rodi worst en waarom zou je een bordje met smeersel leeg lepelen? Geen brood erbij of iets! Het vlees was wel lekker maar het toetje was weer een regelrechte ramp. Het was een soort yoghurtcreme met hazelnoten er doorheen met stoofpeertjes met teveel kaneel en kletskoppen. Sowieso al geen lekkere combi. Zware onvoldoend voor het eten maar de bediening en wijn waren prima. We hebben de eigenaar nog even gesproken en hij gaf ons een kortingskaart vor de volgende keer!! Haha alsof we nog terug gaan!