Het Eethuisje van Delfshaven

Mathenesserdijk 436 3026 GV Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Eethuisje van Delfshaven

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
In Delfshaven heb ik een Hollandse maaltijd voor slechts 7.80 euro gegeten.
Ik kreeg een stampot andijvie met rookworst, prima van smaak.
Het leukste is de amicale, vriendelijke bediening. De eigenaresse wist ons nog te herinneren van ons vorige bezoek in mei 2014! Zij vertelde vol trots dat ze in de Lonely planet staat en internationale gasten ontvangt. Kleine kaart en kleine prijzen.
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Het eethuisje van Delfshaven is een echte ontdekking. Heel knus en op een ouderwetse manier heel gezellig. De bediening was zeer goed, hartelijk en attent. Het eten was dik in orde en heel ouderwets, aspergesalade en kippenlevertjes met spek. Hier kom ik zeker nog vaak terug.
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Wat een leuk restaurant. Alsof alle gasten in hun woonkamer uitgenodigd zijn. Je wordt super vriendelijk ontvangen. Je schuift aan bij een tafel en kiest zelf of je met je tafelgenoten wilt kletsen. Het is eten zoals je het thuis vsn je moeder zou krijgen. Aardappelen vlees groente. Simpel maar eerlijk en lekker. Heerlijk als je zelf geen zin hebt om te koken en toch redelijk gezond wilt eten. Je wordt zelfs een beetje bemoederd door de eigenaresse :)
Peterrr .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Het Eethuisje is een kleine , knusse eetcafé, en je krijgt in deze buurt gegarandeerd nergens voor deze prijs zo'n lekker eten (ik was een week eerder ergens anders eten, en betaalde voor ongeveer hetzelfde- maar dan met minder bijlages het dubbele- en daarom hebben ze van mij een tien gekregen). Het menu is hollandse keuken, meestal een stuk vlees met een lekkere jus, gebakken aardappels en genoeg salade erbij. De dochter van de uitbater en kok is de vriendelijke bediening van deze zaak en omdat het meestal vol is, heb je geen tafel voor jezelf, maar zit je met anderen samen. Je zit wel krap, dus het is geen plek om met een date af te spreken, maar daar komt ook niemand voor. Het interieur is eenvoudig, maar geen TL-buizen zoals in een patatzaak. Ik wens het eethuisje nog vele sucessvolle jaren toe!
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Hier voor de eerste keer gegeten met een biefstukje, verschillende groenten en gebakken aardappels. 'Gewoon normaal' laten we zeggen. Goede kwaliteit en voldoende! Het leuke was dat ze afwijken van wat we soms gewend zijn., geen menukaart op de tafel, flessen kethup en mayo op de tafel. Heerlijk normaal!

Een zeer ongedwongen sfeer en de eigenaren maken een leuk praatje met je. Je voelt je hier een klant in plaats een nummer. Aanrader!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
In dit kleine eetcafé prima gegeten. Vriendelijke bediening en een kleine kaart met gerechten. Ik heb de biefstuk gegeten met verschillende groentes. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Bij mooi weer kan je ook op het kleine terras zitten.
Rob_ .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Het eethuisje is erg goed als je voor weinig geld een goede en eerlijke maaltijd wil. De bediening is gezellig en met twee voeten op de grond. Veel lokale buurtbewoners gaan hier 's avonds gezellig een hapje eten en schuiven bij hun buren aan.
Mar_Bakker .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Authentieke Nederlandse gerechten voor een eerlijke prijs. Voelt alsof je in oma's woonkamer zit, de binnenkant is heel eenvoudig, maar het personeel is altijd in voor een grapje. Gezellig!
Kosta L.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
gisteren onze trouwdag gevierd met 25 mensen van iedereen alleen maar lof over het eethuisje eten echt super alles uit eigen keuken
mensen wil je het ook goed eten is dit echt een aanrader

wasiliki kosta en stratos lorijn
Ki .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Kom hier vaak met buitenlandse gasten, stagiaires, niet-Rotterdammers etc. en iedereen is zeer gecharmeerd van het Eethuisje. Bea en Martin (en de dochter en de ouders) runnen die tent met hart en ziel en ze krijgen er ook een zeer trouw publiek voor terug. Van oudere heren die er elke dag een vertrouwd hap willen eten tot aan grote DJ's, kunstenaars en ontwerpers die 'gewoon gezellig' willen aanschuiven en die als familie worden opgenomen, het is een unieke plek. Ik zou het bijna niet willen aanraden, om het zo een goed bewaard geheim te laten blijven, maar ik gun het iedereen die een goed prakkie wil eten in een informeel sociale omgeving (met Sparta invloeden) en die de authenticiteit kan waarderen. Dagelijks schotels van rond 8-10 euro (o.a. wisselende stamppotten), sliptongetjes en biefstuk 'het Eethuisje' van ca. 15 euro zijn zoals het op zijn Hollands hoort en dan heel goed bereid! Toilet en confituren tot daar aan toe, daar doen we niet moeilijk over, ze doen hun best met weinig middelen op een pracht lokatie. (Op z'n Eethuisjes: zeiken doe je maar ergens anders ;)
Ienshb .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Zeker de moeite waard om in een ongedwongen setting van een eerlijke maaltijd te genieten. Rotterdamse gastvrijheid . Een plek om te onthouden.
HaVla1982 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Hele vriendelijke mensen in dit kleine restaurantje in Delfshaven. Als student kon ik er prima terecht voor een lekkere Hollandse hap als ik even de shoarma/pizza/patat zat was. Hele vriendelijke mensen en lekker eten. Geen culinaire hoogstandjes, gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding
SvDriel .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Persoonlijk, gezellig, goedkoop en lekker eten. Maar boven alles een bijzondere ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is!
Hetty V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
Heerlijk eten voor weinig geld :) gewoon aanschuiven bij een ander aan de tafel. Heerlijk gemoedelijk en wat je ook maar wilt of kan eten, ze zorgen er voor. Dank je wel Bea en Martin!!

Gewoon hollandse pot :)
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Een Hollandse pot voor 8 euro. Prima deal als je zelf niet in de keuken wilt staan. Altijd een vriendelijke gezellige sfeer. Omringt door stamgasten.