Het Drechthuis

Bloklaan 22A 1231 AZ Loosdrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Het Drechthuis

Gelijk aan de rivier de Drecht te midden van prachtig poldergebied vind je Het Drechthuis. De tafels staan in een ring rondom een enorme openhaard. Franse uiensoep, gegrilde lamsracks en garnalencocktail: een fijne klassieke kaart. Voor groepen zijn er veel mogelijkheden, van walking diner tot een groepslunch. Huur een sloep om rond te dobberen op de Loosdrechtse Plassen!

Meer informatie over restaurant Het Drechthuis

Iedere dag behalve dinsdag

Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
De hoeveelheden zijn voor ons te veel (geserveerd op bord) de bijgerechten waren goed
Te veel sla producten op voorgerecht (carpaccio)
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
vriendelijke bediening, het eten werd heerlijk warm opgediend(portie erg groot)je kwam in dit restaurant niets tekort.
Een echte aanrader!!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Het is een heerlijk restaurant. Wij komen er graag eten. Het eten, is heel goed, personeel vriendelijk.
Echt een aanrader.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Erg gezellig rond de grote open haard. Niet te warm, doch geeft een aparte sfeer. Bediening gaf je alle ruimte om rustig aan te doen (top). Mooie en goede gerechten. Mooi buiten terras aan het water waar het op een mooie zomerse avond lekker zal zijn, nu nog iets te fris.
edwin V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Gezelig en goed eten
Kacheltje .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk eten, leuk ingericht. 's winters bij de openhaard, 's zomers op het terras. Vriendelijk personeel, heerlijk eten. Ook met de boot bereikbaar. Gelegen aan het water, geeft meteen een vakantiegevoel.
Rowena D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Afgelopen weekend voor het eerst bij Het Drechthuis gegeten. Heerlijk rondom de openhaard gezeten. De ossenhaas en mixed grill waren heerlijk, ossenhaas was heel mals. Alles was leuk opgediend.

Goed verzorgd door bedienend personeel, zijn niks te kort gekomen. Wij komen zeker een keer terug.
_Ike_ V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Op Iens staat dit restaurant bovenaan de lijst. Mijn verwachtingen waren daarom wat hoog. Ik vond het te vlak en gewoontjes.
rowena D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Prachtige locatie aan het water, deze winter gedineerd aan de openhaard, nu heerlijk op het terras de lunch genoten, niet gereserveerd dus we moesten wel even wachten voor er een plekje was. Ruime lunchkaart, mijn man nam de Angus burger en ik de clubsandwich,echt zeldzaam lekker! vaak is deze nogal eens droog, maar dit was echt een Topper, bediening ook zeer vriendelijk en behulpzaam, wij gaan hier onze vaste stek van maken in de zomer....
Monique E.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heel sfeervol restaurant en een hele vriendelijk en vlotte bediening. Met 4 personen gegeten. Voorgerecht ,hoofdgerecht en nagerecht. Alles werd heel smakelijk opgediend en smaakte voortreffelijk. Hier komen we xeker en graag terug.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Herfst en winter zijn voor ons redenen in Het Drechthuis te gaan eten. We kennen het bijna 25 jaar. Zowel sfeer, ontvangst en het eten zijn in die periode van blijvende goede kwaliteit. De laatste jaren valt op dat ook het restaurant qua inrichting aangepakt wordt. Gisteren troffen we in een vrij vol restaurant nieuw meubilair aan. Met zorg uitgekozen en het zit heerlijk. Luciene (vrouw van Dennis de kok) heeft een oog voor details en dat is merkbaar, of het nu de muziekkeuze is of servies- en glaswerk en overige details. Ook de keuken kent dezelfde oog voor details en alles (vegetarisch en mixed-grill) smaakten weerperfect. De Franse uiensoep blijft een toppertje. Ik heb vergeten te vragen of nog speciale aandacht aan de maand december geschonken. Vorige jaar inrichting haast een sprookje.
Greetje S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Lekker gegeten met de familie voor de verjaardag van mijn 65 jarige vader. De carpaccio als voorgerecht viel mij eerlijk gezegd wat tegen. Teveel sla en te weinig vlees en de smaak heb ik wel eens ergens anders beter geproefd. Jammer! Gelukkig was het hoofdgerecht (varkenshaas) beter. Het toetje was mijn favoriet. Het marsepein met frambozenijs. Heerlijk was het! Erg attent dat de bediening het opmerkte dat we voor een verjaardag er waren en we slagroom met vuurwerk kregen. Helemaal top ;-)
jbuurman .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gisteren hier aangemeerd op aanraden van vrienden. Wat een fijne vriendelijke bediening om te beginnen. Als voorgerecht de Franse uiensoep besteld...heerlijk bijna traditioneel zoals het zou moeten horen! Hoop dat ze dit zeker aanhouden..Als hoofdgerecht stukjes Ossenhaas met champignons, ui, paprika en stroganoffsaus...Wow Super mals en smaaksensatie..dikke 10! Als afsluiter Creme Brûlée. Een Creme Brûlée zoals het hoort..subtiel gecarameliseerd. Heerlijk! Alles samengevat. Een heerlijke avond op een leuk terras met prettige bediening en het weer hielp ook mee (niet in de beoordeling meegenomen ;-) Bedankt voor een fijne avond @ team Drechthuis
Belinda H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren hebben wij weer bij Het Drechthuis gegeten, in één woord samengevat “geweldig”! Fantastische locatie direct aan het water “De Drecht”, de boten vanaf “De Vecht” komen hier langs op weg naar “De Loosdrechtse Plassen”, dus er is genoeg te zien! De sfeer is gemoedelijk, als wij op het terras zitten hebben wij een echt vakantiegevoel! Het eten is heerlijk en de bediening is helemaal top!!! Als wij met vrienden gaan varen dan eindigen we meestal bij Het Drechthuis. (erg vervelend! Haha)
Lucienne, Dennis en personeel bedankt voor al onze mini vakanties en we weten zeker dat er nog vele zullen volgen!
Liefs Rien en Belinda
BaasYva .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vanmiddag voor de tweede keer naar Het Drechthuis geweest. I.v.m. de te verwachten drukte nu vóór de slagboom geparkeerd en verder gelopen. Is prima te doen en nog gezellig ook. Het was gezellig druk op het terras en we hadden wat geluk met een tafeltje direct aan het water voor ons tweetjes. Bestelden de salade met gerookte kip en de Super Angus burger. Beide heerlijk ! Hoeveelheid (meer dan) voldoende. Aardige bediening. Kortom, wij hebben opnieuw genoten van ons bezoek. Wij komen zeker opnieuw terug !
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Zeer goed restaurant, terras is geweldig aan het water. Het eten is zeer goed,ossenhaas perfect!! Bediening zeer vriendelijk en behulpzaam. Een echte aanrader!!!
Bodezwart .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wat een prachtig plekje aan de Loosdrecht plassen.Sloep gehuurd en op advies hier gedineerd, wel reserveren zeiden ze erbij, nou dat was ook wel nodig inderdaad, ondanks de drukte prachtig plekje en niet op de lip van de buren.verschrikkelijk leuk voor kinderen, en echt super gegeten, bediening denkt echt met je mee, ik ben niet z'n bourgondier als mijn man dus mij adviseerde ze een voorgerecht i.p.v. een hoofdgerecht te nemen, ook ideaal voor kinderen, in andere zaal een mooie kinderhoek, mooie speeltuin en natuurlijk de schatkist, mijn jongste van 4 vraagt of we weer naar het restaurant van de piratenkist gaan.....volgende keer komen we weer als de openhaard aan gaat.... top locatie met top mensen...
Mir77 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Wat zijn wij enorm feestelijk onthaald voor de 75e verjaardag van mijn schoonmoeder bij het Drechthuis! Het personeel heeft zijn uiterste best gedaan ons feestje te laten slagen en dat is meer dan gelukt! We vielen van de ene verrassing in de andere… Een ervaring met een gouden randje! Het eten was voortreffelijk, het personeel zeer betrokken, gastvrij en kindvriendelijk en de locatie brengt je direct in vakantiestemming! Een enorme aanrader! Wij wonen geheel niet in de buurt, maar wij komen zeker nog eens terug!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
"Zou de kerstversiering al hangen", dachten we toen we telefonisch reserveerden. Bij binnenkomst was het weer een plaatje. En ook viel op dat "Het Drechthuis" enkele maanden geleden een inwendige "update" heeft gehad. Wat een frisheid en kerstsfeer straalde "Het Drechthuis" uit. Oh ja, we kwamen een hapje eten. Door de feestelijke Kerstsfeer leek het allemaal nog lekkerder. Wat moet je van het eten zeggen. Luciene en Dennis met maken er altijd wat heerlijks van. Deze keer kabeljauw en mixed grill. Mmmmmmmmmmmmmmmmmm. Dit verwacht je op een camping niet! Zijn 's winters alleen de weekends open en je moet het wel weten te liggen. Een beetje verstopt aan de Drecht als onderdeel van Rekreatiecentrum Mijnden. Reserveren is handig en er is een belletje bij de slagboom.
Elma D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Heerlijke (betaalbare) menukaart met visgerechten/vleesgerechten en heerlijke maaltijdsalades. Leuke kindermenu's, kindvriendelijk en diervriendelijk (bakje water voor de hond wordt al snel gebracht). Vriendelijk en vlot personeel. Het vernieuwde terras ziet er erg leuk uit en de nieuwe stoelen zitten lekker. En dan...........het uitzicht! Je kijkt op de Drecht en kan genieten van de sloepjes en grotere boten die voortdurend voorbij varen. Een fantastisch restaurant waar je je als klant echt koning voelt!!!