Het Drechthuis

Bloklaan 22A 1231 AZ Loosdrecht Nederland Kaart

Over restaurant Het Drechthuis

Gelijk aan de rivier de Drecht te midden van prachtig poldergebied vind je Het Drechthuis. De tafels staan in een ring rondom een enorme openhaard. Franse uiensoep, gegrilde lamsracks en garnalencocktail: een fijne klassieke kaart. Voor groepen zijn er veel mogelijkheden, van walking diner tot een groepslunch. Huur een sloep om rond te dobberen op de Loosdrechtse Plassen!

Meer informatie over restaurant Het Drechthuis

Vrijdag tot en met zondag

• Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Herfst en winter zijn voor ons redenen in Het Drechthuis te gaan eten. We kennen het bijna 25 jaar. Zowel sfeer, ontvangst en het eten zijn in die periode van blijvende goede kwaliteit. De laatste jaren valt op dat ook het restaurant qua inrichting aangepakt wordt. Gisteren troffen we in een vrij vol restaurant nieuw meubilair aan. Met zorg uitgekozen en het zit heerlijk. Luciene (vrouw van Dennis de kok) heeft een oog voor details en dat is merkbaar, of het nu de muziekkeuze is of servies- en glaswerk en overige details. Ook de keuken kent dezelfde oog voor details en alles (vegetarisch en mixed-grill) smaakten weerperfect. De Franse uiensoep blijft een toppertje. Ik heb vergeten te vragen of nog speciale aandacht aan de maand december geschonken. Vorige jaar inrichting haast een sprookje.
Greetje S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Lekker gegeten met de familie voor de verjaardag van mijn 65 jarige vader. De carpaccio als voorgerecht viel mij eerlijk gezegd wat tegen. Teveel sla en te weinig vlees en de smaak heb ik wel eens ergens anders beter geproefd. Jammer! Gelukkig was het hoofdgerecht (varkenshaas) beter. Het toetje was mijn favoriet. Het marsepein met frambozenijs. Heerlijk was het! Erg attent dat de bediening het opmerkte dat we voor een verjaardag er waren en we slagroom met vuurwerk kregen. Helemaal top ;-)
Jbuurman .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gisteren hier aangemeerd op aanraden van vrienden. Wat een fijne vriendelijke bediening om te beginnen. Als voorgerecht de Franse uiensoep besteld...heerlijk bijna traditioneel zoals het zou moeten horen! Hoop dat ze dit zeker aanhouden..Als hoofdgerecht stukjes Ossenhaas met champignons, ui, paprika en stroganoffsaus...Wow Super mals en smaaksensatie..dikke 10! Als afsluiter Creme Brûlée. Een Creme Brûlée zoals het hoort..subtiel gecarameliseerd. Heerlijk! Alles samengevat. Een heerlijke avond op een leuk terras met prettige bediening en het weer hielp ook mee (niet in de beoordeling meegenomen ;-) Bedankt voor een fijne avond @ team Drechthuis
Belinda H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren hebben wij weer bij Het Drechthuis gegeten, in één woord samengevat “geweldig”! Fantastische locatie direct aan het water “De Drecht”, de boten vanaf “De Vecht” komen hier langs op weg naar “De Loosdrechtse Plassen”, dus er is genoeg te zien! De sfeer is gemoedelijk, als wij op het terras zitten hebben wij een echt vakantiegevoel! Het eten is heerlijk en de bediening is helemaal top!!! Als wij met vrienden gaan varen dan eindigen we meestal bij Het Drechthuis. (erg vervelend! Haha)
Lucienne, Dennis en personeel bedankt voor al onze mini vakanties en we weten zeker dat er nog vele zullen volgen!
Liefs Rien en Belinda
BaasYva .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vanmiddag voor de tweede keer naar Het Drechthuis geweest. I.v.m. de te verwachten drukte nu vóór de slagboom geparkeerd en verder gelopen. Is prima te doen en nog gezellig ook. Het was gezellig druk op het terras en we hadden wat geluk met een tafeltje direct aan het water voor ons tweetjes. Bestelden de salade met gerookte kip en de Super Angus burger. Beide heerlijk ! Hoeveelheid (meer dan) voldoende. Aardige bediening. Kortom, wij hebben opnieuw genoten van ons bezoek. Wij komen zeker opnieuw terug !
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Zeer goed restaurant, terras is geweldig aan het water. Het eten is zeer goed,ossenhaas perfect!! Bediening zeer vriendelijk en behulpzaam. Een echte aanrader!!!
Bodezwart .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wat een prachtig plekje aan de Loosdrecht plassen.Sloep gehuurd en op advies hier gedineerd, wel reserveren zeiden ze erbij, nou dat was ook wel nodig inderdaad, ondanks de drukte prachtig plekje en niet op de lip van de buren.verschrikkelijk leuk voor kinderen, en echt super gegeten, bediening denkt echt met je mee, ik ben niet z'n bourgondier als mijn man dus mij adviseerde ze een voorgerecht i.p.v. een hoofdgerecht te nemen, ook ideaal voor kinderen, in andere zaal een mooie kinderhoek, mooie speeltuin en natuurlijk de schatkist, mijn jongste van 4 vraagt of we weer naar het restaurant van de piratenkist gaan.....volgende keer komen we weer als de openhaard aan gaat.... top locatie met top mensen...
Mir77 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Wat zijn wij enorm feestelijk onthaald voor de 75e verjaardag van mijn schoonmoeder bij het Drechthuis! Het personeel heeft zijn uiterste best gedaan ons feestje te laten slagen en dat is meer dan gelukt! We vielen van de ene verrassing in de andere… Een ervaring met een gouden randje! Het eten was voortreffelijk, het personeel zeer betrokken, gastvrij en kindvriendelijk en de locatie brengt je direct in vakantiestemming! Een enorme aanrader! Wij wonen geheel niet in de buurt, maar wij komen zeker nog eens terug!
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
"Zou de kerstversiering al hangen", dachten we toen we telefonisch reserveerden. Bij binnenkomst was het weer een plaatje. En ook viel op dat "Het Drechthuis" enkele maanden geleden een inwendige "update" heeft gehad. Wat een frisheid en kerstsfeer straalde "Het Drechthuis" uit. Oh ja, we kwamen een hapje eten. Door de feestelijke Kerstsfeer leek het allemaal nog lekkerder. Wat moet je van het eten zeggen. Luciene en Dennis met maken er altijd wat heerlijks van. Deze keer kabeljauw en mixed grill. Mmmmmmmmmmmmmmmmmm. Dit verwacht je op een camping niet! Zijn 's winters alleen de weekends open en je moet het wel weten te liggen. Een beetje verstopt aan de Drecht als onderdeel van Rekreatiecentrum Mijnden. Reserveren is handig en er is een belletje bij de slagboom.
Elma D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Heerlijke (betaalbare) menukaart met visgerechten/vleesgerechten en heerlijke maaltijdsalades. Leuke kindermenu's, kindvriendelijk en diervriendelijk (bakje water voor de hond wordt al snel gebracht). Vriendelijk en vlot personeel. Het vernieuwde terras ziet er erg leuk uit en de nieuwe stoelen zitten lekker. En dan...........het uitzicht! Je kijkt op de Drecht en kan genieten van de sloepjes en grotere boten die voortdurend voorbij varen. Een fantastisch restaurant waar je je als klant echt koning voelt!!!
BaasYva .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Gisteren met 4 personen voor een lunch voor het eerst in Het Drechthuis geweest. Wij hadden een mooie tafel op het terras onder een parasol. Vreemd dat de eerste rij tafels (direct aan het water) geen parasol hadden....die bleven dus leeg vanwege de brandende zon. Uitzicht is prachtig. Het was erg druk op het water, leuk. Bediening is vriendelijk en aardig. S.v.p. alleen af en toe wat meer rondkijken of iemand nog wat wil bestellen. We hadden de uiensoep, uitsmijter ham/kaas, club-sandwich zalm, club-sandwich kip en de salade met ossenhaas. Alles was prima van smaak en betaalbaar BEHALVE de club-sandwich kip ! In plaats van reepjes / stukjes gebakken kip-filet (dat mochten / hadden wij toch echt wel verwacht) waren het flinter dunne plakken kip uit een pakje. Dat kan echt niet vinden wij en was dan ook een teleurstelling. Maar dat was dan ook het enige. Voor de rest was het prima. We hebben heerlijk buiten gezeten en denken echt wel dat we weer terugkomen.
Humsumsum .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Na jaren er in het watersport seizoen geluncht te hebben nu een keer een diner. Perfect!!! We waren al gewend aan de perfecte Club Sandwich en broodjes maar nu ook aan de prima Schnitzel en saté. Betaalbaar, onbetaalbare locatie en fantastische bediening.
Zn N.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Pasgeleden voor het eerst bij Het Drechthuis gegeten, wat een succes. En intussen ook alweer een keer terug geweest. Fantastische locatie aan het water, met uitstekend eten. En ook met een dieetwens of allergie kun je hier prima terecht. Zeker een aanrader om even een stukje voor om te rijden. Wij zijn eerdaags weer hier op het terras te vinden!
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Vandaag jarig. Eigenlijk was de keuze eenvoudig, zeker met dit mooie weer. Dus stelde ik gisteren voor weer eens naar "Het Drechthuis" te gaan. Fraai gelegen aan "De Drecht" (verbinding tussen Vecht en Loosdrechtse Plassen). Naast de uiensoep (topper) eerder voor spareribs (wel heel lekker), mix-grill of vis-trio gekozen. Na even twijfelen toch voor de Noordzeetong gegaan. Als je sliptongetjes gewend bent, is dit echt een feestje. En zo was de tong ook klaargemaakt. Je hoeft niet bang te zijn dat de vis van je bord waait. Een flinke jongen (of misschien wel meisje) met garnaaltjes gegarneerd. De champignons met brie, rijst en diverse groentes is voor vegetariërs (mijn vrouw) altijd een smulpartij. En de warme chocoladesaus voor de Dame Blanche was niet alleen voor garnering van het ijs gebruikt. "HOERA, HOERA" versierde het bord in letters van chocoladesaus. Met dat feestelijk gevoel kwam er weer een eind aan heerlijk klaargemaakte dinertje. Voor ons een aanrader, zeker voor een restaurant op een camping!
Moodyteneder .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Als ons bootje weer in het water ligt en we gaan een blokje om kiezen we er vaak voor om even een terrasje te pikken bij het Drechthuis.
Het uitzicht is prachtig, je zit lekker ruim zodat je niet gelijk op het bord van je buurman kijkt,
en de sfeer is gemoedelijk en no nonsense.
Bovenal is de bediening erg vriendelijk hoe warm of druk het soms ook is!

Soms doen we allen een drankje, maar ook het eten is altijd even smakelijk en ziet er top verzorgd uit.

Kortom laat het mooie weer maar komen dan schuiven we weer gezellig aan!

Een hartelijke groet van Loes, Tender en Sjoerd uit Driebergen
MevrvanDalen .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Gisteren met Hemelvaart hebben wij hier met een heel koppel gegeten.

Bij aankomst werden wij hartelijk ontvangen, omdat we op tijd hadden gereserveerd mochten we kiezen uit een tafel buiten op het terras of binnen bij de openslaande deuren.
Wij kozen voor het laatste maar we vonden het super dat we konden kiezen!!
En het uitzicht is niet anders dan wanneer je buiten zit, prachtig!!

Na eerst een heerlijk drankje en een lekker stokbroodje kregen wij de menu kaarten.
Wat een ruime keuze, zelf voor de kinderen.
Iedereen koos een heerlijk voor- en hoofdgerecht uit.
Ikzelf had de garnalentrio wat bestond uit kleine Hollandse garnalen, gamba's op een spies en gamba's in een jasje. Heerlijk was het!
Andere voorgerechten van onze tafel waren o.a. een carpaccio, twijfelaar, vistrio en gebakken champions met brie. Ieder gerechtje was met zorg klaargemaakt en zag er voortreffelijk uit.

Mijn hoofdgerecht was de gebakken vistrio. Ook dit zag er weer zalig uit en zo smaakte het ook.
Op tafel nog heerlijk gebakken aardappeltjes (niet uit het vet!), friet en salade.
Mijn tafelgenoten hadden o.a. een snitzel deluxe uit de oven, ossehaaspuntjes stroganoff en tournados met kruidenboter.
Ook hier was weer alle zorg aan besteed.

Als dessert waren er ook nog gerechtjes buiten de kaart om, alsof er al niet genoeg keuze was.
Enkele van ons namen nog een creme brulee en een marsepeinbuidel maar de meeste toch voor een heerlijke kop koffie.

De meiden van de bediening waren uiterst vriendelijk en het uitzicht, nogmaals, was een plaatje!
JEM K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
De locatie van het Drechthuis zo aan het doorgaande water tussen de sluis en de Loosdrechtse plassen is subliem, zeker het terras. Het restaurantgedeelte is binnen, maar de grote glazen wanden bieden hetzelfde uitzicht. Mooi als er ook 3 luchtballonnen overtrekken. Toch is het interieur erg gedateerd en eigenlijk oubollig met die visnetten en boeien uit de jaren 70 aan het plafond. Daarmee blijft het in de basis een campingrestaurant en als de eigenaren/pachters het willen, dan kan er veel meer van gemaakt worden.

Het eten is het niveau van een campingrestaurant ontstegen en dat is in de basis wel goed. Het gaat verder dan vlees met friet en er zitten goede gerechten tussen. Toch is de kaart al jaren hetzelfde en zijn logischerwijs de gerechten ook hetzelfde. Het is duidelijk dat de kok niet van verandering houdt. Ook houdt de keukenbrigade niet van desserts want daar staat vrijwel alleen maar ijs op. De bediening is wel goed, maar een beetje vlak en weinig geraffineerd.

Wij komen er enkele malen per jaar en je kunt je noch aan de gerechten, noch aan de prijzen een buil vallen en het uitzicht is er beter dan in Amsterdam. Onze tips aan het restaurant zou zijn: 1) haal er eens een binnenhuisarchitect bij die voor weinig geld een goede upgrade kan doen 2) laat de kok eens wat nieuwe inspiratie opdoen en de kaart (deels) onderhanden nemen. Hij is aan zijn volgende fase toe.

Samengevat: een goed restaurant om met de familie te gaan eten met gerechten die hun prijs waard zijn met op zonnige dagen een prima entourage. Met de suggestie aan het team om eens nieuwe impulsen op te doen. Wij blijven komen.

Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Tja wat kan ik zeggen over restaurant Het Drechtshuis. Het is gewoon niet mijn type restaurant. Alles straalt jaren tachtig uit. Plavuizen vloer, stoelen van riet, achthoekige tafels. Chris de Burgh zingt verschillende malen over ‘the lady in red.’ Ook de ligging is curieus. Aan het water, dat wel. En naast de campingwinkel. En dan weet ik wat het is, die sfeer, die uitstraling. Restaurant Het Drechtshuis is eigenlijk een hele grote kantine zoals je die in vakantieparken tegenkomt of in de dierentuin.

Het is stampend druk binnen. Kinderen krioelen schreeuwend over de vloer. Er is een speelhoek. Een open haard waar drie grote families omheen kunnen zitten. Helaas is er voor ons geen tafel in de aan het water gelegen serre. We krijgen er een in de donkere hoek van het restaurant naast de bar. Er staat een smoezelig zeilbootje op met vergeelde zeilen.

Ik wil een glas droge witte wijn. Maar alleen de Chenin Blanc is per glas verkrijgbaar. Chardonnay of Sauvignon Blanc is alleen per fles verkrijgbaar. Chenin Blanc is gewoon niet zo mijn wijn.

De kaart is eenvoudig. We kiezen een voor-, hoofd-, en nagerecht van geplastificeerde pagina’s, gestoken in een namaak lederen band. Bij de voorgerechten bestellen we een prima en goed betaalbare Sauvignon Blanc, bij de hoofgerechten een dito Primitivo. Tussen de desserts vinden we serieus een dame blanche. Zoiets at je in de jaren tachtig. Gelet op de hordes mensen in het restaurant is daar blijkbaar nog een markt voor.

We hebben lamsracks, schnitzel, spareribs en ossenhaaspuntjes. Het vlees is op zich goed bereid. Hoewel de schnitzel verstopt ligt onder een dikke laag gesmolten kaas. De porties zijn ruim, maar smaak en opmaak zijn fantasieloos. De sauzen oogden niet vers of zelfgemaakt, de honing-tijmsaus is gewoon niet lekker. De gerechten worden geserveerd met patatjes en krielen en sla en witlof.

Zoals gezegd is Het Drechtshuis niet ons type restaurant. Dat maakte ik uit de website niet zo op.We besluiten ons verlies te nemen en rekenen af. We zullen het bij wijze van goede grap nog wel een keer over dat restaurant op die camping hebben. Voor de rest moeten we dit avontuur maar snel vergeten.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Groot, maar toch een zeer smaakvol restaurant, met een prima sfeer.
Uitstekende bediening en heerlijk gegeten. Ruime porties.
Met partner gegeten, we komen zeker terug.
BramOosterveen .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Op aanraden van mijn collega die zijn boot hier heeft liggen, zijn wij hier gaan dineren vorig weekend.
We hebben heerlijk bij de openhaard gezeten en de kinderen hebben uitgebreid in de kinderhoek kunnen spelen.

We zijn in het juiste weekend hier gekomen want ze vertelden dat juist vanaf dit weekend de wildkaart er weer was.
En die is echt briljant en perfect opgemaakt! We hebben voortreffelijk gegeten!