Over restaurant Het Dorrup

Stoer restaurant in Heemskerk

Ontdek restaurant Het Dorrup in Heemskerk, een gezellig en stoer restaurant met een industriële en vintage uitstraling. Kom langs en geniet van de heerlijke gerechten, hun speciale koffie en huisgemaakte appeltaart! Met zicht op de houtskoolgrill zit je goed voor een lekker diner.

Meer informatie over restaurant Het Dorrup

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 10:30

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Ellen E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Op een herfstachtige vrijdagavond hier gegeten. Gelegen aan het gezellige dorpsplein van Heemskerk, straalt het terras warmte en gezelligheid uit met veel fonkelende lichtjes. We kregen een hoge bartafel met zicht op de kleine open keuken. De wijnkaart is niet heel uitgebreid, maar de wijnen die geschonken worden zijn van een hoge kwaliteit; we dronken een mooie Sauvignon Blanc uit Nieuw-Zeeland bij het voorgerecht en omdat we voor de tweede gang voor het dry-aged vlees gingen, kozen we daar een fles Amarone bij. Geschonken uit mooie grote glazen én heel fijn geprijsd! Er werkt een enthousiaste club mensen die zeker passie voor hun vak hebben en ondanks de drukte maakten ze tijd voor een gezellig praatje. De specialiteiten zijn klassieke vleesgerechten, bereid op een bijzondere houtskool BBQ waarop het vlees heel snel dichtgeschroeid wordt. Het hoge vuur ervan is al een belevenis op zich en de chef nam ons mee naar de droogkast voor het dry-aged vlees en ons vertelde ons met passie hoe dit proces verloopt. Onze hoge verwachtingen werden waargemaakt… het vlees (dry age picana en ribeye uit Brazilië) had veel smaak; de buitenzijde had een diep bruine korst met subtiele grillsmaak en de binnenzijde was sappig, zacht en erg mals, precies zoals een goede steak moet smaken. We sloten af met een dessert wat eigenlijk teveel was, maar we konden de verleiding niet weerstaan. We gaan snel eens terug naar het Kerkplein in Heemskerk!
Mberkhof .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Blijkbaar een goed restaurant want zonder te reserveren was er op vrijdagavond alleen nog een plekje aan de bar. Gelukkig maar dat we dat plekje hebben genomen want we hebben het heerlijk gehad: een zakje brood, het vissie van de dag (schelvis) en de Autstralische rundersukade. En niet te vergeten een lekker tapbier erbij. We wonen te ver weg om nog een keer terug te komen maar het is zeker een aanrader.
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Bij Het Dorrup draait het om het vlees. En het werd duidelijk dat daar de liefde van de eigenaar in zit. We proefden de rundersukade, en de dry aged dunne lende. En beiden waren heerlijk. Geserveerd inclusief lekkere frieten en pepersaus. Ik bestel niet vaak rundvlees in restaurants, maar hier kan ik het van harte aanbevelen, en zou ik het zo weer doen. Ik houd ook erg van desserts, alleen ben ik niet zo van ijs met slagroom. Helaas is er bijna geen ontkomen aan, want bijna alle desserts zijn met ijs. Uit nieuwsgierigheid bestelde ik toch de gesuikerde noten met ijs, om te ervaren hoe dat creatief geserveerd zou worden. Het bleek precies te zijn zoals omschreven, een hoop gesuikerde noten met drie bollen ijs en een flinke dot slagroom. Tegen het einde zat ik het bijna met tegenzin op te eten. Kan ik niks op aanmerken natuurlijk, het was zoals het op de kaart stond. Maar kom op, dat kan veel beter, die dessertkaart! Een hele dikke acht voor het heerlijke rundvlees. Een heel klein zesje voor het dessert. Als jullie wat aan de desserts doen, kom ik zeker weer terug! Overigens heel leuke en attente bediening, helemaal goed. En ook een erg gezellige atmosfeer. Leuk!
Monic B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Vanavond voor het eerst bij jullie gegeten!
Bediening lief en attend
Ik wilde 2 hele kleine gerechten omdat ik niet meer op kan. M'n man is mega kieskeurig en man de Rib eye!
Niet normaal zo goed!
En ik kan het weten want hij deugt nergens!!
Deze was top. De 3 jongens naast ons hadden m ook en ook vol lof.
We komen zeker vaker terug!
Stijn S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Het eten was goed, het vlees van de hamburger was lekker en sappig. De wijn viel in de smaak lekker fris. Alleen viel de koffie wat tegen. Maar wel voor herhaling vatbaar.
Servee D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Even snel een hapje met zijn 2 gegeten, bediening was vlot en zeer vriendelijk. Sfeer was gezellig en druk. De rib-eye was legendarisch lekker, de smaak van de sukade was ook top. Zeer snel weer terug voor de overige lekkere dingen op de kaart !
Rien1939 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
"Het Dorrup" is een sfeervol restaurant in het centrum van Heemskerk. Prettige en vlotte bediening. Wij hebben heerlijke sate en hamburger het Dorrrup gegeten. Stevige in de schil gebakken frites. Erg lekker. De gerechten waren voldoende en mooi geserveerd. De presentatie van de zoete bite was een beetje sober. Wellicht kunnen de koffieboontjes vervangen worden door een mooie bonbon. Wij hebben heerlijk gegeten in een aangename omgeving. Kortom een aanrader.
Dank u wel voor deze mooie recensie.
We gaan met de opmerking over de zoete bite bespreken in ons team om te kijken welke veranderingen we zouden kunnen doen.
Het Dorrup Team
Fever .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Mooi ingerichte zaak met vriendelijke en professionele bediening. We werden vriendelijk en vlot geholpen tijdens de lunch. Broodjes waren lekker!
Sanniebal88 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Heerlijk gegeten, vlotte en aardige bediening, veel mogelijk omtrent het eten! Ruime porties, en keuze uit verschillende wijnen, niet standaard 1 wijn!
Joke F.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wij hebben high wine bij jullie gedaan ,en vonden het harstikke goed ,de uitleg over de wijnen was uit,,stekend en de gerechtjes daar bij waren boven verwachting,.
Wind .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Gisteren wijn en spijs gehad in 1 woord helemaal fantastisch
goede uitleg gehad van de wijnen met de maaltijDen
personel vriendelijk
SylvZ .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Prettige sfeer en een fijne bediening. Eten is smakelijk voor een normale prijs. Geluid niet te hard waardoor zeer geschikt voor etentje waarbij je gezellig wilt kletsen. Goed toeven!
Paulajansen .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Op 20 maart jl. gegeten met een aantal collega's. De sfeer was fantastisch evenals de bediening. Het eten smaakte ons bijzonder goed vooral de spare ribs en de garnalen. ik kijk nu al uit naar de volgende keer. Gr paula jansen
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Woensdag 18 februari. Geluncht bij Het Dorrup in Heemskerk. Een drukke zaak met allemaal mensen die wilden eten. Alhoewel er niet veel personeel was, liep alles als een trein. De door mij gekozen uitsmijter was prima. Ook de borden voor de andere mensenzagen er prima uit. Alles kakelvers. Zeker een zaak om te onthouden.
Pieter C.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Spontaan besloten om bij Het Dorrup een hapje te eten. Bij binnenkomst merk je dat het duidelijk een nieuwe tent is. Vormgeving, stijl en inrichting van nu. Toiletruimte ook zeer netjes en schoon. Aangename verrast door de voorziening om een baby te verschonen, in het mannen toilet. Hoewel ik zelf geen kinderen heb lijkt het mij voor de ouders van een kleintje best handig.

Het eten was goed. Voorgerecht van diverse bruchetta was lekker en gebruik van goede producten. Alleen was het een tikkeltje te zout. Dit ook doorgegeven aan de medewerkers. De dame bedankte mij vriendelijk voor de feedback. Vis van de dag en zalmmoot waren goed gegaard en ook mooi van smaak. De gepofte aardappel en garnituur voldoende en vers. De salade, waar je €3,75 extra voor betaald, was echt een volle salade met gekookt ei. Ook gewoon goed voor de prijs.

De service kunnen nog wat puntjes op de i worden gezet. We bestelde in de eerste instantie twee extra salades. De medewerker stelde voor om er één te bestellen omdat de salade voor twee personen genoeg is. Netjes dat ze deze suggestie gaaf. Heel fijn dat er niet alleen maar wordt gedacht om de omzet.

Tussen het voorgerecht en hoofdgerecht moesten we wel ruim 20 minuten wacht tot dat er opnieuw werd gevraagd om drinken. Dit had wat sneller gemogen. Het bestellen van een duurder glas wijn van de kaart konden we niet voor proeven en kregen we de fles niet te zien. Voor een grill & wijn bar is dat toch wel een must.

Al met al prima avond en kom zeker terug. Nog wat kleine zaken bijschaven en een goede gezellige tent erbij in Heemskerk.
LikeWine .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Wat een aanfluiting. Samen met een vriendin high wine gedaan. Toen we aankwamen werden we netjes ontvangen en aan tafel gezet. Er werd niks gezegd over wat de bedoeling was (wij hadden namelijk geen idee) er kwam een "lauwe" sauvignon blanc met een plankje ham en sashimi. Wijn spijs ver te zoeken. Toen kwam er een rose voor bij de lam. Helaas was er niks aan ons uitgelegd en hadden wij dus ook niet de kans gehad om aan te geven wat onze allergieen waren of wat we niet aten. 1x geen lam werd nog snel aan de kok doorgegeven en die hebben wat anders kunnen klaarmaken. Weer was de wijn spijs ver te zoeken. Toen weer vlees wat overigens goed bereid was maar 2x zoveel vlees is voor mij echt te veel. Hier werd een italiaanse rode wijn geschonken die veel te licht was voor bij dit gerecht. Toen hebben we een half uur gezeten met lege glazen en geen idee of er nog wat kwam. Uiteindelijk werd er gevraagd of we nog wat wilde bestellen omdat we ze zo zaten aan te kijken. Kaas en een soort dame blanche besteld waar in het ijs een stuk plastic zat van ongeveer 3 cm. Dit werd snel in servet van tafel afgehaald en werd helemaal niks mee gedaan geen sorry en zelfs niet van de rekening af gehaald!! Al met al kun je hier vast een prima stukje vlees eten maar de service en hun kennis van wijn of hoe het werkt in de horeca is echt verschrikkelijk slecht! Niet voor herhaling vatbaar dus. Jammer..
Cupra .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Door de weeks een keer 's avonds binnengelopen, mooie entree, vriendelijk personeel, inrichting is ook weer eens anders als anders een bar met daarachter een open keuken en daar omheen tafels en stoelen. Hamburger gekozen, zelden zo'n goede burger gegeten, deze ging vergezeld van zelf gemaakte frieten en wat (vers fruit)salade. Aanwinst voor de horeca !!
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Mooi interieur, sfeervol en warm! Lekker gegeten, ik koos voor de hamburger die was echt HEERLIJK. Andere vrienden waar ik mee at vonden hun porsie aan de kleine kant. Maar de smaak was goed! Orgineel een zakje brood met lekkere aiolie en tappenade! Een echte aanrader voor een leuk avondje uit eten! Met ze 2e maar ook met meer!
Paulo Z.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Onze bezoek aan het Dorrup is prima bevallen. Dit restaurant heeft een prachtige uitstraling, zowel van binnen als van buiten. We kunnen ons niet vinden in de wisselende kritieken. De bestelde broodjes zijn smakelijk en van een prima formaat en dat tegen een relatief vriendelijke prijs. De bediening is vriendelijk. We keren binnenkort terug om te beoordelen of het diner ook goed geregeld is.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Een aanwinst voor Heemskerk. Prachtige en sfeervolle inrichting met leuke details. Zeer toegankelijke en vriendelijk geprijsde menukaart. Tijdens de lunch genoten van een prima bereide burger van goed formaat op een smakelijk broodje. De bijpassende wijn was lekker, ondanks het in mijn ogen iets te kleine wijnglas waarin het werd geserveerd. Personeel is vriendelijk en attent.