Het Concerthuis

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk avondje tafelen - "tafeltje" vol was genieten. Wat overbleef kregen we netjes ingepakt mee naar huis. De gintonic en zelfgebrande koffie vielen ook goed in de smaak! Gezellige sfeer waar toeristen wordt uitgelegd wat de sjoel-regels zijn en aan een ander tafeltje een spelletje wordt gespeeld.
Dineren2016 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gastvrij ontvangen met uitleg over de kaart, shared dining concept met smaakvolle combinaties. Bovendien de lekkerste gintonics van Groningen en zelfgebrande koffie. Aanrader!
Joostvanras .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Aanrader is om hier op ochtend/middag op zondag de brakke brunch te nemen. Erg lekkere gerechten in een lopen buffet. Wij hebben hier met ons gezin hier heerlijk lang en uitgebreid ontbeten. Zelfs nog met een heerlijk stuk taart afgesloten. Heel relaxed één prijs en de buffet tafels worden steeds bijgevuld. Dus genoeg voor iedereen.
Sarah G.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij het Concerthuis in Groningen. Originele kaart met heerlijke verse en biologische producten. Vegetariërs kunnen hun hart op. De inrichting is origineel en hip. Wel een wat rommelige indruk (veel afwas op de bar, wc's niet heel schoon) Maar je kunt er wel heerlijk en ontspannen zitten. De koffie was heerlijk!
Ans F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op 28 februari 2015 was het evenement "Oma aan de kook". Oma Roos en souschef Rob hadden een verrukkelijke bruinebonensoep gemaakt. Hierbij werden roggebrood met spek en worst geserveerd. Vooraf werden er hapjes geserveerd en als toetje kregen wij lekkere zelfgemaakte appeltaart. Er waren veel jongeren bij dit evenement aanwezig en niet alleen maar familie, vrienden en kennissen van oma Roos. Na het eten was er een bingo waar zeker de jongeren enthousiast aan deelnamen. Normaal gesproken win ik nooit wat, maar deze keer heb ik bij de bingo 2 kaarten voor een brakke brunch gewonnen. De sfeer was fantastisch, gezellig en ongedwongen. De bediening was, ondanks de drukte, vlot en zeer vriendelijk. Kortom ik heb hier heerlijk gegeten en een geweldige avond gehad. Een aanrader dus.
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Het broodje pastrami is heerlijk hier! Bijzondere combi met emmentaler en zuurkool, zeker smaakvol. Het restaurant zelf ziet er erg leuk uit. Lekker druk, leuke chaos. Aanrader.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Een van mijn favoriete plekjes in Groningen, met name in de zomer op het terras! Het grootste pluspunt van het concerthuis is wat mij betreft de bediening, die past helemaal in het concept; losjes, altijd vrolijk en soms een beetje chaotisch, ik vind het enig! Het eten is prima, vaak net iets anders dan anders, maar ik vind de menu's wel een beetje wisselend qua dingen die ik zelf zou kiezen. De taartjes zijn heerlijk en de mango ijsthee is mijn grote favoriet. Het interieur past volledig bij de bediening; losjes en een beetje hipster. Wat mij betreft een aanrader, ga zomers op het terras zitten en bestel een manog ijsthee, je zal niet teleurgesteld worden!
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Wat een leuke tent! Tijdens ons weekendje Groningen hebben we hier zowel een borreltje gedaan als de brakke brunch (voor €11,- onbeperkt gebruik maken van het buffet).
De aankleding is ontzettend leuke met deuren als tafels, schoolborden aan de muur en ouderwetse straatverlichting boven je tafel.
Er is een leuke bierkaart met mooie (lokale) bieren op fles en ook van de tap (Oma's pruim bijvoorbeeld). De borrelkaart is ok, wij kozen voor war brood met dips en smeersels. Het brood was goed en de olijfolie met een kruim van nootjes, sesam en korianderzaad was erg lekker, maar een dipje was bietjes met appel, dat leek gewoon uit een pot te komen.
We zagen echter dat ze op zondag een brakke brunch hadden en omdat de sfeer en bediening zo leuk was de avond daarvoor besloten we dit te gaan doen.

Tot mijn verbazing bracht de vriendelijke jongeman die ons s'avonds onze biertjes bracht ons in de ochtend ook de koffie (extra applaus voor hem!). We waren lekker op tijd, en het buffet zag er werkelijk fantastisch uit, en zo smaakte het ook. Lekkere bacon, worstjes, quiche, 3 soorten gekookte eitjes. Echt heel erg leuk.
Het liep al snel helemaal vol, dus ik adviseer vroeg te gaan om zeker te zijn van een plekje. Al heb je dan wel meer jonge gezinnen (dat is niet voor iedereen even prettig).

Over het diner kan ik niks zeggen, maar de Brakke Brunch is aan te raden en een borrel bij het Concerthuis is ontzettend leuk.

Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Leuk concept en mooie smaakvolle gerechten. Bestel gewoon een Tafel Vol Lekkers en je krijgt van alles wat. Prima rekening gehouden met voedsel allergieën en de vlotte, deskundige en vriendelijke bediening was een feest! Inrichting een lekker bijeengeraapt zooitje, maar wel in de positieve zin van het woord.
Fritz3 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wij namen het tafeltje vol, dus de proeverij van verschillende gerechten. Blij verrast: super lekker, ik kan er niets anders over zeggen!

De bediening was vlot en vriendelijk, al moest je soms wel even de aandacht trekken. De aankleding bijzonder sfeervol, evenals de ongedwongen sfeer. Lekkere speciaalbieren op de tap en van de fles! Erg goede prijs - kwaliteit verhouding; ik kom zeker terug (voor zowel lunch, borrel als diner).
Kwipsel .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
samen met een groep vrienden en kinderen de brakke brunch gegeten. Erg lekker, alles wordt goed bijgevuld. Veel verschillende gerechten en heerlijke drankjes. Drankjes waren exclusief. Gezellige, gemoedelijke sfeer.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Ik ben erg laat met mijn recensie, maar ergens verleden jaar hebben mijn man en ik bij Het Concerthuis gegeten. Wij waren erg enthousiast, wij zijn niet meer de jongste, 67 en 79 jaar, maar hebben genoten. Een geweldige sfeer, heerlijk eten, kan niets anders zeggen. Wat wij vooral zo aantrekkelijk vonden, was het spontane, niets geknutseld. Wij voelden ons daar echt thuis en dat is toch het fijnste als je ergens gaat eten. Het brood vonden wij helemaal te gek, ik zou daar best het recept van willen hebben. Mijn complimenten, wij zullen dit adres zeker aanraden.

Gr. Rob en Joke Binnerts
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Lekker geluncht in Het concerthuis. De bediening moest heel even op gang komen maar het was best druk. Daarna was men zowel vriendelijk als efficiënt.
Beide lunchgerechten, falafelburgers en een salade van parelgort waren heerlijk. Al met al zeer tevredenstemmend.
E J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Gezellig, knus, en voor elk wat wils op de kaart. Wel wat meer gericht op vega. Ook bijzondere unieke en betaalbare gerechtjes, makkelijk te delen zonder dat het tapas is.
Sietsedejong .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Als Hagenees een weekendje naar Groningen. Verscheidene plekken geweest, na wat tips van vrienden. Hooghoudt, de sigaar, de time-out, de uurwerker(?). Valt me op dat het horeca personeel steeds meer op snelheid en afwerken van mensen is gericht. Overal zeer onpersoonlijk. Wat een verademing is dan dit concerthuis. Genoten van de serveersters! Zaterdag hele dag met plezier op het terras gezeten en een aangename middag gehad. Velerlei bijzondere drankjes geprobeerd, op aanraden van de serveerster. Het eten was wat minder maar de service en de relaxte sfeer maakten dit minpuntje meer dan goed. Zulk personeel dat zo persoonlijk en zichzelf is verdient een pluim, daarom dit bericht!
Boksook .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Prettige lunch gehad. Nog nooit eerder in dit restaurant geweest. Best een aanrader! Food sharing gedaan, vooraf werd het geduldig "uitgelegd". Spiesjes van lamsgehakt, vegetarische tikka en falafel gehad. Was lekker, had wel iets gekruider gekund om het een wat meer authentieke smaak te geven maar al met al was het prima.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Hippe tent met een leuke inrichting en gezellige sfeer. Helaas is dat vrijwel het enige positieve dat mij is bijgebleven aan een avondje Concerthuis. Bediening was namelijk slechtste die ik ooit heb meegemaakt: ronduit onbeschoft. We kwamen met z'n 6en op vrijdagavond voor een borrel en een hapje eten. Het duurde ongeveer een half uur voordat er voor het eerst iemand een bestelling kwam opnemen. Er kon bij de serveerster geen lachje af. Op de borrelplank hebben we minimaal een uur moeten wachten, terwijl de glazen ondertussen leeg stonden. Blikken richting de serveerster werden genegeerd. Toen de borrelplank uiteindelijk gebracht werd, werden er slechts 2 vorken bij gezet. Toen we vroegen om extra bestek, keek de serveerster ons chagrijnig aan en zei ze:"willen jullie allemáál een vork?!". Toen was voor ons de maat vol en zijn we vertrokken. Toen we bij het afrekenen ons beklag deden werd dat door een collega van desbetreffende serveerster wel netjes opgelost: excuses werden gemaakt en we kregen korting op de rekening.
Yaniek S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Wij hadden met een groep van 26 personen gereserveerd bij het concerthuis. Bij binnenkomst zag het er erg leuk uit en ook de bediening was erg vriendelijk. Een heel groot minpunt was echter dat de hoeveelheid eten nogal tegenviel. We hadden van te voren een afspraak gemaakt over de prijs (15 euro pp). Maar toen we zelf met de kaart gingen vergelijken wat we daarvoor kregen bleek onze betaalde prijs bijna dubbel zo hoog te zijn dan dat we los voor de hapjes betaalden. Aangezien echt iedereen nog honger had zijn er wat extra frietjes geserveerd en uiteindelijk ook nog een pizza per 4 personen. Dit kwam echter pas na ons beklag. Toen we aan het einde vroegen hoe ze bij deze prijs kwamen voor dit eten werd gemeld dat we extra grote porties kregen, dus dat de kaart prijzen niet te vergelijken waren. Dit sloeg alleen helemaal nergens op, we hebben een mini falafel gekregen, een bordje boerenkool (delen met 4 personen), een emmertje frietjes (delen met 4 personen), een stoofpotje ter grote van een kleine soepkom (delen met 4 personen) en een brood wat we ook met z'n vieren deelden. Daarna werd ons ook nog gemeld dat als we voor 18 euro onbeperkt eten zouden kunnen krijgen. Jammer dat dit niet aan het begin vermeld was anders hadden wij dat natuurlijk gedaan. Al met al een heel negatieve ervaring met dit restaurant wat dus zeker niet geschikt is om als groep heen te gaan.
JosVerhulst .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Normaliter ben ik niet van het recenseren maar voor het concerthuis maak ik een uitzondering. Afgelopen dinsdag 4 november hier gekomen voor een koffie in de ochtend maar pas ver na de lunch vertrokken. Wat een sfeer. Die koffie. En ik heb zelden zo'n authentiek persoon in de bediening meegemaakt. Volgens mij is dit wat het concerthuis wil uitstralen: alsof je bij een goede vriend of vriendin op visite bent die ontzettend blij is dat je er bent. Op een oprechte en ongedwongen manier. Even denk je dat je een bijzondere klik met haar hebt maar dan zie je dat ze ook de andere gasten betovert met een leuke opmerking, een gevoel van huiselijkheid of een koffie met liefde gemaakt. Ik weet niet of het het meisje was of de verrassende pulled pork, de uitstraling van het interieur of de geur van zelfgebrande bonen: het concerthuis heet niet voor niets (concer)thuis
Anna M.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Het is alweer even geleden, maar we kijken er nog steeds met veel plezier op terug. In oktober hebben we met een groep van 48 personen bij het Concerthuis gegeten ter gelegenheid van een promotie. Vooraf langs geweest om alles te bespreken met de eigenaar die goed meedacht over de invulling van de avond. Tijdens de avond zelf was alles ook perfect geregeld. De bediening was super; vlot, vriendelijk en vrolijk. Het eten was lekker, gevarieerd en interessant. Al met al een super avond gehad. Ook van onze gasten kregen we positieve reacties. Het Concerthuis is een erg leuk en gezellige locatie waar je voor een prima prijs gewoon lekker kunt eten. Het personeel is bekwaam, zelfverzekerd en attent.
Zeker een aanrader!