Het cafeetje

Kerkstraat 7 1794 AM Oosterend (Texel) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het cafeetje

Maandag 10:00 - 00:00

Voordelig
Erg rustig
Anke W.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We hebben op 13 september 2016 gelunched bij Het Cafeetje in Oosterend.
Eten top en bediening top!
Komen zeker terug.
Anke en Joke
Prupse .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Een goed eetcafé, dat is Het Cafeetje. Al doe je het dan eigenlijk te kort. Het eten en drinken is goed, maar de service en gezelligheid zijn meer dan goed. Wij werden er hartelijk ontvangen en hebben er heerlijk geluncht (lekkere broodjes met mozzarella en tomaat, uitsmijters en een heerlijke salade met garnalen, zalm en makreel). Één van de kinderen had iets anders verwacht dan het bestelde broodje mozzarella/tomaat en daarom vroegen we of het mogelijk was dit op te warmen zodat de kaas zou smelten. We kregen een compleet nieuw gerecht: een tosti met mozzarella waar echt zorg aan was besteed. En hoewel we meteen hadden aangeboden extra te betalen werd er niets voor in rekening gebracht. Wat een service! We hebben het recht gezet met een flinke fooi.
Maraw .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het was heel gezellig en er hing een leuke dorpse sfeer. De saté was erg lekker en de serveerster was aardig! Zeker voor herhaling vatbaar!
Sophie1992 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Na een aardige fietstocht over Texel hier neergestreken voor wat te eten en te drinken. Ambiance is gezellig, echt een bruin café. Het was niet heel druk. Toch kregen de twee dames in de bediening het voor elkaar tot twee keer toe verkeerde drankjes naar onze tafel te brengen. Toen wij eten wilden bestellen vroeg de bediening om één momentje. Na een minuut of 10 zelf maar naar de bar gelopen om eten te bestellen. We moesten toch wel even lachen toen ze vroeg waar we zaten..
De tosti's en de broodjes kroket waren o.k., best prima dus voor een tussenstop, maar niet om uitgebreid te gaan zitten.
Ruud P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Het Cafeetje is een favoriet plekje op Texel geworden. Gastvrij. Sfeervol. Ontzettend aardige bediening. En prima keuken. Nu een voor ons onbekende vis gegeten. Gul, jonge kabeljauw met waddengarnaaltjes. Lekker sausje erbij. Heerlijk warme frieten, gebakken aardappeltjes. Verrukkelijk. Het Cafeetje is een beetje thuiskomen!
Donato S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Klein cafe maar met een mooie keuken! Fijne streekproducten die goed worden bereidt. Gekozen voor de verse schol. 2 van de 3 schollen waren goed, de laatste erg droog. Maar de twee die goed waren ook echt goed. Heerlijk smaak, goed gekruid en met een heerlijke texel skuumkoppe was het een heerlijk diner. Bediening erg vriendelijk en behulpzaam.
RowRow84 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Dit keer eens een (donker)bruin café in Oosterend bezocht op aanraden van andere vakantiegangers. Viel toch enigszins tegen.

Met de latte machiato en zelfgemaakte appelplaattaart was niet viel mis. Echter, de ambiance en service maakt het voor ons geen aanrader. Bediening deed geen moeite lang contact te maken. Voelde ons niet echt welkom.

Het terras (achter) waar we zaten had wat uitgedroogde planten en keek uit op een afbrokkelende loods. Zorgt niet echt voor een gezellige sfeer, al is het alleen voor een kopje koffie.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Een (zeer) bruin café met attente gastvrouwen. De vis van de dag werd aangeprezen, het werd schol en sliptong. De schol was van een ongekende grootte, zelden zo’n flink exemplaar gezien en ook prima gebakken. De 3 sliptongetjes waren ook goed doorbakken, maar nogal stevig gekruid. Gewoon lekker bakken in de roomboter is genoeg voor deze pracht vis! De bijgaande salade was nogal boers van karakter, veel en grof. De aardappeltjes en patat waren prima van smaak. Jammer was dat de huisgemaakte verse remoulade saus een poosje op de klanten heeft staan wachten, de bovenkant was namelijk al donkergeel geworden. Overigens hebben we lekker gegeten.
De luidruchtige stamgasten aan de bar wisten alle denkbare wereldproblemen tijdens onze maaltijd op te lossen, erg storend tijdens het eten. Het blijft toch een café….
Assje .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Heel gezellig en knus cafe met een mooi buitenterras. We hebben brood met zalm gegeten en dit was veel en erg lekker. Personeel is heel aardig en is meerdere keren bij ons geweest. Een echte aanrader
Jacqueline N.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Ja, dit was lekker en leuk! Voor een café is het eten erg goed. Mijn vriend koos voor de kogelbiefstuk, ik voor de hamburger. De hamburger was erg smeuig en smaakvol en aangekleed met knapperige groentes. Aan ons voorgerechtje (vloerbrood met zelfgemaakte kruidenboter en tapenade) en dessert (dame blanche en koffie) valt weinig te verpesten, maar het viel ons op hoe royaal en goed verzorgd het eten is. Je komt niets te kort. Ook niet aan aandacht van het personeel of op de kwaliteit van de rode wijn. Het is een heel goed eetcafé en overtrof daarmee onze verwachtingen.

Eén ding, de lampen mogen al vroeg wat minder fel worden gezet. Dat gebeurde naar ons idee wat te laat op de avond.
Otto D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Da's nou jammer: bestel ik een salade met lamsham en kruidenkaas, blijken er gewoon 2 plakken kaas over de salade te liggen zoals verkrijgbaar bij de supermarkt. Bij kruidenkaas van boerderij Wezenspijk verwacht ik toch echt blokjes kaas in mijn salade te krijgen...
Ook jammer: blijkbaar is er ook een aparte kaart voor eilanders. Terwijl wij aan ons gerecht zitten, krijgen eilanders een stampot voorgezet, terwijl we toch echt gevraagd hadden of er nog zaken buiten de kaart waren...
De prijzen zijn enorm verhoogd sinds de overname een jaar of 2 geleden. €22,95 voor een biefstuk en €20 euro voor sliptongetjes zijn voor een eetcafe bovenmodale prijzen.
Personeel mag wat attenter zijn. Lege borden aub meenemen.
Hansiebee .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2014
Ik was wederom in dit gezellige eetcafe en heb daar overheerlijke erwtensoep gegeten.
De andere gerechten op de menukaart zijn ook aan te raden.
Het personeel is zeer vriedelijk en attent.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Alleen cappuccino gedaan en plaatkoek gegeten bij het Cafeetje maar beiden zijn prima in orde. Een betere cappuccino hebben we op texel niet kunnen vinden. Service ook prima en voor kleine kinderen een speelparadijs met speelgoed etc.
SabineE1965 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
Wat een heerlijke plek om te mogen eten. Ze hebben meerdere soorten bier, wijn etc. met name hebben ze ook Texelse producten wat voor dag gasten heerlijk is. Wij hebben met zijn vieren gegeten, wat hadden alle vier een verschillend gerecht en we hebben met zijn vieren gesmuld van het verrukkelijke eten. Daarbij is er attente en vriendelijke bediening en je voelt je koning in het cafeetje !!! Wij komen zeker weer als we op Texel zijn.
Marina K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Erg goed voor een bruin café. Of je nu stamgast bent of dagjestoerist de persoonlijke aandacht word verdeeld over alle gasten. Een prima niet te uitgebreide kaart met stuk voor stuk streek producten van grote klasse. De 10 voor service is voor onze ervaring niet overdreven (Omdat de drukte het toe liet, we werden door één van de 2 kasteleins naar ons hotel gebracht toen we vroegen voor ons een taxi te bellen). Een aanrader!
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Het cafeetje ligt zo mooi in hetccentrum van Oosterend op Texel. Goede koffie, vriendelijke bediening, maar vooral de beste tosti, die ik op het eiland at. Bruin brood, boerenkruidenkaas, Texelse lamsham en een heerlijke huisgemaakte grove tapenade met olijven. Mmmmmm.
Marijn D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Heerlijk gegeten en gedronken. Wordt veel gewerkt met verse en Texelse producten, echte aanrader is de dagverse vis!
Gezellig café waar een ieder zich welkom voelt.
Vriendelijk en behulpzaam personeel.
Ze gaan mij hier vaker terug zien.
Luckymama .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Gezellig cafe met gezellig tuin- terras. Wij hebben er lekker even gezeten na onze mooie wandeling door Oosterend. Onze hondjes waren ook meer dan welkom en werden gelijk voorzien van water en een lekker hondenkoekje. De tosti's en broodjes kroket waren lekker. De bediening vlot en heel vriendelijk! De sfeer is lekker dorps en relaxed. Als we weer 'ns naar Texel gaan op vakantie dan komen we hier zeker weer een keer terug!