Het Broodlokaal

Kan beter
Kan beter
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Goede bediening, lekkere broodjes die
huisgemaakt zijn belegd met heerlijke ingrediënten. Leuke zaak! Goede koffie en mooie baksels!
Ward D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Het Broodlokaal kenmerkt zich door eigenzinnigheid die de Chef Jeanette van Echtelt heeft bepaald. Hierdoor geen standaard meubilair, is het eten vers, en de muziek uitgesproken. Het personeel is zeker ook niet standaard op wordt ingezet op hun eigen kwaliteiten. Ik kom er graag de beste koffie uit Zeist drinken. Tip voor de beste cappuccino vraag naar Maaike.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Het is allemaal een beetje knullig. Onze broodjes worden bij de verkeerde tafel bezorgd. Na enige tijd worden de juiste broodjes op tafel gezet. Allemaal erg fantasieloos. Lekker brood met heel veel sla, flinke hompen gerookte kip en 3 piepkleine stukjes avocado. Op het herentoilet geen zeep en handdoeken en het wc-papier staat op een nogal ongelukkige plek. Niet duur, wel een leuke plek, maar qua eten en service nogal tegenvallend.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het Broodlokaal in Zeist is voor ons een vast 'aanlegpunt' als we in Zeist of omgeving komen. Geen 5-sterrenrestaurant maar een gepassioneerde biolochische opzet van de menukaart en de bevlogen medewerkers. Verse producten en veel 'eigen' combinaties in de gerechten en eigen baksels ook als het gaat om gebak en koekproducten welke voor in het winkeldeel te verkrijgen zijn. Verrassend lekker.

Vandaag dus weer heerlijk wezen lunchen. Wij lazen de wat mindere recensies en dachten: Het zal toch niet zó slecht geworden zijn? Gelukkig werden wij snel uit de droom geholpen. Toen we binnen kwamen werden we weer ontvangen met een allerhartelijkst welkom en de geuren van verse baksel kwam ons weer tegemoet. De koffie is gewoon excelent goed en de bediening is zeer beslist vlot en voorkomend geweest.

Na de koffie met eigen gebakken koekjes erbij hebben we enkele tosties genomen.
1. Met geitenkaas, bacon en honing welke zeer smaakvol was op het eigen gebakken verse brood van biologische granen.
2. Met mozzarella, pesto en gedroogde tomaatjes was eveneens een toppertje.

Het lokaal is nu eenmaal eenvoudig opgezet en dat is wat ons betreft beter dan alles gelikt er uit zien en het eten wat minder. Nee, de producten zijn prio 1 in deze processen.

Het toilet ook even bezocht (gezien de bemerkingen met enig kritiek) maar in dit wat gedateerde pand zag het er gewoon schoon en netjes uit en er lagen zelfs reservehandoekjes. Prima dus.

Gerustgesteld zijn we weer de winkelstraat in gegaan. Volgende keer komen we gewoon weer terug!

Marie A.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
De kaart is beperkt, de broodjes wel lekker.
Om iets te bestellen moesten we steeds een medewerker gaan halen.
Het was erg warm en benauwd binnen
Summerwell S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk broodjes! Het brood verkopen ze ook in de winkel. Mijn favoriet is de clubsandwich. Ik vind de inrichting persoonlijk leuk. Basic en gezellig. Tuinkamer idee. Als het zonnetje schijnt kun je prettig buiten zitten aan de winkelstraat.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Gisteren bij toeval dit zaakje gevonden en we hebben hier lekker laat geluncht. De clubsandwiches zijn echt waanzinnig lekker! Ik had er één met eiersalade en bacon, mijn vriend met kip en bacon. Het brood is lekker vers en de eiersalade zelf gemaakt. Lekker!
Als toetje nog 2 kokosmakronen en een stuk worteltaart mee naar huis genomen. Kokosmakronen waren erg goed, het glazuur op de worteltaart zie ik in het vervolg toch liever van cream cheese, in plaats van poedersuiker. Dat zou de taart nog lekkerder maken!

Service was goed, we werden snel geholpen en de medewerkers waren erg vriendelijk.

Wat betreft het decor, het is allemaal nogal simpel en rommelig. Een eigen stijl misschien, maar mij spreekt het niet zo aan. Stoelen en tafels zijn wankel en zitten, ondanks de losse kussentjes, niet lekker. Dus geen lunchroom om eens lekker 2 uur te blijven zitten. Alles ziet er nogal slordig uit, en ik vond het vrij koud.

Vanwege het lekkere eten zullen wij hier nog wel terugkomen!
TS1985 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het eten is hier in 1 woord geweldig! Zelfs de gebakjes die ze voorin de zaak verkopen (voor thuis bijvoorbeeld) zijn top! Het decor laat misschien iets te wensen over, maar ja, ik kom er voor een lekker broodje en zit in het centrum van Zeist, dan is de ruimte iets beperkt en kan je niet veel doen met je decor. Personeel is vaak druk met van alles, omdat ze het meeste vers maken. Fruitpers, grote oven voor het (af)bakken van producten en ja dan kan je soms om aandacht verlegen zitten. Gelukkig zijn de prijzen ook scherp, dus al met al een geweldige locatie voor de lunch! Je staat binnen het uur weer buiten als je wilt na een gezonde lunch.
patrickenmadelon .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Prima eten en prima bediening. Echt in tijden niet zo n lekkere salade met mozzarella gegeten met volgens mij zelf gemaakte pesto en goede olijfolie. Brood is een aanrader. Hou zelf niet zo van zuurdesem, maar dat waren gelukkig maar een paar stukjes. Het koekje bij de espresso is hemels. Schandalig lekker eigenlijk. De espresso was ook goed te noemen. Mocht iets heter worden geserveerd. Prima ervaring in Zeist.
Rens En Elly D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Het broodlokaal hebben we als lunch locatie gekozen. Na tien minuten wachten in het achterste deel van de zaak, zijn naar voren gelopen. Het bleek normaal te zijn eerst daar te bestellen en dan naar achter te lopen. De twee cappuccino werden enigzins lauw aangeboden. Toen deze al ruimschoot op waren werden ons de tomaat, mozzarella, pesto sandwich aangeboden. De sandwich werd bereid door een engels sprekende meneer die zonder werkkleding in de keuken stond. De sandwich smaakte overigens prima. De nota bedroeg een slordige 16 euro. Het geheel ziet er niet allemaal even fris uit. Kortom, eten prima, timing slecht en ga niet voor service want die is ver te zoeken. Er zijn blijkbaar geen goede afspraken hoe het personeel zich dient te gedragen. Oh ja...vreemd genoeg zeiden we bij het verlaten van de zaak gedag, maar de eigenaar keek een beetje vreemd naar ons en zei niets terug. Raar management!
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Ons weekeindje weg heeft een extra dimensie gekregen door het Broodlokaal. Een vorige keer hebben we uitsluitend koffie met eigen gebakken mokka schuimtaart gegeten en dit was zodanig voortreffelijk dat we dit in ons geheugen hadden opgeslagen. Dit weekeind hebben we wederom het Broodlokaal bezocht en de koffie is perfect, de zelfgebakken taart eveneens en de bediening is voorkomend en correct. Op de menukaart ontdekten we dat er ook ontbijtvarianten op stonden en de volgende dag hebben we niet in ons hotel ontbeten maar in het Broodlokaal, naast de prima koffie en thee was er dus zelfgebakken (spelt)brood met heerlijke ham en kaas, hand geperste sinaasappelsap, een gekookt eitje en croissantjes. Dat met wat sla en tomaat etc. maakte ons ontbijtje tot een zeer smakelijke ervaring. Afgerond met een goede cappuccino zijn we met een voldaan gevoel de Slotlaan weer opgegaan om te winkelen. Heerlijk ontbeten. Een echte aanrader!
sil5 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wat heerlijk om het vakantiegevoel vast te kunnen houden. Heerlijke broden, taarten en koekjes die smaken naar meer. Vaste prik om op vrijdagochtend koffie te drinken bij het broodlokaal om het weekend goed te beginnen. Zaterdag taart gehaald als traktatie op mijn werk en die viel goed in de smaak bij mijn collega's, de worteltaart en nootzakelijk kwaad zijn mijn favoriet. Voor mij echt een zaak waar ik mij thuis voel en graag kom.
Bregt M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Het enige minpuntje: het koekje dat je bij de koffie/ thee krijgt kun je ook kopen om mee te nemen, veel te lekker dus dat koop ik niet meer. Het zakje is al leeg voordat ik thuis ben. Al het gebak is heel erg lekker. Ik vind de bediening heel erg vriendelijk en het hartje in de cappuccino heeft me zeer veel likes van all over the world op FB gegeven! Erg aardige bediening die vaak wel een beetje moet lachen als we, mijn 2 dochters en ik, alles tegelijk (broodjes, drinken, tosti's en taartjes tegelijk geserveerd willen hebben zodat we alles van elkaar kunnen proeven!
familieboonsma .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
prima gegeten maar toen er gevraagd werd wat er in de salade zat wist de bediening dat niet te vertellen.
de jus d orange was warm en het bestek vies. jammer want het is een van de weinige zaakjes waar je kan lunchen op maandag in zeist.

AK89 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Het Broodlokaal is echt mijn lievelingslunchplek in Zeist! Ik ben er al meerdere keren geweest en het is elke keer weer heerlijk! De inrichting is druk, maar gezellig. Het is er altijd wel druk, zelfs doordeweeks, dus als je rond lunchtijd wil eten kom dan iets vroeger of later dan gepland. Bediening is aardig en wisselend. Bij warme drankjes krijg je altijd een heerlijk boterkoekje, ontzettend lekker! Ze hebben ook vaak drankjes of broodjes van de week/maand en deze zijn dan ook altijd een aanrader. Zelf geniet ik het meest van het broodje gerookte kip. Als je dus lekker wil eten in Zeist, ga dan naar het Broodlokaal!
George J.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Heerlijke broodjes. Mijn favoriet is tonijn en oude kaas. Maar de clubsandwich is ook echt een aanrader. Lekkere verse jus en een heerlijk kopje top koffie met cheescake. Echt een zaakje waar met liefde en passie wordt gewerkt. Het lijkt wel een soort 'Friends' aflevering :) echt top!!
Lennart G.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Zojuist ontzettend lekker gelunched met collega's bij Het Broodlokaal. Moesten wel zelf de kaart vragen en zelf om bediening vragen, maar het was druk.. Leuk aangekleed en eerlijke, verse, lekkere producten! Absoluut een aanrader!
wim V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
De clubsandwich met tonijnsalade en bacon gegeten. 3 dun gesneden sneetjes zuurdesembrood, getoast, en belegd met lekkere tonijnsalade, sla en tomaat en drooggebakken bacon. Lekker hoor! Kopje koffie en vers vruchtendrankje van diverse soorten fruit maakten het geheel compleet. Leuk terras aan de Slotlaan in Zeist. Uit de winkel nog een paar zuurdesembroden meegenomen voor thuis.
Mevrouw L.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Taart en brood gegeten. De taart was heerlijk en het brood ook. De bediening is echter erg slecht, werken compleet langs elkaar heen, waren niet vriendelijk, een van hen leek nauwelijks Nederlands te spreken. Ze waren ook iets te opdringerig, als je de menukaart bekijkt en zegt dat je het nog niet weet, weet je het tien seconden later niet opeens wel. Aan de kwaliteit van het eten ligt het niet, dus met wat betere bediening of betere cursus kan het wel wat worden. Qua decor: het terras is erg gezellig, maar binnen zit je achterin in een soort van enorme ongezellige kas, die al snel bloedheet is.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Het Broodlokaal doet het goed! Het wordt er steeds iets drukker, lijkt het wel. Ik mag er graag lunchen met goede vrienden. Laatst was ik er, het was mooi weer en dan is het buiten goed toeven. Misschien was het iets te druk, maar de bediening was niet scherp. Wel vriendelijk. We bestelden allebei een glas karnemelk, maar kregen gewone. Het was snel rechtgezet, maar toch. Met het broodje (broodje van de week: Raphaël), idem dito, ze waren de kipfilet vergeten. Ook dart was vlot hersteld. Overigens was het brood je goed en de ingrediënten vers, maar het was niet 'spannend'. De koffie was wel erg goed. Het Broodlokaal doet van alles, ijs, olijfolie, to go. Ik denk dat het beter is om meer te focussen.