Het Broodhuys

Meer informatie over restaurant Het Broodhuys

Jouw recensie over het restaurant Het Broodhuys

Marrr-lwdn-lkrrr .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Enkele weken geleden ( in het net verbouwde Broodhuys) hier weer eens geluncht, het is altijd weer lekker en de bediening altijd vriendelijk, ook 'broertje broodhuis' aan het westerkwartier levert goede kwaliteit. De enige tip die ik kan geven is de hamburger die nu op de kaart staat te vervangen voor de versie die op Vlieland geserveerd wordt bij "t geuzennest" (omdat deze zo goed bij het Broodhuys past en omdat hij zó lekker is! ) :^)
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Geluncht in deze leuk ingerichte zaak, groter dan de voorkant doet vermoeden. Eyecatcher is de bar met veel uitgestald brood. Attente en vriendelijke bediening, alles staat in het juiste tempo op tafel. De burger van mijn tafelgenoot was een goed stuk vlees op een sesambol met de juiste garnering. Lekker! Mijn maaltijdsalade carpaccio had voor krap 12 euro meer vlees mogen bevatten.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
De lunch viel ons tegen wat betreft kwaliteit-prijsverhouding. Stevige prijs voor een turks (wit) broodje met stukjes gebakken kipfilet: 8,95 en een vega broodje (droog en hoogstwaarschijnlijk een afbakgevalletje...) voor 6,95. Beide broodjes waren bepaald niet rijkelijk belegd.
Zoals verwacht was de kipfilet 'heet' vanwege de beloofde jalapenos maar zo heet...brrr, nee dat was niet prettig meer. Met consumpties 20 euro aftikken en teleurgesteld naar buiten lopen.... Ze zien ons hier voorlopig niet weer terug. Jammer!
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Vanmiddag even heerlijk gegeten bij deze lunchzaak in Leeuwarden.
Heerlijk vers brood, royaal belegd met geitenkaas en tonijn.
De bediening zeer gast vrij, en kan ook heerlijke koffie zetten.
Ook de verse jus, was prima! Gelukkig niet te ver door geperst waardoor de jus bitter wordt.

Een prima lunchzaak in hartje Leeuwarden.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Prima plek voor snel een broodje met wat te drinken. De bediening let goed op en is erg vriendelijk. Broodje flip smaakte goed, leuke combi. De erwtensoep vonder ik erg zout. We gaven dit aan bij de bediening maar die leek het niet echt te interesseren.
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
In een heel gezellig pand midden in Leeuwarden bevind zich lunchroom het broodhuys. Bij binnenkomst is meteen uitzicht over de open keuken die inderdaad vol ligt met brood dat belegd en bewerkt wordt.

Het eten bij het broodhuys is gewoon erg goed, en dan met name natuurlijk het brood. De lunchkaart is uitgebreid en ook niet altijd even vanzelfsprekend - er zijn er genoeg van. Wij hadden een burger met bacon kaas en dikke frieten, en een tosti met kaas en ananas. Beide waren prima hoewel het broodje van de burger zo gigantisch was dat de burger zelf in verhouding wat klein leek. Kwalitatief goed eten - een acht.

De bediening doet haar werk prima en is constant zichtbaar. De crew bestaat ogenschijnlijk hoofdzakelijk uit studenten die je gewoon netjes te woord staan. Geen bijzondere plus of minpunten, een zeven.

De naam het broodhuys verklaart zich meteen wanneer eenmaal binnen meteen de open keuken in het oog valt. Deze ligt namelijk vol vers, lekker uitziend brood en dat geeft direct een authentiek, bijna ambachtelijk gevoel bij de zaak. Je krijgt meteen honger. De zaak is romantisch verlicht en ondanks de flinke hoeveelheid zitplaatsen voelt het niet heel massaal aan. Door de flinke hoeveelheid mensen die er zitten op een zaterdag middag merk je wel dat je in een gewilde lunchroom beland bent. Het is er al met al prettig vertoeven. Een acht.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Mooi zaak in de binnenstad van Leeuwarden. Grote keus aan broodjes en snel geleverd. Kwaliteit maar wel prijzig. Nette en spontane bediening. Vooral de sate was erg goed.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Op koopavond gegeten, lekker aan de waterkant met uitzicht op het shoppend publiek. Vriendelijk personeel en lekker gesmuld van de hamburgers! Een aanrader met lekker sausje uit eigenkeuken die je zelf op de burger kunt doen. Zo kun je de saus naar eigen smaak verdelen en toevoegen op je verse burger van de plaat!
Nanne D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
We hadden niet heel veel tijd voor onze lunch en hebben dit kenbaar gemaakt aan de bediening. We werden super snel geholpen en de lunch zag er netjes uit en smaakte heerlijk. Zeker een aanrader voor een volgend bezoek aan Leeuwarden.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Met het idee lekker gebak met koffie te nuttigen liep ik samen met mijn partner het Broodhuis binnen.

Eenmaal binnen werden we snel en vriendelijk geholpen.

We bestelde allebei appelgebak met koffie.

Het appelgebak was een soppige, zeiknatte bedoeling. Het gebak was verre van vers!

Jammer genoeg werd er niet gevraagd of het gesmaakt had. We hebben afgerekend en zijn met een vieze nasmaak vertrokken.

Rudi R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
eind september heerlijk nog volop in het zonnetje op het terras buiten gelunchd.. via groupon boven verwachting.. zalige italiaanse tomatensoep, en dito broodje zalm, overvloedig+vooral gewoon erg lekker.. betaalbaar extra huiswijntje erbij, genoten.. overigens binnen (ivm toilet) ook prachtig.. (vorige recentie vernietigend te maf.. werkelijk waar !?)