Het Broeker Huis

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Het Broeker Huis

Karin I.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Wat een aangename verrassing het hart van het prachtige Broek in Waterland. Het restaurant is leuk en gezellig. De gastheer is zeer vriendelijk en onderhoudend en weet veel van wijn. Toen we niet gelijk de witte wijn konden kiezen kwam hij met alle huiswijnen naar de tafel en hield een kleine proeverij, waardoor we daarna een heerlijke chardonnay konden kiezen. Ook de rode wijn die hij adviseerde was erg lekker. De menukaart is overzichtelijk, compact en met leuke gerechten. Veel gerechten zijn in een kleine of grotere versie te bestellen. Kortom we hadden een gezellige en smaakvolle avond, zeker een aanrader om te gaan eten. Wij gaan zeker terug.
Bert E.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Prachtige, sfeervolle binnenplaats. Prijs-kwaliteit verhouding laat echter te wensen over: kleine porties waar stevige prijzen tegenover staan, met name de bijgerechten (frites, risotto) en de desserts. Beperkte kaart. Meer een plek voor een kop koffie, glas wijn of een biertje dan voor een driegangendiner.
Merel T.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
De champignonburger is een aanrader voor vegetariërs!
Er hangt een gezellige sfeer in het restaurant en het eten is lekker en ziet er mooi uit. Er wordt goed wijnadvies gegeven bij de gerechten.
De frietjes zijn vers en de mayonaise wordt huisgemaakt. De chocoladefondant met de witte chocolademousse was voor mij het hoogtepunt van de avond! Héél erg lekker en het zag er prachtig uit.
Ardi S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Hier tijdens een rondje Waterland fietsen besloten wij (mijn vrouw en ik) om de lunch te nuttigen (eten moet je toch..!). De locatie is fantastisch te noemen, zeker ook een aanrader voor feesten en partijen. Maar wij kwamen hier om zoals gezegd te lunchen, mijn vrouw koos voor speltbrood met Jong belegen Beemster en mosterdmayo voor € 6,- ikzelf voor een speltbrood Ossenworst, grove mosterd, cornichons (augurkjes) voor € 7,- . Met speltbrood wordt broodje bedoeld (formaat klein pistoletje) belegd met 2 plakjes Beemster kaas en mijn broodje maar liefst 2 hele plakjes Osseworst. Wij hebben de bediening aangesproken, maar hier is verder niets mee gedaan (JAMMER...!) Wij komen zelf uit Monnickendam waar de presentatie van dit soort lunchgerechten door diverse horeca gelegenheden aanzienlijk beter geregeld wordt
Anja1972 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Prachtige locatie, erg mooi en oud pand. Goed onderhouden ook. Maar..de bediening maakte een enorm arrogante en slecht gehumeurde indruk. Bij het serveren waren bedieningsmedewerkers ronduit onbeschoft. De salade leek voornamelijk uit blikgroenten te bestaan en was erg flauw. Alledaags eten, zonder enige fantasie geserveerd en opgediend.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Sfeervol interieur, persoonlijke aandacht van leuke gastheren. Het Broeker Huis komt in onze top 10 van leuke restaurants waar je lekker kunt eten.
Emmie V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wat een mooie locatie! Met mooi weer kun je buiten eten, in de ommuurde tuin, wat wij dan ook hebben gedaan.
We zaten er heerlijk, maar dat was helaas niet gedurende het hele diner zo: de enorme rookwalmen van de pizzaoven gooiden (letterlijk) roet in het eten. Veel gasten verhuisden naar binnen. De bediening zei dat dit door de wind kwam, en normaal niet gebeurde.
Dan het eten: we kozen voor het verrassingsmenu, waarbij we de keus hadden voor vis-vlees of vis-vis. Beide varianten aan tafel gehad, en beide goed verzorgd. Met name het voorgerecht (tonijn met wasabimayonaise en zeewier) en het dessert (tiramisu met toblerone-ijs) vielen in de smaak.
Ondanks de stank van de oven een geslaagde avond. Dit restaurant verdient meer gasten op een zondagavond.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het Broeker Huis, ooit de locatie voor ons huwelijksfeest! Nu ook grand café met grand tapasformule maar ook eerlijk broodje hamburger of huisgemaakte pizza. Voor onze verjaardagen dit keer uit ons dak met de kleine gerechten. Stuk voor stuk de moeite waard. Niet culinair ingewikkeld maar degelijk en zeer smakelijk. Steak, hertenkotelet, coquilles met gamba, salade met avocado, limoendressing en garnalen en te vergeten het petit grand dessert! Een topper van heerlijke kleine zoetigheden met het dropijs als markant onderdeel. Ga straks op de fiets of met de auto naar Broek in Waterland en loop even door langs Havenrak voorbij de kerk. Sla dus Pannenkoekhuis over en strijk neer in het Broeker Huis. Krijg je geen spijt van!!!
Marion C.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Met een groupon heerlijk gegeten , zalmtartaar , venkelsoep met een subtiele venkelsmaak, dorade, en een stukje vlees, weet niet meer wat het precies was, maar boterzacht met lekker veel gemengde groenten erbij, heerlijk dessert met verschillende bereideningen van chocolade. Super aardige bediening. Zonder groupon hadden wij nooit geweten dat er zo een leuk gezellig restaurant in Monnickendam is. Mensen u kunt hier gerust gaan eten u heeft een leuke en lekkere avond. En Oja, wij zouden vrijdag gaan door omstandigheden wilden wij graag twee dagen eerder en dat was geen enkel probleem, klantvriendelijke service.
Helene W.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Mooie historische lokatie in prachtig oud dorp. Nog geen 10 minuten van Amsterdam, wat vreemd dat we daar zo weinig komen! Het was nog lekker weer die avond, dus we namen een aperitief op de binnenplaats. Vervolgens namen we binnen plaats aan tafel, intieme en informele sfeer (maar ver voorbij nivo eet cafe). Wij hadden een 5 gangen menu van de Chef en dat overtrof onze verwachtingen! Hier staat duidelijk iemand met veel plezier en creativiteit te koken! Bediening was goed en vriendelijk, wij voelden ons helemaal thuis. Een kleine parel die we eigenlijk geheim zouden willen houden ....
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Het gebeurt niet zo vaak dat je het gevoel hebt als een reguliere gast te worden behandeld terwijl je met een Groupon-voucher gereserveerd hebt. Bij het Broekerhuis is dat dus wel zo! We hebben er met z'n tweeën in een aangename omgeving gedineerd. Nu werkte het weer ook wel mee waardoor we in de prettige patio buiten konden eten. Zoals andere gasten al vóór ons opmerkten is er over de smaak en presentatie van de gangen niets aan te merken. Het ziet er allemaal prachtig uit en de smaak is telkens weer voortreffelijk. Ook wij hadden de chef's special 5-gangen menu. Het ene heerlijke gerecht volgde op het andere. Eerst de verrassende amuse, daarna de zalmrol gevuld met zalmtartaar, dan de venkelsoep met pernod en een gamba in het midden, kabeljauw op de huid gebakken met een coquille en fijn gesneden peultjes, de kalfsmedaillon op een risotto-bedje en dragonsaus en tot slot, het geslaagde toetje met o.a. 'raketijs' en gekaramelliseerde halve pruimen. Mijn tafelgenoot koos als wijn een chardonnay en ik een pinot grigio. Deze laatste had duidelijk een vollere (bijna vette) smaak dan de chardonnay. Voor een beetje extra een zeer aangename wijn. Ondanks dat het diner op zich naar perfectie neigde, hebben we toch een paar opmerkingen, waardoor de score van het eten en de service misschien iets lager uitvallen dan dat men gewend is. Het Groupon-aanbod betrof dus een keuze van de chef. Zowel het koude voorgerecht, de soep als het tussengerecht had in meer of mindere mate een 'vis-touch'. Hoewel het dus zeer smakelijk was, had ik het prettiger gevonden als daar iets meer variatie in had gezeten. Ik kreeg nu het gevoel dat ik bij een visrestaurant terecht was gekomen (waar ik ook wel eens kom, maar dan bewust!). Daarnaast bleek bij het inschenken van mijn wijn dat er iets in het glas dreef wat er niet in hoorde. De tafelheer nam een lepel van tafel en viste het eruit met de opmerking "het kan een klein beestje zijn...". Als tegemoetkoming kreeg ik een scheutje extra wijn, maar ik had hier liever een nieuw glas gehad. Tot slot vond ik (met name de vloer van) het herentoilet er niet echt fris uitzien. Misschien zo af en toe even gaan kijken en er een dweiltje doorheen trekken en alles een beetje fatsoeneren? Maar verder zeker een plek om iemand mee naar toe te nemen, óók zonder groupon!
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Het Broeker huis is een klasse restaurant in Broek in Waterland. Een prachtig dorp vlak bij Amsterdam. Het beste is om ergens bij de kerk te parkeren en dan om de kerk langs het water naar het Broeker huis te lopen. Het restaurant is gevestigd in het voormalig Wees- en Armenhuis. Een gebouw met een heerlijke binnenplaats. Vanwege het mooie weer hebben we buiten gegeten. We hadden een vijf gangen menu en alvorens te bestellen wordt er al een karaf water op tafel gezet. Dat noem ik service. De wijnen zijn betaalbaar en beginnen bij 20 euro per fles of 3,50 per glas. We begonnen we met een amuse van parmaham mousse en steak tartare. De eerste gang was een zalm rol gevuld met zalmtartaar en daarbij Hollandse garnalen. Het tweede gerecht was een soep met een geroosterde gamba. Het bord met de gamba wordt opgediend en de soep wordt ter plaatste ingeschonken vanuit een keteltje. Daarna gebakken zeeduivel met een coquille. Als hoofdgerecht een stukje lamsmedaillon met kalfsbiefstuk, risotto en een groente ratatouille. Het nagerecht was een samenstelling van verschillende nagerechten. Alles prima verzorgd, prachtig opgediend en heerlijk van smaak. Wij hadden hier een pracht avond en vinden het Broeker huis zeker de moeite waard om naar toe te gaan.
Sebastian D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Ovv Groupon een reservering gemaakt voor een 5-gangen diner van de chef. Vooraf werd voor de zekerheid nog geïnformeerd of er eetwensen/allergieën waren waar de kok eventueel rekening mee moest houden (kudo's voor de bediening!).

Ondanks de enigszins onduidelijke/ontbrekende foto's op de website, tot ons genoegen op het ruim opgezette terras op de patio van Het Broeker Huis kunnen zitten. Gangen waren één voor één volwaardig en er was duidelijk aandacht besteed aan de presentatie. Leuk was ook dat de kok zelf ook nog een gang kwam serveren en de nodige toelichting kwam gegeven (kudo's voor de kok!).

Kortom, ondanks de kortingsdeal als volwaardig gast bediend en in een authentieke setting gerechten gegeten die zeker de moeite waard zijn om voor terug te komen!
Irma R.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Onverwacht bedacht dat we uit eten gingen, gevonden op Internet, wat een leuke verrassing, fantastisch eten, leuk personeel met goede uitleg over de gerechten, mooie ambiance klassiek en modern tegelijk.

Interessante historie van het gebouw, op loopafstand vd bushalte, kortom absolute aanrader

Snel weer heen met vrienden
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Heerlijk gegeten! Het marktmenu is aanrader, elke keer met zorg samengesteld en met liefde gemaakt! Dat proef je in elk detail! Door aparte kinderruimte heb je gelegenheid om ook rustig wat langer te zitten, terwijl de kinderen zich ook vermaken. Bediening is zorgvuldig, flexibel en ongedwongen! We komen snel weer!!!
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
We kennen het Broekerhuis al van de ledenvergadering van camping de Leek.
We werden plezierig ontvangen waarbij we het bijzondere verhaal hebben gehoord over het ontstaan van het restaurant. Heerlijk eten voor een schappelijke prijs in een prachtige locatie.
De bediening is zoals het hoort persoonlijk en attent. Je voelt je op je gemak en als je buiten komt ben je in het mooiste gedeelte van Broek.
Claudia Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Het Broekerhuis past perfect bij het uiterlijk van dit mooie drop. Groots en statig gebouw, maar van binnen lief en gemoedelijk. Uitstekende bediening en een overheerlijk 3 gangen menu. We zijn er later voor een bruiloft nogmaals geweest en hebben weer mogen genieten van de kwaliteiten van de kok. Kleine porties, maar zeker voldoende. We komen nog een keer om buiten in de tuin te eten.
Ruben B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Vorige maand hadden we hier een familiediner met 12 personen. Bij binnenkomst duurde het al ongewoon lang voor wij wat konden drinken, ongeveer een kwartier. Daarna kwam een schaal met droge broodkorsten. In verband met dee kinderen gingen we voor een hoofdgerecht en een dessert. De pasta die twee van ons bestelden à €14 was extreem summier. Alle zes de pizza's waren aangebrand, waarvan twee met dusdanig zwarte en oneetbaar bittere bodem dat we ze terug moesten geven. In plaats van excuses te maken wist de ober namens de keuken te melden dat de pizza's niet beter konden worden gemaakt en dat we beter iets anders van de kaart konden bestellen. De pasta die ik vervolgens bestelde bleek op te zijn (vandaar de kleine portionering eerder?) en zonder vooraf te overleggen kreeg ik een pasta buiten de kaart met cherrytomaten, champignons en geitenkaas(?). Dit gerecht was de zoveelste wanprestatie want de spaghetti was ongaar en de saus totaal smakeloos. Voor mij was het diner toen voorbij, enkelen van ons bestelden nog een dessert. Waaronder een kaasplankje met daarbij een soort half bolletje, met de aangebrande kant op het plankje. De bediening was sympathiek maar onbekwaam. Het tempo lag zeer laag en we moesten steeds veel moeite doen om een drankje te bestellen. Dat met ongeveer 20 gasten en drie man bediening. Wat een triest dieptepunt en een gemiste kans voor de regio.
Ran1972 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten in Het Broekerhuis met een vriendin, haar zoon van 16 en mijn dochter. Wat zo top is, is dat alle gerechten voor kinderen gehalveerd kunnen worden en dan de helft kosten. Geweldig voor mijn dochter van 11 die graag culinair eet! Verder waren alle gerechten verrassend. En dat alles in een mooie ambiance en met een ontspannen bediening!
Saskia C.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Laatst hier gegeten met een vriendin. Het pand is een oud Herenhuis. We waren onder de indruk van de mooie locatie.
De bediening is goed, we kregen lekker brood met olijfolie vooraf.
We hebben eerst een heerlijk cocktail gedronken, een aanrader. Daarna de antipasti misti een klein feestje, geweldige hapjes.
Gevolgd door de coquilles en zeebaars. Als afsluiter een prachtige creatie van passievrucht en witte chocolade.
We hebben een hele fijne avond gehad.
Een voordeel is dat je met 15 min in Amsterdam bent.
We komen dus zeker terug in de zomer om op de mooie binnenplaats, opnieuw te gaan genieten!