Over restaurant Het Bosch

Een oase van rust onder het kloppend businesshart van de Amsterdamse Zuidas

De Zuidas, het kloppend hart van de Amsterdamse zakenwereld waar de tijd nooit stilstaat en waar het sluiten van deals belangrijker lijkt dan welke andere basisbehoefte ook. Je zou niet zeggen dat je vijf minuten verderop in een oase van rust terechtkomt. Bij Restaurant Het Bosch kun je lunchen en dineren met prachtige wijnen op één van de mooiste locaties van Amsterdam. Met uitzicht op de Nieuwe Meer geniet je van klassieke gerechten met een moderne twist. Bovendien hebben ze hier een wekelijks wisselende kaart, doordat de keukenbrigade zich laat leiden door wat er op de markt te vinden is. Kortom, een uitgelezen plek om even aan de drukte te ontsnappen!

Meer informatie over restaurant Het Bosch

Service8,4/10
Decor8,7/10
Redlobster . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De kreeft was heerlijk bereid en de opmaak verrassend. We hebben zitten te genieten!
Restaurant Het Bosch zelf was dicht en we zaten in Het Waterfront. Een stuk kleiner en wat rumoerig maar het uitzicht over de nieuwe meer was geweldig...
Dank voor de mooie recensie!
Vanwege 'onze vakantie' tot half augustus nog op onze Watefront Lounge.
Daarna weer 'lekker' terug naar onze mooie stek.
Graag tot dan!
Douglas H. Gastronoom (10 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Vanmiddag geluncht bij Het Bosch in Amsterdam Zuid.
De toegang naar het prachtig gelegen restaurant was wat lastig omdat er luifels geplaatst werden voor een festival komend weekend. Helaas bleek dat het personeel daar wat drukker mee was vandaag dan voor hun klanten goed zorgen.
De service was daardoor traag, en het eten kwam (te) laat binnen.
We hadden uit het lunch menu enkel het hoofdgerecht gekozen omdat we slechts een uur de tijd hadden. We kozen de heilbot geserveerd op een bed van een paella.
Deze heilbot was echter te droog en te lang bereid, wat me nog meer de indruk gaf dat de aandacht vandaag er toch echt niet helemaal bij was.
Helaas, want ik denk dat deze lokatie, het personeel en de potentie van de keuken erg goed moeten kunnen zijn.
Greet K. Fijnproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
OK toegegeven, ik was mijn reservering voor de 3-gangen lunch in het kader van de fijnproefweek van dinsdag totaal vergeten, maar daar werd zeer soepel mee omgegaan. Natuurlijk kon dat verzet worden naar woensdag.
Ons tafeltje had uitzicht over de Nieuwe meer, een genot voor het oog.
De amuse, tomaat op 3 manieren was interessant en het cherrytomaatje het lekkerst.
Het voorgerecht was tonijn met een drupje mayonaise van spekbokking was erg lekker en zag er mooi uit.
Het hoofdgerecht lamsfilet geflankeerd door gestoofd lamsvlees met een plakje lamsnek en (niet dubbelgedopte)tuinboontjes met doperwten in muntsaus was verrassend, aangezien we begrepen hadden dat er heilbot geserveerd zou worden. Wellicht hadden wij de jongeman, die ons het menu uitlegde toch niet goed begrepen. Hij praatte namelijk nogal snel en articuleerde ook niet erg duidelijk, daarnaast was het volume van de muziek aan de hoge kant, maar goed we wilden niet moeilijk doen en bestelden een glaasje rode wijn. Op de vraag welke rode wijn er was liep mevrouw even naar achteren om het te vragen, en schonk bij terugkomst zonder verdere toelichting een glas rode wijn in. Een beetje bizar, dat wel maar goed, de wijn was prima en op het gerecht was niets aan te merken.
Toen de jongedame die ons bediende kwam vragen of we de dessertkaart nog wilden inzien, en ik haar vertelde dat we kwamen voor een 3 gangen lunch werd de vergissing duidelijk. Afgezien van het optrekken van de wenkbrauwen werd er verder niet gereageerd of geëxcuseerd. Het nagerecht zag er gezellig uit en smaakte ook best wel lekker evenals de koffie met friandises.
Ik heb er lekker gegeten, maar echt fijnproeven kan ik het met de beste wil van de wereld niet noemen.
Zimri1979 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Heerlijk gegeten. Erg attente bediening alleen hadden we het idee dat de gastheer de hele avond "haast" had bij onze tafel. Prachtig uitzicht over het water.
Martijn O. Gastronoom (38 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Restaurant het Bosch is zo’n restaurant waarvan je weet dat het bestaat (al 35 jaar dus), waar je altijd al een keer heb willen dineren maar waar het nooit van is gekomen. Nu dus wel en ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Een pracht van een locatie om mee te beginnen. Het geeft een schitterend uitzicht op het nieuwe meer waar ik als kind vaak gezwommen en gevaren heb. Tijdens ons bezoek hebben we de zon in het water zien zakken, je kan het eigenlijk niet idyllischer hebben. De ambiance is verder modern zonder oncomfortabel te zijn. Integendeel, de banken aan de zijkant zitten heerlijk en nodigen bijna uit tot een dutje. Alle gangen werden aan elkaar gesmeed door een dj die lounge muziek aan het draaien was wat ook goed bij de ambiance past. Leuk hoor, daar niet van, maar wat mij betreft kan je net zo goed een cd’tje opzetten.
Het eten is fantastisch, dat het oog ook verwend wil worden hebben ze goed in de gaten zonder concessies te doen aan de smaak en het mondgevoel. Ik kan daar nou wel weer over gaan zitten uitweiden maar ga dat zelf maar beleven, je zal het beamen. Het hierbij geserveerde wijn arrangement sloot naadloos aan. Het tempo waarmee de gerechten werden geserveerd was ook prima in orde, we hebben ons geen moment zitten te vervelen. Geinig detail is dat we halverwege het diner werden uitgenodigd plaats te nemen aan een verhoging naast de keuken waar een van de koks ons liet zien hoe ons volgende gerecht in elkaar werd gezet.
De bediening is goed, bijzonder goed kan ik wel zeggen. Overwegend jonge mensen maar ze waren uitermate kundig. We hebben geen seconde zonder wijn, water of brood gezeten (wat zo lekker on-Nederlands tijdens het hele diner werd aangevuld). We hebben echt ons best gedaan maar ze waren ons steeds voor. Nu zijn tafelgenote en ik van die verwende prinsesjes die meestal geen uitleg behoeven maar aan de tafel naast ons werd gevraagd wat zwezerik was en de dame van de bediening had geen problemen daar uitleg over te geven.
Nee, een mooie ervaring en ik zal hier absoluut nog een keer aanschuiven en weer het volledige menu nemen hoewel je na al die prachtige gerechtjes bijna door de bomen het bosch niet meer ziet.
Wat een leuke reactie! Fijn dat we een mooie avond hebben mogen verzorgen. Wellicht tot snel op ons mooie terras, wanneer het eindelijk lente word... :-)
Martin D. Gastronoom (45 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het Bosch was deze keer weer een echte belevenis. Echt een avondvullend programma met een zes-gangenmenu. Na een amuse begonnen we met pata negra, ham op diverse manieren bereid, gevolgd door een combinatie van oerwortel. Daarna een werkelijk voortreffelijke bisque van kreeft, zo eentje die je direct weer beter doet voelen als je je niet helemaal ok zou voelen. De skrei, een Noorse kabeljauw was al even lekker. Het hoofdgerecht was een barbaarse-eend, waarvan verschillende onderdelen op andere wijzen waren bereid. Tenslotte een cheesecak die heel apart was, voor mijzelf de kazen, ook prima. De bediening is echt top, zeer attent, aardig en deskundig. En natuurlijk het uitzicht over de Nieuwe Meer is echt super. Al met al een echte aanrader.
We zitten al na te denken om de volgende keer voor het kreeftenmenu te gaan.
Coorengel . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hebben gebruik gemaakt van een menu inclusief wijnarrangement. Het eten was zeer gevarieerd met mooie passende wijnen. DJ zorgde voor prettige sfeervolle muziek. Stoelen waren aangenaam. Ontspannen sfeer, mede door de bediening. Prijs en kwaliteit waren in overeemstemming.
Pim V. Gastronoom (33 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Je kunt op veel plekken in Amsterdam lekker eten, maar de slechte bediening moet je voor lief nemen. Zo niet bij Het Bosch, waar de bediening tot perfectie wordt gebracht. Hartelijk maar niet overdreven, alert maar niet te aanwezig, va?kundig, fantastisch! Het eten is origineel en verrukkelijk. Je kunt uit een verrassende kaart een 3,4,5,6 of nog meer gangenmenu samenstellen. Ik koos 4 gangen met kreeft en een chocoladedessert. Alles even bijzonder en lekker en goed afgemeten qua hoeveelheid. Ambiance is prettig ruim en het ligt aan een mooie plek bij het Nieuwe Meer, maar 's winters in het donker zie je dat niet. We komen in de zomer graag een keer buiten eten. Het Bosch is echt een belevenis!
Dank je voor je mooie recensie, Pim! Fijn dat we jullie zo'n leuke avond hebben kunnen bezorgen. Tot de volgende keer! mvg Team Het Bosch
Elaine14 . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
De gerechtjes waren lekker, maar erg klein en sommige hadden wat weinig smaak. Wijnarrangement was goed, vooral witte wijnen met dezelfde smaaktonen; meer informatie van de sommelier was welkom geweest. Dessertwijn was lekker, niet te zoet.
Bediening was goed/vriendelijk. Muziek aan begin avond was ouderwets: nietszeggende vliegtuigmuziek. DJ later op de avond was beter!
Beste Elaine. Dank voor je recensie en fijn dat je de moeite neemt je mening te geven. We willen niet 'te hoog' op smaak koken en het product echt tot zijn recht laten komen. Zeker met de kreeft, die we serveerden met de venkel en sinaasappel idm de vorm van een salade. Soms zoeken we de oosterse smaken op, zoals bij de skrei in jullie menu (die we met een jus van five-spice serveerden). Dan is het weer wat hoger op smaak en krijgen we balans in het menu. Ook hoop ik dat de soufflé jullie bevallen is. Daar zijn we echt trots op, met dat roomijs van mascarpone... :-)
Wat de muziek betreft: We willen op vrijdag en zaterdag niet te veel volume en tempo in de muziek in de voor-avond, zodat onze gerechten/wijnen de aandacht kunnen krijgen die ze verdienen. Pas in de tweede helft van de avond krijgt de muziek meer aandacht en vanaf dat de desserts worden geserveerd mag de dJ wat meer laten horen, zonder te gaan overheersen.
Nogmaals dank voor je reactie, en we hopen je nog eens te mogen ontvangen in ons mooie restaurant.
Douwe-Jan V. Fijnproever (9 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bij binnenkomst werd meteen de jas aangenomen. Een mooie omgeving en een goede sfeer. Bij aanvang werd nog gevraagd of er zaken waren waar ze rekening mee moesten houden. Mijn vriendin had als hoofdgerecht liever vis dan vlees. Geen punt. We hebben lekker gegeten en het bijpassende wijnarrangement paste goed. De glazen werden slechts lichtjes gevuld maar indien nodig werd nog een keer netjes bij geschonken. De hoeveelheid eten had, wat ons betreft, wel ietsje meer mogen zijn maar wat wij kregen was zeer goed. De bediening gaf ons echt het gevoel dat wij welkom waren en gaf ons op de juiste momenten aandacht. We hebben eigenlijk slechts 1 minpunt: mijn vriendin kreeg de vis als hoofdgerecht maar deze was exact hetzelfde als het gerecht ervoor. Alleen de kom waarin het opgediend werd was anders. Beetje een tegenvaller. Daar had de kok wel iets innovatiever mee om mogen gaan.
Als totaal ervaring zijn wij echter zeer tevreden en wij komen zeker terug.
Beste DJ. Dank voor je leuke recensie! Fijn dat we jullie een mooie avond mochten bezorgen. Mbt jouw 'minpuntje': Het betreffende hoofdgerecht van een mootje tarbot, die we serveerden ipv de 'bavette'. De eerste twee visgerechten waren rog en skrei. Wel een andere vis dus, die we serveerden met knolselderij en truffel icm een beurre blanc. (onze favoriet! :-) Ik begrijp het misverstand hoor. De 'cuisson' van de vis was zo mooi, dat de glazigheid van de vis icm de stevigheid je doet twijfelen... Graag tot de volgende keer! En dank namens ons hete team voor het nemen van de moeite iets over ons te schrijven.

Reactie van proever:

Beste 'het bosch', Dank voor jullie terugkoppeling. We mogen het best een misverstand noemen maar dan wil ik wel opmerken dat de bediening het hoofdgerecht echt heeft benoemd als ' skrei' en niet als 'tarbot'.

anf 2e reactie van restaurant:

Nogmaals excuses en we hopen je nog een keer te mogen ontvangen! We gaan het zeker goedmaken. :-)
MyriamWillem . Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Vrijdagavond heerlijk vertoeft met mijn vrouw in Restaurant Het Bosch. Buiten was het guur en nat, maar binnen heerlijk warm qua temperatuur maar ook qua ontvangst. Vanuit het restaurant heb je een mooi uitzicht op het nieuwe meer en zeker met dit weer is het een mooi schouwspel. We hebben gekozen voor het markt menu waarbij mijn vrouw haar vraagtekens had bij enkele gerechtjes, maar dat was geen enkel probleem en werd dat direct opgelost door een alternatief aan te bieden. Ik koos voor het wijn-arrangement en mijn vrouw voor een mooie Chardonay. De gerechten waren een smaak sensatie en met name de snoekbaars met champagne zuurkool en de bavette met aardpeer en rodewijn saus waren positief zeer verrassend. Muziek en ambiance vond ik super, zeker de moeite waard om ook in de zomer samen lekker te gaan genieten op het terras van een uitgebreide lunch. De plek is super en on-amsterdams.
Epbasten . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Top locatie met 1 van de mooiste terassen van Amsterdam aan het Nieuwe meer. Prachtige zonsondergang. Maar dan moet het wel zomer zijn uiteraard. Afgelopen week weer eens gelunched bij Ferry. Uiteraard weer nieuwe creaties van de kok. Zoals altijd vernieuwend, maar ook vertrouwd lekker.
Otto B. Gastronoom (40 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Tsja, wat moet je zeggen over de lunch in het Bosch? Dat het een mooie locatie is? Absoluut. Dat het niet echt gemakkelijk te vinden is? Ook een beetje. Dat de bediening goed is? Nou: laat ik zeggen: redelijk. Op basis van het ambitieniveau van Het Bosch en het lunchpubliek zijn ze misschien net iets te gewoontjes. En het lunchmenu? Voor 2 gangen € 40,- is aan de gepeperde kant. Het wordt allemaal erg mooi gepresenteerd, maar een gevogelte terrine voor (lekker en niet (te) veel) en een klein stuk snoekbaars met zuurkool is erg oké, maar of het de pretenties waar maakt? Dat wil ik wel betwijfelen. Jammer.
Bij Het Bosch zie je dat ambities en decor alleen toch niet voldoende zijn om de jongens van de mannen te scheiden. Als het allemaal net even iets beter zou zijn, zou er ooit een ster in het verschiet kunnen liggen. Maar nu is het nog ver weg ben ik bang.
Beste Otto. Dank voor je reactie en fijn dat je de moeite neemt om ons te helpen met onze ambitie. Mag ik je vragen om een persoonlijk onderhoud (vanzelfsprekend met een goed glas wijn!) zodat ik lering kan trekken uit je kritieken. Heel graag een reactie naar ferry@hetbosch.com en ik spreek graag, any time, met je af. Met culinaire groet, Ferry

Reactie van proever:

Goede reactie! Ik meld me graag begin februari. Ben trouwens niet negatief, maar alles straalt zoveel ambitie uit dat dat juist een valkuil kan worden.

anf 2e reactie van restaurant:

Heel graag tot dan, Otto. Ik verneem graag van je wanneer het je uitkomt.
A bientôt!
Hans656 . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Eten was wederom klasse. Zeer verfijnde keuken, ook voor de lunch.
Hier kun je even heerlijk genieten, met slechts enkele minuten rijden vanuit Amsterdam.
John V. Gastronoom (28 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Met collega's hier gegeten. Met heeft hier toch wel erg veel moeite met grote groepen, het duurde allemaal wel heeeeeel erg lang. Om 20.00 uur zaten we aan tafel, maar pas om 23.00 uur kwam het hoofdgerecht. In de tussentijd werden we rustig gehouden met brood en nog meer brood en nog meer brood. De vegetariers in onze groep waren teleurgesteld door wat geboden werd. Hoewel we vantevoren hadden aangegeven dat de vegetariers WEL vis aten, was dat niet op het bord te zien. Het vegetarisch hoofgerecht was vrijwel identiek aan vegetarisch voorgerecht.
Nogal saai ! Er werd ons van te voren beloofd dat na afloop van het diner gedanst kon worden, maar de DJ werd weggestuurd door een andere groep omdat zij last hadden van het geluid ?! De bediening kon het niet echt aan, dat was duidelijk.

Pvalk . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Heerlijk gegeten weer vanavond. Hele gezellige maar wel kundige bediening die weten waar ze het over hebben. Wel wat rommelig parkeren maar het is dan ook gratis, dat zie je niet veel in amsterdam. Het lekkerste gerecht vonden wij toch wel de coquille met truffel. Mijn tafelgenoot had de kreeftensoep die volgens haar wel iets te zout was. Verder hebben we een leuke avond gehad bij het Bosch en blijven hier zeker terug komen.
Michel B. Gastronoom (36 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
We komen hier regelmatig door de weeks eten. Het is een gezellig restaurant met lekker eten en goede wijnen. Ze bieden 2 menu's, een wisselend 6 gangen menu en een 6 gangen kreeft menu. Je kan kiezen voor 4, 5 of 6 gangen. Ook de wijnkaart is mooi compleet. Vrijdags draait er een DJ en zomers kan je ook buiten op het terras eten. Zowel vanuit het restaurant als vanaf het terras heb je mooi uitzicht over het meer.
JokelienM . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Afgelopen week weer bij Het Bosch gedineerd, een van onze favoriete restaurants. De ambiance en service was zoals altijd uitstekend, stijlvol, professioneel en toch ongedwongen. Voortreffelijke amuse, salade van Gogh is buitengewoon evenals het hertenkalf wat van bijzondere klasse is. Zeer fraaie presentatie. Ga zo door en die ster komt vanzelf wel.
Dank je wel, Jokelien! Wat een fantastische recensie. Leuk dat we het het jullie weer naar de zin hebben gemaakt! We wensen je hele fijne feestdagen en hoop tot snel ziens.
Hdaal . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Uitstekende lunch vandaag bij Het Bosch. Stormachtig weer over de nieuwe meer maakte het uitzicht prachtig. Heerlijk lunchmenu gegeten met leuke wijnadviezen van de bediening die erg attend was op alle vlakken. Water werd netjes aangevuld en om een nieuw broodje hoef je niet te vragen. Bij het afscheid kregen we nog een leuk cadeautje wegens hun 35 jarig bestaan. Zeker een aanrader en wij komen nog een keer terug.
Ingridron . Bourgondiër (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015

Wanneer is iets een 10 waard. Als je de volgende dag tegen elkaar zegt "wat was dat een heerlijke lunch". De service, het eten, de locatie. Daarom een 10, een fijne herinnering.