Over het restaurant Het Bosch

Een oase van rust onder het kloppend businesshart van de Amsterdamse Zuidas

De Zuidas, het kloppend hart van de Amsterdamse zakenwereld waar de tijd nooit stilstaat en waar het sluiten van deals belangrijker lijkt dan welke andere basisbehoefte ook. Je zou niet zeggen dat je vijf minuten verderop in een oase van rust terechtkomt. Bij Restaurant Het Bosch kun je lunchen en dineren met prachtige wijnen op één van de mooiste locaties van Amsterdam. Met uitzicht op de Nieuwe Meer geniet je van klassieke gerechten met een moderne twist. Bovendien hebben ze hier een wekelijks wisselende kaart, doordat de keukenbrigade zich laat leiden door wat er op de markt te vinden is. Kortom, een uitgelezen plek om even aan de drukte te ontsnappen!

Meer informatie over restaurant Het Bosch

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag: gesloten
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Gaius V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Fijne comfortabele plek om - in ieder geval - zakelijk af te spreken. Namelijk zeer goeie kwaliteit en makkelijk te bereiken. Zomers ook met vrienden en familie een heerlijke plek aan het water. Kortom; aanrader.
liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Super, verrassende lokatie, prettige sfeer, bijzonder attente en vriendelijke, kundige staf, heerlijke gerechten op een goed tempo uitgeserveerd; kortom heerlijke avond met verrukkelijk eten. Aanrader!
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Een favorite voor lunch op mooie dagen. Niet eenvoudig te vinden maar wat een heerlijke plek aan het water. Het eten, de bediening, allemaal van prima niveau. De wijnkaart heb ik (nog) niet grondig kunnen testen, ik was hier tenslotte een paar keer slechts voor de lunch maar op het oog prima.
ceesvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten met fantastische bijpassende wijnen. Leuk om ook een kijkje in de keuken te mogen nemen. Bijna alles klopte, bijna.... We voelden ons ietwat ongemakkelijk wanneer de borden afgehaald werden, waar wij gewend zijn naar de vraag of alles gesmaakt heeft, kregen we die hier niet. Is dit nieuw of hoort dat niet? Voor ons voelde het in ieder geval niet prettig. Bij deze in ieder geval, we hebben geweldig genoten en komen zeker terug.
Tabaqui M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Dit is een heel leuk restaurant op een geweldige plek. Met vrienden hier heerlijk gegeten.
6 gangen menu met prima bijpassende wijnen. Vooral die d'Asti (dessertwijn) was zalig.
Ik kan iedereen aanraden hier eens te gaan eten.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Op een koude maandagavond hier met z'n vijven aangeschoven voor Dining with the Stars. Een culinair vijfgangendiner, dat prima verzorgd was. Werd zelfs uitgebreid met een extra gang na gang drie, waarbij wij uitgenodigd werden om aan de 'keukenbar' plaats te nemen. Bediening vond snel de juiste balans formeel/informeel. En zo'n wijnarrangement geeft de bediening ook een bepaalde structuur - fijn, geen lege glazen! Alle gerechten waren verfijnd, smaakvol, mooi van opmaak en prima geportioneerd. Volledigheidshalve: 1) coquille flammkuchen met ingelegde komkommer en currymayonaise, 2) heilbot citrusolie met bloemkool, zilverui en picalilly, 3) eendenborstfilet pistache met verschillende 'aspecten', 4) hertenkalf 'Wellington' - wat mij betreft de topper, en 5) passiefruit, soufflé en sorbet. Goed gastheerschap, ongedwongen sfeer, maar wel wat fris (een koude 'trek'). Door dat laatste score voor Inrichting en Sfeer slechts 'gemiddeld'.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Slecht en te duur voor kwaliteit
Bediening onvriendelijk en snobs
We komen niet meer hier terug
Het viel echt tegen en we dachten dat het een leuke hippe tent zou zijn.
Gastvrijheid valt te leren hoor
Redlobster .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De kreeft was heerlijk bereid en de opmaak verrassend. We hebben zitten te genieten!
Restaurant Het Bosch zelf was dicht en we zaten in Het Waterfront. Een stuk kleiner en wat rumoerig maar het uitzicht over de nieuwe meer was geweldig...
Dank voor de mooie recensie!
Vanwege 'onze vakantie' tot half augustus nog op onze Watefront Lounge.
Daarna weer 'lekker' terug naar onze mooie stek.
Graag tot dan!
Douglas H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Vanmiddag geluncht bij Het Bosch in Amsterdam Zuid.
De toegang naar het prachtig gelegen restaurant was wat lastig omdat er luifels geplaatst werden voor een festival komend weekend. Helaas bleek dat het personeel daar wat drukker mee was vandaag dan voor hun klanten goed zorgen.
De service was daardoor traag, en het eten kwam (te) laat binnen.
We hadden uit het lunch menu enkel het hoofdgerecht gekozen omdat we slechts een uur de tijd hadden. We kozen de heilbot geserveerd op een bed van een paella.
Deze heilbot was echter te droog en te lang bereid, wat me nog meer de indruk gaf dat de aandacht vandaag er toch echt niet helemaal bij was.
Helaas, want ik denk dat deze lokatie, het personeel en de potentie van de keuken erg goed moeten kunnen zijn.
Greet K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
OK toegegeven, ik was mijn reservering voor de 3-gangen lunch in het kader van de fijnproefweek van dinsdag totaal vergeten, maar daar werd zeer soepel mee omgegaan. Natuurlijk kon dat verzet worden naar woensdag.
Ons tafeltje had uitzicht over de Nieuwe meer, een genot voor het oog.
De amuse, tomaat op 3 manieren was interessant en het cherrytomaatje het lekkerst.
Het voorgerecht was tonijn met een drupje mayonaise van spekbokking was erg lekker en zag er mooi uit.
Het hoofdgerecht lamsfilet geflankeerd door gestoofd lamsvlees met een plakje lamsnek en (niet dubbelgedopte)tuinboontjes met doperwten in muntsaus was verrassend, aangezien we begrepen hadden dat er heilbot geserveerd zou worden. Wellicht hadden wij de jongeman, die ons het menu uitlegde toch niet goed begrepen. Hij praatte namelijk nogal snel en articuleerde ook niet erg duidelijk, daarnaast was het volume van de muziek aan de hoge kant, maar goed we wilden niet moeilijk doen en bestelden een glaasje rode wijn. Op de vraag welke rode wijn er was liep mevrouw even naar achteren om het te vragen, en schonk bij terugkomst zonder verdere toelichting een glas rode wijn in. Een beetje bizar, dat wel maar goed, de wijn was prima en op het gerecht was niets aan te merken.
Toen de jongedame die ons bediende kwam vragen of we de dessertkaart nog wilden inzien, en ik haar vertelde dat we kwamen voor een 3 gangen lunch werd de vergissing duidelijk. Afgezien van het optrekken van de wenkbrauwen werd er verder niet gereageerd of geëxcuseerd. Het nagerecht zag er gezellig uit en smaakte ook best wel lekker evenals de koffie met friandises.
Ik heb er lekker gegeten, maar echt fijnproeven kan ik het met de beste wil van de wereld niet noemen.
Zimri1979 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Heerlijk gegeten. Erg attente bediening alleen hadden we het idee dat de gastheer de hele avond "haast" had bij onze tafel. Prachtig uitzicht over het water.
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Restaurant het Bosch is zo’n restaurant waarvan je weet dat het bestaat (al 35 jaar dus), waar je altijd al een keer heb willen dineren maar waar het nooit van is gekomen. Nu dus wel en ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Een pracht van een locatie om mee te beginnen. Het geeft een schitterend uitzicht op het nieuwe meer waar ik als kind vaak gezwommen en gevaren heb. Tijdens ons bezoek hebben we de zon in het water zien zakken, je kan het eigenlijk niet idyllischer hebben. De ambiance is verder modern zonder oncomfortabel te zijn. Integendeel, de banken aan de zijkant zitten heerlijk en nodigen bijna uit tot een dutje. Alle gangen werden aan elkaar gesmeed door een dj die lounge muziek aan het draaien was wat ook goed bij de ambiance past. Leuk hoor, daar niet van, maar wat mij betreft kan je net zo goed een cd’tje opzetten.
Het eten is fantastisch, dat het oog ook verwend wil worden hebben ze goed in de gaten zonder concessies te doen aan de smaak en het mondgevoel. Ik kan daar nou wel weer over gaan zitten uitweiden maar ga dat zelf maar beleven, je zal het beamen. Het hierbij geserveerde wijn arrangement sloot naadloos aan. Het tempo waarmee de gerechten werden geserveerd was ook prima in orde, we hebben ons geen moment zitten te vervelen. Geinig detail is dat we halverwege het diner werden uitgenodigd plaats te nemen aan een verhoging naast de keuken waar een van de koks ons liet zien hoe ons volgende gerecht in elkaar werd gezet.
De bediening is goed, bijzonder goed kan ik wel zeggen. Overwegend jonge mensen maar ze waren uitermate kundig. We hebben geen seconde zonder wijn, water of brood gezeten (wat zo lekker on-Nederlands tijdens het hele diner werd aangevuld). We hebben echt ons best gedaan maar ze waren ons steeds voor. Nu zijn tafelgenote en ik van die verwende prinsesjes die meestal geen uitleg behoeven maar aan de tafel naast ons werd gevraagd wat zwezerik was en de dame van de bediening had geen problemen daar uitleg over te geven.
Nee, een mooie ervaring en ik zal hier absoluut nog een keer aanschuiven en weer het volledige menu nemen hoewel je na al die prachtige gerechtjes bijna door de bomen het bosch niet meer ziet.
Wat een leuke reactie! Fijn dat we een mooie avond hebben mogen verzorgen. Wellicht tot snel op ons mooie terras, wanneer het eindelijk lente word... :-)
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het Bosch was deze keer weer een echte belevenis. Echt een avondvullend programma met een zes-gangenmenu. Na een amuse begonnen we met pata negra, ham op diverse manieren bereid, gevolgd door een combinatie van oerwortel. Daarna een werkelijk voortreffelijke bisque van kreeft, zo eentje die je direct weer beter doet voelen als je je niet helemaal ok zou voelen. De skrei, een Noorse kabeljauw was al even lekker. Het hoofdgerecht was een barbaarse-eend, waarvan verschillende onderdelen op andere wijzen waren bereid. Tenslotte een cheesecak die heel apart was, voor mijzelf de kazen, ook prima. De bediening is echt top, zeer attent, aardig en deskundig. En natuurlijk het uitzicht over de Nieuwe Meer is echt super. Al met al een echte aanrader.
We zitten al na te denken om de volgende keer voor het kreeftenmenu te gaan.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Culinair restaurant waar je prachtig zit (zomers moet het heerlijk zijn om buiten te eten), maar, onverklaarbaar, wij vonden het gebodene (er is weinig keus) toch maar matig van smaak. Kan het wat eenvoudiger maar smaakvoller?
Coorengel .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hebben gebruik gemaakt van een menu inclusief wijnarrangement. Het eten was zeer gevarieerd met mooie passende wijnen. DJ zorgde voor prettige sfeervolle muziek. Stoelen waren aangenaam. Ontspannen sfeer, mede door de bediening. Prijs en kwaliteit waren in overeemstemming.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Je kunt op veel plekken in Amsterdam lekker eten, maar de slechte bediening moet je voor lief nemen. Zo niet bij Het Bosch, waar de bediening tot perfectie wordt gebracht. Hartelijk maar niet overdreven, alert maar niet te aanwezig, va?kundig, fantastisch! Het eten is origineel en verrukkelijk. Je kunt uit een verrassende kaart een 3,4,5,6 of nog meer gangenmenu samenstellen. Ik koos 4 gangen met kreeft en een chocoladedessert. Alles even bijzonder en lekker en goed afgemeten qua hoeveelheid. Ambiance is prettig ruim en het ligt aan een mooie plek bij het Nieuwe Meer, maar 's winters in het donker zie je dat niet. We komen in de zomer graag een keer buiten eten. Het Bosch is echt een belevenis!
Dank je voor je mooie recensie, Pim! Fijn dat we jullie zo'n leuke avond hebben kunnen bezorgen. Tot de volgende keer! mvg Team Het Bosch
elaine14 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
De gerechtjes waren lekker, maar erg klein en sommige hadden wat weinig smaak. Wijnarrangement was goed, vooral witte wijnen met dezelfde smaaktonen; meer informatie van de sommelier was welkom geweest. Dessertwijn was lekker, niet te zoet.
Bediening was goed/vriendelijk. Muziek aan begin avond was ouderwets: nietszeggende vliegtuigmuziek. DJ later op de avond was beter!
Beste Elaine. Dank voor je recensie en fijn dat je de moeite neemt je mening te geven. We willen niet 'te hoog' op smaak koken en het product echt tot zijn recht laten komen. Zeker met de kreeft, die we serveerden met de venkel en sinaasappel idm de vorm van een salade. Soms zoeken we de oosterse smaken op, zoals bij de skrei in jullie menu (die we met een jus van five-spice serveerden). Dan is het weer wat hoger op smaak en krijgen we balans in het menu. Ook hoop ik dat de soufflé jullie bevallen is. Daar zijn we echt trots op, met dat roomijs van mascarpone... :-)
Wat de muziek betreft: We willen op vrijdag en zaterdag niet te veel volume en tempo in de muziek in de voor-avond, zodat onze gerechten/wijnen de aandacht kunnen krijgen die ze verdienen. Pas in de tweede helft van de avond krijgt de muziek meer aandacht en vanaf dat de desserts worden geserveerd mag de dJ wat meer laten horen, zonder te gaan overheersen.
Nogmaals dank voor je reactie, en we hopen je nog eens te mogen ontvangen in ons mooie restaurant.
Douwe-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bij binnenkomst werd meteen de jas aangenomen. Een mooie omgeving en een goede sfeer. Bij aanvang werd nog gevraagd of er zaken waren waar ze rekening mee moesten houden. Mijn vriendin had als hoofdgerecht liever vis dan vlees. Geen punt. We hebben lekker gegeten en het bijpassende wijnarrangement paste goed. De glazen werden slechts lichtjes gevuld maar indien nodig werd nog een keer netjes bij geschonken. De hoeveelheid eten had, wat ons betreft, wel ietsje meer mogen zijn maar wat wij kregen was zeer goed. De bediening gaf ons echt het gevoel dat wij welkom waren en gaf ons op de juiste momenten aandacht. We hebben eigenlijk slechts 1 minpunt: mijn vriendin kreeg de vis als hoofdgerecht maar deze was exact hetzelfde als het gerecht ervoor. Alleen de kom waarin het opgediend werd was anders. Beetje een tegenvaller. Daar had de kok wel iets innovatiever mee om mogen gaan.
Als totaal ervaring zijn wij echter zeer tevreden en wij komen zeker terug.
Beste DJ. Dank voor je leuke recensie! Fijn dat we jullie een mooie avond mochten bezorgen. Mbt jouw 'minpuntje': Het betreffende hoofdgerecht van een mootje tarbot, die we serveerden ipv de 'bavette'. De eerste twee visgerechten waren rog en skrei. Wel een andere vis dus, die we serveerden met knolselderij en truffel icm een beurre blanc. (onze favoriet! :-) Ik begrijp het misverstand hoor. De 'cuisson' van de vis was zo mooi, dat de glazigheid van de vis icm de stevigheid je doet twijfelen... Graag tot de volgende keer! En dank namens ons hete team voor het nemen van de moeite iets over ons te schrijven.

Reactie van proever:

Beste 'het bosch', Dank voor jullie terugkoppeling. We mogen het best een misverstand noemen maar dan wil ik wel opmerken dat de bediening het hoofdgerecht echt heeft benoemd als ' skrei' en niet als 'tarbot'.

anf 2e reactie van restaurant:

Nogmaals excuses en we hopen je nog een keer te mogen ontvangen! We gaan het zeker goedmaken. :-)
MyriamWillem .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Vrijdagavond heerlijk vertoeft met mijn vrouw in Restaurant Het Bosch. Buiten was het guur en nat, maar binnen heerlijk warm qua temperatuur maar ook qua ontvangst. Vanuit het restaurant heb je een mooi uitzicht op het nieuwe meer en zeker met dit weer is het een mooi schouwspel. We hebben gekozen voor het markt menu waarbij mijn vrouw haar vraagtekens had bij enkele gerechtjes, maar dat was geen enkel probleem en werd dat direct opgelost door een alternatief aan te bieden. Ik koos voor het wijn-arrangement en mijn vrouw voor een mooie Chardonay. De gerechten waren een smaak sensatie en met name de snoekbaars met champagne zuurkool en de bavette met aardpeer en rodewijn saus waren positief zeer verrassend. Muziek en ambiance vond ik super, zeker de moeite waard om ook in de zomer samen lekker te gaan genieten op het terras van een uitgebreide lunch. De plek is super en on-amsterdams.
epbasten .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Top locatie met 1 van de mooiste terassen van Amsterdam aan het Nieuwe meer. Prachtige zonsondergang. Maar dan moet het wel zomer zijn uiteraard. Afgelopen week weer eens gelunched bij Ferry. Uiteraard weer nieuwe creaties van de kok. Zoals altijd vernieuwend, maar ook vertrouwd lekker.