Over het restaurant Het Bosch @ the Waterfront

Een oase van rust onder het kloppend businesshart van de Amsterdamse Zuidas

De Zuidas, het kloppend hart van de Amsterdamse zakenwereld waar de tijd nooit stilstaat en waar het sluiten van deals belangrijker lijkt dan welke andere basisbehoefte ook. Je zou niet zeggen dat je vijf minuten verderop in een oase van rust terechtkomt. Bij Restaurant Het Bosch kun je lunchen en dineren met prachtige wijnen op één van de mooiste locaties van Amsterdam. Met uitzicht op de Nieuwe Meer geniet je van klassieke gerechten met een moderne twist. Bovendien hebben ze hier een wekelijks wisselende kaart, doordat de keukenbrigade zich laat leiden door wat er op de markt te vinden is. Kortom, een uitgelezen plek om even aan de drukte te ontsnappen!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Het Bosch @ the Waterfront

• Kom je met de auto?
    Afslag S-108 van de A-10 Ring-Zuid thv VU en Olympisch stadion.
  • : Eigen parkeerplaats

Maandag t/m Zaterdag

Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Frans gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Elisabeth W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Fantastisch restaurant, ambience, erg gastvrij en kundig personeel met oog voor hun gasten, je voelt er erg op je gemak en geniet volop van het prachtige uitzicht
Julia F.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
3 uur voor 2 gange lunch is wel heel lang! 4 gangen kost 60€ en twee gangen kost 55€. Dat is geck!
Funworkx .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Naast goede, originele recepten beschikt Het Bosch over een uitstekende wijnkaart. Alle gedronken wijnen (Crémant, de Pinot Gris van Momo en de Pegasus Bay Pinot Noir waren van zeer hoog niveau.
Michiel H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
mooi voorjaars-menu gegeten lekker kreeft met kippendijenfilet in sauternesaus top, hoofdgerecht lamsfilet mooi gebraden met een heerlijk stoofpotje, ontvangst was goed en professioneel, goede wijnspijs combinaties echt een aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Heerlijk gegeten met gezin ter gelegenheid van mijn verjaardag. Prima bediening.Verrassende gerechten met asperges als thema. Erg lekker.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Een heel plezierige avond gedineerd bij het Bosch. Het 6-gangen truffelmenu a 59€ pp, met een extra gerecht van wagyu beef met eendenlever, door de chefkok bij de keuken voor onze neus bereid (elke tafel werd ombeurten naar de keuken gevraagd). Amuse: boeren eitje en pasteitje met heerlijke kippenragout. Voorgerechten: filet americain met o.a. oester & ansjovis, kreeften bisque, een smeuïge risotto met pata negra ham en een paddestoel . Daarna het extra gerecht, als hoofdgerecht: entrecote met uitgebakken kaantjes, selderij puree , een bietje en Limburgs zuur vlees in mergpijp: top! Als nagerecht: pina colada met o.a. ijs, merengue & rum. Koffie en zelfgemaakte friandises. Prettige, ongedwongen service, warm interieur (ietwat pluche). Als minpuntje: de gebruikte truffel in de gerechten was niet heel sterk van smaak, desondanks erg lekker & gezellig gegeten . Aanrader o.i....
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Perfecte avond met een truffeldiner waarin alles klopte. Lekkere gerechten, hoeveelheden, heerlijke wijnen en attente bediening.
Gaius V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Fijne comfortabele plek om - in ieder geval - zakelijk af te spreken. Namelijk zeer goeie kwaliteit en makkelijk te bereiken. Zomers ook met vrienden en familie een heerlijke plek aan het water. Kortom; aanrader.
liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Super, verrassende lokatie, prettige sfeer, bijzonder attente en vriendelijke, kundige staf, heerlijke gerechten op een goed tempo uitgeserveerd; kortom heerlijke avond met verrukkelijk eten. Aanrader!
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Een favorite voor lunch op mooie dagen. Niet eenvoudig te vinden maar wat een heerlijke plek aan het water. Het eten, de bediening, allemaal van prima niveau. De wijnkaart heb ik (nog) niet grondig kunnen testen, ik was hier tenslotte een paar keer slechts voor de lunch maar op het oog prima.
Tabaqui M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Dit is een heel leuk restaurant op een geweldige plek. Met vrienden hier heerlijk gegeten.
6 gangen menu met prima bijpassende wijnen. Vooral die d'Asti (dessertwijn) was zalig.
Ik kan iedereen aanraden hier eens te gaan eten.
ceesvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten met fantastische bijpassende wijnen. Leuk om ook een kijkje in de keuken te mogen nemen. Bijna alles klopte, bijna.... We voelden ons ietwat ongemakkelijk wanneer de borden afgehaald werden, waar wij gewend zijn naar de vraag of alles gesmaakt heeft, kregen we die hier niet. Is dit nieuw of hoort dat niet? Voor ons voelde het in ieder geval niet prettig. Bij deze in ieder geval, we hebben geweldig genoten en komen zeker terug.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Op een koude maandagavond hier met z'n vijven aangeschoven voor Dining with the Stars. Een culinair vijfgangendiner, dat prima verzorgd was. Werd zelfs uitgebreid met een extra gang na gang drie, waarbij wij uitgenodigd werden om aan de 'keukenbar' plaats te nemen. Bediening vond snel de juiste balans formeel/informeel. En zo'n wijnarrangement geeft de bediening ook een bepaalde structuur - fijn, geen lege glazen! Alle gerechten waren verfijnd, smaakvol, mooi van opmaak en prima geportioneerd. Volledigheidshalve: 1) coquille flammkuchen met ingelegde komkommer en currymayonaise, 2) heilbot citrusolie met bloemkool, zilverui en picalilly, 3) eendenborstfilet pistache met verschillende 'aspecten', 4) hertenkalf 'Wellington' - wat mij betreft de topper, en 5) passiefruit, soufflé en sorbet. Goed gastheerschap, ongedwongen sfeer, maar wel wat fris (een koude 'trek'). Door dat laatste score voor Inrichting en Sfeer slechts 'gemiddeld'.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Slecht en te duur voor kwaliteit
Bediening onvriendelijk en snobs
We komen niet meer hier terug
Het viel echt tegen en we dachten dat het een leuke hippe tent zou zijn.
Gastvrijheid valt te leren hoor
Redlobster .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De kreeft was heerlijk bereid en de opmaak verrassend. We hebben zitten te genieten!
Restaurant Het Bosch zelf was dicht en we zaten in Het Waterfront. Een stuk kleiner en wat rumoerig maar het uitzicht over de nieuwe meer was geweldig...
Dank voor de mooie recensie!
Vanwege 'onze vakantie' tot half augustus nog op onze Watefront Lounge.
Daarna weer 'lekker' terug naar onze mooie stek.
Graag tot dan!
Douglas H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Vanmiddag geluncht bij Het Bosch in Amsterdam Zuid.
De toegang naar het prachtig gelegen restaurant was wat lastig omdat er luifels geplaatst werden voor een festival komend weekend. Helaas bleek dat het personeel daar wat drukker mee was vandaag dan voor hun klanten goed zorgen.
De service was daardoor traag, en het eten kwam (te) laat binnen.
We hadden uit het lunch menu enkel het hoofdgerecht gekozen omdat we slechts een uur de tijd hadden. We kozen de heilbot geserveerd op een bed van een paella.
Deze heilbot was echter te droog en te lang bereid, wat me nog meer de indruk gaf dat de aandacht vandaag er toch echt niet helemaal bij was.
Helaas, want ik denk dat deze lokatie, het personeel en de potentie van de keuken erg goed moeten kunnen zijn.
Greet K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
OK toegegeven, ik was mijn reservering voor de 3-gangen lunch in het kader van de fijnproefweek van dinsdag totaal vergeten, maar daar werd zeer soepel mee omgegaan. Natuurlijk kon dat verzet worden naar woensdag.
Ons tafeltje had uitzicht over de Nieuwe meer, een genot voor het oog.
De amuse, tomaat op 3 manieren was interessant en het cherrytomaatje het lekkerst.
Het voorgerecht was tonijn met een drupje mayonaise van spekbokking was erg lekker en zag er mooi uit.
Het hoofdgerecht lamsfilet geflankeerd door gestoofd lamsvlees met een plakje lamsnek en (niet dubbelgedopte)tuinboontjes met doperwten in muntsaus was verrassend, aangezien we begrepen hadden dat er heilbot geserveerd zou worden. Wellicht hadden wij de jongeman, die ons het menu uitlegde toch niet goed begrepen. Hij praatte namelijk nogal snel en articuleerde ook niet erg duidelijk, daarnaast was het volume van de muziek aan de hoge kant, maar goed we wilden niet moeilijk doen en bestelden een glaasje rode wijn. Op de vraag welke rode wijn er was liep mevrouw even naar achteren om het te vragen, en schonk bij terugkomst zonder verdere toelichting een glas rode wijn in. Een beetje bizar, dat wel maar goed, de wijn was prima en op het gerecht was niets aan te merken.
Toen de jongedame die ons bediende kwam vragen of we de dessertkaart nog wilden inzien, en ik haar vertelde dat we kwamen voor een 3 gangen lunch werd de vergissing duidelijk. Afgezien van het optrekken van de wenkbrauwen werd er verder niet gereageerd of geëxcuseerd. Het nagerecht zag er gezellig uit en smaakte ook best wel lekker evenals de koffie met friandises.
Ik heb er lekker gegeten, maar echt fijnproeven kan ik het met de beste wil van de wereld niet noemen.
Zimri1979 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Heerlijk gegeten. Erg attente bediening alleen hadden we het idee dat de gastheer de hele avond "haast" had bij onze tafel. Prachtig uitzicht over het water.
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Restaurant het Bosch is zo’n restaurant waarvan je weet dat het bestaat (al 35 jaar dus), waar je altijd al een keer heb willen dineren maar waar het nooit van is gekomen. Nu dus wel en ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Een pracht van een locatie om mee te beginnen. Het geeft een schitterend uitzicht op het nieuwe meer waar ik als kind vaak gezwommen en gevaren heb. Tijdens ons bezoek hebben we de zon in het water zien zakken, je kan het eigenlijk niet idyllischer hebben. De ambiance is verder modern zonder oncomfortabel te zijn. Integendeel, de banken aan de zijkant zitten heerlijk en nodigen bijna uit tot een dutje. Alle gangen werden aan elkaar gesmeed door een dj die lounge muziek aan het draaien was wat ook goed bij de ambiance past. Leuk hoor, daar niet van, maar wat mij betreft kan je net zo goed een cd’tje opzetten.
Het eten is fantastisch, dat het oog ook verwend wil worden hebben ze goed in de gaten zonder concessies te doen aan de smaak en het mondgevoel. Ik kan daar nou wel weer over gaan zitten uitweiden maar ga dat zelf maar beleven, je zal het beamen. Het hierbij geserveerde wijn arrangement sloot naadloos aan. Het tempo waarmee de gerechten werden geserveerd was ook prima in orde, we hebben ons geen moment zitten te vervelen. Geinig detail is dat we halverwege het diner werden uitgenodigd plaats te nemen aan een verhoging naast de keuken waar een van de koks ons liet zien hoe ons volgende gerecht in elkaar werd gezet.
De bediening is goed, bijzonder goed kan ik wel zeggen. Overwegend jonge mensen maar ze waren uitermate kundig. We hebben geen seconde zonder wijn, water of brood gezeten (wat zo lekker on-Nederlands tijdens het hele diner werd aangevuld). We hebben echt ons best gedaan maar ze waren ons steeds voor. Nu zijn tafelgenote en ik van die verwende prinsesjes die meestal geen uitleg behoeven maar aan de tafel naast ons werd gevraagd wat zwezerik was en de dame van de bediening had geen problemen daar uitleg over te geven.
Nee, een mooie ervaring en ik zal hier absoluut nog een keer aanschuiven en weer het volledige menu nemen hoewel je na al die prachtige gerechtjes bijna door de bomen het bosch niet meer ziet.
Wat een leuke reactie! Fijn dat we een mooie avond hebben mogen verzorgen. Wellicht tot snel op ons mooie terras, wanneer het eindelijk lente word... :-)
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het Bosch was deze keer weer een echte belevenis. Echt een avondvullend programma met een zes-gangenmenu. Na een amuse begonnen we met pata negra, ham op diverse manieren bereid, gevolgd door een combinatie van oerwortel. Daarna een werkelijk voortreffelijke bisque van kreeft, zo eentje die je direct weer beter doet voelen als je je niet helemaal ok zou voelen. De skrei, een Noorse kabeljauw was al even lekker. Het hoofdgerecht was een barbaarse-eend, waarvan verschillende onderdelen op andere wijzen waren bereid. Tenslotte een cheesecak die heel apart was, voor mijzelf de kazen, ook prima. De bediening is echt top, zeer attent, aardig en deskundig. En natuurlijk het uitzicht over de Nieuwe Meer is echt super. Al met al een echte aanrader.
We zitten al na te denken om de volgende keer voor het kreeftenmenu te gaan.