Het Booze Wijf

Strandweg 1 9976 VS Lauwersoog Nederland Kaart
31-519349133

Meer informatie over restaurant Het Booze Wijf

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
Lang
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Tijdens onze vakantie hier wezen eten. Inrichting is leuk, gezellige ligging. Na de bestelling kwam heel snel ons voorgerecht.
We hadden mosterdsoep (niets verkeerds mee), vissoep (was weinig vis in te zien, hebben we zeker wel eens beter op) en salade met garnalen en zeekraal (was lekker). Als hoofd gerecht biefstuk (was goed alleen de champignons waren nog rauw), en 2 keer buiten de kaart om Griet. De vis was erg lekker van smaak maar dreef in het vet. De courgette was nog erg rauw en doordrenkt ook van vet, er zat geen sausje bij dat was erg jammer. Standaard worden er gebakken aardappels bij geserveerd, ook erg vet. Voor friet en mayo moet apart betaald worden. Vind ik altijd jammer dat ze dat doen. Maar na er iets van gezegd te hebben, krijgen we rondje drankjes van hun, dat vond ik in ieder geval net gebaar. Hopelijk nemen ze de tip serieus voor de volgende klanten.
Eef F.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
25 September 2016 na een jaar of 6 weer eens wezen eten bij het Booze wijf. Voorgaande keren was het steeds goed bevallen en vonden wij het zeker de moeite om terug te gaan. Keurig op de gereserveerde tijd kwamen wij bij het restaurant aan. Toen wij binnen stonden in het restaurant kwam er niemand naar ons toe hoewel er 2 mensen niets stonden te doen bij de bar. De reservering leek niet opgeschreven, hoewel we buiten hadden gereserveerd konden wij na vragen gelukkig nog wel binnen zitten. Na een minuut of 10 werd de eerste vraag gesteld of we wat wilden drinken en toen we dat hadden besteld kregen wij dat ook pas na een kwartier. De kaart kregen wij pas na zelf vragen. Op het moment dat wij hadden besteld duurde het eten vrij lang, welliswaar zat het restaurant vol, maar in de bediening was slechte communicatie, op het moment dat er een bestelling werd opgenomen kwam er nog geen 2 minuten later weer iemand om een bestelling op te nemen. Toen het eten kwam gelijk maar weer drinken besteld al was ons glas pas half leeg, we kregen ons drinken net voor ons eten op was. Toen we een dessert hadden besteld (een Boos wijf en een kaasplank) werd eerst het booze wijf geserveerd en toen deze op was pas de kaasplank. Het eten was van goede kwaliteit, veel eten voor een mooie prijs maar de service was niet om naar huis te schrijven. Op het moment dat we gingen afrekenen gevraagd welke kazen er op de kaasplank lagen maar daar had de ober geen idee van, vrij jammer dat nadat dit was na gevraagd ikzelf kon vertellen hoe de 5e kaas heette want dat wist de ober niet. Zou ik dit aanraden aan familie, ja maar alleen om het eten en de hoeveelheid niet om de service. Als tip verdeel je restaurant in wijken want dan weet je tenminste wie wat doet, scheelt veel zorgen en is de communicatie al velen malen beter.
Annemarie2504 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Op woensdag gegeten in t boze wijf. Ik had de snitzel. Opzich heel lekker alleen echt jammer dat de vele groenten de smaak van de snitzel een beetje weg nam. Tegenover de vele groenten was er wel wat weinig friet voor ons 3tjes. Vlotte en vooral vriendelijke bediening. Al met al komen wij heel erg graag nog eens terug!
Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Een gezellige ambiance om 20.00 uur Bedienende dames, bijzonder vriendelijk en opgewekt, hebben ons goed geadviseerd. De schnitzel was heerlijk en de vegetarische vijgen met geitenkaas en port een goede combinatie. De wijn geadviseerd door de bedienende dames paste er uitstekend bij. Het dessert was een gezellige bekroning op ons dinertje in het Booze Wijf. Dank daarvoor.
Henk677 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
In tegenstelling tot de recensie hieronder hebben wij afgelopen zaterdag heerlijk bij restaurant het Booze Wijf gegeten. Zelf had ik een heerlijke varkenshaas en mijn vrouw de griet. De bediening was erg behulpzaam en vriendelijk. Ook kreeg mijn vrouw goed advies over de visgerechten. De kinderen hebben heerlijk kunnen spelen in de speeltuin tegenover het terras van het restaurant. Wij zijn hier nu al een paar keer geweest en zijn zeker van plan om terug te komen.
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Eerst 30 min wachten totdat je geholpen word. Vervolgens krijg je broodjes van steen omdat ze nog bevroren zijn. De bediening heeft een slecht humeur maar dat is misschien goed te begrijpen omdat er aan deze zaak vanalles schort. Zo kent de bediening niet wat er nou op de kaart staat en een nieuw glas bij je 3e drankje is ook teveel gevraagd. Voortaan maar weer lekker een visje op de haven!
Charlottevancorven .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het Booze Wijf heeft afgelopen zaterdag heerlijke lunch verzorgd op ons hardloopevenement bij het Lauwersmeer. Het personeel was vriendelijk, er was volop keuze en de stand zag er erg gezellig uit. Bedankt!
Marianne O.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij hebben met beleef Lauwersoog een prachtige middag gehad op het Lauwersmeer. Tijdens deze rondvaart hebben wij genoten van een heerlijke lunch aan board en zijn op een bijzondere manier bijgesproken over de natuur.
Na deze rondvaart hebben wij een boswandeling gemaakt onder begeleiding van een boswachter, die ons het e.e.a. verteld heeft over het ontstaan van het bos op de zeebodem. Een bijzonder wandeling van meer dan een uur.
Vervolgens hebben wij erg genoegen van een warm buffet. Het eten was heerlijk. DE bediening zeer vriendelijk en super aardig. De nautische entourage van het restaurant zag er prachtig uit.
Wij hebben erg genoten van deze dag.
Sophie B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Op tweede Pinksterdag heerlijk geluncht bij het Booze Wijf in Lauwersoog. Ondanks de drukte, binnen en op het terras, zeer snelle en aardige bediening. Goede gerechten voor een prettige prijs. Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug!
Bassie27 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Locatie is mooi
Eten verschild nogal is d'r een vaste kok
Hoofdgerecht niet fantastisch
Vis niet goed schoon vol met graten
Jana V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Nou, wij snappen waarom het wijf boos is. Zo kwamen wij er namelijk ook vandaan. De bediening was traag en niet heel behulpzaam. We hebben ruim een uur op een hoofdgerecht moeten wachten, waarbij we opnieuw moesten vragen om de patat die we erbij hadden besteld. Dit werd pas gebracht nadat we allemaal al uitgegeten waren. De bij het hoofdgerecht geserveerde aardappeltjes waren aangebrand en de tongetjes zwommen in vet. Er is niemand langs geweest voor een nieuwe ronde drankjes, terwijl we allemaal droog stonden. Na de maaltijd hadden we allemaal nog honger, maar we durfden geen nagerecht te bestellen omdat dat waarschijnlijk nóg een uur zou duren.
Hammie007 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Om te beginnen wat een goede service de haal en breng service ( shuttle service )
Prima vlotte bediening.
Heerlijk gegeten alles smaakte prima en een leuke lokatie.
Esther1984 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Van te voren doorgegeven gluten en lactose vrij. Daarop de bediening duidelijke aangegeven wat er aangepast kon worden. Vooraf brood wat eeg lekker was.
Verder goed gegeten en overal rekening mee gehouden.
Kregen sla, warme groente, aardappeltjes en friet bij, dit had wel minder gemogen.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Het eten was prima! Mijn tafelgenoot at scholletjes, apart bereid ivm voedselallergieën. Ik at de zalm met een honing gratin.

De service was uitstekend. Het overleg met de keuken ivm de allergieën was top. Zelfs de verpakking van de boter werd getoond omdat de keuken zekerheid wilde.

Het eten stond vlot op tafel!
DReit .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Restaurant ziet er mooi uit, wat donker hier en daar. Helaas precies op de tocht, de wind stond op het restaurant maar de deur naar het terras mocht eerst niet dicht. Een andere plaats konden we niet krijgen (we hadden nota bene gereserveerd). Prijs kwaliteit verhouding niet in orde. Vrij pretentieus maar men maakt het niet waar. Er werd gevraagd of we wilden starten met stokbrood? Dit werd gewoon berekend dus. Voor 6 personen 2 schaaltjes gebakken aardappelen en 2 schaaltjes salade. Niet genoeg, maar er werd niet meer gevraagd of naar gekeken. Schaaltje mayonaise bij gevraagd, net één eetlepel zo ongeveer voor 0,40 euro. Bediening niet actief en ook niet erg aardig. De dranken stonden niet op de kaart, voor de koffie na afloop moesten we dus maar een beetje gokken, espresso, koffie al dan niet met cognac. Geen goed advies hierover. Uiteindelijk zelf maar naar de toog gelopen voor het afrekenen want op diverse malen een signaal richting de toch met zo'n 4-5 personeelsleden die bij de toog stonden en dan nog 4 die rondliepen werd niet gereageerd. Na een etentje van ongeveer 2 uurtjes met verder genoeglijk gezelschap, helaas toch een dikke 200 euro kwijt en een beetje teleurgesteld, vooral over de service dus.
Vinkca .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Aardige omgeving en sfeer. Bediening ronduit belabbert. Tot drie keer toe het verkeerde gebracht of helemaal vergeten. 1 uur en 15 min moeten wachten tot ons hoofdgerecht werd opgediend. Eten ok, niet bijzonder
Fardou .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Wat een leuk restaurant! Nooit geweten dat dit op lauwersoog zit. We hebben hier heerlijk gegeten. Voorale de eend met whisky en appelstroop is echt een aanrader. Iets betere bediening zou het helemaal top maken!
FrederiqueWoltjer .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Dit restaurant is prachtig gelegen, heeft een prettige sfeer en je moet het even weten te vinden. Het bord richting de ingang gaf aan dat het om 1730 zou sluiten, maar dit bleek bij navraag te gaan over de winkel ernaast. Goed dat we even doorzetten, anders waren we mogelijk vertrokken, toch een redelijk grote groep klanten! Het eten was prima, op een droog geworden penne met tomatensaus voor een van de kinderen na (ws te lang in de magnetron verwarmd). Echter, de bediening kan echt stukken beter! Vriendelijk zijn ze allemaal, maar door een gebrek aan professionaliteit duurt het allemaal echt veel te lang. Eerst duurt het relatief lang voor je een kaart krijgt, daarna tot de bestelling komt. Drie verschillende serveersters hadden we, er leek geen systeem in te zitten. Na de hoofdgerechten een half afgeruimde tafel die zo bleef totdat we vroegen om een vervolg van het afruimen en ook het serveren van onze nagerechten (terwijl men elders tafels stond schoon te maken en in te dekken, dat lijkt me een kwestie van beter prioriteren?). En het was bepaald niet druk, ongeveer de helft van de ruimte was gevuld met klanten. Ik hou mijn hart vast als het echt vol is! Dit gedoe, dat op een gegeven moment een ergernis werd (ook na aangegeven te hebben dat we nu toch echt door wilden met onze maaltijd omdat we nog een eind naar huis moesten rijden duurde het nog even voor er eindelijk vier kinderijsjes kwamen, terwijl we intussen mensen uit de keuken andere dingen zagen doen en de ijsjes klaarmaken ons geen hogere wiskunde leek) overschaduwde de kwaliteit van het eten die op zichzelf prima was. Dit gelegd naast de toch vrij pittige prijzen maakt dat het toch niet helemaal geslaagd was. We hebben onze opmerkingen ter plekke doorgegeven maar dit leidde niet tot specifieke acties, alleen de opmerking 'ik zal het doorgeven aan de keuken' en 'excuus'. Tsja, daar kun je als klant weinig mee. Kortom, gemiste kansen en voor ons reden om deze zaak niet uit volle borst aan te raden. We komen graag nog eens terug en treffen dan hopelijk een beter geoliede bediening aan die echt oog heeft voor de klant. Vanwege de entourage en het eten verdient deze zaak een tweede kans. Maar dan moet het ook echt beter zijn, zeker gezien de hoogte van de prijzen!
Fries159 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
na een dagje wandelen hebben we heerlijk gezeten bij het Booze wijf.
ze hadden net een nieuwe kaart. heerlijk!
hier en daar een nieuwe serveerster die ingewerkt moest worden, maar verder prima.
aanrader! lekker eten op een top locatie.
Anna1981 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
We komen wel vaker op Lauwersoog en gaan meestal in de haven een visje eten en hadden dit bedrijf nog niet ontdekt. Echt super gegeten in een mooi restaurant direct aan het water. Alleen de bediening was een beetje onhandig maar dat mag de pret niet drukken. Wij rijden in het vervolg de haven voorbij en gaan hier zeker terug komen.

Gr Anna uit Kollum