Het Booze Wijf

7,2

Jouw recensie over het restaurant Het Booze Wijf

Pleuni V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
We hebben het Boze wijf bezocht. Onze verwachting om er lekker te eten, is ons vergaan! De zaak is gezellig, ook de bediening. Maar ons eten, kibbeling met dikke friet en salade, was een grote tegenvaller!! Zeker de kibbeling. , gebakken biels, dat kwam in de richting. De friet was wel dik, maar ook een dikke onvoldoende!! De helft ervan had meerdere keren T vet gelegen. De serveerster zou T doorgeven . JA JA!! De bonnetje was gewoon pittig! GEEN AANRADER
M S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Gisteren voor het eerst gegeten in Het Booze Wijf. Een leuk ingerichte tent op een prachtige locatie die direct gezelligheid uitstraalt. Ook erg genoten van de bodemvondsten die uitgestald lagen in de vitrines. Bij ontvangst duurden het even voordat we gezien werden. Nieuw personeel duidelijk nog niet goed ingewerkt en gelijk in het diepe gegooid. We hebben de trio van vis gegeten die uitmuntend was bereid en zeer snel geserveerd werd. Op een mooie grote schaal geserveerd een genot voor het oog en tong. Dat het eten zo snel op tafel stond was erg prettig aangezien we een lange dag erop hadden zitten en we flink trek hadden. Wat we wel jammer vonden is dat er geen open keuken was; we zagen namelijk een prachtig mooie blonde vrouw in haar zwarte koksbuis af en toe de keuken uitkomen die naast het eten wat ze had bereid ook erg prettig was om naar te kijken. Deze vrouw was zichtbaar degene die aan het roer van de keuken stond. Ze was een genot om naar te kijken en bij het idee dat zij verantwoordelijk was voor het eten dat duidelijk met veel liefde voor ons was bereid, was de beleving en smaak en van het eten nog veel beter dan dat het al was.
Emily V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Top service, Goede uitleg. Hier een koffie en lunch genuttigd. Het is te proeven dat de koffie in testen in de top10 staat, Genieten!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Leuke ambiance. Te weinig ervaren personeel. Hierdoor te weinig aandacht voor gasten. De slibtongetjes waren lekker, maar de zeewolf niet gaar en aardappelen koud. Retour dus. Vervolgens zit er weer 10 min tussen aardappelen en zeewolf en dus weer koude aardappelen bij de vis. Koffie als goedmakertje. Voor ons niet meer!
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Ontzettend lekker gegeten. Bediening zeer vriendelijk en heeft ons verrukkelijke vis aangeraden. Om je vingers bij af te likken. Er stonden vele lekkere gerechten op de kaart. Ontzettend moeilijke keuze. Tot slot nog een verrassingsijs. Onze avond kon niet meer stuk. Onze complimenten
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Tijdens onze vakantie hier wezen eten. Inrichting is leuk, gezellige ligging. Na de bestelling kwam heel snel ons voorgerecht.
We hadden mosterdsoep (niets verkeerds mee), vissoep (was weinig vis in te zien, hebben we zeker wel eens beter op) en salade met garnalen en zeekraal (was lekker). Als hoofd gerecht biefstuk (was goed alleen de champignons waren nog rauw), en 2 keer buiten de kaart om Griet. De vis was erg lekker van smaak maar dreef in het vet. De courgette was nog erg rauw en doordrenkt ook van vet, er zat geen sausje bij dat was erg jammer. Standaard worden er gebakken aardappels bij geserveerd, ook erg vet. Voor friet en mayo moet apart betaald worden. Vind ik altijd jammer dat ze dat doen. Maar na er iets van gezegd te hebben, krijgen we rondje drankjes van hun, dat vond ik in ieder geval net gebaar. Hopelijk nemen ze de tip serieus voor de volgende klanten.
Eef F.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
25 September 2016 na een jaar of 6 weer eens wezen eten bij het Booze wijf. Voorgaande keren was het steeds goed bevallen en vonden wij het zeker de moeite om terug te gaan. Keurig op de gereserveerde tijd kwamen wij bij het restaurant aan. Toen wij binnen stonden in het restaurant kwam er niemand naar ons toe hoewel er 2 mensen niets stonden te doen bij de bar. De reservering leek niet opgeschreven, hoewel we buiten hadden gereserveerd konden wij na vragen gelukkig nog wel binnen zitten. Na een minuut of 10 werd de eerste vraag gesteld of we wat wilden drinken en toen we dat hadden besteld kregen wij dat ook pas na een kwartier. De kaart kregen wij pas na zelf vragen. Op het moment dat wij hadden besteld duurde het eten vrij lang, welliswaar zat het restaurant vol, maar in de bediening was slechte communicatie, op het moment dat er een bestelling werd opgenomen kwam er nog geen 2 minuten later weer iemand om een bestelling op te nemen. Toen het eten kwam gelijk maar weer drinken besteld al was ons glas pas half leeg, we kregen ons drinken net voor ons eten op was. Toen we een dessert hadden besteld (een Boos wijf en een kaasplank) werd eerst het booze wijf geserveerd en toen deze op was pas de kaasplank. Het eten was van goede kwaliteit, veel eten voor een mooie prijs maar de service was niet om naar huis te schrijven. Op het moment dat we gingen afrekenen gevraagd welke kazen er op de kaasplank lagen maar daar had de ober geen idee van, vrij jammer dat nadat dit was na gevraagd ikzelf kon vertellen hoe de 5e kaas heette want dat wist de ober niet. Zou ik dit aanraden aan familie, ja maar alleen om het eten en de hoeveelheid niet om de service. Als tip verdeel je restaurant in wijken want dan weet je tenminste wie wat doet, scheelt veel zorgen en is de communicatie al velen malen beter.
Annemarie2504 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Op woensdag gegeten in t boze wijf. Ik had de snitzel. Opzich heel lekker alleen echt jammer dat de vele groenten de smaak van de snitzel een beetje weg nam. Tegenover de vele groenten was er wel wat weinig friet voor ons 3tjes. Vlotte en vooral vriendelijke bediening. Al met al komen wij heel erg graag nog eens terug!
patricia B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Een gezellige ambiance om 20.00 uur Bedienende dames, bijzonder vriendelijk en opgewekt, hebben ons goed geadviseerd. De schnitzel was heerlijk en de vegetarische vijgen met geitenkaas en port een goede combinatie. De wijn geadviseerd door de bedienende dames paste er uitstekend bij. Het dessert was een gezellige bekroning op ons dinertje in het Booze Wijf. Dank daarvoor.
Henk677 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
In tegenstelling tot de recensie hieronder hebben wij afgelopen zaterdag heerlijk bij restaurant het Booze Wijf gegeten. Zelf had ik een heerlijke varkenshaas en mijn vrouw de griet. De bediening was erg behulpzaam en vriendelijk. Ook kreeg mijn vrouw goed advies over de visgerechten. De kinderen hebben heerlijk kunnen spelen in de speeltuin tegenover het terras van het restaurant. Wij zijn hier nu al een paar keer geweest en zijn zeker van plan om terug te komen.
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Eerst 30 min wachten totdat je geholpen word. Vervolgens krijg je broodjes van steen omdat ze nog bevroren zijn. De bediening heeft een slecht humeur maar dat is misschien goed te begrijpen omdat er aan deze zaak vanalles schort. Zo kent de bediening niet wat er nou op de kaart staat en een nieuw glas bij je 3e drankje is ook teveel gevraagd. Voortaan maar weer lekker een visje op de haven!
Marianne O.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij hebben met beleef Lauwersoog een prachtige middag gehad op het Lauwersmeer. Tijdens deze rondvaart hebben wij genoten van een heerlijke lunch aan board en zijn op een bijzondere manier bijgesproken over de natuur.
Na deze rondvaart hebben wij een boswandeling gemaakt onder begeleiding van een boswachter, die ons het e.e.a. verteld heeft over het ontstaan van het bos op de zeebodem. Een bijzonder wandeling van meer dan een uur.
Vervolgens hebben wij erg genoegen van een warm buffet. Het eten was heerlijk. DE bediening zeer vriendelijk en super aardig. De nautische entourage van het restaurant zag er prachtig uit.
Wij hebben erg genoten van deze dag.
charlottevancorven .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het Booze Wijf heeft afgelopen zaterdag heerlijke lunch verzorgd op ons hardloopevenement bij het Lauwersmeer. Het personeel was vriendelijk, er was volop keuze en de stand zag er erg gezellig uit. Bedankt!
Sophie B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Op tweede Pinksterdag heerlijk geluncht bij het Booze Wijf in Lauwersoog. Ondanks de drukte, binnen en op het terras, zeer snelle en aardige bediening. Goede gerechten voor een prettige prijs. Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug!
bassie27 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Locatie is mooi
Eten verschild nogal is d'r een vaste kok
Hoofdgerecht niet fantastisch
Vis niet goed schoon vol met graten
Jana V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Nou, wij snappen waarom het wijf boos is. Zo kwamen wij er namelijk ook vandaan. De bediening was traag en niet heel behulpzaam. We hebben ruim een uur op een hoofdgerecht moeten wachten, waarbij we opnieuw moesten vragen om de patat die we erbij hadden besteld. Dit werd pas gebracht nadat we allemaal al uitgegeten waren. De bij het hoofdgerecht geserveerde aardappeltjes waren aangebrand en de tongetjes zwommen in vet. Er is niemand langs geweest voor een nieuwe ronde drankjes, terwijl we allemaal droog stonden. Na de maaltijd hadden we allemaal nog honger, maar we durfden geen nagerecht te bestellen omdat dat waarschijnlijk nóg een uur zou duren.
hammie007 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Om te beginnen wat een goede service de haal en breng service ( shuttle service )
Prima vlotte bediening.
Heerlijk gegeten alles smaakte prima en een leuke lokatie.
Esther J.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Van te voren doorgegeven gluten en lactose vrij. Daarop de bediening duidelijke aangegeven wat er aangepast kon worden. Vooraf brood wat eeg lekker was.
Verder goed gegeten en overal rekening mee gehouden.
Kregen sla, warme groente, aardappeltjes en friet bij, dit had wel minder gemogen.
mark M.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Het eten was prima! Mijn tafelgenoot at scholletjes, apart bereid ivm voedselallergieën. Ik at de zalm met een honing gratin.

De service was uitstekend. Het overleg met de keuken ivm de allergieën was top. Zelfs de verpakking van de boter werd getoond omdat de keuken zekerheid wilde.

Het eten stond vlot op tafel!
DReit .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Restaurant ziet er mooi uit, wat donker hier en daar. Helaas precies op de tocht, de wind stond op het restaurant maar de deur naar het terras mocht eerst niet dicht. Een andere plaats konden we niet krijgen (we hadden nota bene gereserveerd). Prijs kwaliteit verhouding niet in orde. Vrij pretentieus maar men maakt het niet waar. Er werd gevraagd of we wilden starten met stokbrood? Dit werd gewoon berekend dus. Voor 6 personen 2 schaaltjes gebakken aardappelen en 2 schaaltjes salade. Niet genoeg, maar er werd niet meer gevraagd of naar gekeken. Schaaltje mayonaise bij gevraagd, net één eetlepel zo ongeveer voor 0,40 euro. Bediening niet actief en ook niet erg aardig. De dranken stonden niet op de kaart, voor de koffie na afloop moesten we dus maar een beetje gokken, espresso, koffie al dan niet met cognac. Geen goed advies hierover. Uiteindelijk zelf maar naar de toog gelopen voor het afrekenen want op diverse malen een signaal richting de toch met zo'n 4-5 personeelsleden die bij de toog stonden en dan nog 4 die rondliepen werd niet gereageerd. Na een etentje van ongeveer 2 uurtjes met verder genoeglijk gezelschap, helaas toch een dikke 200 euro kwijt en een beetje teleurgesteld, vooral over de service dus.