Het Bonte Hert

Grote Markt 12 4561 EB Hulst Nederland Kaart

Over restaurant Het Bonte Hert

Oud-Zeelands genieten

In historisch Hulst vlakbij Vlaanderen vind je onderaan de Sint Willebrordus Basiliek restaurant Het Bonte Hert. Een restaurant waar de eigenaren je gedurende de avond prettig in de watten leggen. Een klassieke Franse keuken waar u binnen danwel buiten op het terras van kan genieten. Een heerlijke atmosfeer voor een fijn avondje uit!

Meer informatie over restaurant Het Bonte Hert

• Amex
Arnold P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Twee 'locals' (recente import) namen ons vandaag voor de tweede keer mee naar Het Bonte Hert, eerst voor een lunch, nu voor een diner. Vanwege het aangename weer zaten we ook nu met z'n vieren op het buitenterras; over het interieur kunnen we dus geen oordeel geven. Wij begonnen met een mooie chardonnay. Na enkele minuten verscheen een medewerkster met een amuse van voornamelijk zalm, met ernaast een kommetje saus. Leuke en heerlijke verrassing!
Twee van ons namen sliptongetjes als hoofdgerecht. Deze werden als voortreffelijk beoordeeld. Er was een bord met al even goede scampi's en zelf nam ik de varkenshaas in rode wijnsaus. Het vlees was in medaillons gesneden en werd mooi geserveerd met gevarieerde groentjes. De saus bevatte met name champignons, ui en spekjes, en was bestrooid met wat snippers dille; in één woord verrukkelijk! Zelden zo gegeten!
Als afsluiting kozen we voor dame blanche en crème brûlée. Ook over de dame blanche hoorde ik niets dan goeds. De crème brûlée werd met een kleine versiering opgediend. Hij smaakte goed, maar wij vonden het jammer dat de crème brûlée vrijwel rechtstreeks uit de koeling leek te komen.
De bediening was zoals hij op een terras met een aangenaam weertje hoort te zijn: gezellig, vriendelijk, correct, attent.
Het decor bestond uiteraard vooral uit het marktplein. Dat is prima. Jammer genoeg werden we herhaaldelijk getrakteerd op het gebulder van de zware motorfietsen van kerels met een overmaat aan testosteron, en zijn we min of meer weggevlucht toen er een wel erg luidruchtige ploeg van pakweg twintig fietstoeristen op te terras neerstreek.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Ons etentje met 2 begonnen we met een aangenaam glaasje cava; niet te zoet en heerlijk fris gekoeld. Werd vergezeld van de gekende 'droge zoutjes' maar gelukkig kregen we snel een 'proevertje' dat bestond uit een soepje van pastinaak en knolselder en een 4-tal koude mosseltjes gedrenkt in azijn, wat voor een aangenaam opkikkertje zorgde.
Als hoofdgerecht kozen we beide voor de fazanten tournedos, cognacsaus, appeltje met veenbessen. Mijn echtgenoot dronk er een glas Leffe bij en ik als de spreekwoordelijke BOB een glaasje spuitwater. Het was een verrukkelijk menuutje, met voldoende gevarieerde en knapperige groentjes, een voortreffelijke wildsaus en voorzien van kroketjes én gratin dauphinois. Als nagerecht koos mijn man voor een dessertenbord dat heel origineel en decoratief was opgemaakt en ikzelf koos voor de in deze zaak onovertroffen en stevige portie créme brûlée: een heerlijk krokant gebrand suikerlaagje met daaronder een romig en zacht caloriebommetje van vanille en eiermengsel. Afgesloten met een heerlijk verse muntthee.
Dat was alweer een voortreffelijk etentje, zoals steeds met erg veel zorg door vriendelijk personeel opgediend. Het decor blijft hedendaags modern maar warm en gezellig en de drukte viel goed mee. Toch wel een 40-tal personen aan de dis, maar op een luidruchtige Zeeuwse opa na die aan het aangrenzend tafeltje dineerde met vrienden en de inrichting van zijn toekomstige bejaardenwoning graag met iedereen deelde, viel de onze tête à tête reuze mee! Wij komen hier steeds graag terug!
Flurps .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Op het terras gegeten, mooi gelegen in het centrum van Hulst. Bediening was erg wisselend, van zeer attent tot weining geinteresseerd. Eten was goed alleen jammer dat de salada een standaard slamix met worteltjes was: dat paste niet lekker bij de grijze garnalen. Blijkbaar een snelle oplossing gekozen in de keuken. Zalm en scampi's waren prima.
Marleen G.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
We aten hier regelmatig maar het ging op den duur vervelen. Het menu bleef steeds hetzelfde en de groentengarnituur is al jarenlang hetzelfde. We komen hier nog regelmatig maar dan alleen om iets te drinken. Eten doen we ergens anders. Het wordt echt saai!
Loek K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Een op het zicht een leuk menu gekozen met een leuke wijn van de kaart. Na een slechte start, de bediening was de wijn vergeten, kregen we pas na het hoofdgerecht na veel aandringen toch de fles wijn die niet duur maar ook niet goed te drinken was. Het menu stelde ook erg teleur, droge en dus te lang gebakken vis zwemmend in de boter met bruin verbrande frietjes.
Na de grote verbouwing vorig jaar doet nu het interieur zeer kil aan, de bediening wisselt hier zeer snel zodat je geen goede binding hebt met personeel.
Marleen G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2012
Gezellige inrichting. Lekker eten. Ook kleine kaart.
We eten hier regelmatig. Het enige minpuntje is dat het menu bijna nooit wijzigt en dat de groentengarnituur al jaren hetzelfde is.