Het Bolwerck

Boomstraat 27 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant Het Bolwerck

Uitzicht over de wereld keuken

Vanuit het prachtige 18de eeuwse is het een magnifiek uitzicht op de rivieren de Noord, de Merwede en de Oude Maas. De plek leent zich ook prima voor een fikse fietstocht. Geniet in alle rust op het terras van de modern wereldse keuken. Geen grote eter? Bij restaurant Het Bolwerck is er een speciaal 'Menu voor de kleine maag'!

Meer informatie over restaurant Het Bolwerck

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 00:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Duur
Divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Het restaurant is prettig verwarmd. Er heerst een rustige sfeer. De bediening is zeer correct en in het kort gezegd het eten is er prima.
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk rustig en beschut terras aan de oever van de Merwede, met ontspannen bediening die weet wat service is. Lekkere mosselen met versie frieten en een speciaal bier van de tap. Koffie met likeur toe... hier gaan we vaker komen.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Klein maar gezellig knus restaurant met fraai uitzicht op het drie rivieren punt.
De angus kogelbiefstuk (medium) was om te zuigen. Als elke biefstuk zo wordt bereid zijn steakmessen nooit meer nodig.
Het sausje had voor mij vervangen mogen worden door een pikant champignon sausje.
De bediening was lekker informeel maar toch correct. Prima dus.
Het Bolwerck ligt een beetje "uit de route" van het centrum maar het is dat kleine extra wandelingetje meer dan waard. Van harte aanbevolen dus.
Raymond M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Hele lieve vriendelijke service. Bij aankomst de vraag binnen of op het terras? aangezien het weer het toeliet graag op het terras met uitzicht over het drie rivierenpunt in Dordrecht.
Voor het terras gelden iets andere regels maar er werd duidelijk uitgelegd dat bij grote drukte de kleine porties niet op het terras geserveerd werden. maar aangezien het erg rustig was, werd daar deze keer vanaf geweken. Het eten is eerlijk en smakelijk. Zelf gebakken broodjes van zelf bereid deeg,met olie en kruidenboter nog warm uit de oven. vooraf de salades zijn zeer smakelijk en rijkelijk voorzien van goede kwaliteit ingrediënten. De spareribs waren botermals en de orientaalse nog lekkerder dan de barbecue. Heerlijke goed gebakken slip tongetjes. niet droog en toch bruin. Klasse. Zelfgesneden frieten en lekkere sla . zelfgemaakte mayonaise. wat wil je nog meer? Geen michelinsterren maar voor een fatsoenlijke prijs smakelijke verse producten op een een van de mooiste plekjes van Dordrecht qua uitzicht. En heel vriendelijke bediening,
Mike J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Ik eet er regelmatig en ik vind het een super goed en mooi restaurant. Eten is lekker door de twee koks die in de keuken staan. Verder is de bediening ook goed en ziet het er leuk uit. Service is goed en we gaan zeker nog een keertje terug.
HarCorKools .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Restaurant van gezellig formaat en inrichting. Geweldige ligging aan 3-rivieren punt. Zeer gastvrije bediening! Maar bovenal lekker eten. Oudejaars arrangement was top! Entree; Oesters aan tafel geserveerd door de chef. Vooraf; Combi van Hollandse garnaaltjes, Gevulde champignon met escargot, Ossehaas carpaccio. Bruggetje naar de volgende gang middels een heerlijke spoon. Hoofdgerecht; eendenborst met bijzonder lekkere saus en aardappelpannenkoekje. Door de chef aan tafel aangesneden buitenlandse kazen op bijzonder lekker brood. Dessert; hazelnootijs met crème opgespoten op een koekbodem. Afsluiting van het jaar met champagne. Koffie toe. Een perfecte oudejaarsavond met lekker eten. Het team van het B opwerk verdient een oprechte positieve recenties!
LuckyJean .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Hier op het terras aan het water heb je een fantastisch uitzicht! Het was erg druk ivm het evenement zwemmen tegen kanker! De bediening kon het daarom niet aan en er werden steeds vergissingen gemaakt die overigens later uitstekend werden opgelost. De meisjes deden uitstekend hun best maar de eigenaar zou er goed aan doen tijdig in te spelen op dit soort dingen en dan extra personeel aan te nemen!
Rirese .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
We dachten in ruim 2 uur wel te kunnen eten, maar het duurde erg lang voor we een kaart kregen en ondanks dat het terras niet vol zat, duurde alles erg lang. Ook werden er verschillende dingen vergeten: water, een extra rosé en de mayonaise kwam wel naar het terras, maar niet naar onze tafel. Die heb ik zelf maar gehaald, omdat er niemand was. Het eten was verder heerlijk en de bediening ook vriendelijk.
Marly10 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Wij lagen met de boot in de haven en werden door de havenmeester op dit restaurant geattendeerd. Goede kwaliteit vr een schappelijke prijs! Zeer vriendelijke bediening, zó goed maak ik t weinig mee! En heerlijk broodje zo uit de oven vooraf met heerlijke zelfgemaakte kruiden crème. Bij de maaltijd super lekkere frietjes en voldoende salade etc! We waren echt aangenaam verrast! Zaten op het gezellige terras maar ook binnen sfeervol ingericht! Zeker voor herhaling vatbaar!!
Etenindordrecht .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Herhaalde malen heerlijk gegeten. De porties zijn groot en vergezeld van veel garnituur. De bediening is heel vriendelijk en attent. Zeer schoon en gezellig restaurant op een prachtige locatie!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Na een museumbezoek kwamen we terecht op het heerlijke terras van Het Bolwerck. Er waren niet genoeg stoelen voor onze groep van 6, maar dit werd snel voor ons geregeld. Daarna wat gedronken, maar al snel besloten we te blijven eten.
De bediening was supervriendelijk en correct. Echt top!
Geen erg grote kaart: varkenshaassaté, lamsracks, zalm, en wat ik zelf gegeten heb: salade met kip.
Het eten is erg smakelijk en goed verzorgd. De gebakken aardappeltjes vond ik erg lekker gekruid, van genoten.
Het decor van de zaak maar even gezien, omdat we buiten zaten, maar ik vond het meteen gezellig bij de eerste blik. Fris en sfeervol. Wij komen hier bij het volgende bezoek aan Dordt graag nog eens terug.
Bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Afgelopen woensdag hier gegeten. De zaak is met de nieuwe eigenaar helemaal verbouwd en het heeft nu een frisse, gezellige sfeer gekregen. De dame in de bediening is vriendelijk. Vooraf vers afgebakken brood met drie smeerseltjes en als hoofdgerecht heerlijke biefstuk met gebakken uitjes en een pittig sausje. Je kon kiezen uit een salade of spinazie. Er zaten ook heerlijke frites bij. Kortom een zaak om weer eens terug te komen!