Het Binnenhof

Donderdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

7,2
Lekkertje40 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Op het terras is het goed toeven en binnen ook, maar de vaste waarden van weleer vind ik daar ff niet meer. Keuken en bediening zijn duidelijk zoekende naar een nieuwe landing, maar dat komt goed hoor. Ik at er natuurlijk lekker bisque en kreeft, maar het totaal moet weer beter worden. Ik kom terug dus ik volg het graag.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een bezoek aan het Binnenhof stond al langer op de lijst, en afgelopen zaterdag kwam het er toch van. Maar wat een ontgoocheling! Het ging al fout bij aankomst. Blijkbaar was ons gereserveerde 3-persoons tafeltje al weggegeven, zodat ineens een 4-persoonstafeltje in gereedheid moest worden gebracht. Zo kwamen we terecht in een soort zijkamertje waarin uiteindelijk 15 gasten aan 6 tafeltjes werden ondergebracht. Benauwd, beetje donker en erg warm.
We gingen om kwart over 7 aan tafel, de voorgerechten carpaccio (17,50) en eendenlever (18,50) kwamen pas om kwart over 8 door.
Na een klein uur wachten op de hoofdgerechten maar eens gevraagd. "Er is iets misgegaan in de keuken". De chef informeerde ons even later dat onze gerechten abusievelijk aan een andere tafel waren doorgegeven, "maar er wordt nu aan gewerkt".
Blijkbaar was er wel meer misgegaan in en rond de keuken. Om half 10 werden in "ons zijkamertje" aan 4 tafels de ossenhaas (28,50) uitgeserveerd, ruim 5 minuten later de zeebaars (28,50) voor de diverse tafels, en weer 5 minuten later mijn tarbot/kreeft. De ossenhaas van mijn tafelgenoot had dus mooi de tijd om af te koelen.
Rond kwart over 10 hadden we onze desserts, en omdat we van koffie afzagen stonden we om kwart voor 11 weer buiten, drieëneenhalf uur ouder, een illusie armer en een zekerheid rijker: hier niet meer.
Ook de kwaliteit van de gerechten was zeker niet bijzonder. De eendenlever was deels rauw (voor mij niet zo bezwaarlijk, maar het hoort niet), maar de op de menukaart beloofde bloedworst heb ik ook op de foto niet terug kunnen vinden.
De kreeft bij de tarbot (34,50) bestond uit een stukje schaarvlees plus was brokjes, de tarbot zelf was nogal smakeloos, de asperges waren vervangen door zeekraal en het geheel werd om- en onderspoeld door een overvloed aan saus, op de kaart zalf van knolselderij en een mousseline van kreeft genaamd.
De frites in een klein schaaltje voor 3 personen was zeer ongelijk van formaat en daardoor gedeeltelijk nauwelijks gaar.
Ook mijn tafelgenoten waren niet enthousiast. Uiteindelijk werd alleen het dessert (meloen met o.a. witte chocoladeschuim met citroen, 8,50) lekker gevonden.
De diverse huiswijnen, die overigens gul werden geschonken, pasten goed bij de gerechten, en waren redelijk geprijsd.
Kijk, er kan altijd iets misgaan zodat er vertraging optreedt. Maar dat pas wordt geconstateerd dat "onze" gerechten naar een andere tafel zijn gegaan wanneer ik de bediening op de lange wachttijd heb geattendeerd kan natuurlijk niet. Wanneer de bediening drie kwartier langs een tafel loopt waar de enige activiteit is het alvast bestellen van een passend glas wijn bij het hoofdgerecht ( "Wat had u ook weer besteld?") zou je denken dat er toch een lichtje op moest gaan. Nog erger is dat uiteindelijk de gerechten niet per tafel maar haastig per soort gerecht aan meerdere tafels tegelijk worden uitgeserveerd. In een restaurant dat toch pretenties heeft heb ik dat nog niet meegemaakt.
Monica D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Afgelopen zaterdag bij het Binnenhof met vrienden het Oosterscheldekreeft menu gegeten. Het is een mooie avond geworden vanwege de heerlijke bereidingen van kreeft (salade, bisque en gekookt), de goed geaffineerde kazen en een lekker toetje. De wijnen die er bij geschonken werden waren prima, de riesling van Beyer een voltreffer bij de salade. Het restaurant is smaakvol en neutraal ingericht, passend bij de klassieke toets van de keuken. We rolden tevreden ons bed in.
Maria23smith .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
wij hebben hier een 4 gangen diner genomen. Eerst de tegenvallers: De Sushi in het voorgerecht was niet vers, waarschijnlijk bevroren geweest. Ook zat er volgens mij geen rijst azijn in de rijst en of er sushi rijst gebruikt is waag ik ook te betwijfelen. De lams stoverij was aan de zoute kant.
En dan nu het goede deel: De piepkuiken entree was erg goed, de kreeftensoep was uitstekend evenals de rogvleugel en het nagerecht. Dus alles bij elkaar een goede ervaring. Ze zien ons zeker nog eens terug.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Dit was de tweede keer dat we gegeten hebben bij het binnenhof. We hadden het 4-gangen menu gekozen. De porties waren goed en stemde goed af bij de wijnen die we erbij kregen. Heel erg genoten van de avond er hing een gezellige huiselijke sfeer. De gastheer verstaat zijn vak en weet precies wat hij doet.

al met al een leuke avond en we komen graag terug.
Headezeeuw .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Na lange tijd weer eens in het Binnenhof gegeten. Na te lange tijd dus... Erg lekker, goed bereid en klassiek. Goede service en redelijk prettige setting. Beetje ouderwets, maar past wel. Heerlijk avondje zitten hier. Kan soms ook buiten. Aanrader.
Frank L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Net heerlijk gegeten in het Binnenhof. Op basis van de recensies dit restaurant uitgekozen om te gaan eten. In een woord: Fantastisch. Elk gerecht was een feest. Gekozen voor het 3-gangen menu.
Vooraf heerlijk verwent met een kwartelboutje als amuse. Als voorgerecht zalmcarpaccio met kreeft; garnalen en paling. Als hoofdgerecht heerlijk hert. We zijn zelf redelijk verwend en koken zelf ook graag; hier was het een genot om elke hap te proeven.
Als toetje kaasplankje gekozen en heerlijk mogen kiezen uit een geweldige hoeveelheid verschillende kazen. Ook het ijstoetje wat mijn vrouw had was heerlijk.
Aanrader dus; ook een goede en gastvrije ontvangst en behandeling.
Meteen ook water opgediend (gratis).
Rienhoog .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Voor de 1ste keer hier gegeten naar aanleiding van vrienden die ons adviseerden om dat te doen.
Ja het eten is van goede kwaliteit prijs technisch gezien iets te maar gecompenseerd met de smaak.
Deze dag was het mijns inziens te druk voor de bediening geen goede samenwerking liepen maar wat door elkaar en ongecontroleerd.
De walm die uit de keuken kwam ging door het restaurant heen wat voor de gasten denk ik niet zo fijn was. Ook was het doordat het zo druk erg warm binnen. Maar vis eten met gewoon bestek terwijl er voor de tussengerechten wel opgedekt was kan niet.
De keuken is erg goed lekkere en goede combinaties en voor zo'n kleine keuken chapoo'
We komen nog een keer terug.
RichvG .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Al bijna 2 decennia actief in Goes als ik het goed heb begrepen. Dat zegt wel iets en eerlijk is eerlijk: het is hier best goed toeven. Gewoon water standaard op tafel en een (een voudig) stukje brood. Presentatie, opmaak en smaak van de gerechten prima. Porties idem. De prijzen vind ik à la carte stevig: bijna 20 euro voor een voorgerecht en ca 30 euro of meer voor een hoofdgerecht. Met de keuze voor het menu kom je dan beter weg, maar dat moet je dan wel passen natuurlijk. Inrichting beetje achterhaald of misschien niet mijn smaak. Beetje huiskamerachtig. Bediening snel en geestig en bekwaam. Ook het lekkers bij de koffieijlt uit eigen keuken te komen.
Bernard K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Zeker een vd betere restaurants in de wijde omtrek, hoewel interieur wat gedateerd en oubollig en omgang met gasten zeer familiair. In de produktkeuze kiest met voor zekerheidjes als eendenlever, Kreeft , griet , tarbot, runderhaas . Goed bereid met krachtige sauzen . Ook in de opmaak wat traditioneel . Maar dat brood moet echt beter. Een stukje simpel stokbrood is niet meer van deze tijd. Doe eens desem. Of oerbrood oid . Verder prima, goede wijn, goede prijs, leuke dessertopmaak ook. Voor sterren niet verfijnd genoeg denk ik, maar in de regio een vd betere .
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Blijft 1 van de betere restaurants: heerlijk, maar enigszins traditioneel, menu. Alles duidelijk vers en bijzonder smaakvol. Porties mogen wellicht iets groter. Selectie van wijnen is uitstekend te noemen en eerlijk geprijsd.

Gastheer bijzonder attent, maakt het alle gasten naar wens en weet zichzelf op juiste wijze in gesprek/tafel te mengen. Met goed weer is het heerlijk buiten vertoeven.

Conclusie, waar voor je geld. Bijzonder heden ten dage.
Helene R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Het eten is elke keer weer een feestje. De 3 of 4 gangen menu's zijn afgestemd op het seizoen dus dit maal vooraf Oosterschelde kreeft met een grote garnaal in krokant jasje.
Hoofdgerecht was kalfsvlees op diverse manieren o.a zwezerik krokant gebakken en met als dessert lokale aardbeien met zelfgemaakt sorbetijs en afgemaakt met warme witte chocolade. En natuurlijk de cappuccino met zelfgemaakte lekkernijen bijvoorbeeld zoute fudge. Dit is het omvaren meer dan waard.
PA2 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Heerlijk gegeten in een relaxte sfeer. Verrassende desserts die super smaken. Zeer vriendelijke bediening. We konden nog lekker buiten zitten en van de zon genieten. Decor binnen is luxeuzer dan het terras buiten. Uitgebreid parkeren aan de andere kant van de wal. Hier komen we zeker terug.