Het Bakkerscafé

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
7,2
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Geluncht bij het Bakkerscafé met zoontje en een vriendin. Erg leuk dat je alleen het gewenste beleg kiest en dan zelf je broodjes kunt snijden. Keuze uit +- 10 verschillende soorten, dus voor ieder wat wils. Voor mijn zoontje was er een kinderstoel, maar ze hebben geen speciale kindermenu's/keuzes. Het zou wel fijn zijn om een kinderversie te kunnen bestellen, maar de prijzen zijn hier ook niet erg hoog. Mijn zoontje vond de hoeveelheid kaas niet erg, haha. Verschonen was wel een kleine uitdaging in het krappe toilet, maar fijn dat er in ieder geval een plekje voor was.
Th S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Vorige week een broodje gegeten in Het Bakkerscafe. Ik wilde graag de zalm. Vond het wat droog voor zalm. Daarnaast vond ik het wat smoezelig. tafels die wat plakten.
Wat mij ook niet duidelijk was, dat we het brood zelf moesten snijden, opzich niet erg. maar was wel prettig geweest als de bediening ons daar op zou wijzen.
Al met al, na mijn inzien niet bar en boos, maar of dit nou een geweldige lunch was? Misschien een keer een door de weeks herkansing
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Bij toeval bij het bakkerszaken beland. Het concept sprak ons aan, puur, een mooie inrichting en een aangename sfeer. Het viel ons wel gelijk op dat dat er veel tafeltjes nog niet afgeruimd waren. De wel afgeruimde tafels waren nog vies ( de stoelen en de vloer helaas ook. Gek want er was genoeg personeel ( geen aansturing?) maar die hadden het vooral gezellig met elkaar.
De worteltaart die we hadden was echt super en de koffie was goed. Een prachtig concept met goed eten maar de eigenaar laat hier toch een groot stuk liggen mbt klantgerichtheid, schoonmaak ect,, Valt een hoop winst (lees klanten) mee te behalen.
Margay .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Bij toeval voor lunch hier terecht gekomen. Het concept is erg leuk: je bestelt je beleg en kunt aan de broodtafel zelf een keuze maken welk brood je er bij wilt, onbeperkt. De broden zijn gebakken met o.a. 'vergeten ingrediënten' als spelt (wel weer in opkomst) en appelvezel. Het brood is lekker, het beleg is goed en de sfeer is leuk. Voor de kleintjes is er een speelkrat. Die mag wel eens schoongemaakt en aangevuld worden, maar verder een prima plek voor lunch!
Diede D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Helemaal in tijden van koolhydraatarme waanzin biedt deze plek de verademing waar je op een gegeven moment naar smacht. Ik ben een groot broodliefhebber en ik ben dus ook groot fan van dit concept. De keuze tussen de verschillende belegsoorten is zeer uitgebreid en ik word daar iedere keer weer heel blij van. Broodsoorten zijn uitgebreid en heel vernieuwend, waardoor je aangespoord wordt om zoveel mogelijk te proeven en te proberen. Echt heerlijk.

De bediening vind ik daarentegen niet zo goed. Er is duidelijk gekozen voor goedkope krachten in de vorm van studentes die weinig enthousiast en behulpzaam zijn. Het doen van de uitleg van het concept gaat vluchtig en ongeïnteresseerd, het duurt lang voordat drankjes worden gebracht en er wordt zelden om een nieuwe ronde gevraagd. Dat is in ieder geval mijn oordeel nadat ik hier een keer of vier, vijf gegeten heb.

Gelukkig is het brood heerlijk en is er zoveel keuze. Dat maakt de matige bediening meer dan goed!
Koen W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
We hebben ontbeten bij het bakkerscafé. Voor €7,50 krijg je broodbeleg, een eitje, croissant, jus en koffie. Maar het leuke van het concept is toch vooral dat je zelf het brood kan kiezen. Ze hebben tal van soorten vers brood dat je zelf mag snijden. Het brood is echt fantastisch, tenzij je een bakkerszoon bent zal je het niet vaak zo lekker voor je neus hebben gehad.
Het interieur is gezellig en wij hadden absoluut niet te klagen over de bediening.
Een aanrader om te ontbijten in Groningen!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Met een kennis laatst wezen lunchen, ik wilde het graag eens uitproberen. Zoals velen zeiden: het Concept is leuk en het eten (brood en dipjes) vond ik ook erg lekker!
Maar wat een afknapper: de service is belachelijk langzaam en zonder enige glimlach.

We zaten buiten op een bankje (waarschijnlijk net uit het zicht omdat we niet zichtbaar waren vanuit het raam, maar ik ben vaak genoeg even binnengelopen om te kijken waar ze bleven). Het was vrij rustig want we deden een late lunch. Na 20 minuten kwam er eindelijk iemand langs. We hadden de menu kaart nog niet, nou die kregen we toen maar in onze schoot gegooid (letterlijk). Natuurlijk duurde het daarna nog eens 20 minuten voordat ze weer naar buiten kwam. En daarna nog eens een kwartier voordat we het eten hadden. Terwijl we naar binnen keken en daar mensen zaten die veel later binnen waren gekomen eerder eten kregen geserveerd dan ons. Ondertussen kwam er ook niemand langs om te vragen of we nog wat drinken wilden o.i.d.
Het is echt niet zo groot daar dus ik snap er niks van dat ze zo langzaam zijn, dat kan echt beter, voor hetzelfde geld waren we gewoon weggelopen en ik heb het idee dat ze dat ook niks had gescheeld. Tip: ga binnen zitten, je wordt (hopelijk) sneller bediend. Maar eerlijk gezegd ga ik de volgende keer ergens anders eten.
Marit D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Fantastische lunchplek, kom er elke week en alleen voor de kaasdip, ik ben verslaafd! Ze hebben er het lekkerste brood van Groningen, de bediening is top, het restaurant ziet er leuk uit. Enige minpuntje is dat de muziek soms echt iets te hard staat.
Hildeschaap .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Hier van de week geluncht en ik was erg blij dat de specialiteit voor de maand maart zelfgemaakte kroketten waren.
Hoe lekker kan dat zijn!
Nou niet dus, want op het moment (lunchtijd) van bestellen kregen we na enige tijd te horen dat
de frituur niet aan stond en dat het zeker een kwartier ging duren, misschien iets anders bestellen dan?
Dat dus maar gedaan...........kaasdip, moest ook in de oven . Het nadeel daarvan is dat kaas,als het weer afkoelt rubber wordt.
Leuk bedacht maar werkt niet.
De veggie groenten in een pannetje waren wel erg lekker maar als je kijkt naar prijs/kwaliteit dan is die verhouding een beetje zoek.
Het brood was zonder meer goed. Ook leuk dat je zelf mag afsnijden en zoveel als je wilt.
Het meisje wat ons hielp was erg aardig en attent. Wat mij opviel aan de anderen die er werkten was dat ze het erg druk hadden met vooral praten tegen elkaar en geen open klantgerichte houding hadden.
De muziek die gedraaid werd was ronduit vreselijk, ws. onderdeel van het concept, maar techno en house draaien in een zaak als deze en dan ook nog op een niveau dat de muziek belangrijker is dan het gesprek wat je wilt voeren is een manier om je klanten weg te jagen.
Het maakt in ieder geval geen gezellige, toegankelijke indruk.
Ik denk een aanwinst voor de Zwanestraat, maar dan moeten er nog wel kleine rafelrandjes weggewerkt.
Assies .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Bij binnenkomst ziet het er reuze gezellig uit. Een mooie industriallook met veel sfeer.
Ik was er al eens eerder geweest met een vriendin om een kop koffie te drinken, het eten zag er toen erg lekker uit dus deze x voor de lunch gegaan.

Als je echt honger hebt moet je hier niet verwachten je buikje rond te kunnen eten. Het eten was lekker maar voor het geld dat je ervoor neerlegt verwacht je toch wel iets meer. We hadden de kaasdip en veggie. De veggie was een klein pannetje met wat geroosterde groenten erin, dit had wel iets meer kunnen zijn. De kaasdips werden warm gemaakt en vervolgens geserveerd. Helaas krijgt kaas al snel een plasticachtige structuur als het vervolgens afkoelt. Dit was hierbij ook het geval. Ik probeerde de geitenkaas uit te smeren om mijn broodje maar dit bleef een dikke bol.. En ook de andere kaasje moest je met behulp van hapje van het kaas, hapje van het brood opeten. Het brood en de groenten waren overigens erg lekker!

De bediening was oke. Ik vind het alleen niet netjes als je twee collega's met elkaar ziet praten terwijl (ook onze tafel) een tafel pas na een een kwartier wordt afgeruimd. Kleine moeite om de boel meteen even op te ruimen. Daarnaast kan je beter niet roddelen over je klanten als ze nog bij je in de winkel zijn. Komt erg onprofessioneel over. Overall, er mist wat professionaliteit.

Laatste puntje, de muziek. Ik moest werkelijk mijn stem verheven om een gesprek te kunnen voeren. Daarnaast werd er geen rustige muziek maar techno en house gedraaid. Geen muziek dat je tijdens je lunch wilt horen. De laatste reden om de volgende keer bij de buren te gaan lunchen.

LienG .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Op zich heerlijke bakkerij waar je ook lunch of ontbijt kunt nuttigen (of een lekker caramel koekje). Je kunt zelf je brood snijden wat een leuk idee is maar niet erg hygienisch omdat iedereen er met zijn handen aan zit. Ook slechte service. Lange wachttijd en al twee keer moeten discussiëren over extra koffie die op de rekening wordt gezet, terwijl op de kaart staat dat deze is inbegrepen.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Omdat het er van buitenaf gezien van binnen zo aantrekkelijk en gezellig uitziet, stapten wij bij Het Bakkerscafé in Groningen binnen om te lunchen.

Hoe is ons dat bevallen?

Het concept is heel aardig: je bestelt iets, pakt zelf brood (zoveel en zo vaak als je wilt) en belegt dan je brood met hetgeen je hebt besteld. Zo gezegd, zo gedaan. Wij kozen voor de gehaktbal en voor de veggie mix - beiden in een pannetje.
De gehaktbal was lekker en de mosterd erbij ook. Van de veggie mix vonden wij het spijtig dat je, gerekend naar het bedrag dat je er voor betaalt, vrij weinig groenten krijgt. Dat mag wel wat meer.

Leuke tent, lekker brood en heel aardige en attente bediening.

Verder geen klachten? Een kleintje dan. Wij zaten wij de entree en daar staat een soort van koeling met glazen deur. Die zag er, naar onze mening, niet geheel fris uit. Beetje rommelig. Da's en klein puntje van aandacht: ervoor zorgen dat die koeling er de hele dag aantrekkelijk voor de klanten uitziet.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Leuke nieuwe aanwinst voor Groningen. Bij binnenkomst ruikt het heerlijk naar versgebakken brood. Modern en hip ingericht. Beleg (makreel) was erg lekker en leuk om verschillende soorten brood te kunnen proeven, omdat je zelf mag afsnijden. Dat het vers gebakken is proef je; lekker luchtig brood met een krokante korst!
Simone124 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Het concept van het Bakkerscafé is een leuke verrassing! Je beleg wordt geserveerd maar je snijdt je eigen brood. Het is leuk om je eigen broodsoort te kiezen (spelt, desem, volkoren etc) en zoveel te mogen nemen als je wilt. Het beleg "geroosterde groenten" was heerlijk aangemaakt en wordt geserveerd met roomkaas. Ook de makreel viel goed in de smaak. Het interieur is binnen hip, modern en gezellig. Helaas sluit het terras daar niet bij aan; het straalt geen gezelligheid uit en je kunt niet makkelijk eten op het lage bankje. Wij kwamen hier dan ook toevallig omdat de buren geen lunch meer serveerde.