Over het restaurant Het Arsenaal 1309

Geniet van natuurlijke, pure en (h)eerlijke gerechten bij Het Arsenaal 1309 in het kloppende hart van Doesburg.

Het Arsenaal 1309 is het pareltje van Doesburg. Een echt begrip. Het bijzondere gebouw kent een rijke historie en zorgt voor een ware beleving. Of je nu komt voor een rijkelijk belegd broodje tijdens de lunch of een uitgebreid menu tijdens het diner... Het is allemaal mogelijk!

Hier geniet je van smaakvolle gerechten, gemaakt van verse en vooral biologische producten. De ingrediënten komen zoveel mogelijk uit de directe omgeving: uit de eigen moestuin bijvoorbeeld! Ook de varkens in de tuin belanden na een goed leven uiteindelijk in de keuken en de kippen die van alle ruimte gebruikmaken, leggen de heerlijkste eieren!

Een stadshart hoort te kloppen, daarom valt er voor jong en oud verder van alles te beleven in Het Arsenaal 1309! Op deze unieke locatie kun je niet alleen genieten van overheerlijke gerechten, er is namelijk ook een kelder met een stadsbrouwerij en wijnkoperij. En op de 1e verdieping is er een filmhuis, spelatelier en dansstudio te vinden!

Ervaar smakelijke gerechten en ontdek de beleving van Het Arsenaal 1309 in Doesburg.

Meer informatie over restaurant Het Arsenaal 1309

• Kom je met de auto?
    Volg de P route kloostertuin en dan kunt u op ons eigen terrein gratis parkeren en na 18:00 ook kosteloos op de grote parkeerplaats
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag 09:00 - 22:00
Woensdag t/m Zondag 09:00 - 00:00

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Het Arsenaal 1309

N.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Los van de leuke lokatie viel t personeel me op met goed advies en uitleg. Uitstekende kok en ben blij dat ik daar eens ben geweest!
V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
heerlijke , originele gerechten. vlotte, vriendelijke bediening.
Zeker om aan te bevelen. Top!! heerlijke , originele gerechten. vlotte, vriendelijke bediening.
Zeker om aan te bevelen. Top!!
s'Jack V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Het was heerlijk, een heerlijke mostersoep. Ik had de wortelkokos soep en de champignonskroketten en de tonijnsalade alle de drie verrassende smaken. Komen zeker nog terug.
D. Verbocht
Marion H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Kwaliteit van mijn hoofdgerecht was minder, omdat ik een aantal vette en harde stukken aan het vlees had zitten. Sommige heb ik doorgeslikt, omdat ik in het gezelschap het niet uit de mond wilde halen. Het eten was flink afgekoeld, toen ik het kreeg. Waarschijnlijk door het grote gezelschap. De hoeveelheid van het hoofdgerecht vond ik zelf net aan genoeg. Het gezelschap heeft wel erg genoten van de ambiance en de bediening was goed.
MarcJagt .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Prima gerechten. Verrassende combinaties van producten.
Geen nadruk op vlees of vis. Fijn dat het restaurant de nadruk legt op duurzaam en gezond.
Margreet F.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Fijne locatie, lekker gegeten en op een rustige plek mogen zitten met onze groep. Was erg prettig. Kom graag weer terug de volgende keer.
Karsten F.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Over het algemeen ruim voldoende. Leuk dat er veel gebruik gemaakt wordt van streekproducten. Helaas een luidruchtige groep naast ons gehad waar niets aan werd gedaan.
Debbie S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
De groenten garnituren zijn echt heerlijk! Maken de maaltijd echt compleet. Ik had al gelezen dat de keuken daarin uitblinkt. We hadden een hoofdgerecht en een dessert en dat was voldoende qua portie. Heerlijk mals vlees van een lokale boerderij. De bediening is attent en ook al duurde het wat langer voor het hoofdgerecht klaar was, we voelden ons niet vergeten. Mooi sfeervol qua inrichting met originele elementen. Voor herhaling vatbaar!
B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
We hebben genoten! voor herhaling vatbaar... gezellige sfeer , lekkere gerechten en vriendelijke mensen. Misschien kan de muziek wat meer aan de sfeer aangepast...
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
een eigentijds restaurant met bevlogen eigenaars, een prima sfeer daardoor!!! De inrichting van het restaurant is fantastisch gedaan met behoud van oude elementen.
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Heerlijk gegeten! Als vegetariër was ik ook blij verrast door de ruime keuze die ik had, dat is meestal veel minder. Verder mooie ambiance, fijne sfeer, goede service. Hier komen we zeker nog eens terug!
Helmi H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Prima restaurant, aardige flexibele bediening, leuke vegetarische gerechten, biologische producten uit de regio.

Jammer van ‘onze’ tafel voor de ingang op die koude.avond met veel spelende kinderen, die de deur open lieten staan.
G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Het idee is leuk maar uitvoering van het eten niet. Het is vooral plaatselijke groente wat je krijgt en het is allemaal een beetje smakeloos. Ook ligt het als een hoopje op je bord en kloppen de smaken niet. Zijn ook erg zuinig met vlees of vis waardoor je hele dure groente eet.
Al met al leuk en gezellig voor een drankje of koffie.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Wij waren voor een weekend in Doesburg en naar aanleiding van de recensies hebben we gereserveerd bij het Arsenaal. Zij hebben de verwachtingen waargemaakt; het eten was vers, biologisch, grotendeels uit eigen tuin en/of afkomstig uit de streek. Men stimuleert het eten van groente en naar verhouding kregen we daar ook erg veel van, niet vervelend, maar daardoor wel een flinke portie. Het is ons zo goed bevallen dat we een dag later terug zijn gekomen voor koffie en heerlijke huisgemaakte appeltaart op het terras.
T.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijke vegaburger! Alle groentebereidingen zijn erg smakelijk. 3 van de 5 gerechten was helaas niet warm. De reactie van de bediening hierop was professioneel.
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Zeer goed gegeten in een schitterende ambiance.
L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Erg gezellig
Lekker gegeten
Fijne wijnkaart
Vriendelijke bediening
Zeker een aanrader
En een geweldig mooi restaurant leuk ingericht
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Heerlijk en gevarieerd eten in een mooie omgeving. Een aanrader voor elke gelegenheid en zeker een restaurant waar wij vaker gaan eten.
O.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Correcte en vriendelijke bediening, mooie locatie. Voor een proeverij als lunch gekozen, vooral het kleine kopje soep en de bospaddenstoelen smaakte heerlijk.
Patty D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, Gezellige sfeer, zeer vriendelijk personeel.
Alleen was een van de dames van de bediening zo vlot met iets vertellen over de gerechten/ wijn dat we moesten vragen om herhaling.
Ruime keuze in vegetarische gerechten.
Voor herhaling vatbaar.