Meer informatie over restaurant Het Arsenaal 1309

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Het Arsenaal 1309

ChantalKM .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
14 juni heerlijk gegeten hier op het terras. De keuken was wat traag maar het eten is altijd top. De aandacht op het bord voor de groenten is voor mij een pre. Bediening staat erg open voor speciale wensen alleen de keuken volgt deze vaak niet op. Mijn partner lust geen kaas maar dat weerhield ze niet om mozzarella op de tapasplank te leggen. De buren aan het tafeltje wilden een ijsje maar beide absoluut geen aardbei. Ze kregen een toetje met aardbeien ijs en een verse aardbei... dat is dan weer niet handig.
Jos En Ger S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Geweldig ! We hebben genoten van een heerlijk menu en de bevlogen kok die met liefde zn werk doet ! Allebei de kakelverse vis met een mooie entourage Het toetje met zelfgemaakt ijs en ingelegde verse mandarijntjes . Leuke vondst !!! In de bediening broer en zus . Een mooi familiebedrijf ! We komen absoluut terug ! Dank voor die heerlijke avond.
Monica K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Onverwachts terecht gekomen in dit mooie restaurant. Heerlijk gegeten. Biefstuk van een lokale boer was erg lekker en ook mooi opgemaakt. Lekker met verse groente. Gastvrouw en eigenaresse was vriendelijk en zeer attent. Ook al is het twee uur rijden van huis, wij komen hier graag nog een keer terug!
Bevo ..
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Mooie , aantrekkelijke ruimte. Wordt bij voorkeur gewerkt met produkten uit de omgeving. Toen wij er kwamen werd net gewerkt met een nieuwe kaart. Belangrijkste en duurste voorgerecht (van alles wat) stelde teleur, zowel wat betreft prijs als kwaliteit. Daar zou nog eens naar gekeken worden. Rest was prima. Royale glazen wijn van redelijke kwaliteit. Bediening kan wat scherper (moesten bijna 20 minuten wachten voordat we de kaart kregen). Tussen de gerechten in ook wat lange pauzes. Wellicht niet maatgevend voor andere keren
petervantoorn .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gister avond bij het arsenaal geweest. Het was gezellig druk op het terras dus namen plaats in de tuin die mooi in bloei stond en waar de kippen los liepen. We hebben samen een tomatensoep vooraf gegeten en daarna kipsate die lekker gemarineerd was en frieten die lekker gekruid waren. Simpel maar erg lekker. Daarna zijn we gegaan om de rest van Doesburg te bekijken waar we niet vaak komen maar waar het ons wel erg beviel.
Mariska R.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vorig jaar voor het eerst bij dit prachtige restaurant gegeten. Toen was het top. Nu wederom aangelegd in de haven van Doesburg met onze boot en dan loop je zo naar het Arsenaal, ideaal. Eerst geborreld en toen besloten ook een hapje te eten. Het was prachtig weer en we zaten prima inde tuin.
We namen de tapas. Daar zaten mosselen bij en die lust mijn man niet maar vind ik heerlijk, dus we vroegen voor 1 persoon vervanging. Toen het eten geserveerd werd zaten er geen mosselen bij maar 2 keer vervanging. Toen ik daar een opmerking over maakte zei de serveerster dat de kok dit zo besloten had en dat ik zelf maar moest gaan klagen bij de kok. Toen werd mijn man boos en eiste dat ze mij mosselen zouden serveren, ook al omdat je de tapas voor 1 persoon kunt bestellen.
Uiteindelijk kreeg ik een schaaltje met 3 (!) schelpen en 2 mosselen want 1 was volledig verdroogd. De macht van de kok? De rest van de tapas was of smakeloos (soort frittata met ongare groente en een grote pluk sla zonder dressing) of heel weinig of niet goed bereid (droge kip). Alleen de gratin die er los bij zat was erg lekker. Toen ze kwamen afruimen vroeg de ober of het gesmaakt had en ik besloot eerlijk te zijn, nee dus! Hij zou het doorgeven aan de kok maar vervolgens zagen we hem heel lang niet meer. Onze tafel werd genegeerd. Er werd ook niet meer gevraagd of we een toetje of koffie wilden laat staan dat ze een geste deden vanwege onze klacht.
Het probleem is dat alles klopt behalve de leeftijd en ervaring van het bedienend personeel en de koks. Er is geen aansturing van volwassen. Dat was vorig jaar heel anders en dat was te proeven en te merken.
Heel jammer van deze prachtige plek! Ik zou zeggen: investeer in je personeel!
Raphael00001 D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Niemand leest deze recensie, want we zijn - gewoon - erg tevreden! Voorheen waren er problemen, met name "technische" met de afzuiging in de keuken en dat soort akkefietjes, maar ook toen - en zeker nu - is het Arsenaal top. Onze ervaring beperkt zich weliswaar tot lunchgerechten, maar die zijn fantastisch. Ongelooflijk goed brood (dikke sneden), lekkere - echte - buffelmozarrella (hoe schrijf je het?), een fantastische bediening, goeie sfeer... Prijs is ook zeer acceptabel. We komen in deze zaak met enige regelmaat, maar we kennen de 'eigenaren niet. Dus we zijn geenszins gevraagd om iets positiefs te schrijven over deze zaak. Dat doen we desalniettemin! Want: 't is eerlijk voedsel, goed bereid, leuk gepresenteerd en fijn geserveerd.
ChrisKfrl .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Supermooie decor met vriendelijk personeel onder leiding van gastheer/gastvrouw. Goede service en vlotte bediening. De pasteitje van aspergeragout is aan te raden. Erg goed op smaak. Ook de biefstuk met peperjus is om van te smullen. Goed vlees met veel pepers. Eigengemaakte frieten zijn zalig, anders dan de doorsnee friet. Wij komen zeker terug als we in de buurt zijn.
Gijs Z.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Het arsenaal is een imponerende plek met dito mensen. Een spontane avond voor vier, een menukaart met voor ieder wat wils. Een hoog ambitie nivo met karakter en passie. Het eten smaakvol verdient soms nog nuance. Michiel chefkok zet een mooi pallet aan gerechten neer. Goed eten en goede wijn. Voor iedereen: een aanbeveling waard.
Nanette .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het Arsenaal 1309 zit in een voormalig klooster en heeft ook gediend als wapenopslag. Nu zit er onder andere een grand-café, een filmzaal, een whiskywinkel en een spellenwinkel. Het pand ziet er zowel buiten als binnen prachtig uit. Het is al een belevenis om binnen te zijn. In de kelder zijn de eco-toiletten (bereikbaar via trap en lift) en daar zie je ook nog hoe de kelders er vroeger hebben uitgezien.
Wij werden erg gastvrij ontvangen in het restaurant. Het personeel werkt er met plezier volgens mij. Iedereen was even vriendelijk.

Het eten was goed. We hadden een visproeverij en tapas dat op een houten plank werd geserveerd. Er zaten verrassende gerechtjes tussen en het was ook voldoende.

Het is ook erg prettig dat er veel ruimte is om de tafels. Wij komen hier zeker een keer terug als we weer in Doesburg zijn. Het café is ook erg leuk.
henkmaassen .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Met mijn tennisvrienden hier een geweldige avond gehad, genoten van de ambiance, het voortreffelijke diner en de goede wijn! Een aanrader en ik kom er zeker nog eens terug!