Meer informatie over restaurant Het Arsenaal 1309

9,1

Jouw recensie over het restaurant Het Arsenaal 1309

Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Top! Bijzonder sfeervolle atmosfeer. Zeer adequate en vriendelijke bediening. En voortreffelijk eten met een heerlijke wijn voor acceptabale prijzen. Een aanrader van de bovenste plank!
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijke vis, vriendelijk personeel en een prima geluidsniveau. Het moet buiten wat beter verlicht worden! De lichtsnoeren op de trap maken het niet beter zichtbaar. Bovenaan de trap, na het laatste lichtsnoer is nog een klein afstapje, wat in het donker absoluut niet zichtbaar is!
Edwin M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Genoten van een heerlijk biologisch gerecht in een authentiek gebouw, het gerecht 'Rondje Keuken' is een echte aanrader. Smaak was heerlijk en de service geweldig! Als ik in de buurt ben, kom ik zeker weer een hapje eten.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Prettige, laagdrempelige sfeer en bediening; goede gerechten, vlot (in tijd) opgediend - vind ik prima - terwijl je toch in alle rust kunt zitten en natafelen.
Wietske F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Geweldig!! Heb hier nu drie keer gegeten en elke keer top bediening en super eten.
De vorige keer had ik de proeverij besteld met zoete aardappel, nog nooit zo lekker gegeten!
Johan A.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance!
Michael En Jed V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten weer bij het Arsenaal, Wildproeverij met Vlees uit de Nederlandse bossen (wild dus), Vooral chocolade: chocolade mousse en chocolade brownie met straciatella-ijs. Met een lekkere IJsselbock van de bronckhorster beer.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Prachtig schilderij op je bord, veel groenten en fantastische vis & vlees. Persoonlijke bediening met een lach en echt contact makend. Dank allen voor een fijn diner.
De tafel van Huib A.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Lekker eten in prachtige locatie. Aanrader
Ronny V.
Prachtig sfeervol restaurant. heel vriendelijke, behulpzame bediening.
Heerlijk gegeten; echte herfstmaaltijd.
Kortom echte aanrader
Slaa .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Heerlijk gegeten! Fijn dat er voor kinderen een normale kaart is. Gelukkig niet de afgezaagde friet met frikandel/kroket.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten, gastvrij ontvangen, vriendelijk personeel, prijs kwaliteit verhouding goed. Echt een aanrader om te gaan eten of gewoon voor gezellig een drankje.
Wil W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Lekker gegeten in een sfeervolle lokatie oke
enaksekali V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Wat een prachtig restaurant is dit, gevestigd in een voormalig klooster, dat begin 18e eeuw in gebruik werd genomen als arsenaal. De eerste vijf minuten zit je hier ademloos rond te kijken naar de hoge plafonds en de fascinerende opbouw van het interieur.
Maar goed, de inwendige mens wil ook wat.

Een aardig meisje kwam ons vragen wat de drankwensen waren, en verbaasde ons met haar encyclopedische kennis van de bieren die zij op fles en tap had en de eigenschappen daarvan. Complimenten! Ook de wijnen rolden er moeiteloos uit.
Daarna werd het tempo drastisch verlaagd. Okee, het was druk, maar de wachttijden waren ergerlijk.
Na te lange tijd verscheen de menukaart, waarna met vertraging de bestellingen werden opgenomen.
Tegen de tijd dat wij dachten: 'ha, daar komt het voorgerecht', verscheen er een mandje met brood, waarvan het witbrood oud was, met een schaaltje olijven en een schaaltje (toegegeven, heel erg lekkere) bietenhumus.

Het eten was best lekker, maar niets bijzonders. Men maakt met trots gewag van het gebruik van lokale producten, maar doe daar dan ook wat leuks mee! Tartaar van IJsselrund bleek een doodgewoon gebakken tartaartje te zijn. Wat zonde, dit vlees leende zich perfect voor een prachtige biefstuk tartaar!
De mosselen met frites waren ook best lekker, maar wederom niks bijzonders, zo maak ik ze thuis ook. Het feit dat ze in bier waren gekookt voegde niets toe. Doe er de volgende keer wat stokbrood bij, dan heb je een taxi om het kookvocht echt te proeven.

Maar de grootste kritiek gaat naar de logistiek. Hier klopt werkelijk niets van. De bediening loopt elkaar voortdurend in de weg, vergeet vragen, voert verzoeken dubbel uit en geeft de indruk totaal niet aangestuurd te worden. De vuile glazen stapelen zich op op de hoek van de pas.
Aan het dessert hebben we ons maar niet meer gewaagd.
Wat ontzettend jammer van een restaurant dat de potentie heeft een aanwinst voor Doesburg te worden.
ChantalKM .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
14 juni heerlijk gegeten hier op het terras. De keuken was wat traag maar het eten is altijd top. De aandacht op het bord voor de groenten is voor mij een pre. Bediening staat erg open voor speciale wensen alleen de keuken volgt deze vaak niet op. Mijn partner lust geen kaas maar dat weerhield ze niet om mozzarella op de tapasplank te leggen. De buren aan het tafeltje wilden een ijsje maar beide absoluut geen aardbei. Ze kregen een toetje met aardbeien ijs en een verse aardbei... dat is dan weer niet handig.
Jos En Ger S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Geweldig ! We hebben genoten van een heerlijk menu en de bevlogen kok die met liefde zn werk doet ! Allebei de kakelverse vis met een mooie entourage Het toetje met zelfgemaakt ijs en ingelegde verse mandarijntjes . Leuke vondst !!! In de bediening broer en zus . Een mooi familiebedrijf ! We komen absoluut terug ! Dank voor die heerlijke avond.
Monica K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Onverwachts terecht gekomen in dit mooie restaurant. Heerlijk gegeten. Biefstuk van een lokale boer was erg lekker en ook mooi opgemaakt. Lekker met verse groente. Gastvrouw en eigenaresse was vriendelijk en zeer attent. Ook al is het twee uur rijden van huis, wij komen hier graag nog een keer terug!
Bevo ..
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Mooie , aantrekkelijke ruimte. Wordt bij voorkeur gewerkt met produkten uit de omgeving. Toen wij er kwamen werd net gewerkt met een nieuwe kaart. Belangrijkste en duurste voorgerecht (van alles wat) stelde teleur, zowel wat betreft prijs als kwaliteit. Daar zou nog eens naar gekeken worden. Rest was prima. Royale glazen wijn van redelijke kwaliteit. Bediening kan wat scherper (moesten bijna 20 minuten wachten voordat we de kaart kregen). Tussen de gerechten in ook wat lange pauzes. Wellicht niet maatgevend voor andere keren
petervantoorn .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gister avond bij het arsenaal geweest. Het was gezellig druk op het terras dus namen plaats in de tuin die mooi in bloei stond en waar de kippen los liepen. We hebben samen een tomatensoep vooraf gegeten en daarna kipsate die lekker gemarineerd was en frieten die lekker gekruid waren. Simpel maar erg lekker. Daarna zijn we gegaan om de rest van Doesburg te bekijken waar we niet vaak komen maar waar het ons wel erg beviel.
Mariska R.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vorig jaar voor het eerst bij dit prachtige restaurant gegeten. Toen was het top. Nu wederom aangelegd in de haven van Doesburg met onze boot en dan loop je zo naar het Arsenaal, ideaal. Eerst geborreld en toen besloten ook een hapje te eten. Het was prachtig weer en we zaten prima inde tuin.
We namen de tapas. Daar zaten mosselen bij en die lust mijn man niet maar vind ik heerlijk, dus we vroegen voor 1 persoon vervanging. Toen het eten geserveerd werd zaten er geen mosselen bij maar 2 keer vervanging. Toen ik daar een opmerking over maakte zei de serveerster dat de kok dit zo besloten had en dat ik zelf maar moest gaan klagen bij de kok. Toen werd mijn man boos en eiste dat ze mij mosselen zouden serveren, ook al omdat je de tapas voor 1 persoon kunt bestellen.
Uiteindelijk kreeg ik een schaaltje met 3 (!) schelpen en 2 mosselen want 1 was volledig verdroogd. De macht van de kok? De rest van de tapas was of smakeloos (soort frittata met ongare groente en een grote pluk sla zonder dressing) of heel weinig of niet goed bereid (droge kip). Alleen de gratin die er los bij zat was erg lekker. Toen ze kwamen afruimen vroeg de ober of het gesmaakt had en ik besloot eerlijk te zijn, nee dus! Hij zou het doorgeven aan de kok maar vervolgens zagen we hem heel lang niet meer. Onze tafel werd genegeerd. Er werd ook niet meer gevraagd of we een toetje of koffie wilden laat staan dat ze een geste deden vanwege onze klacht.
Het probleem is dat alles klopt behalve de leeftijd en ervaring van het bedienend personeel en de koks. Er is geen aansturing van volwassen. Dat was vorig jaar heel anders en dat was te proeven en te merken.
Heel jammer van deze prachtige plek! Ik zou zeggen: investeer in je personeel!
Raphael00001 D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Niemand leest deze recensie, want we zijn - gewoon - erg tevreden! Voorheen waren er problemen, met name "technische" met de afzuiging in de keuken en dat soort akkefietjes, maar ook toen - en zeker nu - is het Arsenaal top. Onze ervaring beperkt zich weliswaar tot lunchgerechten, maar die zijn fantastisch. Ongelooflijk goed brood (dikke sneden), lekkere - echte - buffelmozarrella (hoe schrijf je het?), een fantastische bediening, goeie sfeer... Prijs is ook zeer acceptabel. We komen in deze zaak met enige regelmaat, maar we kennen de 'eigenaren niet. Dus we zijn geenszins gevraagd om iets positiefs te schrijven over deze zaak. Dat doen we desalniettemin! Want: 't is eerlijk voedsel, goed bereid, leuk gepresenteerd en fijn geserveerd.