Over het restaurant Het Arsenaal 1309

Geniet van natuurlijke, pure en (h)eerlijke gerechten bij Het Arsenaal 1309 in het kloppende hart van Doesburg.

Het Arsenaal 1309 is het pareltje van Doesburg. Een echt begrip. Het bijzondere gebouw kent een rijke historie en zorgt voor een ware beleving. Of je nu komt voor een rijkelijk belegd broodje tijdens de lunch of een uitgebreid menu tijdens het diner... Het is allemaal mogelijk!

Hier geniet je van smaakvolle gerechten, gemaakt van verse en vooral biologische producten. De ingrediënten komen zoveel mogelijk uit de directe omgeving: uit de eigen moestuin bijvoorbeeld! Ook de varkens in de tuin belanden na een goed leven uiteindelijk in de keuken en de kippen die van alle ruimte gebruikmaken, leggen de heerlijkste eieren!

Een stadshart hoort te kloppen, daarom valt er voor jong en oud verder van alles te beleven in Het Arsenaal 1309! Op deze unieke locatie kun je niet alleen genieten van overheerlijke gerechten, er is namelijk ook een kelder met een stadsbrouwerij en wijnkoperij. En op de 1e verdieping is er een filmhuis, spelatelier en dansstudio te vinden!

Ervaar smakelijke gerechten en ontdek de beleving van Het Arsenaal 1309 in Doesburg.

Meer informatie over restaurant Het Arsenaal 1309

2 minuten lopen vanaf bushalte Doormansingel te Doesburg
  • Kom je met de auto?
    Volg de P route kloostertuin en dan kunt u op ons eigen terrein gratis parkeren en na 18:00 ook kosteloos op de grote parkeerplaats
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag 09:00 - 22:00
Woensdag t/m Zondag 09:00 - 00:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Het Arsenaal 1309

Raphael00001 D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Eerder deze zomer - het is al even geleden, maar toch: ik zit er nog steeds mee … Met dochter en echtgenote lunchten in het Arsenaal, want: eerder uitstekende ervaringen. Door de vakantie was er een ietwat beperkte kaart, met daarop een vissalade. Leek me wel wat. Gevraagd aan het meisje dat bediende, wat 'vissalade' inhield. "Nou", zei ze, "u heeft geluk, er is meerval vandaag". En dat zag ik wel zitten, want op Ameland eerder dit jaar heerlijk van die vis genoten.
Drie kwartier (!!) later, komt de bestelling, bestaande uit sla, beperkte bijlagen en... tonijn... Uit Blik! "Tja", aldus het reeds eerder genoemde meisje, "de meerval was op..."! Drie kwartier voor een bordje sla met wat uiringen en gefrutselde groenten met een blikje tonijn... ik was al niet zo opgetogen over de 'bereidingstijd'... Maar, dat de bediening niet de moeite neemt om - voor het opdienen - even te komen melden dat de meerval op is, en dat het tonijn uit blik wordt..."??! Dan had ik uiteraard gezegd "nee, dan graag wat anders"...

Zoals eerder vermeld: in het verleden erg genoten van het Arsenaal. Deze ervaring is, wat mij betreft, beneden alle peil en een reden om ons bezoek aan deze (overigens zeer gezellige) zaak sterk te reduceren.

Bovendien: de prijs voor het bordje tonijn-uit-blik salade en de verwachte verse meerval-salade was identiek, en dus ook qua prijs-kwaliteit een heuse tegenvaller.
Annelies R.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
We hebben met een groep van 8 personen lekker geluncht in de tuin van het Arsenaal. De porties waren ruim en smakelijk bereid en de bediening was zeer snel en vriendelijk. De locatie is prachtig dus een echte aanrader!
Joukje W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Leuke omgeving. Goed gezelschap.
T V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Wij waren met 4 personen, waardoor het wachten minder erg is ervaren.
Maar met 2 personen ben je met zo'n wachttijd wel uitgepraat!
Muziek keuze kan beter!
Verder heerlijk gegeten.
Marc J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Proeverij van de chef is een echte aanrader, zeker voor een groter gezelschap. Vlotte bediening en heel vriendelijk personeel!
Petra W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Geweldig, Vandaag hier gegeten met mijn 3 zussen. We konden zonder reservering toch aan een tafel plaatsnemen.En hebben heerlijk gegeten. Bediening was erg aardig en behulpzaam. We kregen een mooi opgemaakt bord met verse producten. Gezellige plek. Mooi muziekje. Leuke inrichting. Prachtig gebouw.
Polly D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Mooi, sfeervol, heerlijk gegeten. Jammie!
Dinie V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Prachtige locatie. Goed eten wat lokaal en seizoensgebonden gezocht wordt.
Hidde S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Heerlijk gegeten bij dit leuke restaurant in een heel mooi middeleeuws pand!
hanskraaijeveld .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Fraaie, historische ambiance. Bij mooi weer in fijne tuin. Vriendelijk en adequaat personeel. Kaart oké, maar niet heel spannend.
S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Prachtige lokatie. Het indrukwekkend grote Arsenaal is toch heel gezellig. Vriendelijke attente dames in de bediening. De huisgestookte gin(tonic) was heerlijk, net zoals het eten. Op deze warme zomeravond lekker in de tuin gezeten.
Jeffry K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Supermooie locatie, een aanrader!!! Een mooi interieur, goede uitleg, behulpzaam met uitleg over het eten en lactose vrije keuze. Ook het eten zelf was netjes verzorgd en lekker. En de prijs viel dan ook nog goed mee ;)
Jobse001 J.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
We hebben heerlijk gegeten met lekkere groenten en smakelijke vis (Harder en Zeewolf). Het historische gebouw Het Arsenaal met tuin is prachtig. Het personeel is vriendelijk. De ruimte is wel wat rumoerig met muziek.
Sieneke H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Heb er, samen met vrienden ,heerlijk gegeten Prettige ambiance
B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Vanwege de hitte bestelde ik een lunchafspraak onder een boom. Ik had op google earth gezien dat er bomen stonden maar dat bleek verleden tijd. Als oplossing was bedacht een tafel onder een parasol aan de voorkant. Volop in de zon! Dat heb ik geweigerd. (De auto thermometer wees later 42 graden aan.) Aan de achterzijde bleek volop schaduw van het gebouw en was er een tafel vrij. De ontvangst was daardoor wat merkwaardig.
I.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Fijne plek ( historisch pand) met schaduwrijke mooie tuin om te eten of iets te drinken. Heerlijke vegetarische gerechten. Lieve mensen.
Inge A.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Leuke plek voor lunch met mooie tuin en zeer vriendelijke bediening!
V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Helaas was ons bezoek een grote teleurstelling. Slecht ontvangst, vieze tafel, vergeten drankbestelling en pas na ruim een uur wachten kwam het hoofdgerecht wat koud/lauw bleek te zijn.
S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
We hadden al wel gehoord dat het eten en de hele entourage erg goed was en waren benieuwd wat we zouden aantreffen. Mijn wel uitgesproken complimenten over de algehele stijl bij binnenkomst érg mooi en nostalgisch! De bediening is erg vriendelijk en denken mee met de keuzes op de menukaart, ook de herkomst van het eten werd keurig uitgelegd. Eten was smakelijk en past geheel in de stijl van het Arsenaal, hebben gegeten in de achtertuin of binnenplaats, was een erg prettige ervaring! We gaan hier in de toekomst zéker nog een keer naartoe! Bij het Arsenaal is het zowel eten als ook sfeer proeven, chapeau!
Patrick Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
wat jammer. zo een gezellige plek. nieuwe keuken maakt het niet waar en het voltallige erg jonge bedienings personeel sloderig, ongeïnteresseerd en onprofessioneel. we wachten weer eens op betere tijden. wat jammer.