Over het restaurant Het Arsenaal 1309

Geniet van natuurlijke, pure en (h)eerlijke gerechten bij Het Arsenaal 1309 in het kloppende hart van Doesburg.

Het Arsenaal 1309 is het pareltje van Doesburg. Een echt begrip. Het bijzondere gebouw kent een rijke historie en zorgt voor een ware beleving. Of je nu komt voor een rijkelijk belegd broodje tijdens de lunch of een uitgebreid menu tijdens het diner... Het is allemaal mogelijk!

Hier geniet je van smaakvolle gerechten, gemaakt van verse en vooral biologische producten. De ingrediënten komen zoveel mogelijk uit de directe omgeving: uit de eigen moestuin bijvoorbeeld! Ook de varkens in de tuin belanden na een goed leven uiteindelijk in de keuken en de kippen die van alle ruimte gebruikmaken, leggen de heerlijkste eieren!

Een stadshart hoort te kloppen, daarom valt er voor jong en oud verder van alles te beleven in Het Arsenaal 1309! Op deze unieke locatie kun je niet alleen genieten van overheerlijke gerechten, er is namelijk ook een kelder met een stadsbrouwerij en wijnkoperij. En op de 1e verdieping is er een filmhuis, spelatelier en dansstudio te vinden!

Ervaar smakelijke gerechten en ontdek de beleving van Het Arsenaal 1309 in Doesburg.

Meer informatie over restaurant Het Arsenaal 1309

2 minuten lopen vanaf bushalte Doormansingel te Doesburg
  • Kom je met de auto?
    Volg de P route kloostertuin en dan kunt u op ons eigen terrein gratis parkeren en na 18:00 ook kosteloos op de grote parkeerplaats
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
wij hebben lekker gegeten, fijne bediening, prettige sfeer
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Wat een heerlijkheid was dat mosterdijs bij de oerbiet. Zo origineel en fris.
De bediening was uiterst hoffelijk en voorkomend.
Alfred G.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2018
Uitstekend verrassingsmenu voor een hele redelijke prijs. Fijne gelegenheid om zakelijk informeel bij te praten. Ik was blij verrast over de presentatie en smaak van de verschillende gerechten.
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Net iets anders dan anders. Fijne sfeer.
Marscha V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
We hebben een zeer geslaagde avond gehad bij het Arsenaal. Een prachtige locatie met betrokken en heel vriendelijke gastvrouw en gastheren. Met aandacht voor onze (jonge) kinderen die mee mochten kijken in de open keuken. Het eten was voortreffelijk!
Annette H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Prachtige locatie in mooi stadje, heerlijk puur eten. Een aanrader als je in Doesburg vertoeft.
De bediening was vlot en hartelijk.
Lida Z.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
prima stam plus eetcafé...............................................................................................................
M.A. S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Eten was echt geweldig. Een smaaksensatie. Misschien een idee om de saté weer op de kaart te zetten. Kun nu niet besteld worden.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Lekker gegeten en erg gezellig. Als verbeterpunt zou ik zeggen, vraag of de mensen meer frites willen hebben. Één klein bakje per twee personen is net (niet) genoeg.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Gezellig, attent personeel, mooie locatie, redelijke prijzen en genoeg keuze op de kaart. We zaten buiten in de tuin en kregen toen het kouder werd dekentjes aangeboden. Het Arsenaal werd ons aangeraden door de eigenaresse van onze B&B en dat bleek een top tip. Zeker voor herhaling vatbaar!
Helma H.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
In een prettige sfeer genoten van een prima maaltijd.
Alles werd op een prettige manier opgediend en het smaakte heerlijk.
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Had om een rustige plek gevraagd, kregen we de bovenverdieping met als gevolg dat ze voor ons een steile ijzeren trap op en af moesten maar even opgewekt hoor. Perfecte service, attent zonder opdringerig te zijn. Sfeer geweldig in bet gebouw uit 1309 en het eten helemaal 2018 heerlijk.
Rob En Dafne D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Sommige tafels staan in een te donkere hoek waardoor je het menu niet kan lezen een kaarsje helpt dan niet een lamp wel. Omdat de lampen aan de zijkanten hangen en er ook tafels in het midden staan is mijn advies hang de lampen op waar de mensen in ieder geval het menu kunnen lezen
Lilian S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Vanwege een paar goede lunches teruggekomen voor een diner. Helaas bleek het algemene niveau ervan matig te zijn. Te beginnen met wat smakeloos brood, op te leuken met wat olijfolie of grof zout. Gekozen sate bleek voorzien van slechts een toefje satesaus. Daarmee wel lekker mals overigens. Vlees van partner in orde, maar de keur aan vreemde, harde groenten of koolschijfjes op beide borden had met een uitleg vooraf wellicht beter gesmaakt. De Creme Brulee daarna was een soepje gemaskeerd onder de gesuikerde bovenlaag.
De smaakvolle wijn verzachte de algehele indruk. Het is goed dat ons hier niet de vraag gesteld wordt of we terug zullen komen.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Als oud Doesburger die het Arsenaal kende als een ruine waar we als kinderen niet mochten spelen, ben ik diep geroerd en dankbaar voor wat jullie van het Arsenaal gemaakt hebben. Ik ben eer nu drie keer met de familie geweest en zal zeker nog vaak komen al moet ik er ver voor reizen. Gefeliciteerd het is een heerlijke plaats om te eten en te ontmoeten!!
A.E. S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Ik koos voor de saté. Eén klein spiesje met vier stukjes vlees vond ik erg karig, bovendien weinig saus, niet op temperatuur en niet erg smaakvol. De keuze voor een variëteit aan groenten was origineel maar niet passend bij dit gerecht. Ik zou het niet weer kiezen.
marinus V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
authentieke inrichting; beetje Middeleeuws; blank geschuurde tafels; geen kleed.
Vlotte bediening
Heerlijk vis gegeten
Komen nog eens terug
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Niets op aan te merken. Heerlijk eten, ook voor vegetariers voldoende keus. Vlotte bediening en een heel gezellige sfeer.