Het Armhuis

• Vegetarische gerechten
  • ...
31-562451935

Over het restaurant Het Armhuis

Restaurant Het Armhuis ​op Vlieland​ laat je Culinair verrassen in dit prachtige monument​ ​.​ Alle gerechten bereid met pure ambacht en passie onder leiding van de gepassioneerde chef Ronald Tausch. Met voor de wijnliefhebber passende wijnen voor de ultieme wijn & spijs combinatie. De keuken is klassiek met moderne & internationale invloeden met keuze uit 3,4 of 5 gangen waarbij perfect rekening wordt gehouden met ieders wensen. Er zijn diverse ruimtes zoals het Tongewelf , de Regentenkamer of de bedstee kamers. En met mooi weer natuurlijk in de prachtige tuin “Godsacker”. Vlieland beroemd en ver daar buiten.

Meer informatie over restaurant Het Armhuis

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Restaurant is privé af te huren tot 45 gasten (niet in januari, juli & augustus)

Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant Het Armhuis

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
In dit authentieke restaurant heerlijk gegeten. Zeer vriendelijk ontvangen en plaats genomen in 1 van de2 restaurantruimtes. Ik nam het 4-gangenmenu met wijnarrangement . We kregen een cava van de zaak omdat we als eerste gasten binnen kwamen.Eerst 2 amuses en daarna de kalfstartaar ,als tussengerecht de snoekbaarsfilet en als hoofdgerecht de eendeborst . Nagerecht o.a crème brule . Dit alles met heerlijke wijnen maakte het helemaal compleet.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Armhuis is even sfeervolle locatie. Echter wel erg rommelig. We hebben gekozen voor 4 gangen menu met bijpassende wijnen. Eten weinig verrassend. Prijs kwaliteit in geen verhouding. Bediening onderbezet. Eten geserveerd en wijn moest nog komen. Voor steer prima, eten geen aanrader. Voor dat geld ga op vlieland 2 keer ergens anders eten.
ineke2 O.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Hier hebben we juli 2017 gegeten tijdens de lunch, met het idee om er nog eens weer te eten, maar dat is er helaas niet meer van gekomen. Op Vlieland is zoveel te beleven.
Maar wel even een indruk; erg gezellig restaurant, idd gedecoreerd zoals het min of meer (hier iets meer natuurlijk) geweest moet zijn. Wel veel verschillende hokjes en zalen, waardoor ik het zelf een beetje onoverzichtelijk vond (vandaar misschien dat iemand van de bediening af en toe net niet zo vriendelijk was? De rest was dan ook wel 'over de top' zeer getraind en ingestudeerd, het hogere school bedieningswerk). De bisque die we als lunch hadden besteld (geen grote eters) was echt heeeel erg lekker, ik kan het niet anders omschrijven dan het bord erbij uitlikken (als dat niet zo gênant zou zijn). Ik heb het brood nog wel even door het bord gehaald.
Weet je op Vlieland had ik zo'n restaurant niet verwacht, maar wij gaan zeker nog eens dineren...

P.S. De cijferverdeling vind ik soms wel gek want bv. wachttijd is toch gewoon aan de klant of het acceptabel is, hoog tempo is voor mij meestal geen pre bij uit eten gaan, daarom snap ik de nummering niet zo goed
Eelco B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Het armhuis, daar wilde wij al eerder eten. Dus bij het laatste bezoek op Vlieland tijdig gereserveerd. De ontvangst is thuiskomen, alsof je te lang bent weggeweest. Wat ik persoonlijk heerlijk genieten vind is dat er zonder kaart gewerkt wordt, en dat de kok uit het hart met de beschikbare ingrediënten aan de gang gaat.
Reitse .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gisteravond voor de 7e keer bij dit etablissement mogen vertoeven. Ontvangst als altijd bijzonder hartelijk waarna we vlot naar onze plek geleid werden. Met een aperitiefje en een smakelijke knabbel lekker tot rust komen waarna we de vraag kregen of we de kaart wilden zien of niet. Bij het Armhuis durven we het aan om verrast te worden, ze kunnen alles lekker maken.
Het was maar goed ook, anders had ik nooit kokkels en oesters gegeten. Het zal mijn favoriet nooit worden eerlijk gezegd maar het smaakte beter dan ik had gedacht.
De overige gangen waren van hoog niveau. De smaken waren prachtig in balans en de wijnen pasten zeer goed. Duidelijk met zorg uitgekozen.
Wat opviel ten opzichte van vorig jaar is dat er wat wijzigingen in de bediening aangebracht zijn. Zonder de voorgangers tekort te willen doen lijkt het huidige team lekkerder te draaien met elkaar. Het was erg ontspannen en vrolijk.
Ook in de keuken is er iets gewijzigd. Vorig jaar zat ik heel erg vol, dit jaar was het gewoon goed. Clara en haar kornuiten blijven zelfkritisch en openstaan voor verbeteringen.

Dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat de ruit naast de voordeur vol zit met stickers van Michelin, Gault Milleau en wat al niet meer.
Als 'gewone' eters hebben we een fantastische avond gehad en heerlijk gedineerd.
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Zondag 21 mei uitstekend gegeten, prima bediening en een joviale ongecompliceerde gastvrouw/eigenaresse. Een bijzondere locatie leuk om even door het prachtige oude pand te dwalen en van o.a. de vele kunstwerken te genieten.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Erg lekker gegeten in een zeer
sfeervolle ambiance.
Slechts één kritische noot: we konden niet met Visa betalen. Is ons inziens niet meer van deze tijd en zeker niet voor een zaak met deze allure.
Verder een absolute aanrader.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Fantastisch "eten wat de pot schaft" concept. Wij waren daar op zaterdag 22 april en werden vanaf binnenkomst tot vertrek in de watten gelegd. Complimenten voor de staf!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Wat een heerlijke avond. Wat mij betreft beste restaurant op Vlieland. De ambiance is erg mooi en authentiek. Met een goede oester als amuse is de start dik in orde. Een vijfgangenmenu volgt waarbij elke gang een feestje is. Leuk dat er zoveel met seizoensproducten wordt gewerkt (asperges). Het dessert met de eendenlever was weergaloos lekker. Enig kritiekpuntje: ook met een kussentje worden de authentieke stoelen erg hard op den duur. Topklasse. Ik kom zeker terug.
Tjeuvo V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Een erg gezellige en leuke ontvangst, vakkundige bediening en ook in voor een grapje, lekkere stoelen en een culinair menu. Niet alle gerechten vonden wij even kwalitatief, maar over het algemeen een hoog culinair niveau. Samen met goede keuzes van de bijpassende wijnen hebben wij een geweldige avond gehad. Zeker een aanrader als je een culinaire avond uit zoekt. We komen nog een keer terug, want het terras aan de achterkant zag er erg aantrekkelijk uit. Prijs/kwaliteit is prima.
Ankie- .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Gister weer een fantastische avond gehad in het Armhuis op Vlieland. Een bijna volledig nieuwe bemanning, maar ze slagen er weer in om geweldig smaakvol eten op tafel te zetten! Dit in combinatie met zeer goed passende wijnen en een erg gezellige en gemoedelijke sfeer heeft er voor ons weer een top avond van gemaakt! We'll be back! Voor ons geen bezoek aan Vlieland zonder eten in het Armhuis!
Juko S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in het Armhuis, uitstekende keuken en hele mooie wijnen. Top avondje uit. Een aanrader en wat mij betreft het beste restaurant van Vlieland.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vandaag geluncht in de heerlijke tuin van het Armhuis. Wat blijft het een fantastische beleving hier: hartelijk ontvangen, prettige en goede service, topkwaliteit op ons bord en in ons glas! Gastvrijheid zoals het bedoeld is. We komen snel weer terug!
Nino M.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wow. Wat zijn wij verwend. Ontvangst door de immer charmante Clara. Geweldige bediening, mooie uitleg van alle wijnen en gerechten. We zaten in de heerlijke tuin, een waar genot. De gerechten waren een traktatie voor je smaakpapillen, origineel en erg lekker.
Willem Jan H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zaterdag heerlijk en ouderwets goed gegeten in de tuin!!
Binnen is altijd al een feestje, maar buiten maakt het natuurlijk helemaal af.
Ik vond de carpaccio vooraf wat detoneren bij al die andere prachtige gerechten, vandaar geen 10.
Blijf op dit niveau presteren!
Tot snel een volgende keer.
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ongeslagen top op Vlieland wat ons betreft!
Altijd leuke en gezellige ontvangst door Clara, en een perfecte bediening.
De gerechten zijn verfijnd en zeer zorgvuldig en deskundig bereid, werkelijk een culinair feest!
Complimenten en tot ziens weer!
27san .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heel goed gegeten, klassiek de gerechten waren met zorg gemaakt. Goede bediening en de eigenaresse Clara geniet van elke klant. Fijn om hier met mijn man en kinderen van 14 en 16 jaar geweest te zijn .
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het Armhuis zit in een schilderachtig pand en heeft een weelderige achtertuin waar we een aperitief hebben gedronken met verrassende amuses. Het diner bestond uit tonijn, snoekbaars, buikspek en panna cotta. De bereidingen van tonijn en buikspek sprongen er voor mij uit met een geweldig opgemaakt en smakelijk desert als fantastische afsluiting. De mooie inrichting van het restaurant en de hartelijke maar professionele bediening maken dit een restaurant van grote klasse op dit eiland.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Absoluut een top avond! Betreffende de service geen enkele opmerking, dit had niet beter gekund. Een warm onthaal door de gastvrouw en vervolgens vlotte, kundige bedieningen. We gingen voor vier gangen menu inclusief wijn arrangement. Alle gerechten waren heerlijk, en de bijpassende wijnen voortreffelijk. Enige reden waarom het eten geen 10 krijgt, is dat wij ook erg van vis houden en het hele menu op deze avond uit vlees bestond. Hierdoor erg machtig, en 4 gangen was voor ons dan ook meer dan genoeg. Een gerecht met vis was een leuke afwisseling geweest. Al met al; wanneer je op Vlieland bent en houdt van onwijs lekker eten en drinken, dan mag een avondje in het armhuis niet missen.
Quintin W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Sfeervol restaurant in een pand met historie. Wij kozen voor het 3-gangen menu met wijnarrangement. Alle gerechten waren erg smaakvol en de porties waren ook ruim voldoende om verzadigd weg te gaan. De keuken kookt vrij klassiek met volle sauzen als een madeirasaus bij het hoofdgerecht. Dat is wellicht tegen de huidige trends in, maar persoonlijk houd ik daar wel van. Bediening heeft gastheerschap hoog in het vaandel staan. Complimenten ook voor het vegetarische menu. Sommige chefs maken zich daar makkelijk vanaf. Hier was ook elk vegetarisch gerecht raak.