Over restaurant Het Armhuis

Laat je culinair verrassen op Vlieland

Restaurant 'Het Armhuis' ​ ​ op Vlieland​ laat je Culinair verrassen in dit prachtige monument​ ​.​ Alle gerechten bereid met pure ambacht en passie onder leiding van Chef Thijmen Peters. Met voor de wijnliefhebber passende wijnen voor de ultieme wijn & spijs combinatie. De keuken is klassiek met moderne & internationale invloeden met keuze uit 3,4 of 5 gangen waarbij perfect rekening wordt gehouden met ieders wensen. Er zijn diverse ruimtes zoals het Tongewelf , de Regentenkamer of de bedstee kamers. En met mooi weer natuurlijk in de prachtige tuin “Godsacker”. Vlieland beroemd en ver daar buiten.

Meer informatie over restaurant Het Armhuis

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Voordelig
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vandaag geluncht in de heerlijke tuin van het Armhuis. Wat blijft het een fantastische beleving hier: hartelijk ontvangen, prettige en goede service, topkwaliteit op ons bord en in ons glas! Gastvrijheid zoals het bedoeld is. We komen snel weer terug!
Kaat S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wow. Wat zijn wij verwend. Ontvangst door de immer charmante Clara. Geweldige bediening, mooie uitleg van alle wijnen en gerechten. We zaten in de heerlijke tuin, een waar genot. De gerechten waren een traktatie voor je smaakpapillen, origineel en erg lekker.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zaterdag heerlijk en ouderwets goed gegeten in de tuin!!
Binnen is altijd al een feestje, maar buiten maakt het natuurlijk helemaal af.
Ik vond de carpaccio vooraf wat detoneren bij al die andere prachtige gerechten, vandaar geen 10.
Blijf op dit niveau presteren!
Tot snel een volgende keer.
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ongeslagen top op Vlieland wat ons betreft!
Altijd leuke en gezellige ontvangst door Clara, en een perfecte bediening.
De gerechten zijn verfijnd en zeer zorgvuldig en deskundig bereid, werkelijk een culinair feest!
Complimenten en tot ziens weer!
27san .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heel goed gegeten, klassiek de gerechten waren met zorg gemaakt. Goede bediening en de eigenaresse Clara geniet van elke klant. Fijn om hier met mijn man en kinderen van 14 en 16 jaar geweest te zijn .
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het Armhuis zit in een schilderachtig pand en heeft een weelderige achtertuin waar we een aperitief hebben gedronken met verrassende amuses. Het diner bestond uit tonijn, snoekbaars, buikspek en panna cotta. De bereidingen van tonijn en buikspek sprongen er voor mij uit met een geweldig opgemaakt en smakelijk desert als fantastische afsluiting. De mooie inrichting van het restaurant en de hartelijke maar professionele bediening maken dit een restaurant van grote klasse op dit eiland.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Absoluut een top avond! Betreffende de service geen enkele opmerking, dit had niet beter gekund. Een warm onthaal door de gastvrouw en vervolgens vlotte, kundige bedieningen. We gingen voor vier gangen menu inclusief wijn arrangement. Alle gerechten waren heerlijk, en de bijpassende wijnen voortreffelijk. Enige reden waarom het eten geen 10 krijgt, is dat wij ook erg van vis houden en het hele menu op deze avond uit vlees bestond. Hierdoor erg machtig, en 4 gangen was voor ons dan ook meer dan genoeg. Een gerecht met vis was een leuke afwisseling geweest. Al met al; wanneer je op Vlieland bent en houdt van onwijs lekker eten en drinken, dan mag een avondje in het armhuis niet missen.
Quintin W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Sfeervol restaurant in een pand met historie. Wij kozen voor het 3-gangen menu met wijnarrangement. Alle gerechten waren erg smaakvol en de porties waren ook ruim voldoende om verzadigd weg te gaan. De keuken kookt vrij klassiek met volle sauzen als een madeirasaus bij het hoofdgerecht. Dat is wellicht tegen de huidige trends in, maar persoonlijk houd ik daar wel van. Bediening heeft gastheerschap hoog in het vaandel staan. Complimenten ook voor het vegetarische menu. Sommige chefs maken zich daar makkelijk vanaf. Hier was ook elk vegetarisch gerecht raak.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heerlijk eten en drinken in een prachtig oud pand met vriendelijk personeel en een erg gastvrije eigenaresse. Uitstekend adres op Vlieland. De dag daarna hier ook nog wezen lunchen in de binnentuin en dit was ook erg lekker (vissalade en een salade van quinoa met kip). Aanrader!
Lovadeko .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Absoluut mijn favoriete lunchplek op vlieland. Prachtige tuin waar je heerlijk rustig en uit de wind kunt zitten en genieten. Heerlijk eten, super bediening. Probeer de angusburger, een absolute maaltijd. Lunch is van 12.00 tot 15.00. Ook een keer gedineerd, absoluut lekker maar voor mij iets te prijzig. Vorig jaar hadden ze een soort proeverij op de lunchkaart staan waarbij je 3 gerechtjes kon kiezen uit een selectie gerechten. Dat was fenomenaal. Helaas stond het dit jaar niet meer op de kaart. Maar een absolute aanrader, zeker uitproberen als je op vlieland bent!
Ceeshelder .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Wederom heerlijk gegeten, ons favoriete restaurant als we met de boot naar Vlieland varen.
De zomersalade met kikkerbil en doperwten was echt heerlijk. De bouillabaisse was mooi van smaak met zelfs een heerlijk stukje kreeft (en dat voor die prijs!) Voor mij had bij de kalfstong nog een 'zuurtje' gemogen, maar dat is persoonlijk. De parelhoen was mooi gegaard met mooie verse tuinboontjes als garnituur.
Gewoon weer een geweldige avond gehad.

Cees Helder
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Heerlijke avond gehad in het Armhuis. Na een warm ontvangst door de eigenaresse werden we aan tafel gezet in een gezellige ruimte. We kozen voor het 4-gangen menu. Helemaal top! Het eten was heerlijk en werd mooi opgediend. Lekker wijntje erbij, erg vriendelijke en attente bediening maakten de lekkere avond compleet. Aanrader!!!
Kloosters .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Gisteravond hebben we heerlijk gegeten bij het Armhuis , hartelijke ontvangst ,
originele en smakelijke amuses ,een plaatje van een voorgerecht en heerlijk
bereide tarbot .
Ook het toetje met o.a. citroenijs en een met crème brulee gevuld soesje
was erg smakelijk.
Tot slot goede koffie met lekkernijen . Kortom een perfecte avond !
Gianna .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
de ontvangst was, zoals altijd, bijzonder hartelijk.Zowel de eigenaresse als de drie jongens van de bediening kwamen ons verwelkomen in dit oergezellige historische pand. het eten is er eigenlijk altijd prima maar gisterenavond was het allemaal,zeer geraffineerd, lekker en mooi opgemaakt. Mij beviel vooral de kreeft met schuimige Thaise saus uitstekend maar ook de tarbot met gegrilde asperge en pastinaakmousse. Ook het dessert was zeer verrassend met een soort soesje gevuld met crème brulee en fris citroenijs. bediening attent en losjes. Heerlijke avond
UMCG .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
We hadden er heel veel zin in dit zou het beste restaurant van Vlieland moeten zijn. Dat viel een beetje tegen, prijs kwaliteit niet in balans. De gastvrouw is een zeer warme persoonlijkheid en dat maakt weer een hoop goed. Jammer dat het eten wat tegenviel, maar we gaan het nog een keer proberen.
Kim R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijke tuin waar de eigenaresse ons uiterst hartelijk ontvangt. Heel erg goed geluncht in de prachtige bloementuin. Het beste wat Vlieland ons op culinair gebied geboden heeft
Philip S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
In de eerste week van de Meivakantie weer driemaal hier gegeten: 2x diner en lunch (in de heerlijke tuin!). Blijft iedere keer weer een heerlijke ervaring. Het asperge gerecht met gepocheerd eitje was absoluut top. Met een salade en een glas wijn in de tuin waan je je in de hemel. De bediening is altijd vriendelijk, adequaat en warm en de wijnsuggesties van Andre zijn altijd goed. We blijven terugkomen!
Abuitink .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Heerlijk gegeten in het Armhuis. Gezellige ontvangst, mooi driegangenmenu met wijnarrangement genoten. De terrine van griet met de pinot gris uit de Elzas was een mooie smaakcombinatie. Ook de overige gerechten prima!! Dank. We genieten na en komen zeker weer terug.
Doemijmaaritalie .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Dit leuke knusse restaurantje is gevestigd in een historisch gebouw. Er zijn twee eetkamers en nog een soort private dining gelegenheid.
Men kan hier alleen 1 menu eten, bestaande uit vijfgangen. Je kunt dan ook kiezen of je 3 of 4 gangen prefereert. Het driegangen menu is 41 euro en het loopt behoorlijk op in prijs voor het vier en vijfgangen menu.
Ik zou het driegangen menu aanraden, omdat de porties tamelijk groot zijn en dan gaat het al snel tegenstaan. Er is een passend wijnarrangement beschikbaar.
Het eten was prima in orde, de bediening ook. Leuke bijkomstigheid is dat er veel kunstwerken hangen en staan.
Voor dit restaurant moet je echt de tijd nemen en hebben en reserveren is aanbevolen.
Ginyo .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten. Wij hebben gekozen voor het 3 gangen menu en dat was voor ons prima. Bediening professioneel en hartelijk. Wij hebben genoten. Plezierig dat er ook keuze is voor een enkel glas wijn.