Het Amsterdamse Proeflokaal

Stadionplein 300 1076 Amsterdam Nederland Kaart
31-203031422

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 37€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Proeverij van desserts
      Proeverij van desserts

Over het restaurant Het Amsterdamse Proeflokaal

Het Amsterdamse Proeflokaal is een food experience waar iedereen kennis kan maken met de Smaak van Amsterdam. Zo worden er traditionele Amsterdamse gerechten geserveerd, geïnspireerd op zowel lokale, nationale als internationale smaakinvloeden, die de afgelopen eeuwen hun weg hebben gevonden naar onze hoofdstad.

Twee verdiepingen met gastvrijheid, smaak en educatie
Het Amsterdamse Proeflokaal wordt een food experience waar iedereen de Smaak van Amsterdam kan proeven: van Amsterdammers tot toeristen, van forenzen tot foodies. Op twee verdiepingen komen bezoekers straks ogen en oren tekort. Op de begane grond vinden gasten een ontbijt- en lunchbeleving, het restaurant, de Proeftafels en de Dutch Seafood bar. Op de eerste verdieping is er ruimte voor evenementen en grotere groepen: van Wijn- en Bierwereld tot een Workshop Kitchen en de Food Experience ruimte met het uitzicht op het Olympisch Stadion. Hier zal de smaak– en eetgeschiedenis van Amsterdam getoond worden afgewisseld met aansprekende hoogtepunten uit de geschiedenis van de hoofdstad.

Sfeer
Het Amsterdamse Proeflokaal wil een ontmoetingsplek zijn, waar mensen bij elkaar komen - buurtbewoners, toeristen, foodies, zakenmensen - en wil vanuit haar opzet en ambiance nieuwe inzichten geven op het gebied van eten, gezelligheid en gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Het Amsterdamse Proeflokaal

Jouw recensie over het restaurant Het Amsterdamse Proeflokaal

Petra V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Fijn terras, mooie plek om te zitten en leuke sfeer. De service was goed, vrolijke mensen in de bediening. Het eten was smakelijk; wij hadden het Proeverij menu en dat was goed verzorgd, leuke mix van voor- en nagerechten, voor het hoofdgerecht mochten we kiezen uit vlees/vis/vegetarisch. Het enige minpunt: de rekening. Daar schrokken we wat van en gelet op de prijs van het menu zat dit in de prijzen van de wijn, blijkbaar een stuk prijziger dan wat wij dachten dat ons als huiswijn werd geschonken. Het zou beter zijn als er een wijnkaart was gegeven, dan hadden we meer bewust kunnen kiezen.
Wil P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Lekker gegeten met 18 collega's (deels bouwvakkers). Eten was prima maar het verzoek om patat tot aan serveren hiervan duurde iets te lang. Uiteindelijk duurde het gehele diner 3 uur. Dat is wat (te) lang.
Bij serveren ijs waren de schoteltjes vergeten. Die kwamen achteraf.
Afrekenen duurde ook behoorlijk lang door problemen met het computersysteem
Zijn geen hele grote punten maar bij verbetering wordt de beoordeling prima.
Marion C.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Goede ontvangst, heerlijke gerechten en snelle en vriendelijke bediening. Aanrader!
Sander O.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Met dit mooie weer hebben we op het terras gezet. Hoe het restaurant er van binnen uit ziet weet ik niet.
De bediening was wat rommelig, het kan zekers beter en wat enthousiaster.
Het eten zag er goed uit, smaakte ook goed. De bijgerechten van het hoofdgerecht was mijn inziens wel wat te ver gebakken, tegen zwart aan.
Gozadora V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Via de AH bonnen het restaurant gevonden. Fijn was dat men veel aandacht had voor de speciale dieetwensen. De kok leek echt zijn best te hebben gedaan. Daarnaast was het AH bonnen menu prima. Mosselen wel wat klein maar goed klaargemaakt.
Hier komen we graag terug.
Herman R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Leuke tent als je van ambiance houd, doet aan harreds in london denken. . Het eten is helaas niet van de zelfde kwaliteit. Service is nog een project opzich.
Frederik U.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Zeer klantvriendelijk, benaderbaar en dacht mee met de wensen/behoeften van de klant.
URBAIN H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Genoten van het buitenterras en smaakvol gegeten met mijn partner. Ook stemmig stadionplein met de zon die van de partij was!
Jana K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Bij de aankomst vond ik de toegewezen tafel (te delen met anderen) niet fijn; zonder enig commentaar is er naar een ander tafel gekeken; het was zo geregeld. Gezellig en vriendelijke personeel. Het eten was prima.
Margo V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Via de website zomaar uitgezocht, maar een schot in de roos. Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs en erg leuke bediening. Een aanrader.
Anita P.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Heerlijk gegeten en aardige bediening. Wel een paar aandachtspuntjes:
Tafel gereserveerd buiten maar bij onze tafel geen stoelen maar wankele krukjes zonder leuning. We hadden de proeverij met zn allen, maar alleen het voor en nagerecht was echt een proeverij. Hoofgerecht kon je kiezen uit uit vis of vlees, toen het hoofdgerecht kwam was dit geen proeverij van diversen soorten vis/vlees, het het hoofdgerecht was een lekker stuk vlees maar de vis dat waren mosselen (dit zijn schelpdieren).
Pim K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Heerlijke vissoep. Salade ook prima, maar was wat te lang tevoren aangemaakt. Verder was de bediening vrij onpersoonlijk en behoorlijk traag. Mooie tent en fijne inrichting.
C.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Een probleem met de reservering werd naar tevredenheid opgelost. Bij de bierproeverij had ik graag meer uitleg gekregen over de keuze van het bier bij het gerecht. Dat het bier een mooie schuimkraag heeft, zegt mij niets over waarom die American Pale Ale goed past bij een vette vis als zalm. Iets meer diversiteit in de bier was leuk geweest (nu kregen we alleen blondkleurige bieren). Maar aan gastvrijheid, inzet, de glimlach ontbrak het in geen geval.
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Meerdere malen hier erg goed gegeten: bijzonder goede vlees gerechten en genoten van de seafood bar. Dit keer wel flink teleurgesteld: oesters waren lauw/warm en entrecote was medium/rare besteld maar welldone geserveerd met veel taaie stukken. Bediening kon niet anders dan gelijk geven, maar ook hun service level was rommelig. Werk aan de winkel! Jammer want verder prima concept.
Sarissa D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
super beleefd personeel, verstand van de kaart.
heerlijk terras met goed weer.
AdaV V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Gewoon prima, jammer geen terrasweer maar dat is niet te regelen. Lekkere soep, prima broodje, rustige bediening. Kortom prima voor een maandagochtend om de week te starten.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Voor de borrel op het terras moest je zelf binnen bestellen (personeelstekort). De borrelhappen kwamen pas na 20 min. Reservering voor diner via Iens was niet geregistreerd, voorgerechten duurde bijna een uur voor ze we waren en koffie duurde ook eindeloos. Eten en sich was prima net als de wijn. Volgens de gastheer was het personeelstekort de oorzaak van het nivo van de service.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Top, vriendelijke en behulpzame bediening. Verse producten. Goede uitleg bij de wijnen. Genoten, komen hier zeker nog een keer terug.
Margje J.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Er ging veel mis: kwartier wachten tot er werd gevraagd of we iets wilden drinken, zelf om de menukaart moeten vragen, hoofdgerechten niet tegelijk geserveerd: dat van een van ons kwam pas toen de twee anderen het ophadden, evenals de frieten...
Eten was verder prima, vriendelijk personeel, alleen jammer dat ze zoveel steken lieten vallen
Alianne V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Op het terras gegeten: tot laat in de avond zon. Levendige sfeer, waardoor je niet door hebt dat er ook nog verkeer langskomt. Gevarieerde kaart, waarbij rekening wordt gehouden met het seizoen. Frites worden er niet automatisch bij geserveerd, maar naar behoefte wordt gevraagd. Ontspannen, jonge bediening.