Het Amsterdamse Proeflokaal

Stadionplein 300 1076 CK Amsterdam Nederland Kaart
31-203031422

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 37€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Proeverij van desserts
      Proeverij van desserts

Over het restaurant Het Amsterdamse Proeflokaal

Het Amsterdamse Proeflokaal is een food experience waar iedereen kennis kan maken met de Smaak van Amsterdam. Zo worden er traditionele Amsterdamse gerechten geserveerd, geïnspireerd op zowel lokale, nationale als internationale smaakinvloeden, die de afgelopen eeuwen hun weg hebben gevonden naar onze hoofdstad.

Twee verdiepingen met gastvrijheid, smaak en educatie
Het Amsterdamse Proeflokaal wordt een food experience waar iedereen de Smaak van Amsterdam kan proeven: van Amsterdammers tot toeristen, van forenzen tot foodies. Op twee verdiepingen komen bezoekers straks ogen en oren tekort. Op de begane grond vinden gasten een ontbijt- en lunchbeleving, het restaurant, de Proeftafels en de Dutch Seafood bar. Op de eerste verdieping is er ruimte voor evenementen en grotere groepen: van Wijn- en Bierwereld tot een Workshop Kitchen en de Food Experience ruimte met het uitzicht op het Olympisch Stadion. Hier zal de smaak– en eetgeschiedenis van Amsterdam getoond worden afgewisseld met aansprekende hoogtepunten uit de geschiedenis van de hoofdstad.

Sfeer
Het Amsterdamse Proeflokaal wil een ontmoetingsplek zijn, waar mensen bij elkaar komen - buurtbewoners, toeristen, foodies, zakenmensen - en wil vanuit haar opzet en ambiance nieuwe inzichten geven op het gebied van eten, gezelligheid en gastvrijheid.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Het Amsterdamse Proeflokaal

• : Parkeergarage onder restaurant

Jouw recensie over het restaurant Het Amsterdamse Proeflokaal

M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Hoeveelheid eten kan iets meer. Wij vonden de hoeveelheid sla, patat te weinig. Misschien groente erbij. Bediening was prima.
Ton J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2018
Prima ontvangst, nette tafel. ook hierin was nog keuze. Overzichtelijk menu en goede keuzemogelijkheden. Vriendelijke, vlotte en nette bediening.
Natasja L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Prachtige plek, personeel doet zijn best..maar wij komen niet weer. Alles duurt echt veeel te lang. Eerst 15 minuten moeten wachten voordat er iemand naar ons toen kwam. Nog eens 10 minuten voordat de kaart kwam. Niks uitgelegd, we moesten zelf vragen wat de vis en vlees van de dag waren, We zaten er al langer dan een half uur toen eindelijk de bestelde wijn kwam. Ons gerecht kwam pas na een dik uur. De salade was heerlijk maar best aan de prijs (18,50), het slagersplankje was ronduit vet en dillerig. En het ergste was nog wel dat t gerecht 32,50 kostte en was daarmee echt veel te duur voor wat we kregen (een stukje vlees met een ietsje groente en wat tufjes aardappelpuree). Ook het afrekenen nam nog nogal wat tijd in beslag. Geen aanrader wat ons betreft. Jammer hoor...
Gerda S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
De drie-gangen proeverij is een aanrader. Het eten ziet er mooi uit en smaakt fantastisch . We vroegen om een bijpassend wijntje bij iedere gang. De wijn paste perfect bij de gerechten. Heerlijk gegeten. We komen zeker terug.
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Op de kaart stond 'BLTC(A)' op een bruin broodje en dat was het ook. Bruin broodje op een houten plankje. Maar dat dat € 13,50 moet kosten vind ik overdreven. Het personeel was vriendelijk, maar onervaren.
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2018
vriendelijk personeel.
met AH /Iens spaaraktie goed menu met verfijnde hapjes. Fijn dat het parkeren ook tegen een redelijk tarief goed geregeld is.
voor herhaling vatbasr.
De tafel van Helga V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
We hebben genieten!
Ineke K.
Gezellige omgeving en heerlijke zitplaatsen....huiselijk
Mignonne G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Onze eerste kennismaking met Het Amsterdamse Proeflokaal aan het Stadionplein is zeker geslaagd. Via de AH-restaurantactie kregen we n heerlijk 3-gangenmenu. Zowel voor als nagerecht was n proeverij die naar meer smaakte. Ook het hoofdgerecht was heerlijk. Kortom een aanrader.
Ber O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Toegankelijke bediening
V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Onze lunch was erg lekker we hadden een steak sandwich! Alleen vonden we het wat kaal op het bord alleen het broodje en dat was het. Misschien een tip om er een beetje garnering bij te leggen?
Paula R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
heerlijke hapjes af voorafje
biefstuk was super mals
en dessert een echte verassing
Jangroen G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
3 gangen AH actie: 1ste gang geen keuze: glaasje bouillon, kroketje, stukje tartaar en stuk je zalm. Keuze uit 3 hoofdgerechten: vega, die ging terug armoedig , droog en niet wat beloofd, vis gefileerde heilbot, met een paar druppeltjes dit of dat. Vlees, soort biefstuk, best groot, met wat gebakken aardappeltjes. Kort om ,geen fantasie, doe ik thuis beter. Dessert: aardig, 4 kleine dingetjes, wel zelf gemaakt.
Het restaurant is eel mooi, verdient betere keuken; bediening is keurig en goed. Houdt de wijnfles goed vast enzoo. Wij komen niet terug. Dit was 70 euro ,incl AH kaart lang niet waard !!
moederrobpot1 P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Wij werden gezellig ontvangen.
Twee keer om drankjes moeten vragen was vergeten rommelige bediening maar wel vriendelijk.
Voor vijf personen drie gangen menu besteld drie vlees twee vis.
Na een half uur kwam het vlees en 20 minuten later de vis niet echt gezellig.
Vlees ruim voldoende vis heel erg weinig.
Voor en nagerecht was smakelijk.
Toch door de entourage een gezellige avond gehad.

Met vriendelijke groet.
Robert Pot.
Patries H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Wat een feest! Fijn menu, rustige en gezellige ambiance, heerlijk eten. Aanrader!
Mayke L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2018
Heerlijk geluncht met een Grouponbon. Lekkere soep en heel verzorgd broodje. Aardige bediening. Voor herhaling vatbaar. Begin van het jaar hier gedineerd.. dat was ook prima bevallen.
Tanine V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Prima gegeten met ah actie. Voor- en nagerecht smaakvol hapjesplateau en hoofdgerecht de keuze uit 1 vlees, vis of vega gerecht. Bediening vriendelijk maar soms wat rommelig.
smulder1994 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Op zich is het restaurant erg leuk om te zien, maar qua eten zijn er toch wel wat op- en aanmerkingen. Zo was de amuse van vis, dus lustte mijn vriendin het niet. Daarnaast waren de twee broodjes erg lekker, maar met alleen boter was het wel een beetje karig. De voorgerechtjes smaakten erg goed, al was de bouillon aardig zout. Qua hoofdgerecht had mijn vriendin een flinke bord vol met risotto, waar mijn vis toch wel erg magertjes bij leek qua hoeveelheid. Het nagerecht met ijs, cheesecakestukje, brownie en crème brullee was wel erg lekker.
Minke M.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Leuke inrichting in een mooie omgeving. Alles klopt!
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Het eten zelf was echt heel heel lekker (en bijzonder) -> ik had de zalm met bieten vooraf en de vegetarische casserole als hoofdgerecht. Heel jammer was het dat we bijzonder lang moesten wachten voor we bediend werden (ik moest er zelfs om vragen en kreeg dan als antwoord: " ja, jullie hadden ook nog geen wijnkeus gemaakt" huh??). Je gasten iets verwijten is niet handig en niet chic. O jee, ik ben in Nl, en ook nog eens in 020 is dan een gedachte die zich opdringt. Wat arrogant zeg, niet doen. En de gerechten kwamen niet tegelijk: 2 van ons hadden een kwartier lang hun heerlijk voorgerecht voor hun neus en toen wij, de andere2, maar om die van ons gaan vragen. " Sorry mevrouw, we hebben 4 keukens, dus zo gaat dat dan". Huh?

Maar, alle lof voor de koks!
AmsterdamNS S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Achteraf bleek er een storing in het centrale systeem te zijn; hierdoor kregen wij onze gerechten steeds met bijna 10 minuten verschil onze gerechten en duurde het ook heel lang. De risotto was niet goed doorgekookt maar werd vervangen door een nieuw bord. Personeel is zeer vriendelijk en bereidwillig.