Het Alternatief

Herenstraat 62 2215 KJ Voorhout Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Alternatief

Porschen .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Eten was redelijk, maar niet meer dan dat. Niet in verhouding tot de prijs. Bediening wisselend. En is het nu echt zo lastig om bij Dame Blanche warme chocoladesaus te presenteren, in plaats van koude (ik denk kant en klaar gekocht)?
JWG .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
eerste kerstdag met de familie bij het Alternatief gegeten. De bediening was absoluut niet alert. Na het voor en tussengerecht duurde het erg lang voordat het hoofdgerecht kwam. Op de menukaart stond een kaasplankje met honing notenbrood, helaas hebben we het notenbrood niet gekregen en het grand dessert was vrij smakeloos. Al met al een restaurant waar wij niet zo snel voor een tweede keer heen zullen gaan.

JWG
Haute-Horlogerie H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Even eten in Voorhout bij het Alernatief... Wij bestelde een steak tartare deze was niet gemalen maar gesneden. Zoals je het wil zien! Heerlijk op smaak echt heerlijk. Daarna de spareribs ...top zoals dat hoort te zijn. De bediening was proffesioneel met humor en dat is een goede combinatie. Je kunt er rustig zitten veel tafels en een leuke ambiance. De eigenaar kwam na afloop vragen hoe het was. Kortom je geld is goed besteed bij zo'n ervaring. Kortom gedurfd, ambiance, proffesionaliteit, humor. Wij komen terug en dat zou heel Voorhout ook eens moeten doen.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Lekker gelunchd broodje lamsham was heerlijk. Broodje geitenkaas wws ook goed. Gezellige bediening. Wederom lekker gezeten. We komen hier zeker terug :)
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Goed voorgerecht zalm met garnalen. Hoofdgerecht was gegrild vlees. Kleinere porties voor mijn moeder bleek niet mogelijk. Niet heel verfijnd
Tim1996 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Ik heb een aantal keer gegeten bij Het Alternatief in Voorhout, en er was geen één keer bij dat ik ontevreden was. De saté en de spare-ribs zijn er erg lekker, maar ook de tournedos is een van de lekkerste die ik ooit gegeten heb. Op de service heb ik ook weinig op te merken, vriendelijk en je hoeft niet lang te wachten.
Mar V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Het Alternatief is een van de weinige eetgelegenheden in Voorhout. Veel grill gerechten die goed zijn bereid, met aangenaam garnituur. Goede huiswijnen en vriendelijke bediening. Toch ontbreekt het er aan sfeer. De inrichting is weliswaar van recente datum, maar mist richting. Het is van alles wat, met iets te veel pretentie. Niet slecht maar een pretentieloos eetcafé zou leuker zijn.
Lisawashere .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Broodje zalm was heerlijk! Service erg goed, als we iets nodig hadden was de heer des huizes er direct zonder opdringerig te zijn. Banken op terras zijn zeer comfortabel.
Ron N.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Met vier personen hebben we hier een 3-gangenmenuutje gegeten. Het restaurant ziet er gezellig uit, de bediening is erg vriendelijk maar het eten is niet goed in verhouding tot de prijs. Voor 32,50 voor een menu zit je op bib gourmand-prijsniveau, nou daar komt Het Alternatief op geen enkele manier in de buurt. De carpaccio leek erg op een diepvriesproduct van de groothandel, en er was blijkbaar nog niet eens de moeite genomen om deze een beetje te ontvochtigen. De vis bij het hoofdgerecht was aangebrand (!) en de aardappelgratin was een beetje te laat in de oven gezet. Deze werd op tafel gezet toen de borden al vrijwel helemaal leeg waren (met uitzondering van die aangebrande vis natuurlijk). En zelfs toen was de gratin nog niet helemaal gaar. De verschillende wijnen worden per glas geserveerd, dat is op zich positief maar ik had het sterke vermoeden dat de rode wijn (valpolicella) al een paar dagen open stond, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Van mij krijgt Het Alternatief geen tweede kans meer.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Midden in het kleine dorpje op de hoofdstraat van het centrum zit dit leuk verstopte restaurant. Kwalitatief leuk eten voor een betaalbare prijs. Bediening is bereidwillig het e.e.a. te vertellen omtrent de kaart. Woon je in de buurt dan zal ik er vaker gaan eten
Bodexter .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
3gangenmenu. garnalenpaling, tournedos en crembrulee,met droge rose als drankje.je krijgt er friet met mayo bij.mijn partner had steak tartare, griekse slade en kaasplateau, wederom heerlijk en vers!Service is vriendelijk en oprecht.eten is vers,goed geproportioneerd en smaakvol.prijsmenu 32,50 is mooi en aantrekkelijk.van de kaart ook goed in verhouding. Dit is zeker een aanrader, voor iedereen die heerlijk vers wil eten in een leuke sfeervolle tent met leuke meiden! eigenaar is top!