Het Alternatief

Erg duur
Erg lang
A D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
De locatie en de inrichting van Het Alternatief oogt hartstikke gezellig en huiselijk, volgens mij precies het gevoel dat zij de klanten mee willen geven. Vuurtje aan, lekker kopje koffie en aardige bediening bij binnenkomst...
Alleen ontzettend jammer van het eten. 15 euro voor een varkenshaas saté lijkt prima, tot je ziet wat je ervoor krijgt. 5 droge stukjes saté (duidelijk eerder bereid en later weer opgewarmd), een klein beetje satésaus apart in een bakje, bakje friet (deze smaakte prima!) , een loempia en één verdwaalde kroepoek met welgeteld 3 gedroogde uitjes. Prijs/kwaliteit is ver te zoeken. De maaltijdsalade met eendenborst schepte na het lezen van de kaart erg hoge verwachtingen, maar niets leek minder waar. Klein bedje sla, 5 flinterdunne plakjes eend, wat cranberry's en walnoten maar that's it. Ook hier betaal je 15 euro voor. Stokbroodje met een halve kilo roomboter was heerlijk, maar uit proportie als je de rest bekijkt. Na ruim 40 minuten hierop hebben moeten wachten, waren we op z'n minst tevreden. Bij een ' normale/gezellige' zaak als deze verwacht je een lekker bord saté zonder teveel poespas en een goed vullende maaltijdsalade. Op de kaart staat dat de eigenaar geen modern restaurant wilde, wellicht een idee dit ook toe te passen op het eten ; less is more.
De bediening heeft overigens niet één keer gevraagd of het had gesmaakt en of alles naar wens was. Zelfs tijdens het afrekenen (terwijl onze borden nog op tafel stonden) werd er niet gevraagd of alles naar wens was..

Nogmaals, erg jammer.
A D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016

Nogmaals, erg jammer.
Derogee_r .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Vanmiddag een drankje gedaan op het buitenterras tijdens de jaarmarkt, in combinatie met een bittergarnituurtje. Was allemaal prima goede sfeer en vlotte bediening in een leuke ambiance.
Geachte heer Derogee,

Bedankt voor uw recensie. We zien u graag terug in onze zaak!~

Team Alternatief
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Wij hebben lekker gegeten in een leuke omgeving met prima bediening. Door de warmte stond alles open waardoor veel straatgeluiden, maar ook een zomers gevoel. Jammer dat op de rekening de prijzen per los gerecht stonden en niet die van een driegangen menu. Beetje slordig.
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk geluncht bij Het Alternatief. We hadden met z'n vieren een erg gevarieerde bestelling: alle vier de clubsandwich. Daarbij wel 4 verschillende glazen wijn. Niemand had spijt. Zowel de zoete als de droge rosé waren lekker en hetzelfde gold voor de Sauvignon Blanc en de Verdejo. De clubsandwich was klassiek uitgevoerd met chips en een lekkere kerriemayonaise. De sandwich zelf was echt heerlijk.

De jongedame en heer in de bediening hebben het prima gedaan. Erg gezellig en met een lach.
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vanmiddag een drankje gedronken plus bitterballen besteld. De bitterballen waren helaas te lang gefrituurd, ze waren heel donker en smaakten niet lekker. Toch maar aan de ober gevraagd wat hij ervan vond en ja, de bitterballen werden weggehaald en we kregen nieuwe....die smaakten een stuk beter.
Verder een leuke ambiance in art deco stijl, gezellig met de open haard en een leuk inkijkje in de keuken.
Beste 6265,
Bedankt voor uw recensie. We zien u graag terug in onze zaak.

Het team van Het Alternatief Hillegom
Hannah_vanderbosch .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Het Alternatief ligt in het centrum van Hillegom (bollenstreek). Je kon er makkelijk (gratis) parkeren. Het is een unieke ambiance, werkelijk overal is over nagedacht, absoluut een uniek stukje binnenhuis architectuur met oog voor detail (zoals de accessoires) en de verschillende splitlevels! De bediening is goed. Soms iets té enthousiast (vaker om een drankje vragen) maar je ziet en merkt dat ze veel plezier hebben in hun werk.
Mooi is ook dat je de keuken (in de kelder) vanaf de straat kunt zien! Waar zie je dat nou?! Hier kán je niet onhygiënisch werken dus!
De zaal is multifuctioneel inzetbaar. Vergaderingen, Lunch, groepsdiner, feestje, buffet, condoleance. Iedereen kan er terecht!
Ik vind het een absolute aanrader om hierheen te gaan.
Het menu is alledaags maar zeer goed verzorgd en voor ieder iets wils. Met een mooie wijn maak je het af!
Het restaurant is nIet goedkoop maar gezien de ambiance meer dan redelijk!
MissVanes .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Heerlijk gegeten! Het lam was erg lekker en goed bereid. Sfeervolle setting en leuke ambiance.
Leuke bediening en goed eten. We komen zeker nog eens eten.
Karina71 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Voor het eerst diner gegeten bij dit restaurant. ik had er al eens gelunchd en dat was heerlijk. Diner was ook top. Kippendijtjes met gepofte qinoa en veel groente. De prijs is misschien wat hoog, maar het eten is super!
We waren met 3 personen en zaten in de achterkamer zonder andere gasten, maar we werden absoluut niet aan ons lot overgelaten. De bediening kwam precies vaak genoeg vragen of alles naar wens was.
Dave R.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Na vorige week gegeten te hebben in Boston, New York en Philadelphia in top restaurants moet ik zeggen dat we bij het Altrrnatief nog lekkerder hebben gegeten. Goede service en een top chef kok, er wordt geluisterd naar hoe je het wil hebben.

In één woord top!
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Mooi pand, zowel van buiten alsook de binnen inrichting van dit voormalige klooster. Prettig terras en een goede vriendelijke bediening. Er wordt een lekkere Chardonnay geschonken en het broodje Vitello Tonato op de lunchkaart is prima.
LindadM .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Al meerdere keren bij het Alternatief geweest. Over het algemeen prima restaurant met lekkere kaart. Wel vind ik de prijzen iets te hoog voor het eten dat je krijgt.
Ik vind de bediening niet top. Ene keer beter dan de andere keer. Lang wachten voordat ze je zien, vooral op het terras in de zomer.
Het decor is erg gezellig en ruimtelijk. Het is erg gezellig om er een drankje/borrel te doen met vrienden, lekkere stoelen bij de openhaard.
Al met al een goed restaurant.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Leuke en sfeervolle zaak. Bediening nam ons gelijk in ontvangst en mochten een plekje uitzoeken. Direct brood op tafel voor goede prijs (3,75) en ook de drankjes waren snel aanwezig. Amuse ietwat groot, maar wel een leuke verrassing. Voorgerecht tonijncarpaccio was lekker, maar niet verbluffend. Opmaak is geen WOW-factor en 1 zongedroogd tomaatje evenmin. Salade heerlijk aangemaakt.

Hoofdgerecht sate en makreel. Eerste was prima met krokante nootjes in de saus. Alleen de samosa is heel vet. Makreel was lekker met de roseval aardappels. Ietwat droge vis en voorkeur voor extra citroen. tomatensaus is goed.

Thee na afloop was zeer leuk met verschillende bakjes verse thee. Ga zo door!
Kas G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Het Alternatief is smaakvol in gericht, toch bekruipt het gevoel je dat er teveel elementen in te weinig ruimte aangebracht zijn. We hebben dit keer gekozen voor de "Tapas Alternatief" die we in de zitjes bij de ronde openhaard in combinatie met een flesje wijn hebben verorberd. De tapas zijn echt de moeite waard, net iets meer als de gemiddelde gefrituurde standaard tapas die je tegenwoordig overal krijgt, voor ons een dikke voldoende. De bediening is jong en zijn naast de klanten ook met de telefoon bezig. Het lijkt een beetje op gebrek aan leiding. Jammer, dit is ook wel eens anders geweest
Christian J.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Met 3 man gegeten in dit sfeervol en decoratief restaurant. Het ziet er uit als een een combinatie van een Ierse pub en een sfeervol restaurant. De bar ligt op een verlaagd gedeelte waarbij je op een bank zittende bij de bar kan zitten. Ze hebben ook een haardvuur waar je gezellig omheen kan zitten. Ook zijn er 3 restaurant gedeelten. Deze allemaal via een klein trapje te bereiken. Eén van die ruimtes ziet er uit als een huiskamer met boeken. Alles smaakvol en leuk ingericht. De bediening is redelijk snel met de drankjes. Voor de rest wat traag: het duurt vrij lang voordat ze voor andere zaken langskomen. Men heeft een redelijke kaart met voorgerechten rond 10 - 15 euro, hoofd gerechten van vlees en vis, de meeste ronde de 20 euro.
De gerechten vallen echter allemaal een beetje tegen. De uitstraling van het restaurant komt niet overeen met in de kwaliteit van de gerechten. Geen uitzonderlijke finesse in de smaken. Eigenlijk zelfs gewoontjes, zoals je die ook in een eetcafé zou krijgen. Erg jammer. Het maken van een cappuccino maakt veel herrie. Samenvattend: gezellige uitstraling, maar gerechten halen het nivo van een eetcafé. Prijs kwaliteit verhouding is dus ondermaats.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2012
Over het algemeen een goed restaurant. Service ook oké. Soms wat te overdreven, gezien ze vaak nog een paar keer bij je aan tafel komen, terwijl je net hebt besteld (communicatie is niet optimaal). De daghap is altijd erg lekker en dat voor een tientje. Hoeveelheid is ook prima.
Smaakpolities .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Mooie zaak! Gewoon goede kwaliteit eten kaart vind ik wel weinig keuze bevatten.
Wij wonen in de buurt dus bij mooi weer even wat drinken op het heerlijke terras met een bitter garnituurtje. Niets mis mee.