Hertog Karel

Meer informatie over restaurant Hertog Karel

• Terras
Mosca I.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Altijd heerlijk en gezellig bij Karel! TopTapas en snelle, super bediening. Tempura gamba, albongidas, Turks brood met aioli altijd goed. Ook lekkere G&T's of n lekkere WestMalle. Op n mooi terras lekker rondkijken naar alles wat zo voorbij komt.
Alie Y.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Tijdens een prachtige najaarsdag, lekker geluncht op het verwarmde terras. Prima locatie midden in Harderwijk met vriendelijk personeel.
leny S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
We kozen het Tapas-menu en hebben lekker gegeten. Vers Turks brood met aioli. Die aioli kwam wel bij meer gerechten terug. Vriendelijke bediening.
er zaten voornamelijk twintigers en dertigers, wij waren duidelijk de oudsten (60+) Daarom was het er waarschijnlijk zo donker. Storend dat we naast een deur zaten (naast de kapstok) waar iemand van het personeel wel een keer of 8 doorheen moest: héén en terug.
Courses .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
De Hertog is een Grand Cafe waar altijd een fijne en gezellige sfeer is. Op een prachtige plek in het midden van Harderwijk met fijn personeel, lekker eten en een heerlijk avondje borrelen is altijd compleet op het grote voor terras of in de serre.
TypicalDutch .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Het gerecht 'tunbröd met carpatio en pijnboompitjes' is hemels. We hebben met een volle maag toch nog een bordje besteld om onze vingers bij af te likken. Het broodplateau is goed gevuld met verse producten en dat proef je. Daarnaast is het zo gezellig wanneer de schemer invalt de terraswarmers tevoorschijn komen. In de gloed die het gevoel geeft bij een open haard te zitten met de warmte in je rug, maakte een ware vakantie stemming in ons los. Het terras wordt soms extra bevolkt door de musjes die een kruimeltje komen mee pikken en als je geluk hebt zit er een brutaaltje bij die het zelfs uit je hand eet. #SuperKnus
Marjolein R.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Hier vd zomer gegeten lunch.. Bediening is echt niet oke. Hopelijk is daar verandering ingekomen. Veel dingen kwamen niet goed door en geen goede communicatie in het bedrijf. Wel lekker en goed eten maar personeel maakt de zaak.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Werden naar Harderwijk gelokt door de toprestaurants. Maar er zijn meer restaurants waar het goed toeven en eten is. Het krijtbord van de Hertog lokte ons naar binnen. Heerlijke dagsoep van pompoen en gerookte zalm. Een maaltijd op zichzelf. Dat reken je toch niet op tegenwoordig? Daarna penne met groenten in een lekkere tomatensaus en vooral snoekbaars. Hier word je aangenaam verrast. Kwaliteit en kwantiteit. Ga maar eens controleren of dit een dagsucces was.
Roel S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Muntthee was een glaasje water met weinig smaak. Sparibs zijn flauw en te weinig gekruid. Bij de sateh moest je de satehsaus zoeken
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Mooie zaak gelegen aan de Markt van Harderwijk. Statafels voor de drinkers, zitjes en tafels voor de eetgasten. Beperkte kaart. Turks brood vooraf, prima, daarna biefstuk, friet en beetje sla. Eenvoudig allemaal. Bakje mayonaise bij de friet, 90 eurocent. Door de vele gasten veel lawaai in de zaak.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Hebben onverwacht heerlijk gegeten op het terras. Het krijtbord gerecht Kogelbiefstuk met frietjes en salade voor maar €11,90! Een mooi stukvlees. En dat kan ik weten als slager. De bediening is ook heel vriendelijk en oplettend. Kortom we komen snel terug.
Anke .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Geluncht bij hertog Karel, lekker op terras gezeten, werden snel en vriendelijk geholpen. Heerlijke wrap (ze noemde het iets van tunnbrod?) op met carpaccio, echt een lekkere snelle lunch. Niet teveel poespas, gewoon lekker. Aangename verrassing.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Tijdens onze vakantie en op een visserij-dag liepen we over de markt in Harderwijk.
Het was lunchtijd; we hadden trek en door een (menu)bord werden we naar het terras van Hertog Karel getrokken. Mijn partner had nl. al langer zin in vis en dus bestelde hij de aangekondigde ‘fish & chips’. Ik ging voor 2 tapas: de calamarisringen met aoili en de rucola met geitenkaas plus gesuikerde noten en honing.
Maar eerst genoten we van ons aperitief: een lekker portje + een aardige zoete witte huiswijn.
Toen ons eten werd geserveerd keek mijn tafelgenoot erg tevreden: het zag er goed uit; bleek ook nog eens lekker te smaken en het was voldoende.
En ik werd ook helemaal blij toen mijn tapas op tafel kwamen: de inktvisringen zagen er mooi gebakken uit (niet vet en mooi van kleur) en de portie was niet gering: 8 flinke jongens!
Ze bleken goed warm èn goed van smaak, net als de saus. In eenzelfde schaaltje kreeg ik de salade. Ik zag flink wat kaas (lekker!) en deze smaakte heerlijk in combinatie met de noten en rucola; alleen was dit niet helemaal in verhouding. Wat meer rucola zou de smaak nog meer ten goede komen.
Na een Ben & Jerry ijsje en voor mij een koffie speciaal (met op verzoek liquor 43) vertrokken we voldaan.
Conclusie: Een prettig terras op een gezellig marktplein.
Een leuke menukaart (voor ieder wat wils) en smakelijke gerechten.
Voor herhaling vatbaar.
Bouwe K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Na een bezoek aan het Dolfinarium (leuk!) hapje eten op de markt in Harderwijk. Alle terrassen vol; mooie ambiance. Gekozen voor Hertog Karel (menu kaart en op basis van waardering op iens).
Menu: voorgerechten - salade carpaccio klein en salade de la mer klein. Prima kwaliteit en goed portie. hoofdgerechten - saté varkenshaas en 3 slibtongetjes.
De prijs/prestatie verhouding van het eten was prima; 16,90 voor de sliptong en 19,90 voor een uitgebreide saté is prima in verhouding tot de geboden kwaliteit. Opvallende aspecten waren de gezellige, drukke ambiance en de bediening; veel verschillende mensen aan tafel maar altijd snel en door een goede communicatie was het niet storend om veel verschillende mensen mee te maken.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Snelle hap bij Hertog Karel. Heerlijk buiten in de zon op het terras. Vlotte en accurate bediening. Eten was goed, zeer smaakvolle Varkenshaas saté en een Iers biefstukje. Prijzen zijn redelijk, 15 euro voor de saté en 16 euro voor het biefstukje. Witbiertje erbij en voila, een prima begin van de avond.
Nissy P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
We wilden even snel wat eten. Bij binnenkomst was het al erg druk en we hadden niet gereserveerd. Maar we konden wel een half uur terecht en hebben eerst elders een drankje gedronken.
Bij binnenkomst is de ruimte erg lawaaierig, gelukkig bleek toen we in het serre gedeelte zaten dit heel erg mee te vallen.
We hebben prima gegeten voor een maaltijd even tussen door. Omdat het druk was, was het soms wat lastig om de aandacht van de bediening te krijgen. Maar verder prima gegeten.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Hebben heerlijk de biefstuk met salade en frites van het krijtbord gegeten! Het was afgelopen vrijdag was super druk maar hadden snel ons eten. Het personeel is heel vriendelijk en als je wat vraagt krijg je gelijk waar we om vroegen. Heerlijk hier de zomer gevierd
EtenIsWeten1 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Mooie hippe zaak. We zijn er diverse keren wezen borrelen, 1x gedineerd. Eten was Oke, maar ik zou er eerder heen gaan om te borrelen. bediening kan ietsje oplettender, maar was wel super vriendelijk.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Super lekkere salades,lekkere tosti s prijzen van drank en eten zeer redelijk! en vlotte vriendelijke bediening. komen zeker weer