Hertog Jan Stoombierbrouwerij

7,2
Duur
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Het ligt een beetje afgelegen maar zeker de moeite waard. Wat opviel was dat de bierprijzen zeer hoog zijn en dat naast de brouwerij. Een bokbiertje kost er € 4,20. Het was zeer rustig toen we kwamen dus de ober nam alle tijd voor ons. Buiten op het terras wat gedronken en voor het eten werden we geroepen dat binnen werd opgediend. We kozen als voorgerecht een broodplankje met kruiden boter en tapenade en een mosterdsoep. Die was heerlijk. Als hoofdgerecht koos mijn vrouw de zalm ratatouille ikzelf de brouwerssteak. Een goed stuk vlees en door het beetje vet lekker sappig. Dit kwam met puree en zuurkool en salade. Beide waren met bier bereid en heel lekker. Daarna nog een smokkelkoffie genomen, een soort Irish koffie met dan met een koffielikeur, heerlijk! Is zeker aan te bevelen als het er rustig is. Een paar dagen later wilden we er nog een keer gaan eten, maar toen was er een zeer groot gezelschap, met een bus gekomen, en toen was het gewoon een herrie. We zijn toen weggegaan.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Biercafe tegenover brouwerij van Hertogenbosch Jan, veel te duur ondanks hun goede bier. Ruim € 4 voor 'n biertje is buitenproportioneel op een dergelijke plek.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gezellig café; stoofpotje in donker bier gegeten en ze hebben zelfs (goede) wijn! Op moment van bezoek in Bier fest decor. Super leuk!
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Eerst een interessante excursie bij Hertog Jan en daarna prima gegeten in het restaurant, waar ze niet alleen Hertog Jan bieren verkochten. Een heerlijk stofpotje gegeten, mijn vrouw varkens vlees en ik rundvlees met hete bliksem erbij, voortreffelijk. Naast uitstekend bier verkocht men ook heerlijke wijn. De bediening vriendelijk en goed. Decor gezellig.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Na een rondleiding in de Brouwerij van Hertog Jan gelijk een tafeltje gereserveerd bij het eetcafe aan de overkant van de weg (ook behorende bij de brouwerij). Wij waren hier namelijk al een keer eerder naar tevredenheid geweest.

Het eetcafe en bijbehorend terras ademen een bourgondische sfeer met lange tafels en rijkelijk gevulde borden en grote glazen bier. Het eten heb ik een 8 gegeven omdat het simpelweg erg lekker is maar wel met een flinke kanttekening. De borden waarop het eten geserveerd werd waren namelijk niet voorverwarmd. Het eten kwam in de meeste gevallen gloeiheet aan maar was veelal binnen 5 minuten afgekoeld. Het is een must, en zeker buiten, om met voorverwarmde borden te werken.

Verder een punt van commentaar aan de bediening, deze is niet scherp genoeg. Regelmatig moesten wij zwaaien om een nieuw drankje te kunnen krijgen. Hadden wij die overigens eenmaal was het vaste prik dat twee minuten later iemand aan tafel kwam of wij nog iets wilden drinken. Blijkbaar zou een korte cursus teamcommunicatie een goede investering zijn. Laatste puntje van commentaar; als er veel wind staat en er waait zo'n enorme parasol weg, dan is het wel verstandig de overige parasols in te gaan draaien. Veiligheid hoort ten alle tijde voorop te staan.

Concluderend, fantastisch lekker eten met verbeterpunt, maar wel een geweldig mooi terras met een fantastische sfeer!
Debora J.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Na een rondleiding in de brouwerij hier nog een drankje genomen. Besloten om hier een vroeg diner te nuttigen wat geen probleem was. Vriendelijke bediening, niks mis mee. De spare ribs zijn erg lekker en goed gaar, geserveerd met twee koude sausjes, aardappeltjes en salade. Ze hebben geen frituur in het café dus geen frietjes maar met kerrie gekruide aardappeltjes, niet echt mijn ding. De salade was helaas ook aan de droge kant. Omdat we dit hadden aangegeven was de koffie van het huis, nette oplossing. Het hele café hangt vol met bierpullen en andere leuke bierspulletjes, gezellig bruin café om even te borrelen of een makkelijke smakelijke hap te halen.
Michel C.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Mosterdsoep een aanrader. Hete bliksem ook, al was het wat flauwtjes. Spare ribs waren goed gaar.
Bediening begon goed, maar eindigden zwaar onder de streep. Hebben niet in de gaten wanneer je op iets zit te wachten, druk was het niet.
Ze hebben wel kennis van vele soorten bier. De trappist van Westvleteren 12% smaakte naar meer.
SCDK .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Eetcafe in een passende stijl, met allerlei bierpullen als decoratie. We zaten gezellig bij de open haard. Enig minpuntje was dat de muziek redelijk hard stond.
Decoratie wordt ook doorgetrokken bij de maaltijden; de soep werd geserveerd in een open gezaagde bierkruik.

Vriendelijk personeel die veel van de bieren afweet. Behalve de Hertog Jan bieren zijn er ook veel andere bieren om te proeven. En als ze iets niet weten, bliffen ze niet, maar doen netjes navraag bij collega's.

Het eten is zeer goed, zeker gezien de prijs (20euro voor soep, hoofdgerecht en koffie). Stevige, smaakvolle mosterdsoep gegeten en daarna een steak met zuurkoolstamppot. Ook de bloedworst die mijn tafelgenoot had, smaakte erg goed. Die zie je niet vaak ergens op de kaart staan!
Porties waren voldoende groot, ik had geen behoefte aan een nagerecht.

Een aanrader voor iemand die op zoek is naar een betaalbaar eetcafe!
Björn R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Wat een geweldig verrassing zo aan het einde van de dag na een interessant rondleiding in de Hertof Jan Brouwerij. Ambiance is geweldig. Als je vanuit de donkere kou binnenkomt is het warme onthaal extra fijn. Eerst een paar heerlijke speciaalbiertjes gedronken waarvan enkele letterlijk direct uit de brouwerij komen door een leiding die over de weg naar de het Cafe stroomt.
Gastvrij en gastronomisch personeel doet echt z'n best om het verblijf prettig te maken.
Geweldige muziek die niet te hard, niet te zacht aan staat. Genre Irish Pub.
Ook lekker gegeten. Niet bijzonder, maar gewoon lekker. Mosterdsoep is een aanrader.
Combinatie Cafe en Brouwerij maken een bezoek aan Noord Limburg al waard.
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Na meerdere keren hier, met veel genoegen, te hebben gegeten en gedronken kwamen we gisteren met hoge verwachting binnen. Helaas, dit bezoek stond in het teken van wachten, heel erg lang wachten. Eerst om een drankje te bestellen, toen op het drankje. Op de kaart... uiteindelijk hebben wij 4 soepjes besteld en vervolgens diverse gerechten. Ik had een salade als tweede gang. Na bijna een uur hebben we maar eens gevraagd waar de soep toch bleef.... Die kwam vervolgens ineens een paar minuten later op tafel. Mijn lauwwarme salade ook. Bestek nog even gevraagd.... De Goulashsoep was heerlijk, daar mopper ik niet over. Weer bijna een uur na de soep vroegen we dan maar eens waar toch het vervolg bleef en weer een minuut of vijf later kwam ook dat. Let wel mijn salade heeft al die tijd op tafel gestaan en was niet meer lauwwarm. Om bestek gevraagd... en eerlijk is eerlijk, de halve haan, de bloedworst en de brouwersmaaltijd smaakten goed. Toch vind ik de service zo ver beneden peil dat ik vond dat ik dit hier maar moest delen. Niet eens een excuus kon er af. Erg slecht. Ik denk niet dat wij hier snel weer terugkomen.
Baklap11 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Dwars door de keukenplank, een gerecht voor 4 personen die bestaat uit 4 gerechten.
1. Een rundvlees stoofpotje welke ze in Grand Prestige hebben laten sudderen. Hierbij geserveerd 'hete bliksem' en bourgondisch brood.
2. Brouwersmaaltijd, bestaande uit varkensvlees, prei, tomaat, aardappelen, ui en bier.
3. Bloedworst geserveert met gebakken appel, appelstroop, uien en roggebrood.
4. In de oven gebakken spareribs met diverse sausjes.

Gerecht 1, 2 en 3 waren top gerechten. Jammer dat de spareribs zwart was, omdat onder dat laagje lekker mals vlees zat.

Nagenoeg alle gerechten worden met bier of pils bereidt en een Hertog Jan Grand Prestige smaakte er heerlijk bij.
Nibor D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Erg sfeervol eetcafé naast de Hertog Jan brouwerij. Vriendelijke bediening. Koffie was heerlijk en het broodje bal was smakelijk. Volgens mij kwam hij wel uit de magnetron. Uiteraard ook lekker bier!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Na een bezoek aan de Hertog Jan Brouwerij gebracht te hebben, aan de overkant bij de Hertog Jan Proeverij gegeten.

Erg leuk waren de biersuggesties die op de kaart staan (uiteraard de verschillende soorten Hertog Jan).
We begonnen met een broodplankje, dit was erg vers zelf gebakken brood. Daarna koos ik voor het rundvlees stoofpotje en mijn vriendin koos voor de brouwersmaaltijd.
Beide gerechten waren erg leuk gepresenteerd! Mijn gerechtje was een lekker stoofpotje met mals rundvlees dat had gesudderd in Hertog Jan Grand Prestige. Ook de bijgerechtjes waren lekker en leuk gepresenteerd.

De dessertkaart was niet echt boeiend, dus die sloegen we over.

De sfeer is erg gezellig, er hangt een leuke eetcafé sfeer. De inrichting is ook erg leuk met allerlei bier attributen (glazen oude flesjes, metalen bordjes en nog veel meer)

De bediening was erg vriendelijk en attent. Al met al een geslaagd avondje.