Heron

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:30
Zondag Gesloten
sebb .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk en gezellig gegeten! We hebben genoten van 5 gangen met verrassende wijnen en uiteindelijk toch nog een dessertje gedeeld, we konden het niet laten. Victor en Joyce, ontzettend bedankt voor deze fantastische avond. We komen zeker nog eens terug!
Fumi H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Ik had al vanuit verschillende hoeken gehoord over een nieuw restaurant in Utrecht: Héron. Het werd me aanbevolen hier naartoe te gaan en niet onterecht. Eindelijk een kwalitatief en betaalbaar restaurant in Utrecht! Als ik eerlijk ben valt het gros van de eetgelegenheden in Utrecht mij vies tegen. Wanneer een kans zich voordoet om uit eten te gaan kies ik daarom eerder voor Amsterdam. Héron heeft hier verandering in gebracht. Wat een fijn restaurant. Heerlijk eten van eerlijke producten zonder poespas. Super vriendelijk personeel dat kennis heeft van zaken en een gezellige inrichting. De open keuken werkt hier goed aan mee!
Na deze eerste ervaring ben ik zeker van plan terug te komen. Sterker nog: Ik blijf het mijn omgeving aanbevelen. Een aanwinst voor Utrecht!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Eten en drinken met een verhaal! Leuke en ongedwongen sfeer. Ontspannen bediening. Varkenspoot is signature disk aan het worden.
Florence P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Wat een leuk en sympathiek restaurant. In lange tijd niet zo lekker gegeten! Kies voor gerechten van het 5e kwartier, daarmee maken ze van restjes die normaal niet worden gebruikt (tong, poot) heerlijke dingen. We genoten van de pied de cochon en het gepocheerde en gerookte ei gevolgd door asperges en houtduif. De jonge ober was af en toe het zicht kwijt op onze lege glazen, maar wel hartelijk. Zeker voor herhaling vatbaar!
Heleen R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
De bediening was slecht, mevrouw wist echt niets maar deed alsof. Eten is te weinig, na twee gangen onvoldoende. Wijn keus teleurstellend. Mooie plek, eigenaar die het moet snappen....wij snappen het niet.
Nielke K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Puur en eerlijk eten, daar draait het helemaal om in dit knusse restaurant. Hier krijg je bijzondere gerechten waar de producten echt in hun waarde gehouden worden. Daarnaast wordt er zorgvuldig een mooie bijpassende wijn uitgezocht, wat de smaakbeleving een waar spektakel maakt. De passie en enthousiasme van de eigenaar daarbij maakten het voor ons een onvergetelijke avond.
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Een geweldige avond gehad bij Heron. Gastvrij en heerlijk gegeten. Bijzonder smakelijke amuse, goede bijpassende wijnen. Heerlijk 3 gangen menu. De runderlende met gezouten poon was een geslaagde combinatie. De wilde brandgans was nieuw voor mij, maar gecombineerd met een heerlijke cassoulet en een goed glas wijn een aangename verrassing. Het kaasplanken met kaas uit de omgeving maakten het geheel af. Wij komen zeker terug!
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Héron is een 'robuust' restaurant, 'no nonsense' eerlijk eten, directe stijl. Mannen met baarden en rauw koeienhart als amuse. Dat soort dingen. Veel vergeten groenten en 'ongewone' ingrediënten, zoals koeientong. Hier maak je kennis met authentiek koken met originele ingrediënten. En , dat mag genoemd worden, voor alleszins redelijke prijzen. Je betaalt hier niet méér dan bij een gemiddelde bistro in Utrecht, maar krijgt origineel, lokaal eten waar de chef van begin tot eind bij betrokken is geweest. Vergeet de bak friet op tafel, en de porties zijn niet al te groot. Bovendien is het concept 'slow', dus dit petit restaurant is voor een avondje dineren en niet voor een snelle hap. Niet alles gaat even vlekkeloos op een drukke avond, soms kost het wat moeite de aandacht van de bediening te krijgen. Het eten is soms 'stevig' van smaak en naar onze indruk hier en daar iets te zout. Máár dat zijn details die geen afbreuk doen aan de authenticiteit en eerlijkheid van Héron. Een restaurant met ballen. Al stonden die toevallig niet op de kaart.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heron ligt op een mooie plek en van binnen is het ook een sfeervol restaurant. We kregen plaatsen aan de keukenbar, dat is een fantastische plek. In het restaurant heerst een rustige, ingenomen sfeer. Ik koos voor een runderlende met vissaus, gerookt ei met biet, de procureur en panna cotta als dessert. Het gerookte ei en de panna cotta zijn een schot in de roos. De procureur is prima, de runderlende kon ik minder waarderen. Het lijkt op een wat minder geslaagd broertje van de vitello tonnato. De geserveerde bijpassende wijnen smaken uitstekend en de toelichting is goed. Jammer dat bij het dessert enkel een waterige franse koffie beschikbaar is, een goede espresso is namelijk heerlijk na het eten. Al met al prima avond gehad aan de lekkere plek bij de keuken. Na enige tijd begin je je wel af te vragen waarom de sfeer zo bedompt is (is er net iemand overleden?). Voor mij iets te Frans Calvinistisch.
Casper W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Ook ik sluit me aan bij de lofzangen die hiervoor vermeld staan. Wat een geweldige verrijking is Heron! Prachtige gerechten zonder opsmuk, maar vol smaak, een innemende gastheer en een heerlijk relaxte sfeer. Alle ingrediënten voor een gegarandeerd meer dan plezierige avond.
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Perfect voor elkaar! Een mooie avond aan de keukenbar. Vriendelijke koks, super bediening en zeer smakelijke gerechten en wijnen. Beter dan een aantal van de grotere namen in de stad en met een prima prijs.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wow, precies zoals het cijfer hier op Iens al aangeeft is het ook daadwerkelijk fantastisch. Goed, eerlijk eten, fantastische bediening en lekkere wijntjes. De dame die ons bediende was echt fantastisch, heel behulpzaam, oprecht, warm, en ze gaf goede suggesties (ook met ons wat lastige verzoeken - vegetarisch met bijpassende rode wijnen). She did it all. Ze heeft onze avond gemaakt. Het eten was goed en zag er mooi uit. Het enige puntje is dat het allemaal wel erg snel ging (er had best wat extra tijd tussen de gangen door mogen zitten), maar als dat alles is dan zeg ik toptent. We komen zeker terug!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Verassend, dat zeker. Heel erg goed? Niet wat de recensies beloofden. Ik vind het onverwacht en mooi. Zeer veel smaak in elke gang. Toch vond ik het soms wat gekunsteld, niet alles vond ik goed passen en het wijnarrangement was mooi, maar ik heb niet de briljante combi wijn/spijs gehad waar je dan op hoopt. Te veel verwacht misschien, maar voor de helderheid: het was mooi eten, het was alleen geen 9 of 10.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Wat een geweldige gastheer heeft Heron. Zeer bevlogen in het vertellen over de puur&eerlijk filosofie van het restaurant, het eten, de ingredienten en de natuur wijnen.Het maakte ons zeer enthousiast en nieuwsgierig naar wat ging komen. Een compacte kaart met leuke gerechten maakte het kiezen niet moeilijk.
Het voorgerechten makreel, runderlende met gezouten makreel, de wilde wadoesters, e.d. waren zeer lekker en hadden ingredienten die met heel veel aandacht waren klaargemaakt.
Bij de hoofdgerechten was het als gerecht wat minder door een te zoute wilde gans en een droge scholfilet. De natuurwijn er bij was een hele leuke nieuwe ervaring.
Al met al een restaurant om in de gaten te houden. Men durft hier de gast te verrassen met nieuwe smaken.
Justus L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Wat een fantatische ervaring! Ik wist niet dat Utrecht dit had. Waarom zit dit restaurant niet afgeladen vol? Omdat het niet op Tripadvisor staat denk ik. Maar misschien ook maar beter, want dan kan ik vaker terecht. En Tripadvisor kost een een restaurant ook boeiend veel geld om erop te staan. Duizenden euro's per jaar hoor ik.
Coert D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Echt uitstekend gegeten vanavond en een beetje verbaasd dat ik hierover geen waardering kan geven op Tripadvisor. Sterker nog: volgens tripadvisor bestaat dit restaurant niet eens. Bizar want het is al maanden open en bovendien een meer dan aanbevelenswaardig adres. Natuurlijke produkten, mooie smaakcombinaties, fijne ambiance, prachtige wijnen en bovenal een prettige bediening. GA DAAR HEEN en leg mij uit waarom dat volgens Tripadvisor geen optie is......
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten met familie, bijzondere gerechten en prachtige smaken. Ook dochter die het onbekende soms wel wat spannend vindt, heeft zeer genoten. Victor en Joyce hebben een geweldig restaurant gecreëerd.
egerrits .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen weekend wezen eten bij Heron. Wat een fijn restaurant om een avond door te brengen. Buitengewoon attente bediening. Victor kenden we al van de Keuken van Gastmaal, dus we hadden de lat hoog gelegd. Uiteindelijk gingen wij voldaan als laatste de deur uit en was de avond gevuld met first-timers (een gerookt ei? heerlijk!) en veel groente (pompoen & schapenkaas: perfect! De avond sloten we af met de beste panna cotta die ik in tijden heb geproefd! Chapeau!
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Wij zijn hier afgelopen zaterdag geweest en we waren blij verrast. De ambience is erg gezellig en het eten was verrassend en lekker. Als amuse kregen we een hapje waar koffie-olie in was verwerkt, erg apart en lekker. Als voorgerecht het gepocheerde gerookte ei met hollandaise en aardperen. Een combinatie van rijke smaken. Als hoofdgerecht procureur (varkensnekvlees). Het vlees was heerlijk mals. Als toe nog een karnemelktaartje. De wijnen die werden voorgesteld waren erg goed en complementeerden de gerechten. De slow koffie naderhand was zacht van smaak maar toch voldoende smaakvol. Echt een aanwinst voor Utrecht dit restaurant. Top!
balboa .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Nu twee keer hier wezen eten en hier zal het niet bij blijven. Of het toeval is weet ik niet, maar ook twee keer een andere kaart gehad. Het is een fijne locatie om rustig te kunnen eten en waar gastvrijheid en kwaliteit hoog in het vaandel staan.

Vind het leuk om menu's te eten die je thuis niet zo snel klaar maakt, of sterker helemaal niet kaar kunt maken. Een steak kun je overal wel eten, maar wat hier op de kaart staat , kom je niet in ieder restaurant tegen. Dat maakt het leuk en houdt het spannend. Ongedwongen sfeer en voor deze prijs is het leuk uit eten gaan.

Er zijn in Utrecht te veel restaurants die meer/veel pretenderen en stukken duurder zijn, maar waar je toch van een koude kermis thuis komt. Heron is dan toch wel even wat anders.

In alle positiviteit zou ik bijna vergeten - en dat ben ik op de avond zelf wel vergeten - te zeggen dat ik de koffie - meen de Ethiopische - te slap vond.