Heron

9,4
Voordelig
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten met familie, bijzondere gerechten en prachtige smaken. Ook dochter die het onbekende soms wel wat spannend vindt, heeft zeer genoten. Victor en Joyce hebben een geweldig restaurant gecreëerd.
Egerrits .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen weekend wezen eten bij Heron. Wat een fijn restaurant om een avond door te brengen. Buitengewoon attente bediening. Victor kenden we al van de Keuken van Gastmaal, dus we hadden de lat hoog gelegd. Uiteindelijk gingen wij voldaan als laatste de deur uit en was de avond gevuld met first-timers (een gerookt ei? heerlijk!) en veel groente (pompoen & schapenkaas: perfect! De avond sloten we af met de beste panna cotta die ik in tijden heb geproefd! Chapeau!
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Wij zijn hier afgelopen zaterdag geweest en we waren blij verrast. De ambience is erg gezellig en het eten was verrassend en lekker. Als amuse kregen we een hapje waar koffie-olie in was verwerkt, erg apart en lekker. Als voorgerecht het gepocheerde gerookte ei met hollandaise en aardperen. Een combinatie van rijke smaken. Als hoofdgerecht procureur (varkensnekvlees). Het vlees was heerlijk mals. Als toe nog een karnemelktaartje. De wijnen die werden voorgesteld waren erg goed en complementeerden de gerechten. De slow koffie naderhand was zacht van smaak maar toch voldoende smaakvol. Echt een aanwinst voor Utrecht dit restaurant. Top!
Balboa .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Nu twee keer hier wezen eten en hier zal het niet bij blijven. Of het toeval is weet ik niet, maar ook twee keer een andere kaart gehad. Het is een fijne locatie om rustig te kunnen eten en waar gastvrijheid en kwaliteit hoog in het vaandel staan.

Vind het leuk om menu's te eten die je thuis niet zo snel klaar maakt, of sterker helemaal niet kaar kunt maken. Een steak kun je overal wel eten, maar wat hier op de kaart staat , kom je niet in ieder restaurant tegen. Dat maakt het leuk en houdt het spannend. Ongedwongen sfeer en voor deze prijs is het leuk uit eten gaan.

Er zijn in Utrecht te veel restaurants die meer/veel pretenderen en stukken duurder zijn, maar waar je toch van een koude kermis thuis komt. Heron is dan toch wel even wat anders.

In alle positiviteit zou ik bijna vergeten - en dat ben ik op de avond zelf wel vergeten - te zeggen dat ik de koffie - meen de Ethiopische - te slap vond.
Janine E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heron is een aanwinst voor Utrecht. Unieke kaart, spannende gerechten, puur en eerlijk eten voor een goede prijs. En met de ervaring bij Mas en Gastmaal is de sfeer heel fijn. Goede bediening met verstand van zaken.
Voorgerecht rode poon was niet heel spannend (iets teveel wortel). Gelukkig was het hoofdgerecht (procureur) heerlijk, goede smaakcombinaties, lekker mals. De pannacotta toe was zalig. Heron serveert goede bijpassende wijnen en heel fijn gewoon gratis kraanwater. De filterkoffie als afsluiter was overigens ook erg fijn.
HaarlemseHugo .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdag een culinair verrassende avond doorgebracht in dit restaurant. Gestart met een bijzonder biertje. Vast biologisch, want dit restaurant onderscheid zichzelf met biologisch, regionaal en waar mogelijk zelf geplukte producten. Omdat we met z'n vieren waren, hebben we veel verschillende gerechten kunnen kiezen en proberen. De gerechten werden heel erg mooi gepresenteerd op de borden. Dat draagt zeker bij aan de ervaring. De waterkaraf werd goed gevuld gehouden. Bij de gerechten kozen we voor bijpassende wijnen en daar hebben wij geen spijt van gehad. Een bob-arrangement werd aangeboden aan de chauffeurs. Bijzondere en lekkere wijntjes! De pied de cochon, de wadoesters en de slakken vooraf vielen allen erg in de smaak. De graskaasgnocchi was wat vlak. Als hoofdgerechten kozen we voor rund, kippenlever en vis. Het rund was botermals, de kippenlever zoals verwacht stevig van smaak, maar de vis werd iets vettig gevonden. De desserts waren ook wonderschoon om te zien en heerlijk om te proeven. Hooguit had er iets meer pepersmaak aan het pepertje kunnen zitten. De bediening was heel attent en we kregen uitgebreide uitleg bij de gerechten en de wijnen. Enig echt minpunt betrof de koffie, die door alle deelnemers ronduit slap werd gevonden. Dit ondanks de uitleg dat er bewust gekozen is om geen stevige koffie aan te bieden. Aardige geste van de eigenaar was dat we de koffie niet op de rekening terugvonden. Hoe dan ook hebben wij een fijne avond gehad en heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gisterenavond heb ik met een vriendin in restaurant Heron gegeten. Vooraf had ik een aardappelbouillon met gnocchi (9) en een varkenspoot (9,5). Als hoofdgerecht kool gevuld met kippenlevertjes (10) en als nagerecht pruimen met schapenyoghurt (10). Bij het eten heerlijk brood (9). Als drank veel gratis kraanwater, er was helaas geen verse jus. De keuze aan koude dranken is sowieso zeer beperkt: alleen spa rood, appelsap en tonic. Zowel mijn vriendin als ik waren zeer tevreden over het eten, bediening en de sfeer. We zullen hier zeker terugkomen!
Renaldo V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hebben er weer een top restaurant erbij in Utrecht!!! Top service! We gaven feedback over een gerecht. Daar werd meteen iets mee gedaan. De kok voegde na onze feedback iets toe aan het gerecht wat het gerecht recht deed. De gasten na ons konden er van genieten.
Er worden uitdagende wijnen geschonken die ze goed weten te combineren.
We komen gauw weer terug! Je moet hier gegeten hebben.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We kennen Victor van de vorige zaken waar hij gewerkt heeft. Gisteren voor het eerst in zijn eigen restaurant Heron gegeten! Hij was apetrots en terecht. Hij heeft er, samen met Joyce en hun team, echt een eigen plekje van weten te maken. Zowel qua inrichting maar met name ook qua menu en wijnen. Smaakvolle gerechten en bijzondere combi's van ingrediënten, zeker ook door de toevoeging van verse kruiden, waarvan ik van sommigen niet wist dat je ze kon eten. Heron heeft echt een eigen signatuur wat mij betreft. Ook de akoestiek is goed. De zaak zat helemaal vol maar toch zaten we lekker rustig aan ons tafeltje voor twee. Wij zijn superenthousiast en komen zeker snel weer terug!
R. R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Victor en Joyce ontmoet bij een bijeenkomst van Slow Food professional Utrecht. Toen hebben ze zich voorgesteld en hun nieuwe restaurant gepresenteerd. Wij waren meteen enthousiast over het concept dat zij doorvoeren in het restaurant. Puur en eerlijk eten, dit is wat zij serveren. Iets dat ik heel erg waardeer. Zij werken met producten van leveranciers die ik ook ken en dat geeft mij de zekerheid dat de kwaliteit hoog is en dat respect voor milieu en dier op de eerste plaats staan. Ik had skrei als voorgerecht en een heerlijk stuk rundvlees als hoofdgerecht. De gerechten waren verrukkelijk! Voor de wijnen hebben wij het advies van Victor gevolgd. Wie beter dat hij weet welke wijnen passen bij de gerechten en het was een goede keus. Mijn minpunt is de koffie. Het zou mijn keus niet zijn om filterkoffie te serveren. Het gaat puur om mijn smaak, want de koffie op zich is prima. Ik ben niet van filterkoffie en ik zou een alternatief willen hebben. Inrichting is rustiek met diverse natuurlijke elementen en de straat waar het restaurant zich bevindt is lekker rustig. Zij hebben een open keuken, maar de koks werken geruisloos. Wij komen hier zeker terug om nog meer heerlijke gerechten te proeven.
Kok-o-vin .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Eindelijk eens een restaurant waar je ook gemakkelijk in je eentje kan smullen zonder het gevoel te hebben dat er een zielige lege stoel t.o. je staat ( Ik eet overigens vaak en gezellig met mijn partner ). Je kan nml. aanschuiven aan de keuken - bar en zien hoe de koks heel relaxed de gerechten voor je maken . De lekkerste gefrituurde waddenoesters ooit gegeten ( paneer met zeewier ) en daarna nog 2 fantastische voorgerechten met mooie bijpassende wijnen ( biologisch en vin nature ).
De eigenaar is zelf ook wildplukker en scharrelt veel kruiden en groen genot uit de regio voor op het bord.
Verder is de filosofie á la Slow Food , dus vis uit de Waddenzee ( goede Waddenvissers ), kreeftjes uit de polder , groenten uit moestuin Maarschalkerweerd. De rest zal de eigenaar je met passie vertellen . Kortom een aanrader en eindelijk eens een ander concept in Utrecht !