Heron

Uitmuntend
9,1
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Heron

Majnu M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Ambiance is okay, bediening is vriendelijk. Het eten liet helaas veel te wensen over. De gerechten zien er mooi uit maar de smaak en de combinaties vond ik onbevredigend. De porties zijn klein. Tegenvaller.
Andryanto A.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken bij Heron. Zeer vriendelijke ontvangst, topbediening met goede uitleg over de gerechten en bijpassende wijnen.

Duurzame, simpele ingredienten door mooie bereidingstechnieken heel smaakvol. Bovendien waren de borden mooi opgemaakt en gaf de kok ons nog een extra proeverijtje van een gerecht dat we niet besteld hadden.

Komen hier zeker terug!
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Onze vorige recensie kan zo worden gekopieerd. Wederom topavond gehad en wat voelden we ons verwend. Mijn vrouw is om medische redenen even geen vegetariër maar veganist. En daar is op allerlei manieren rekening mee gehouden. Dat begon al met speciaal gebakken brood omdat in het sodabread karnemelk is verwerkt. Leuk toch! Ook alle andere gerechten, waar nodig, aangepast.
En ik, vleeseter, kan zich helemaal vinden in het idee dat als toch een beest eet wel alle delen moet eten. Dit keer dus bokkebal.
Tel daarbij op fijne wijnen per glas voor een fijne prijs en de hartelijke bediening. Zoals gezegd topavond!
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Wat een goede keuze om de keuken beneden te maken. Het geeft reuring, gezelligheid. Een spannende kaart maar absoluut niet stijf; iedereen kan hierheen. Elke wijn was raak, Het Vijfde Kwartier is een vondst én een aanrader. En voor diegene die geen alcohol (willen) drinken: voor het eerst echt bijzondere en goede alternatieven. Gaat allen!
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Supersympathiek idee om zo consequent te koken met duurzame ingrediënten, waarvan ik er meerdere nog nooit geproefd had. Goede sfeer ook. Enkel schoonheidsfoutje misschien dat de sauzen en mayonaises de smaak van sommige gerechten een beetje overheersen. Maar bij Heron kom ik graag nog een keer terug!
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Topavond gehad gisteren. Restaurant met een spannende kaart en een filosofie die ons aanspreekt. Van het seizoen, locaal geproduceerd en gebruik alles van het dier. Genoten van de bokkenhartjes, en superfijn dat er ook voor de vegetariers verrassende gerechten op de kaart staan.

Ook als je wijn per glas besteld krijg je een kleine proeverij waarna je de wijn neemt die je lekker vindt. En dat voor iedere gang. Voor het eerst oranje wijn gedronken, heerlijk bij de inktvis.

Op 80 vierkante meter 3 dames in de bediening en Victor patrouilleert. Allemaal even aardig, kundig, enthousiast en ze nemen de tijd voor je. Voegde voor ons echt iets toe.

Helemaal blij naar huis gereden, parkeren in de omgeving is helaas wel prijzig.
Lieke H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Eerst was ik erg teleurgesteld toen ik hoorde dat MaS weg zou gaan. Gelukkig is er een fantastisch restaurant voor in de plaats gekomen! Héron serveert bijzondere gerechtjes met zeer verfijnde smaken. De bijpassende wijnen voegden ook echt iets toe aan de gerechtjes. De sfeer en bedoening waren eveneens erg fijn. De open keuken is een goede keus geweest! Prachtig om te zien hoe ze aan het werk zijn. Wat hebben we genoten!
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Onwijs plezant restaurant in het hart van het Museumkwartier. Aanraders van mijn man en mij; 1) Pied de Cochon 2) gefrituurde oesters met zeewiermayonnaise 3) Eendenei 4) fudge van gerookt beenmerg. De wijn, Arbois, was een groot -vin naturel- feest. Leuke, enthousiaste koks(we zaten aan de keukentafel) en bediening. Iedereen kent de plekken waar de ingrediënten vandaan komen. Heel cool! Aanrader!
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Omdat we om 7 uur al weer weg moesten schoven we om half 6 aan tafel. Heel erg vroeg dus. Maar om 7 uur verlieten we het restaurant na op ons gemak een heerlijk 3 gangen diner te hebben gegeten. Petje af voor de vriendelijke en efficiente service! Het eten was erg lekker. Maar vooral "net iets anders". Van heerlijk brood tot verrukkelijk toetje (beenmergfudge). En de wijn (tenminste de wijn die wij dronken) is zelfs bovengemiddeld goed. Een aanrader!
Sophie A.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Gisteravond met schoonouders bij Héron gegeten, prachtige locatie!
Chaotisch als ik ben, per ongeluk een tafel gereserveerd voor de week daarop. Het restaurant was voor de hele avond volgeboekt maar we konden toch plaats nemen aan een top plek rondom de open keuken. Bijzondere aperitieven en heerlijk puur eten op de kaart. De hele avond hadden we uitzicht op van de kunsten van de koks. Ik eet zelf veganistisch en dit wat zelfs met een ongepland bezoek geen probleem, kreeg bij de koffie als verassing een heerlijk dessert buiten de kaart om! Mooi dat de koks zelf, naast de super ontspannen en gezellige bediening, ook wat gerechten uit serveren. We hebben echt een top avond gehad en een parel in Utrecht ontdekt!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Afgelopen weekend weer fantastisch gedineerd bij Victor en Joyce. Uitgelezen gerechten, gecombineerd met hele mooie wijn. Het dessert met fudge van gerookte beenmerg spande de kroon, maar eigenlijk het was het hele diner één groot festijn van subtiele smaken.
Stephen D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Een parel waarvan ik zou willen dat het dichter bij huis was. Hiervoor rijden we echter graag om. Een supergezellig team met verstand van zaken. Heerlijke , dagelijks wisselende gerechten met ingrediënten uit het seizoen. Alles komt bij locale ondernemers vandaan. Om het af te toppen een gigantische wijnkaart met bio-wijnen. Het 5e kwartier is een prachtige uitvinding om niks van het dier verloren te laten gaan. Wat een heerlijke avond en wat een aanwinst voor Utrecht! (En heel Nederland) Alleen slow-coffee had ik als espresso-liefhebber niet aan moeten beginnen....
sebb .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk en gezellig gegeten! We hebben genoten van 5 gangen met verrassende wijnen en uiteindelijk toch nog een dessertje gedeeld, we konden het niet laten. Victor en Joyce, ontzettend bedankt voor deze fantastische avond. We komen zeker nog eens terug!
Fumi L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Ik had al vanuit verschillende hoeken gehoord over een nieuw restaurant in Utrecht: Héron. Het werd me aanbevolen hier naartoe te gaan en niet onterecht. Eindelijk een kwalitatief en betaalbaar restaurant in Utrecht! Als ik eerlijk ben valt het gros van de eetgelegenheden in Utrecht mij vies tegen. Wanneer een kans zich voordoet om uit eten te gaan kies ik daarom eerder voor Amsterdam. Héron heeft hier verandering in gebracht. Wat een fijn restaurant. Heerlijk eten van eerlijke producten zonder poespas. Super vriendelijk personeel dat kennis heeft van zaken en een gezellige inrichting. De open keuken werkt hier goed aan mee!
Na deze eerste ervaring ben ik zeker van plan terug te komen. Sterker nog: Ik blijf het mijn omgeving aanbevelen. Een aanwinst voor Utrecht!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Eten en drinken met een verhaal! Leuke en ongedwongen sfeer. Ontspannen bediening. Varkenspoot is signature disk aan het worden.
Florence P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Wat een leuk en sympathiek restaurant. In lange tijd niet zo lekker gegeten! Kies voor gerechten van het 5e kwartier, daarmee maken ze van restjes die normaal niet worden gebruikt (tong, poot) heerlijke dingen. We genoten van de pied de cochon en het gepocheerde en gerookte ei gevolgd door asperges en houtduif. De jonge ober was af en toe het zicht kwijt op onze lege glazen, maar wel hartelijk. Zeker voor herhaling vatbaar!
Heleen R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
De bediening was slecht, mevrouw wist echt niets maar deed alsof. Eten is te weinig, na twee gangen onvoldoende. Wijn keus teleurstellend. Mooie plek, eigenaar die het moet snappen....wij snappen het niet.
Nielke K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Puur en eerlijk eten, daar draait het helemaal om in dit knusse restaurant. Hier krijg je bijzondere gerechten waar de producten echt in hun waarde gehouden worden. Daarnaast wordt er zorgvuldig een mooie bijpassende wijn uitgezocht, wat de smaakbeleving een waar spektakel maakt. De passie en enthousiasme van de eigenaar daarbij maakten het voor ons een onvergetelijke avond.
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Een geweldige avond gehad bij Heron. Gastvrij en heerlijk gegeten. Bijzonder smakelijke amuse, goede bijpassende wijnen. Heerlijk 3 gangen menu. De runderlende met gezouten poon was een geslaagde combinatie. De wilde brandgans was nieuw voor mij, maar gecombineerd met een heerlijke cassoulet en een goed glas wijn een aangename verrassing. Het kaasplanken met kaas uit de omgeving maakten het geheel af. Wij komen zeker terug!
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Héron is een 'robuust' restaurant, 'no nonsense' eerlijk eten, directe stijl. Mannen met baarden en rauw koeienhart als amuse. Dat soort dingen. Veel vergeten groenten en 'ongewone' ingrediënten, zoals koeientong. Hier maak je kennis met authentiek koken met originele ingrediënten. En , dat mag genoemd worden, voor alleszins redelijke prijzen. Je betaalt hier niet méér dan bij een gemiddelde bistro in Utrecht, maar krijgt origineel, lokaal eten waar de chef van begin tot eind bij betrokken is geweest. Vergeet de bak friet op tafel, en de porties zijn niet al te groot. Bovendien is het concept 'slow', dus dit petit restaurant is voor een avondje dineren en niet voor een snelle hap. Niet alles gaat even vlekkeloos op een drukke avond, soms kost het wat moeite de aandacht van de bediening te krijgen. Het eten is soms 'stevig' van smaak en naar onze indruk hier en daar iets te zout. Máár dat zijn details die geen afbreuk doen aan de authenticiteit en eerlijkheid van Héron. Een restaurant met ballen. Al stonden die toevallig niet op de kaart.