Heron

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:30
Zondag Gesloten
Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Heron

Lieke H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Eerst was ik erg teleurgesteld toen ik hoorde dat MaS weg zou gaan. Gelukkig is er een fantastisch restaurant voor in de plaats gekomen! Héron serveert bijzondere gerechtjes met zeer verfijnde smaken. De bijpassende wijnen voegden ook echt iets toe aan de gerechtjes. De sfeer en bedoening waren eveneens erg fijn. De open keuken is een goede keus geweest! Prachtig om te zien hoe ze aan het werk zijn. Wat hebben we genoten!
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Onwijs plezant restaurant in het hart van het Museumkwartier. Aanraders van mijn man en mij; 1) Pied de Cochon 2) gefrituurde oesters met zeewiermayonnaise 3) Eendenei 4) fudge van gerookt beenmerg. De wijn, Arbois, was een groot -vin naturel- feest. Leuke, enthousiaste koks(we zaten aan de keukentafel) en bediening. Iedereen kent de plekken waar de ingrediënten vandaan komen. Heel cool! Aanrader!
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Omdat we om 7 uur al weer weg moesten schoven we om half 6 aan tafel. Heel erg vroeg dus. Maar om 7 uur verlieten we het restaurant na op ons gemak een heerlijk 3 gangen diner te hebben gegeten. Petje af voor de vriendelijke en efficiente service! Het eten was erg lekker. Maar vooral "net iets anders". Van heerlijk brood tot verrukkelijk toetje (beenmergfudge). En de wijn (tenminste de wijn die wij dronken) is zelfs bovengemiddeld goed. Een aanrader!
Sophie A.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Gisteravond met schoonouders bij Héron gegeten, prachtige locatie!
Chaotisch als ik ben, per ongeluk een tafel gereserveerd voor de week daarop. Het restaurant was voor de hele avond volgeboekt maar we konden toch plaats nemen aan een top plek rondom de open keuken. Bijzondere aperitieven en heerlijk puur eten op de kaart. De hele avond hadden we uitzicht op van de kunsten van de koks. Ik eet zelf veganistisch en dit wat zelfs met een ongepland bezoek geen probleem, kreeg bij de koffie als verassing een heerlijk dessert buiten de kaart om! Mooi dat de koks zelf, naast de super ontspannen en gezellige bediening, ook wat gerechten uit serveren. We hebben echt een top avond gehad en een parel in Utrecht ontdekt!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Afgelopen weekend weer fantastisch gedineerd bij Victor en Joyce. Uitgelezen gerechten, gecombineerd met hele mooie wijn. Het dessert met fudge van gerookte beenmerg spande de kroon, maar eigenlijk het was het hele diner één groot festijn van subtiele smaken.
Stephen D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Een parel waarvan ik zou willen dat het dichter bij huis was. Hiervoor rijden we echter graag om. Een supergezellig team met verstand van zaken. Heerlijke , dagelijks wisselende gerechten met ingrediënten uit het seizoen. Alles komt bij locale ondernemers vandaan. Om het af te toppen een gigantische wijnkaart met bio-wijnen. Het 5e kwartier is een prachtige uitvinding om niks van het dier verloren te laten gaan. Wat een heerlijke avond en wat een aanwinst voor Utrecht! (En heel Nederland) Alleen slow-coffee had ik als espresso-liefhebber niet aan moeten beginnen....
sebb .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk en gezellig gegeten! We hebben genoten van 5 gangen met verrassende wijnen en uiteindelijk toch nog een dessertje gedeeld, we konden het niet laten. Victor en Joyce, ontzettend bedankt voor deze fantastische avond. We komen zeker nog eens terug!
Fumi H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Ik had al vanuit verschillende hoeken gehoord over een nieuw restaurant in Utrecht: Héron. Het werd me aanbevolen hier naartoe te gaan en niet onterecht. Eindelijk een kwalitatief en betaalbaar restaurant in Utrecht! Als ik eerlijk ben valt het gros van de eetgelegenheden in Utrecht mij vies tegen. Wanneer een kans zich voordoet om uit eten te gaan kies ik daarom eerder voor Amsterdam. Héron heeft hier verandering in gebracht. Wat een fijn restaurant. Heerlijk eten van eerlijke producten zonder poespas. Super vriendelijk personeel dat kennis heeft van zaken en een gezellige inrichting. De open keuken werkt hier goed aan mee!
Na deze eerste ervaring ben ik zeker van plan terug te komen. Sterker nog: Ik blijf het mijn omgeving aanbevelen. Een aanwinst voor Utrecht!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Eten en drinken met een verhaal! Leuke en ongedwongen sfeer. Ontspannen bediening. Varkenspoot is signature disk aan het worden.
Florence P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Wat een leuk en sympathiek restaurant. In lange tijd niet zo lekker gegeten! Kies voor gerechten van het 5e kwartier, daarmee maken ze van restjes die normaal niet worden gebruikt (tong, poot) heerlijke dingen. We genoten van de pied de cochon en het gepocheerde en gerookte ei gevolgd door asperges en houtduif. De jonge ober was af en toe het zicht kwijt op onze lege glazen, maar wel hartelijk. Zeker voor herhaling vatbaar!
Heleen R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
De bediening was slecht, mevrouw wist echt niets maar deed alsof. Eten is te weinig, na twee gangen onvoldoende. Wijn keus teleurstellend. Mooie plek, eigenaar die het moet snappen....wij snappen het niet.
Nielke K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Puur en eerlijk eten, daar draait het helemaal om in dit knusse restaurant. Hier krijg je bijzondere gerechten waar de producten echt in hun waarde gehouden worden. Daarnaast wordt er zorgvuldig een mooie bijpassende wijn uitgezocht, wat de smaakbeleving een waar spektakel maakt. De passie en enthousiasme van de eigenaar daarbij maakten het voor ons een onvergetelijke avond.
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Een geweldige avond gehad bij Heron. Gastvrij en heerlijk gegeten. Bijzonder smakelijke amuse, goede bijpassende wijnen. Heerlijk 3 gangen menu. De runderlende met gezouten poon was een geslaagde combinatie. De wilde brandgans was nieuw voor mij, maar gecombineerd met een heerlijke cassoulet en een goed glas wijn een aangename verrassing. Het kaasplanken met kaas uit de omgeving maakten het geheel af. Wij komen zeker terug!
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Héron is een 'robuust' restaurant, 'no nonsense' eerlijk eten, directe stijl. Mannen met baarden en rauw koeienhart als amuse. Dat soort dingen. Veel vergeten groenten en 'ongewone' ingrediënten, zoals koeientong. Hier maak je kennis met authentiek koken met originele ingrediënten. En , dat mag genoemd worden, voor alleszins redelijke prijzen. Je betaalt hier niet méér dan bij een gemiddelde bistro in Utrecht, maar krijgt origineel, lokaal eten waar de chef van begin tot eind bij betrokken is geweest. Vergeet de bak friet op tafel, en de porties zijn niet al te groot. Bovendien is het concept 'slow', dus dit petit restaurant is voor een avondje dineren en niet voor een snelle hap. Niet alles gaat even vlekkeloos op een drukke avond, soms kost het wat moeite de aandacht van de bediening te krijgen. Het eten is soms 'stevig' van smaak en naar onze indruk hier en daar iets te zout. Máár dat zijn details die geen afbreuk doen aan de authenticiteit en eerlijkheid van Héron. Een restaurant met ballen. Al stonden die toevallig niet op de kaart.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heron ligt op een mooie plek en van binnen is het ook een sfeervol restaurant. We kregen plaatsen aan de keukenbar, dat is een fantastische plek. In het restaurant heerst een rustige, ingenomen sfeer. Ik koos voor een runderlende met vissaus, gerookt ei met biet, de procureur en panna cotta als dessert. Het gerookte ei en de panna cotta zijn een schot in de roos. De procureur is prima, de runderlende kon ik minder waarderen. Het lijkt op een wat minder geslaagd broertje van de vitello tonnato. De geserveerde bijpassende wijnen smaken uitstekend en de toelichting is goed. Jammer dat bij het dessert enkel een waterige franse koffie beschikbaar is, een goede espresso is namelijk heerlijk na het eten. Al met al prima avond gehad aan de lekkere plek bij de keuken. Na enige tijd begin je je wel af te vragen waarom de sfeer zo bedompt is (is er net iemand overleden?). Voor mij iets te Frans Calvinistisch.
Casper W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Ook ik sluit me aan bij de lofzangen die hiervoor vermeld staan. Wat een geweldige verrijking is Heron! Prachtige gerechten zonder opsmuk, maar vol smaak, een innemende gastheer en een heerlijk relaxte sfeer. Alle ingrediënten voor een gegarandeerd meer dan plezierige avond.
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Perfect voor elkaar! Een mooie avond aan de keukenbar. Vriendelijke koks, super bediening en zeer smakelijke gerechten en wijnen. Beter dan een aantal van de grotere namen in de stad en met een prima prijs.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wow, precies zoals het cijfer hier op Iens al aangeeft is het ook daadwerkelijk fantastisch. Goed, eerlijk eten, fantastische bediening en lekkere wijntjes. De dame die ons bediende was echt fantastisch, heel behulpzaam, oprecht, warm, en ze gaf goede suggesties (ook met ons wat lastige verzoeken - vegetarisch met bijpassende rode wijnen). She did it all. Ze heeft onze avond gemaakt. Het eten was goed en zag er mooi uit. Het enige puntje is dat het allemaal wel erg snel ging (er had best wat extra tijd tussen de gangen door mogen zitten), maar als dat alles is dan zeg ik toptent. We komen zeker terug!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Verassend, dat zeker. Heel erg goed? Niet wat de recensies beloofden. Ik vind het onverwacht en mooi. Zeer veel smaak in elke gang. Toch vond ik het soms wat gekunsteld, niet alles vond ik goed passen en het wijnarrangement was mooi, maar ik heb niet de briljante combi wijn/spijs gehad waar je dan op hoopt. Te veel verwacht misschien, maar voor de helderheid: het was mooi eten, het was alleen geen 9 of 10.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Wat een geweldige gastheer heeft Heron. Zeer bevlogen in het vertellen over de puur&eerlijk filosofie van het restaurant, het eten, de ingredienten en de natuur wijnen.Het maakte ons zeer enthousiast en nieuwsgierig naar wat ging komen. Een compacte kaart met leuke gerechten maakte het kiezen niet moeilijk.
Het voorgerechten makreel, runderlende met gezouten makreel, de wilde wadoesters, e.d. waren zeer lekker en hadden ingredienten die met heel veel aandacht waren klaargemaakt.
Bij de hoofdgerechten was het als gerecht wat minder door een te zoute wilde gans en een droge scholfilet. De natuurwijn er bij was een hele leuke nieuwe ervaring.
Al met al een restaurant om in de gaten te houden. Men durft hier de gast te verrassen met nieuwe smaken.