Hermitage

Het Rond 7 3701 HS Zeist Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hermitage

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Hermitage

Joanne K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Een heerlijke avond gehad op het terras van Hermitage. De gerechten van amuses tot en met de friandises zijn uitstekend qua smaak en presentatie. De bediening is professioneel en vriendelijk en met name de gastvrouw heeft veel kennis van wijnen. Wij dronken op haar advies een Sauvignon Blanc uit Nieuw Zeeland. En gezien het goed bezette terras waren wij blijkbaar niet de enigen die aan het genieten waren. Kortom een aanrader!
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Erg lekker gegeten. We hebben met 6 mensen gegeten en iedereen was happy. Heerlijke friandises! Bediening was professioneel maar niet bijzonder vriendelijk. Weinig persoonlijke aandacht.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
De Hermitage in Zeist is een heerlijk restaurant op een prachtige locatie. De gerechten zijn veelal subliem: plaatjes om te zien, origineel en heel erg lekker. Op het regelmatig wisselende menu kun je blind varen, met een keuze uit 2 tot 5 gangen. Maar á la carte kan natuurlijk ook. Het wijnarrangement is flexibel: je kunt desnoods per gang kiezen voor een slokje of een heel glas. De wijnkeuzes zijn vaak verrassend en worden door Daniëla en collega's vol enthousiasme toegelicht. Het restaurant en het terras bieden een uiterst comfortabele ambiance. En als je iets minder luxe wilt, ga je naar de brasserie, het Café de Paris. De Hermitage is, kortom, een vaste waarde voor de fijnproever.
Dennis C.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Eerste keer in Zeist en dus eerste keer bij Hermitage. Mooie locatie en op zondag gratis parkeren! Leuke ambiance en heerlijke lunchmenu gehad! Lekkere huiswijn ook. Service is uitstekend! We komen zeker weer terug!
charlotte.olthof .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Stoelen zijn slecht. Geen leuning, dus geen comfort.
Gekozen voorgerecht was niet voorradig. Het door de kok klaargemaakte voorgerecht miste finesse, net als het hoofdgerecht.
Wat vroeger een zekerheid was, is er niet meer.
Prijs/kwaliteit verhouding daardoor niet meer in orde.
Jammer, want het was altijd goed
Sam H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Ik kom hier geregeld lunchen met mijn partner. De service is uitstekend en de medewerkers hebben een goede kennis van waren. Een mooi restaurant waar je ook prima terecht kunt voor een zakelijke lunch. Wij komen hier altijd graag eten en genieten van het kleine flesje champagne wat op de kaart wordt aangeboden.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Na een paar keer hier iets minder te hebben gegeten, is de witte brigade de weg omhoog gelukkig weer ingeslagen. Zo'n mooie locatie met een gloednieuw aangekleed terras verdient ook een "goede keuken". Vooraf een Rode curry-kokos soepje. Deze was echt fantastisch mooi op smaak. Een aanrader! De keus voor het hoofdgerecht viel op de Spaghetti aglio e olio met gamba's. Een heerlijk gerecht. De bediening is zeer vriendelijk en attent. We komen snel weer terug!
The_only_one .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Op vrijdag 30 juni jl. had ik drie Amsterdamse gasten uitgenodigd voor een lunch bij Hermitage. Onder het motto: bediening vaak wat stijfjes, ambiance mooi en kwaliteit gegarandeerd. Het werd een tegenvaller. De ambiance op het overdekte terras (wel wat winderig) was mooi als vanouds, dat zeker. En dat de bediening ‘wat stijfjes’ kon zijn, bleek een understatement. De twee poker faces die ons bedienden, leken tegenzin in het leven en in ons te hebben. Waarom trouwens die mooie servetringen gebruikt als ze telkens zo razendsnel weggehaald worden – je voelt je als gast een potentiële dief? Een onzer moest vanwege een keeloperatie wat afwijkend eten, maar daar werd niet op ingespeeld: ‘Spaghetti gamberi zonder garnalen? OK.’ De voorafjes van het lunchmenu – kalfstartaar? – waren rommelig van opmaak & flets van smaak en de visfilets waren te hard aangebakken, wat taai en eveneens flets van smaak (mogelijk te snel ontdooid?). De maaltijdsalades van de anderen waren ronduit saai: kwestie van dapper doorkauwen. Gelukkig bleven we allemaal in een puik humeur, en zo bleef het toch gezellig, maar voor meer dan 40 euro per persoon mag een betere lunch verwacht worden. Hopelijk een uitzondering. Komop, Hermitage.
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Dacht altijd dat het een heel sjiek en duur restaurant was maar niets is minder waar. Wij hebben in het café gedeelte gezeten. Heerlijk gegeten, alles proeft vers. En de rekening was naar verhouding prima! Voor herhaling vatbaar!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Na een stevige wandeling belandden wij in de Hermitage, gelokt door de sfeervolle uitstraling. Omdat we weinig tijd hadden kozen we voor het brasserie-gedeelte, waar de bestelling vlot werd opgenomen en een goed glas wijn snel op tafel stond. Onze bedoeling was om alleen een hoofdgerecht te nemen, maar uiteindelijk werd het toch een tweegangen-menu: de portionering was namelijk nogal karig. Dat wil zeggen: in een driegangenmenu was het prima geweest, maar als enkelvoudige (hoofd)maaltijd kon het onze (stevige) trek niet stillen. De parelhoen met zuurkool was voortreffelijk, en kwam fraai opgemaakt op tafel. De spaghetti met gamba's stelde wat de gamba's betreft niet teleur, maar wat de pasta betreft wel. Duidelijk opgewarmd/gebakken, en wat taai - de smaak was overigens wel goed. De beide desserts zagen er weer als een 'plaatje' uit, en scoorden ook qua smaak goed. Van de portionering en de kwaliteit van de spaghetti hadden we melding gemaakt, maar daar werd bij de afrekening geen woord meer over gerept.... we mochten een vrij fors bedrag aftikken, dat vooral werd gerechtvaardigd door de creatieve kok en de warme sfeer. Dat hadden we even nodig, na een middagje staplen in de Zeister bossen!
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Eens in de zoveel tijd rijden we rond etenstijd op de snelweg bij Zeist en dan is het na de afslag maar een paar minuten tot de Hermitage.
Altijd prettig, altijd vriendelijk personeel en altijd prima eten. Meestal nemen we in het oergezellige cafégedeelte alleen een hoofdgerecht, maar ditmaal was er een leuk 3-gangen menu waarvan de hoofdgang mocht worden omgewisseld met twee voortreffelijk gebakken visjes.
Voorgerecht met rivierkreeftjes en goed geplaatst dessert. Prima.
Aardige rosé uit de Provence voor een vriendelijke prijs, maar AIX zou mijn voorkeur hebben en kost voor zover ik weet ongeveer hetzelfde.
Wellicht zien we die de volgende keer?
We komen zeker terug!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vanmiddag hier van een prima lunch genoten. De tomatenrisotto en salade 'la mer' waren beide erg smakelijk en goed bereid. De koffie met friandises waren ook prima. Samen met 2 glazen wijn en dan €54 afrekenen is gewoon een net bedrag. Correcte en zeer vriendelijke bediening. Geen klachten hier, wij gaan zeer nog eens terugkomen. Dat verdient een restaurant waar je eerlijk en goed eten geserveerd krijgt.
Carindj .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
In café de Paris gegeten, maar het is niet meer wat het is geweest. De verfijnde keuken heeft plaats gemaakt voor veredelde 'junkfood'! Het vlees was bv. veel te zoet en veel te vet. We moesten ook bijzonder lang wachten op het hoofdmaal, wel 5 kwartier...Onderbezetting? Ingehuurde kok's?
Maar de bediening is altijd heel vriendelijk; prettige en aardige mensen!
Ook de ambiance is goed en heeft een vertrouwde sfeer.
cook .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
In het verleden scoorde dit restaurant met zijn mooi opgemaakte borden hoge ogen, tegenwoordig is het niveau behoorlijk gekelderd richting 'junkfood' plus het feit dat iedereen lang heeft moeten wachten op zijn eten,met een gemiddelde wachttijd van 5 kwartier per gang mag dit toch niet gebeuren!
R B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
donderdag heerlijke buiten gegeten op het terras......vriendelijke en gastvrije bediening....kreeg je bestelde drankjes snel.....alleen klopt (helaas) de prijs/kwaliteit verhouding niet......bv buiten de kaart om meloen met ham (en teveel sla) voor € 16,50........6 0esters á € 4,95 .......halve kreeft voor € 25,- ......kleine porties voor een hoop geld met tweetjes waren we ruim € 165,- kwijt ....met ook maar gewoon een fles huiswijn....was wel smaakvol trouwens hoor het eten.....(helaas alleen iets te prijzig).....
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Mooie zaak op een druk verkeerspunt in Zeist met een redelijk hoog prijsniveau maar waarbij het eten van uitstekende kwaliteit is. Het publiek bestaat veelal uit mensen die er bedrijsmatig eten. Na onze bestelling kregen wij brood, boter, olijven en een amuse van watermeloen met kerriemousse. Zeer verassend en lekker. Wij kregen vervolgens onze carpaccio met een truffeldressing. Eindelijk eens een keer geen ijskoude carpaccio met een veelal zure dressing, hoera dit was een verademing voor ons. Daarna als hoofdgerecht het Hollanse Weidelam. Dat was een geweldig mals lammetje met wat aardappeltjes en aubergine. Bij onze espresso kregen wij friandises. Dat was geen goedkope afsluiting want dit aangeklede espressootje kostte 10 euro. Maar we hebben er van genoten hoor.

EJ T.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Goed eten en prettige entourage, maar prijs-kwaliteit-verhouding kan beter. Je verwacht iets meer voor wat je betaalt. De Chardonnay was prima.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Na een tijdje geleden een wat mindere dinerervaring bij de Hermitage besloten het nog een kans te geven en lekker te gaan lunchen op het terras. Dit bleek een uitstekende beslissing te zijn. Vriendelijk geholpen, en ondanks dat een deel van het terras verbouwd werd kon je er prima zitten. Het lunchgerecht hamburger Hermitage was prima, zowel qua grootte als qua kwaliteit. Uitstekend stuk vlees met een mooi broodje en dito garnering. De steak tartare van mijn wederhelft was mooi opgemaakt en eveneens erg lekker. Tot slot zeer tevreden met de huiswijn. Blij dat we hier nog eens teruggekomen zijn, en met deze kwaliteit en service absoluut voor herhaling vatbaar.
Loe5je .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Oh wat eet ik hier graag! Altijd een culinaire verrassing op mijn bord. Kies voor het menu! Daar maken de chefs echt een ding van en deze wisselt regelmatig. Fijn personeel en heerlijke huiswijn. De prijs/kwaliteit klopt in dit restaurant, zeker in vergelijking tot de andere luxere restaurants in de omgeving. Geen teleurstelling hier.
Edpi P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
In het centrum van Zeist krijg je nergens meer waar kwaliteit eten voor je geld dan bij de Hermitage/ bodega.
Voorwaarde is hierbij wel te gaan voor het 3 gangen menutje: echt top. Staat echt een niveau hoger dan de prijs doet voorkomen.
Het bodega gedeelte blijft ongedwongen prettig, terwijl de keuken dezelfde is als bij het restaurant.
Bediening is prettig/ attent ongedwongen