Hermans Dijkstra

Reinste Abdenaweg 1 9681 BC Midwolda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hermans Dijkstra

Mariska050 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Super gegeten in 1 vd voorkamers van de boerderij. Het voorgerecht met rivierkreeftjes, zeekraal en chutney in een krokante bakjes was goed. De velouté van pompoen had iets te veel amandelen en te weinig peper. Het hoofdgerecht van gevuld Biologisch Zweeds boerderij varken omwikkeld met seranoham was top. Het visgerecht was prima, maar mocht iets meer zout en pit hebben. Dit was wel heel naturel. Bij het nagerecht werd goed rekening gehouden met de allergieën. Hoede portiegrootte en huiswijn. Vlot, spontaan personeel die op de juiste momenten langskwamen. Mooie locatie om eens te dineren of een feest te houden. Wij zijn tevreden naar huis gegaan!
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
We zijn een weekendje in Midwolda geweest, en dan moesten we bij Hermans Dijkstra eten. Wat een prachtige pand een tuin! We hadden mazzel dat het een perfecte zomeravond was, en hebben met de rest van de gasten buiten op het terras gezeten. Heerlijk tuin, erg gezellig. Service was top - erg attent, kan ik niks anders zeggen. Toen we binnen kwam kregen we gelijk een karaf water met ijsblokjes en muntblaadjes. Geen gedoe over betalen voor water - zeker een pluspuntje. Wijn ook lekker. Kaart is "eten wat de pot schaft", maar wel met een keus van vlees, vis of vegetarisch, wat voor mij als vegetariër erg fijn is. Eten was in principe goed, maar ik had misschien te hoge verwachtingen, want voor mij viel de vegetarische gerechten wat tegen. Alle gerechten (vlees, vis, en vegetarisch) waren ongeveer hetzelfde qua samenstelling, met alleen een andere hoofd ingrediënt, en dat lukte naar mijn mening niet altijd even goed. Vegetarisch hoofdgerecht was een soort van frittata, maar dan met geitenkaas en groenten. Deze lag op een bed van (Japanse) soba noedels met een (chinees) zoet-zuur saus. De japans/chineese noedels met de (erg Hollands) geitenkaas frittata klopte voor mij niet helemaal. Mijn man had precies hetzelfde noedels, maar dan met roodbaars i.p.v. frittata........ Dessert was trouwens wel lekker - o.a. een gelei van Aperol Spritz met aardbeien die bijzonder was en lekker zuur. En ze vroegen als ik wel de gelei (niet helemaal vegetarisch) wilde eten, of toch een andere aardbeien gerecht - goede service! En de eetbare bloemen op de gerechten waren een leuke verassing. Het is een prachtig plek, met geweldige service, en als kers op de taart krijgen we een geweldige rondleiding door de serveerster van deze prachtig boerderij tussen de hoofdgerecht en dessert! Service hebben ze in overvloed. En als de eten niet helemaal mijn smaak is, wil ik het ook niet afraden. Als je in de buurt van Midwolda bent is het zeker een bezoekje waard!
Mees V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Verrassend lekker en zeer smaakvol gegeten. Met passende wijnen bij elk gerecht. Buitengewoon gastvrij en vriendelijk en zeer professioneel. Wij mochten in dineren in een van de voorkamers, wat een ambiance!

Alles tot in detail verzorgd.

Een aanrader.

Rinus K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Het restaurant is in een schuur gevestigd achter een prachtige Groningse boerderij. Erg leuk is dat de kok/eigenaar Jan je aan het einde van de maaltijd meeneemt naar de museale boerderij, waar nog van alles is te beleven alsof het ruim 100 jaar geleden is. Top! Het 3-gangen menu is prima verzorgd, zowel qua smaak, prijs als uiterlijk. De eigenaresse Christiane is een voortreffelijke gastvrouw.
Joke K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Al meerdere keren gegeten en elke keer is het top.
Het concept is: "eten wat de pot schaft" en er wordt met Groningse producten gekookt.
De prijs/kwaliteit is buitengewoon goed.
Tijdens het diner krijgt men van de gastvrouw een rondleiding door de museumboerderij.
Yow .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Zeer vriendelijke bediening. Mooie rustieke omgeving. Het eten smaakt goed en is streek- en seizoensgebonden. Schroom niet om te vragen naar een kleine rondleiding door de boerderij!