Heren van Houten

Het Rond 160 3995 DP Houten Nederland Kaart

Over restaurant Heren van Houten

Perfecte wijn-spijscombinaties

Bij De Heren van Houten kun je niet alleen lekker eten, maar het is ook een bijzondere plek om van wijn te genieten. Hier kun je vele wijnen per glas bestellen; ideaal als je verschillende soorten wilt proeven. De menukaart heeft voor ieder wat wils en ook voor een lunch vind je precies dat ene lekkere broodje waar je de hele dag al zin in had. Aanrader!

Meer informatie over restaurant Heren van Houten

• : Gratis parkeren in de buurt in blauwe zones en betaald parkeren in garages (eerste 2 uur gratis).

Maandag 12:00 - 23:00
Dinsdag t/m Donderdag 11:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 01:00
Zondag 12:00

• Af te huren , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
RebeccaW .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Maandag 7 november wilden we met z'n drieën wat eten in Houten en kwamen we bij de Heren van Houten terecht. Het was overal heel stil, ook bij de Heren, maar het zag er gezellig dus we zijn gaan zitten. We werden hartelijk ontvangen door de vriendelijke Franse eigenaar. De kaart is niet ontzettend groot, maar er was voor ons genoeg keus. Ook was er een uitgebreide wijnkaart, ik heb er zelf weinig verstand van maar had een lekkere zoete witte wijn. Ik had als voorgerecht de steak tartaar (was heerlijk, niks op aan te merken), als hoofdgerecht drie kleine hamburgertjes met frietjes (hele bijzondere smaakcombinaties, op één burger zat crispy speculaas, erg lekker!) en als nagerecht de thee met bonbons (je mag zelf je bonbons uitkiezen, wederom hele bijzondere smaken, zo was er een pistache/groene thee-bonbon en eentje met marsepein en kaneel). Alles was bijzonder lekker, ook bij de andere gasten (carpaccio, kipsaté en tarte tatin bevielen goed). Wat mij betreft is dit restaurant een echte aanrader: gezellig, vriendelijke bediening en erg lekker eten.
Truus1950 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Was al weer een tijdje geleden, maar het was weer net zo gezellig als in onze herinnering. De kaart is niet uitgebreid, maar dat is eigenlijk wel zo prettig en zowel het voor- als hoofdgerecht waren gewoon lekker! Kaasplateau dat we zelf samen konden stellen a.d.h.v. kaaskaartje was perfect en op advies van restaurant-eigenaar genoten van de portproeverij.
Marjolein U.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Vandaag een verjaardag gevierd bij de Heren van Houten. We werden heel hartelijk ontvangen en hebben genoten van de avond.
Het eten was gewoon lekker, niet heel bijzonder maar gewoon goed. Waar het restaurant zich echt op onderscheid is de uitstekende service. Je merkt dat wijn hun passie is en adviseren hier ook graag in. Bij het dessert is de jarige nog even leuk in het zonnetje gezet en het menu voor de jarige was ook nog gratis. Al met al een TOP avond gehad en we komen hier zeker terug!
Wicky D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gegeten! Vooral de Gamba ragout was verrassend en heerlijk! Zo ook het dessert Aardbeien gemarineerd in balsamico met vanillemousse en een crumble! Om je vingers bij af te likken!!! Proeverijtjes leuk concept. Wij hebben genoten van een port proeverij bij het kaasplankje!
Bediening was perfect en de restaurant houder maakte alle tijd voor ons!! Zeer geslaagde avond!! Extra leuk omdat het onze trouwdag was, maar dat hebben we hun niet verteld!!
Jenny S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Heerlijke zeebaars met gnochi gegeten. Vooraf met kaas gevulde champignons. Als dessert 8 soorten kaas met een portproeverijtje erbij. Alles even lekker. En niet te vergeten de mooie Riesling erbij. Kom zeker terug.
Donny74 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Nog op de valreep bij James Bond geweest en gebruik gemaakt van de kortingsactie bij Heren van Houten. Uiensoep vooraf, Bœuf bourguignon als hoofdgerecht en als dessert de kaasplank met een port-proeverij. Eten was heerlijk met als hoogtepunt de kaasplank! Ook de wijnen die bij de 1e twee gangen door de enthousiaste ober werden geadviseerd waren zeer passend. Helaas was het tijd voor de bioscoop. Ook aan te raden voor een afzakkertje na de film!!
Laurenz22 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij zijn hier beland na een leuk dagje uit. Fijn opgevangen met een heerlijk zelfgemaakte mostertsoep, echt een dikke aanrader! Daarna hadden wij de noedels en saté. Beide gerechten werden vergezeld door een heerlijk bijpassend wijntje op aanraden van de huisvinoloog! Overigens was de atjar eveneens zelfgemaakt en echt heerlijk! En last but not least een knapperige creme brulee! Een echte aanrader!
Emile D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Zeer teleurstellende ervaring. Om de drankrekening flink op te laten lopen leek het alsof de bediening expres de wachttijden tussen de gangen enorm liet oplopen. De porties van het eten waren veel te klein, en de kwaliteit was teleurstellend. Droge saté, echt geen aanrader. Hier komen wij niet meer terug.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Prima plek om te eten voorafgaand aan theaterbezoek aan De Slinger, met 10% korting op vertoon van kaartje. Lekkere mosterdsoep en hoofdgerecht met zalm. Vriendelijke bediening.
Truus1950 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Toevallig beland bij Heren van Houten midden op Het Rond. We wisten niet zeker of we hier konden eten, maar blijkbaar kan dat al sinds iets meer dan een jaar en met de bioscoopkaartjes in de hand zouden we ook nog eens 10% korting krijgen op het diner. We namen een salade met blauwschimmelkaas en vitello tonato vooraf, daarna de zalmfilet en hamburger. De enthousiaste gastheer wist te vertellen dat hij samenwerkt met lokale ondernemers als de keurslager en visspecialist op Het Rond en dat is een altijd een goed initiatief, want wij hebben zelf een boekwinkel en zijn ook blij met mensen die nog steeds bij ons komen shoppen en niet alles online bestellen. De gerechten werden netjes gepresenteerd en we lieten niets op het bord; de burger van de keurslager was één van de beste burgers sinds lange tijd en was heel compleet, met o.a. lekker doorbakken bacon en iets te scherpe jalapeño pepers... :-) Het mooie van alles was dat we konden kiezen uit 36 wijnen; aan ons normaliter niet besteed, maar om het enthousiasme van de gastheer konden we niet heen en hij kon ons overtuigen om eens iets anders te proberen, want we mochten toch even van tevoren proeven. Helemaal leuk en gezellig, dus bij een volgend bioscoopbezoek (we wonen niet om de hoek), combineren we het zeker weer. THANKS
Sonshine .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Een hartelijke ontvangst en meteen een goede start met lekker veel goed vers brood. De paprikasoep was heerlijk. Het hoofdgerecht (noodles) werd speciaal aangepast voor mijn veganistische dieet, ook lekker. Mijn tafelgenoot nam als nagerecht verschillende kaasjes en kleine glaasjse port. Zag er goed uit. Lekker lang nagetafeld. Top!
CU2 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Gister voor de James Bond film hier binnengelopen, omdat we hadden gehoord van de korting van 10% op de rekening als je een bioscoopkaartje hebt. Het was druk, wat ons beetje verraste, want de laatste keer was het veel rustiger, maar ze leken ook e.e.a. aan de inrichting te hebben gedaan en de kaart was verbeterd. We namen een salade met blauwschimmelkaas en vitello vooraf; salade was een mooie portie en vitello was bescheiden, maar goed en erg lekker volgens m'n man. Als hoofdgerecht nam ik de pasta formaggio en m'n man de hazenpeper die ze vandaag buiten de kaart om hadden en op aanraden van de ober, maar geprobeerd. Er zat een frisse salade bij de pasta en gepofte aardappel bij de hazenpeper. Pasta was meer dan voldoende en goed op smaak. De hazenpeper leek in eerste instantie weinig, maar achteraf voldoende, want m'n man nam achteraf toch geen kaasplankje meer, waar hij anders zo gek op is. Een goede cappuccino na en we vertrokken met een goed gevoel, zeker ook omdat we net voor de echte drukte klaar waren met het diner; de ober vertelde al bij het afrekenen dat dat gebruikelijk was op vrijdag en zaterdagavond en dat we welkom waren na de film, want ze gingen nog lang niet naar huis. Dat leek ons een goed plan, maar na de film toch maar direct naar huis gegaan en dan volgende keer maar borrelen.
Marleenhermans .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Bijzonder fijn personeel en heerlijk eten. Zonder voorgerecht heb je niet voldoende aan het hoofdgerecht, maar de smaak is heel goed. Ik had er graag wat meer groente bijgehad.

En heerlijke wijnen!
Marlon V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ziet er gezellig uit. Maar iets makkelijks als een hamburger krijgen ze al niet lekker. Als je er iets van zegt krijg je een flauwe opmerking. Niet voor herhaling vatbaar
Mvdh1980 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Voor de bioscoop doen we anders altijd even Japans all-you-can-eat, maar nu eens bij Heren van Houten gezeten. Wisten eigenlijk niet zeker of we daar wat konden eten, want voorheen zat er een wijnbar, maar dat kon en naast het diner hadden ze nog steeds een heel uitgebreide wijnkaart. M'n vriendin en ik namen de gamba's pil-pil en carpaccio vooraf en daarna hadden we de zgn. mega hamburger en saté die als gerecht buiten de kaart om werd aangeraden door de vriendelijke Franse of Italiaanse ober. De pil-pil was pittig, maar ik geloof dat dat zo hoort en carpaccio was lekker met truffelmayonaise. De hamburger was niet echt mega groot, zoals de naam deed vermoeden, maar met alles erop en eraan, kreeg ik 'm amper op. M'n vriendin vond de saté lekker en at, op aanraden van de ober, ook nog even de huisgemaakte atjar op; geen spijt! We hebben alleen nog twee cappucino's toe genomen en toen was het echt klaar, maar een heerlijke verrassing en genoten van de sfeer en de bediening.
Harry L.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Prima plek in het hart van winkelend Houten. Mooie keuzes aan wijnen en lekker eten. De service is voor mij een voorbeeld voor andere restaurants. Kundig, vriendelijk en zeer gastvrij. Het terras nog niet uitgeprobeerd, maar dat ziet er uitnodigend uit. Kortom: prima tent om even een wijntje te drinken of lekker in een prima sfeer te eten.
Marga L.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Heerlijk gegeten,prima wijntjes en zeer vrolijke en vriendelijke gastheer!! Prijs kwaliteit klopt helemaal ????????????????
Leuke tip......als je naar de bioscoop gast in Houten en vooraf wat gaat eten bij Heren can Houten , krijg je ook nog eens 10% korting op de rekening!!! En super gezellig om na de bioscoop nog even een drankje te nuttigen !!
Bedankt Marga voor je leuke recensie n.a.v. jullie bezoek gisteravond. Ik moet bekennen dat, hoewel ik jullie halverwege het diner attendeerde op onze bioscoop-/theateractie van 10% korting op de gehele rekening, ik daar bij het afrekenen helemaal niet meer aan heb gedacht... Mijn excuus, jullie houden van mij een leuke compensatie tegoed.
P.S. Ik vermoed dat je "!"s wilde plaatsen i.p.v. "?"s m.b.t. de kloppende prijs-/kwaliteitverhouding, toch? :-)

Reactie van proever:

Jeetje wat stom van mij zeg .
Natuurlijk bedoel ik !!!!! Het hele plaatje klopt gewoon........lekker eten voor een goede prijs
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Na een hele dag fietsen op een warme zomerse dag de enige leuke plek aan het water gevonden waar we wat wilden gaan eten. Op dit tijdstip zagen we geen mensen die aan het eten waren, iets wat vooraf een voorbode had kunnen zijn.
De vriendelijke en gastvrije bediening stelde voor een Bourgondisch proeverij te nemen met diverse hapjes. Helaas was de prijs/kwaliteit ver beneden peil. Voor net geen €20,- had ik met toch wel iets anders verwacht. Veel niet zelf vers bereid, maar kant en klare gerechtjes opgewarmd of gefrituurd. Dat voor de enige 2 gefrituurde garnalen terrecht was. Het hoofdgerecht sate had daarbij geen contact gemaakt met enig gril of bakplaat, iets dat je voor net geen €14 wel mag verwachten. Ook hier waren misschien 2 stokjes met simpel wat verse stukjes gemarineerde kipfilet een betere keus geweest dan de gekregen 4 voorgeprepareerde. Het 2e hoofdgerecht zalm was karig, maar gelukkig niet droog en de garnituur was goed. De friet en mayonaise kon gelukkig niet fout gaan.
Zo als we al konden zien aan de "drukte" met eters was ook de kok waarschijnlijk met vakantie. Hoop voor deze zaak dat hij snel terugkomt als je besluit er wat te gaan eten. Voor een koud biertje is het daar een prima plek.
DelftYelper .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Zaterdagavond voor de film even een hapje gegeten bij de Heren van Houten, lekker op het terras in de schaduw van een grote plantenbak. Midden op het plein Het Rond gelegen, heb je leuk uitzicht op alles wat er zich om je heen afspeelt. De bediening is uiterst vriendelijk. Ze hebben wel 20 wijnen op fles en kennis over de wijnen en bijpassende vleeswaren en kaasjes, maar daar hadden we ditmaal geen tijd voor.

We namen simpel de mega burger en een saté. De burger was inderdaad mega, niet zozeer veel vlees, maar een smakelijke compositie van veel ingredienten. Je moet 'em wel met mes en vork eten. Afhappen lukt gewoon niet. De kipsaté was van uitstekende kwaliteit en een ruime portie. Bij het afruimen kreeg ik de opmerking dat ik de atjar niet had aangeraakt (omdat ik niet zo'n fan ben van atjar), en het advies deze vooral alsnog te proberen. Zo gezegd, zo gedaan, en ik moet zeggen: het was uitstekend, vooral niet te zurig.

Alles bij elkaar een prima voorbereiding voor de film. Volgende keer komen we er weer langer tafelen.
CU2 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Zaterdag heerlijk gegeten bij Heren van Houten. Als voorgerecht de Rundercarpaccio en als hoofdgerecht de Rouleaux. Zeer smakelijk. Dit in combinatie met de voortreffelijke wijn en goede atmosfeer maakten de avond helemaal af.