Herberghe in de Heerlyckheid

Stationsstraat 113 5751 HD Deurne Nederland Kaart

Over restaurant Herberghe in de Heerlyckheid

Eten wordt een beleving

In In de Heerlyckheid in Deurne hangt een kroonluchter in het smalle vertrek. Het symboliseert de rijkheid en elegantie van dit restaurant. Hele bijzondere smaken, bijzondere opmaak van de borden en je kan zo de open keuken inkijken. De bediening is correct en de gastvrouw weet alles over wijn. Een plek waar de potkachel brandt is net als thuiskomen!

Meer informatie over restaurant Herberghe in de Heerlyckheid

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:30 - 21:30

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
Leonie P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het eten was heel goed, maar je moest erg lang wachten! Bij de afrekening beweerde men niet tot uw organisatie te behoren en kregen we dus geen korting! We moesten de volle mep betalen! U kunt dus beter dit restaurant niet meer op uw lijsr zetten!
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Omdat onze (schoon)ouders in Deurne wonen mogen we regelmatig als er wat te vieren is met hen mee naar dit restaurant en elke keer weer zijn we blij met de uitnodiging. De hartelijkheid van de eigenaresse, de - soms zeer verrassende - gerechten die met zorg zijn bereid en voor een breed publiek toegankelijk zijn, de lekkere bijpassende wijnen, de gemoedelijke sfeer. Het is en blijft een heel goed restaurant!
Er wordt rekening gehouden met individuele wensen (iemand een gang minder bij het verrassingsmenu is geen probleem) en er zijn vrijwel altijd ook jonge mensen die nog in opleiding zijn in het restaurant te vinden, wat wij altijd als positief ervaren.
Als we al ergens kritiek op moeten hebben (wat natuurlijk niet hoeft, maar zie het dan als ruimte voor verbetering) dan zou het deze keer gaan over de hoeveelheid haring bij het voorgerecht, die ten opzichte van de bietensalade wat gering was. Maar dat is dan vooral omdat wij meer van haring dan van bieten houden :-)
We komen heel graag weer terug, voor welke gelegenheid dan ook!
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben gisteren genoten van een overheerlijk vijfgangenmaal verrassingsmenu, met uitstekend passende wijnen uit het arrangement erbij. Het diner was inderdaad verrassend en alles was perfect klaargemaakt.
Dat de score maar een 8 is te danken aan een stukje hertensukade uit Nieuw Zeeland (?), afkomstig van een hertenfokkerij (?), waar de Heerlijckheid sponsor van is (?).
De smaak was, zoals aangekondigd (te) vlak en waarom hert vanuit de andere kant van de wereld halen? Over duurzaamheid gesproken!
De bediening was keurig, netjes, maar onze gastvrouw dreunde een soort van mantra op bij de beschrijving van de wijnen en de gerechten. Ze kwam niet authentiek op ons over.
De eigenaresse was gisterenavond duidelijk niet geïnteresseerd in de gasten en beende enkel met een sjacherijnig gezicht rondjes door de zaak. Er kon bij binnenkomst zelfs geen goedenavond vanaf. De entourage is niet spectaculair, maar wel netjes en effectief.
Carlijn A.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Al eerder hier uit eten geweest en gelukkig de derde keer hebben ze de verwachtingen weer waargemaakt. Bijzondere smaakcombinaties, mooi opgemaakte borden, leuke structuren en lekkere wijnen. Het restaurant is sfeervol ingericht en je kan de open keuken inkijken. De bediening is correct. Daar kunnen we niets op aanmerken. Het dessert was het lekkerst: crème met rozemarijn, honing granita, ananas en een schuim van lavendel. Echt leuk om naartoe te gaan als je iets te vieren hebt, want het is altijd weer een bijzondere ervaring om hier te dineren. Wij raden het restaurant dan ook zeker aan bij collega's, familie en vrienden.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Omdat we enige dagen in Noord Limburg en Oost Brabant wat fietstochtjes gepland hadden zijn we altijd op zoek naar leuke restaurants die veel aandacht aan het eten en de gasten besteden.
Zo vernamen wij dat Herberghe in de Heerlijckheid hoog genoteerd staat.
Wij zijn afgelopen woensdag avond prettig verrast bij 6 gangenmenu.
Heerlijke gerechten (complimenten aan de keukenbrigade), smakelijke huiswijnen zowel de droge witte wijn uit de Friuli als de Rosso Toscane uit San Gimignano en een super bediening door de dames die ondanks dat er geen tafel onbezet was voor iedereen voldoende aandacht gaven.
Wij kunnen iedereen de Herberghe in de Heerlijckheid sterk aanbevelen.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Op zaterdagavond een mooi samengesteld 6-gangenmenu gegeten. Verrassende lekkere ingrediënten in combinatie met uitstekende gastvrije bediening gekoppeld aan een mooi prijsniveau maken beeld compleet. Gastvrouw is uiterst vriendelijk en bediening zeer correct en heeft aandacht voor de gasten. De wijnkaart heeft diverse mooie wijnen die zeer aan te bevelen zijn. Kortom, zeker aanbevelen waard!
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Op basis van de beoordeling in Iens hebben we eens gegeten bij de Heerlyckheid in Deurne. De entourage is eenvoudig, maar aardig. De bediening was goed.
We hadden een verrassingsmenu van drie gangen. De eerste gang bestond uit een samenstiing van zeevoedsel. De smaak was wat vlak. Het was aardig,maar niet meer dan dat.
Het hoofdgerecht bestond uit heerlijk vlees met aardpeer, zoete aardappel e.d. Goed vlees.
Het dessert was lekker. De wijn was goed.
Al met al redelijk gegeten, maar voor Euro 34 toch best aan de prijs.
Startaster .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Gelukkig in Deurne een restaurant die écht aandacht schenkt aan de combinatie spijs én wijn. Hier ga je niet voor een snelle hap naar toe maar om echt lekker te genieten. Met name in de seizoenen (wild en kreeft) dan moet je hier zijn. Mooie gerechten met nog mooiere wijnen. De eigenaars kunnen hier bevlogen over vertellen. Leuke sfeer, zeker als het restaurant wat voller is. Jammer dat je op het terras het spoor nét iets te goed hoort maar dat doet niet echt afbreuk aan de totaalbeleving.
Gbos .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Geweldig restaurant waar heerlijke uitgebalanceerde gerechten worden geserveerd. Vlotte en aardige bediening. Of je nu een volledig verzorgde avond wilt of gewoon even "een hapje eten".
We komen hier vaker en het is gewoon altijd erg goed.
zeer gewaardeerde gast
hartelijk dank voor uw recensie.
wij blijven altijd ons uiterste best doen om onze gasten een culinaire avond te bieden.
wij vinden daarom eerlijke recensies altijd welkom.

met vriendelijke groet
leon & Brigitte Barents
MaartenenEsmeralde .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
4 gangen verrassingsmenu gehad, waarbij we in het voorgerecht een hondenhaar aantroffen, maar dachten dat dit misschien door de wind kwam. Vervolgens in het hoofdgerecht nogmaals een hondenhaar en dit gemeld bij de bediening die aangaf dat dit niet hoorde, want de hond lag buiten en ze ging dit met de keuken bespreken. Niks teruggehoord totdat we de gastvrouw zelf aan tafel erover aanspraken en toen werd er eigenlijk redelijk laconiek gereageerd en werd een kopje koffie aangeboden. Uiteindelijk wel goed gegeten, maar de afhandeling rondom de hondenhaar zette toch een behoorlijke domper op onze avond.
geachte gast.
met het risico van buiten eten en de weers en wind invloeden van de betrefende avond kunnen wij nagegoeg geen zekerheden bieden met betrekking tot ding die door de lucht vliegen. Het spijt ons ten zeerste en hopen dat u ons toch de mogelijkheid geeft voor vervolging. Nogmaals sorry !
Melanie K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
gewoon een woord geweldig...., maar dat kan niet zie ik.. soep 10 tussen gerecht 10 , ook iets aanpassen aan de kaart geen probleem.. klant staat voorop .............................................................................
Mirthe Z.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Heel goed en lekker gegeten en goed bediend ik kom zeker nog een keer terug want het was een hele fijne ervaring die je nog eens wil meemaken
Sandeg .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Het 3 gangen surprise menu was weer overweldigend lekker! Amuse: knolselderijmousse, parmaham, truffelmayonaise, crostini. Voorgerecht paling, op 2 manieren bereid met rode bietjes, aardappelsalade en groene kruidenschuim. Tussengerecht gegrilde zeewolfsteak met polpo (octopus) met smaakvolle garneringen. Hoofdgerecht graskalf, kalfszwezerik met garneringen. Top smaakbelevingen met heerlijke huiswijn erbij. En niet te vergeten een prima ontvangst en bediening. Absolute aanrader!
geachte gast

Hartelijk dank voor deze geweldige reactie !!
Smitswessel .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Gisteravond gegeten bij Herberghe in de Heerlyckheid met mijn partner.
We kozen voor het 4 gangen verassingsmenu, waarbij in de maand februari een gratis 5e gang werd geserveerd. De ontvangst en de service waren perfect. Zeer aardige, doch bescheiden gastvrouw en een aantal keurige bedieningsmedewerkers.
Als eerst kregen we een amuse van het huis met parelhoen. De eerste gang was een duo van skrei met diverse lekkernijen en een zeekraal espuma, om te smullen! Daarna een lekkere duivenbouillon met knolselderij. De derde gang was voor ons de topper! Een heerlijke risotto met gestoomde venkel, vongole-schelpjes, overheerlijk zachte inktvis afgemaakt met wat chorizo reepjes en een schuim van gerookte olie. Dit was echt een verrukkelijk gerecht. Zeer diverse smaken, die samen een geweldige combinatie vormden. Als hoofdgerecht een heerlijke entrecote van een Oostenrijks rund met diverse garnituren. Het dessert viel voornamelijk bij mijn partner zeer in de smaak. Het was heerlijk mokka-ijs met appel-kaneel schuim, hazelnoot-praline bavarois en kletskoppen.
Al met al een super avond gehad in een mooi restaurant met een geweldige bediening. Het eten was echt top en alle gerechten zagen er even mooi uit.

Herberghe in de Heerlyckheid gaat ons snel terug zien en is een hele dikke aanrader!!
Flor V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Een hele mooie avond gehad in een super gezellig restaurant, de sfeer was erg warm en gemoedelijk. Het eten was voortreffelijk en was goed op elkaar afgestemd.
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Binnenwandelend bij de Herberghe (...) word je ontvangen het personeel. De jongere obers doen een beetje verlegen, maar zijn zeer correct. De gastvrouw is een spontane, hartelijke vrouw. De bediening is zeer vlot en attent. We hebben geen overbodig wachtmoment gehad. Onze tafel had een leuk zicht op het open gedeelte van de keuken. Mijn vrouw koos voor een drie-gangen-verrassingsmenu, ikzelf ben a la carte gaan eten. Het verrassingsmenu bestond uit een voorgerecht van kabeljauw, een hoofdgerecht van heerlijke eendenborst (ik heb een hapje meegesnoept) en een zoet dessert van tiramisu en koffieijs. Heel goed. Mijn voorgerecht was tonijn, waarbij vooral de ansjovismayonaise opviel. Die twee verdroegen elkaar erg goed. Had wel iets meer van die mayo bijgemogen om het zaakje nog meer bij elkaar te brengen. Als hoofdgerecht koos ik voor de diamanthaas. Ik had geen idee wat dat was en vroeg er naar. Blijkt een stukje zeer mals vlees te zijn bij de schouder van het rund. Ik vroeg om medium-rare; de ober komt uit de keuken terug met de opmerking dat een medium bereiding voor dit vlees de malsheid ten goede komt. Natuurlijk dit advies opgevolgd en niets teveel gezegd. Heel goed gedaan van de bediening, op deze manier. Het vlees was heerlijk mals, zonder dat het doorgeslagen was in garing. En ook die anijspaddestoel erbij. Wat lekker! Als dessert koos ik voor het kaasplankje. Vijf soorten mooie kazen, met daarbij een soort van brabants vruchtenbrood, geroosterde noten, confiture en een allerliefst trosje druiven uit de eigen tuin. Dat laatste beschouwde ik maar als leuke touch. De druifjes waren lekker zoet, maar wel klein, waarbij de verhouding vruchtvlees/pit uit balans was. Maar toch: grappig. Een mooie afsluiting van een prima maaltijd. Ik koos voor een bijpassend wijnarrangement à 6 euro per gang. Een witte wijn uit Noord-Italië als opening, en een rode bij het vlees. En afsluitend een tien jaar oude tawny. Helaas ben ik de naam van die port vergeten, want dat was een prachtige port. Top avondje.
geachte Gast

hartelijk dank voor deze harte verwarmde recentie.
wij proberen voor al onze gasten een onvergettelijke avond te bezorgen ongeacht voor welke reden de gast ons restaurant ook bezoekt.
de port die gedronken heeft heet "Fonseca tawny"

graag tot ziens bij Herberghe in de heerlyckheid

Reactie van proever:

Dank voor jullie reactie! Ga zeker achter die port aan!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Ik heb samen met mijn partner genoten van een 5 gangen verrassingsmenu. Verrast zijn we zeker. Het eten was voortreffelijk. De combinaties waren erg lekker en je proeft dat alles vers bereid wordt. De bediening was super en de sfeer was ook goed. De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed. We hebben in tijden niet zo goed gegeten. Echt een aanrader!
Km92 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Gisteren bij de heerlyckheid gegeten met mijn partner. Wij hebben weer heerlijk genoten van het verrassingsmenu. Naast het eten kregen wij lekkere bijpassende wijntjes. Ook was de bediening weer top! Wij komen zeker nog een keer terug, om van een heerlijk avondje uit te genieten bij dit sfeervolle restaurant.
Jnieuwen .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Op een vrijdag gegeten zonder vooraf te reserveren. Er was plek genoeg, maar het restaurant zat zeker halfvol. Vriendelijke bediening, echter veel te lang moeten wachten op met name het hoofdgerecht (2 uur vanaf het moment we binnen kwamen hadden we eindelijk een hoofdgerecht). Vandaar ook de 5 voor service. Was blijkbaar normaal want er werden daarvoor geen excuses gemaakt. Zelf overigens ook niets van gezegd, gelukkig hadden wij alle tijd. Eten was prima, maar niet speciaal daar de prijzen daar wel naar zijn vind ik (eur. 14,- voor een voorgerecht en rond de 25,- á 30,- voor een hoofdgerecht). Mijn lamshaas was nogal winters opgemaakt qua groente en smaken. Helaas geen salade meegeleverd.
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
We kregen de uitnodiging om nog eens mee te gaan naar de Herberghe en daar zeggen wij geen nee tegen! De drukkende warmte maakte een vol terras, maar wij kozen ervoor om binnen te zitten. Dan kun je elkaar ook nog verstaan want de langsrijdende treinen willen dat wel enigszins belemmeren.
Na een eenvoudig hapje vooraf volgden goede gangen in het verrassingsmenu zich op. Een mooi stukje vis met peen en aardpeer, coquille en gebakken komkommer onder yuzuschuim, verschillende bereidingen van kalf. Het was allemaal heerlijk! De erbij geserveerde wijnen waren weer verrassend en lekker en bij het dessert kiezen uit kaas of zoet is altijd goed.
We komen heel graag nog eens terug!