Herbergh Het Wapen van Friesland

It Plein 2 8835 XB Easterlittens Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Herbergh Het Wapen van Friesland

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 23:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Amvdloon .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Afgelopen week hier gegeten. Heel ontspannen sfeer en lekker eten! Geen onbekende gerechten op de kaart maar wat wij geproefd hebben (proeverij van voorgerechten en 2 stoofpotje (rund en lam)) was gewoon erg lekker.
Echt een bruin café met groot terras! Prijs-kwaliteit verhouding is ook prima!
Gewoon lekker gegeten!
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Dit café is gelegen aan een pleintje met uitzicht op de kerk midden in het prachtige dorp Easterlittens. Het was al een genoegen om buiten op het terras een drankje te nemen en te genieten van de gedroogde ham die er goed uitzag en prima smaakte. Omdat het wat koeler werd gingen wij binnen het hoofdgerecht zalm nuttigen. De gerechten worden puur natuur geserveerd. De smaak van de licht aangekookte bloemkool was heerlijk. Dat laatste gold ook de rode wijn. De bediening was vriendelijk en zeer snel. Het is een belevenis in zo'n mooi dorp te eten.
Sita L.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
We hebben al diverse keren hier gegeten. De kok is goed in vleesgerechten, de schnitzels zijn overheerlijk, maar ook de mixed grill en de andere vleesgerechten zijn top. De service voor jonge kinderen is ook leuk, een kleurplaat met daarop een speciale kinderkaart. De kok is wat minder met groente. De maaltijdsalade was niet verrassend, veel grote stukken sla, geen lekkere dressing en weinig bijzonderheden. Tip: ga eens kijken bij collega's. Na een klacht over de salade werd er helaas niets mee gedaan. Een paar weken later hebben we het nog eens aangekaart, het gerecht wordt nu op deze manier van de kaart gehaald. We hebben er weer gegeten en vlees was wederom prima. Bakje sla niet lekker aangemaakt en bloemkool te rauw. Gebakken aardappeltjes wel heel lekker. Het personeel vonden wij niet al te vrolijk, straalde niet veel werkplezier uit, waren wel serieus.
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
De locatie in het kleine Easterlittens is erg leuk en van binnen ziet het restaurant er ook gezellig uit, doet een beetje aan een bruin café denken. Leuke Friese spreuken en boekjes te zien :-)
Het eten was prima, de service en de prijzen ook. Alleen jammer dat er weinig vegetarische keus is. Maar zeker leuk om een keer naartoe te gaan!
Martha B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Vanavond zondag 3 mei 2015 met z'n tweeën echt heerlijk gegeten in dit restaurant!
Voorgerecht: gebakken champions met toast, hoofdgerecht: gamba's en hoofdgerecht: biefstuk, nagerecht: dame blanche en koffie. Wat een lekkere gerechten en een super vriendelijke en attente bediening. Ook gastvrouw Karin weet van wanten! Echt een aanrader om te gaan eten en dat voor een zeer billijke prijs! Doen!!!!
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Hou je van lekker robuust eten, gezelligheid en echte gastvrijheid op een prachtig verstopt plekje in Friesland? Dan moet je hier naar toe! Wij komen er al jaren en het is altijd fijn er weer te komen. Vertrouwd eten met soms iets verrassends, lekker bier van de tap, wat wil een mens nog meer?
Bartdebruyn .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Prima eetcafe, meegetroond door vrienden van de andere kant van de Fluessen. Heerlijke geiten boter en olijven. Goede gebakken bloedworst en mosterdsoep voor, goed gebakken kabeljauw en ossenstaart / gamba's als hoofdgerecht(heerlijk). Hoewel geen plek meer, toch de prima crème brulee toe. Hulde!
Andries B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Donderdag avond in dit Smukke restaurant gegeten.
Voorgerecht voor alle 4 personen perfect.Carpaccio,Geitenkaas en Champion in knoflook gebakken, Super!!
Hoofdgerechten Stoofpot , Kabeljouw ,Zalm en Biefstuk, alles ruim opgediend met smakelijke bijgerechten en Aardappelen.
Lekkere koffie na( meer kon er niet bij).
Kortom een goed restaurant met prettige bediening in een bijzondere ambiance.
Bernard_en_Gerda .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Heb je zin om eens een keer lekker en gezellig te eten in een gastvrije omgeving? Ga dan eens naar Karin & Jasper om je te laten verwennen. De kaart is altijd uitgebreid met een 'daghap' en een extra gerecht. De wijn is prima, het eten idem, en de toetjes... niet te versmaden. Voor ons is het hoofdgerecht nog altijd ossenhaaspuntjes met gamba's, en een Dokkumer koffie als toetje gaat er altijd wel in.