Over restaurant Herbergh de Parel

Gastvrij genieten in Herbergh de Parel

Deze Friese parel ligt in een mooi natuurgebied, dat bekend staat om haar landerijen met elzensingels en houtwallen. Het is een waterrijk gebied met bekende steden in de directe omgeving. Als je hier in de buurt bent, is een diner in dit gezellige restaurant aan te raden. Verse en malse gerechten worden geserveerd met duurzame kwaliteit. Dat smaakt uitstekend! Wil je wat langer van de omgeving genieten, blijf dan overnachten in één van de 11 kamers.

Meer informatie over restaurant Herbergh de Parel

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Betaalpas
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,4/10
Service8,5/10
Decor8,1/10
Dep524 . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
De mosterdsoep als voorgerecht is een echte aanrader; mosterdsoep hoort te proeven zoals je het in Herberg De Parel krijgt voorgeschoteld. Ook met de Kip Satay en de Massaman Curry wordt je verrast met heerlijke smaken die bevestigen waarom je uit eten gaat; om te genieten!
De suikerbroodpudding en de parfait maken een heerlijk diner uiteindelijk helemaal compleet. Tel daarbij de uitstekende ambiance en het vriendelijke personeel bij op en een culinair perfecte avond is het resultaat.
Gerrit83 . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Gegeten met de AH kaart. Keuze was beperkt, maar dat hoeft niemand te spijten, want het aangebodene is enorm smaakvol en bovendien ziet alles er prachtig uit!
Bediening was goed en erg vriendelijk.
Leuk vonden wij dat je hier echt de tijd krijgt om te genieten. Niks geen haastigheid. Voor je het weet zijn er een paar uurtjes voorbij.
Wij komen zeker terug en eten dan van de kaart.
Nika3 . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het eten bij De Parel was prima, vooral de soep en het toetje, maar ook de hoofdgerechten waren zeer smakelijk. De bediening was zeer aardig en attent. We hebben van de avond genoten, spontaan zouden we het restaurantje waarschijnlijk niet bezoeken, daarom zijn we blij dat we het dankzij de restaurantactie ontdekt hebben.
Veronika en Gert
Jansenjan1 . Meesterproever (12 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We hebben een geweldige avond gehad! Prachtig weer zodat we op het terras konden eten. Voor het AH menu kon je kiezen uit twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee nagerechten. Dat is niet veel, maar het is wel makkelijker kiezen. In één zin: alles was heel, heel lekker. De mosterdsoep, de tomatensoep, we kozen voor het stoofpotje, heerlijk mals vlees en ook de yoghurt parfait met kersen en een bolletje ijs en slagroom. En ook royale porties, als je een grote eter bent, kom je goed aan je trekken. De bediening was hartelijk en attent. Kortom voor ons was het een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar!
Jan D. Fijnproever (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We aten in de Herbergh de Parel van Eastermeer in het kader van de Albert Heijn actie. De keus was tussen tomaten- of mosterdsoep, tussen Thaise curry of kipsaté en tussen suikerbroodpudding en tiramisu met Friese accenten. De gerechten waren eenvoudig, maar goed op smaak met een decoratie van eetbare bloemetjes bij het hoofdgerecht. De porties waren royaal. Het Friese accent in de tiramisu (dumkes als koek en Beerenburg i.p.v. amaretto) was leuk gevonden. De bediening was vriendelijk en vlot. De sfeer was bruin café-achtig met gezellige muziek. De huiswijn was met € 3,50 per glas voordelig (en smakelijk). Merkwaardig was alleen, dat het menu voor de AH actie met € 34,95 zo'n € 5,00 duurder was dan wanneer de 3 gangen à la carte waren besteld.
Love-of-food . Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gegeten op het terras. Een gezellig sfeertje en vriendelijke bediening. De keuze van het ah menu was beperkt, maar smaakte lekker. Minpuntje: de yoghurt in het dessert was erg bevroren.
Liesbethnoorman . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Afgelopen zaterdagavond hier gegeten met familie.
We werden hartelijk ontvangen en bediening was goed. Hoewel het AH menu beperkte keuze geeft, was er voor iedereen wat en hebben we allemaal zitten smullen van de ruime porties.
Voor herhaling vatbaar!
Fredg . Fijnproever (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Tijdens ons familieweekend , AH kaarten meegenomen en in een klein dorpje een restaurant gevonden . Terras matig, binnen type bruin café
Gezellige, gedreven maar zeer onervaren bediening .een beperkte keuze wat betreft het AH menu. We hebben overigens heerlijk gegeten . Gerechten worden met aandacht gepresenteerd . Verrassend detail hier , waren de eetbare bloemen . We vonden een heerlijke wijn op een verassende uitgebreide wijnkaart. Helaas was deze wijn niet op temperatuur.
Dit adres is best een aanrader als je ongedwongen lekker wilt eten
Msteenbergen15 . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het eten was heerlijk, vooral de huisgemaakte appelmoes viel erg in de smaak! Het personeel was vriendelijk en rustig, ondanks dat het restaurant vol zat. Je had trouwens geen last van de drukte; de sfeer was gemoedelijk en knus.
Priester.erik . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Alles was super! Beperkte keus, maar in dit restaurant geen enkel probleem, omdat het zo super uitgevoerd wordt. Wil je eens bloemetjes eten/proeven, die kans heb je bij ieder menu! Heel grappig ook als je ziet dat mensen kip satay bestellen (verwacht wordt dan saté), de reacties zijn om te genieten! Aanbevolen!
SanderNynke . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige en gemoedelijke ambiance. De kwaliteit van het eten was erg goed en er was ook veel aandacht besteed aan de presentatie! Via de AH restaurant actie kwamen we hier terecht en we komen zeker een keer terug. Aanrader!
Hans_KK . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Herbergh de Parel is een aanrader. De bediening is zeer vriendelijk en gastvrij. Het eten was voortreffelijk. Volgende week weer!
Carlo D. Meesterproever (12 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
We hebben heerlijk en heel gezellig gegeten bij de Parel, werkelijk een parel van een restaurant; het eten was aantrekkelijk en mooi opgemaakt en het hoofdgerecht was afgewerkt met bloemetjes. De omgeving, zowel binnen als buiten kwam gezellig over en de muziek was sfeervol en rustig. We zijn er van af Drachten heengefietst, op zich ook een hele leuke tocht, behalve het niet ingeschatte plensbuitje die we over ons heen kregen vlak voor aankomst en gelukkig hadden we met de terugweg wind mee. De bediening was integer en lief, alsmede voorkomend, kortom in alle opzichten een heerlijk avondje uit eten.
Jenniewijmenga . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Zeker voor herhaling vatbaar, leuke bediening, eten was prima, leuk gepresenteerd en heerlijk van smaak. Wij waren met zijn vieren en allemaal erg enthousiast. Zeker aan te bevelen voor degenen die er nog niet zijn geweest.
Rdrahn . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Het eten was heerlijk, ik heb genoten van de curry. Ter verrassing was dit een groene curry ipv de rode, goed op smaak en een ruime portie.
Margrietkinderman . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Het eten was prachtig opgediend.
Was gezellig. En heerlijk eten. Leuke lektuurtafel en bediening was attent en vriendelijk. Bedankt.
Fijnproever 8. Meesterproever (34 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het was druk in Eastermar!
Maar ondanks de drukte, was het ook gezellig.
We werden wederom vriendelijk ontvangen en naar onze tafel toegewezen.

Deze keer alleen hoofdgerechten, en die waren bijzonder lekker en prachtig in opmaak.
Er word lekker veel aandacht besteed en de eetbaren bloemen zien er prachtig uit!

Bedankt!!
Heine . Meesterproever (44 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Prachtig weer, zwoel briesje dus lekker buiten zitten bij de Parel.
Het was alweer even geleden dat we hier hadden gegeten en de laatste keer was het prima.
Helaas viel het vandaag een beetje tegen en waren het met name de porties, in combinatie met de smaak die zorgde voor een lager cijfer.
Drie kleine stokjes (kip) sate, zonder saus voor €17,50 is wel erg karig.
In de omschrijving iets vermeld van Thais.......aardappelen gebakken in de schil (behoorlijk zout) en een standaard salade in een klein bakje, ook nog een dito bakje met sperziebonen en dat was dat........Thais?
Met kleinere porties is niks mis maar je kan ook overdrijven.
Herkansing......als ze gegeven aandachtspunten verbeteren......ik geef ze de tijd!
Janenmartine . Fijnproever (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij zin vaste gasten bij Herbergh de Parel. Je voelt je altijd welkom, eet en drinkt er heerlijk, je voelt je niet bezwaard om iets te vragen, in één woord; een pareltje!
Maksels . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We konden kiezen waar we wilden zitten, dus het was rustig. Spontane dame die ons bediende. Het eten was erg lekker. De menukaart van mijn man en ik weken af. Bij mij mistte een blad. Degene die de mail doet mag wel wat sneller antwoorden. Na twee weken nog geen antwoord. Dat in tegenstelling van deze mail die ik na 1 dag al ontvang! Zijn recenties dan belangrijker?