Herbergh de Parel

Elte Martens Beimastrjitte 15 9261 VG Eastermar Nederland Kaart

Over restaurant Herbergh de Parel

Gastvrij genieten in Herbergh de Parel

Deze Friese parel ligt in een mooi natuurgebied, dat bekend staat om haar landerijen met elzensingels en houtwallen. Het is een waterrijk gebied met bekende steden in de directe omgeving. Als je hier in de buurt bent, is een diner in dit gezellige restaurant aan te raden. Verse en malse gerechten worden geserveerd met duurzame kwaliteit. Dat smaakt uitstekend! Wil je wat langer van de omgeving genieten, blijf dan overnachten in één van de 11 kamers.

Meer informatie over restaurant Herbergh de Parel

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Wiebren W.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dit is een echte aanrader. De ontvangst en de bediening was erg vriendelijk en correct.

De maaltijd was erg bijzonder klaargemaakt en sfeervol opgediend. Een plek om weer terug te komen.
Ctravaille .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Mooi sfeervol restaurant. Heerlijk gegeten en het eten was mooi opgediend!! Vlotte bediening en mooi gelegen in een sfeervol (kerstverlichting) dorp.
Gerben B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
D.vankammen11 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij hebben lekker gegeten De bediening was persoonlijk. Je voelt je welkom.
Jammer genoeg zat er aan de tafel naast ons een stel dat meer oog had voor de telefoon dan aan het eten.
Froukje B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Dankzij AH actie hier gereserveerd.We komen zeker vaker! Zijn bekend in EAstermar maar wisten niet dat er hier zo'n gezellig, goed,en smaakvol restaurant was. Echt een herberg...
Klaas H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Het was rustig deze avond. Goede ontvangst en bediening. Heerlijke mosterdsoep. Is een aanrader. Ook de overige gerechten waren prima en zagen er goed verzorgd uit. Al met al een geslaagde avond met oud-collega's.
P.m. S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Mede ook door voorgaande recensies bij Herbergh de Parel gekomen anders was ik waarschijnlijk nooit geweest. Jammer voor Herbergh de Parel dat het heel rustig was voor een vrijdagavond ik hoop echt dat ze meer klanten kunnen trekken want het eten was geweldig!

De opmaak van de borden was met enorm veel aandacht voor detail en met veel creativiteit een feest voor het oog. Uiteraard zijn de gerechten zelf nog veel belangrijker, hieronder dan ook meer...

De mosterd soep was heerlijk (wel een beetje te zout naar onze smaak) maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de smaak en de verse ingredienten. Wel een tip voor de serveerster : geen duim in het soepbord graag ;) verder was ze erg vriendelijk en vroeg in ieder geval drie keer of we nog iets wilden drinken en dat is natuurlijk heel slim.

Het hoofdgerecht was ook een dikke tien! Het vlees was heel zacht en viel zo uit elkaar, de aardappelstukjes waren allemaal precies goed (wat met aardappel best knap is). Door de opmaak van het bord was het een feest om alles te proberen, veel smaken en texturen en alles naar mijn mening goed in balans. Uiteraard was het dessert ook dik in orde wat we nu natuurlijk ook niet anders hadden verwacht na het voorgaande. We hadden al met al wel wat te veel gegeten want je krijgt echt genoeg en daarmee meer dan waar voor je geld.

Van mij mogen ze een Michelin ster krijgen, we komen zeker terug en ik hoop dat er maar veel goede recensies voor ze gaan komen zodat ze op vrijdagavond wat voller zitten want dat gun ik ze zeker.

Heel erg bedankt voor de heerlijke avond en heel veel succes met promoten van jullie heerlijke bedrijf.
Rene F.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
GEWELDIG eten!!!! Smaakvol en voldoende proportie. We hebben genoten.

Een absolute aanrader. Perfecte service. Vriendelijk en eenvoudig.

Een ritje naar Eastermar absoluut waard!
Jantsje S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Erg vriendelijke bediening! Rustieke, bruine inrichting. Sfeer: prima. Alle gerechten naar wens, keuze beperkt, maar prima en ruim voldoende. Zeer prijsgunstig! Zeker een aanrader!
WH J.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
De inrichting geeft een oud dorps café gevoel (is het ook) en dat vonden we prachtig. De muurtekeningen waren helemaal geweldig dus de inrichting was een dikke plus. Bij een dorpscafé denk je dan ook al snel aan plate-service qua eten, maar dat was zeker niet het geval. Erg lekkere en verrassende gerechten in zeer ruime hoeveelheden. De bediening was erg vriendelijk dus zeker de moeite waard om hier eens te gaan eten!
Dirk-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Mooie locatie in het centrum van Eastermar. Gereserveerd met de AH actie. Menu met twee keuzes per gang. We hebben gekozen voor de mosterdsoep vooraf. Een flinke portie, heerlijk op smaak en op mooie borden geserveerd. Mijn vrouw de kipspiezen en ik de runderstoofpot als hoofdgerecht. Alles prima op smaak en de kip als topper, zo mals en lekker gekruid. Ook de opmaak van de borden is mooi en eetbare bloemen blijven speciaal. Er was een panacotta als alternatief dessert, maar we kozen beiden voor de suikerbrood variant. Ook deze was lekker en alles bij elkaar een hele goede ervaring. Voor de bierliefhebber: probeer zeker één van de speciaal bieren van brouwerij 't Ij. De dubbel (Natte) is een echte aanrader.
Docput .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
leuk gezellig restaurant met sfeervolle oud Friese inrichting, vriendelijke bediening, warme uitstraling, buitengewoon heerlijke huiswijn, makkelijk te bereiken en goede gratis parkeervoorzieningen
Jilliemari .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Prijskwaliteit staat op een goed niveau. Er is veel zorg besteed aan de "aankleding" van het eten. Juiste hoeveelheid. Erg smakelijk!!!
Het restaurant straalt een gemoedelijke sfeer uit. Vriendelijke bediening, niet opdringerig.
Rieneke K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Gisteravond hebben we met familie bij Herbergh de Parel gegeten. De bediening was supervriendelijk en het eten was heerlijk. Een aanrader! We hebben ons alleen ietwat verbaasd over het feit dat het AH-menu € 34,95 kostte, bijna € 5 meer dan het voor-, hoofd- en nagerecht afzonderlijk opgeteld.
Dep524 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
De mosterdsoep als voorgerecht is een echte aanrader; mosterdsoep hoort te proeven zoals je het in Herberg De Parel krijgt voorgeschoteld. Ook met de Kip Satay en de Massaman Curry wordt je verrast met heerlijke smaken die bevestigen waarom je uit eten gaat; om te genieten!
De suikerbroodpudding en de parfait maken een heerlijk diner uiteindelijk helemaal compleet. Tel daarbij de uitstekende ambiance en het vriendelijke personeel bij op en een culinair perfecte avond is het resultaat.
Gerrit83 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Gegeten met de AH kaart. Keuze was beperkt, maar dat hoeft niemand te spijten, want het aangebodene is enorm smaakvol en bovendien ziet alles er prachtig uit!
Bediening was goed en erg vriendelijk.
Leuk vonden wij dat je hier echt de tijd krijgt om te genieten. Niks geen haastigheid. Voor je het weet zijn er een paar uurtjes voorbij.
Wij komen zeker terug en eten dan van de kaart.
Nika3 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het eten bij De Parel was prima, vooral de soep en het toetje, maar ook de hoofdgerechten waren zeer smakelijk. De bediening was zeer aardig en attent. We hebben van de avond genoten, spontaan zouden we het restaurantje waarschijnlijk niet bezoeken, daarom zijn we blij dat we het dankzij de restaurantactie ontdekt hebben.
Veronika en Gert
Jansenjan1 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We hebben een geweldige avond gehad! Prachtig weer zodat we op het terras konden eten. Voor het AH menu kon je kiezen uit twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee nagerechten. Dat is niet veel, maar het is wel makkelijker kiezen. In één zin: alles was heel, heel lekker. De mosterdsoep, de tomatensoep, we kozen voor het stoofpotje, heerlijk mals vlees en ook de yoghurt parfait met kersen en een bolletje ijs en slagroom. En ook royale porties, als je een grote eter bent, kom je goed aan je trekken. De bediening was hartelijk en attent. Kortom voor ons was het een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We aten in de Herbergh de Parel van Eastermeer in het kader van de Albert Heijn actie. De keus was tussen tomaten- of mosterdsoep, tussen Thaise curry of kipsaté en tussen suikerbroodpudding en tiramisu met Friese accenten. De gerechten waren eenvoudig, maar goed op smaak met een decoratie van eetbare bloemetjes bij het hoofdgerecht. De porties waren royaal. Het Friese accent in de tiramisu (dumkes als koek en Beerenburg i.p.v. amaretto) was leuk gevonden. De bediening was vriendelijk en vlot. De sfeer was bruin café-achtig met gezellige muziek. De huiswijn was met € 3,50 per glas voordelig (en smakelijk). Merkwaardig was alleen, dat het menu voor de AH actie met € 34,95 zo'n € 5,00 duurder was dan wanneer de 3 gangen à la carte waren besteld.
Love-of-food .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gegeten op het terras. Een gezellig sfeertje en vriendelijke bediening. De keuze van het ah menu was beperkt, maar smaakte lekker. Minpuntje: de yoghurt in het dessert was erg bevroren.