Herbergh de Parel

Elte Martens Beimastrjitte 15 9261 VG Eastermar Nederland Kaart

Over het restaurant Herbergh de Parel

Gastvrij genieten in Herbergh de Parel

Deze Friese parel ligt in een mooi natuurgebied, dat bekend staat om haar landerijen met elzensingels en houtwallen. Het is een waterrijk gebied met bekende steden in de directe omgeving. Als je hier in de buurt bent, is een diner in dit gezellige restaurant aan te raden. Verse en malse gerechten worden geserveerd met duurzame kwaliteit. Dat smaakt uitstekend! Wil je wat langer van de omgeving genieten, blijf dan overnachten in één van de 11 kamers.

Meer informatie over restaurant Herbergh de Parel

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Carin V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We hadden gereserveerd voor 1830 uur en het restaurant zat toen al aardig vol. De inrichting verraste ons in positieve zin: gezellig en warm (letterlijk en figuurlijk). Het duurde even voordat er iemand kwam om te vragen wat we wilden drinken. Vervolgens duurde het weer even voordat we de kaart kregen. Omdat we met een AH bon kwamen was de keuze om te bestellen beperkt maar voor ons niet hinderlijk; we waren er op voorbereidt. Waar we geen rekening mee hadden gehouden waren de extreem lange wachttijden. Mijn tafelgenoot was deze ochtend om 06 uur opgestaan en "had wel zin in wat". Na twee-en-een-half-uur hadden we het voor-en hoofdgerecht ontvangen en wachten we met smart op het nagerecht. De toetjes lieten bijna een uur op zich wachten. We hadden de bediening gevraagd of het nog lang duurde en eerst kregen we te horen: ze doen hun best in de keuken. Mensen die lang na ons waren aangeschoven kregen wel het nagerecht....(ook via dineractie). Al met al was het een avond voor de hele lange adem en zo hebben we ons meer zitten irriteren dan dat we er ontspannen hebben gezeten. Dat was en is toch niet de bedoeling lijkt mij, ook niet voor de eigenaar van deze zaak. Zo maak je absoluut geen reclame voor jezelf. Maar goed over het opgediende heb ik nog niets geschreven: over de smaken van zowel de beide soepen, als de hoofdgerechten waren we beide te spreken. Prima! Alleen het rundvlees in de curry smaakte onbeduidend. Draadjesvlees was wat we verwachten maar dit smaakte eerder naar nepvlees; gewoon niet lekker. Spruitjes en aardappeltjes als bijgerechten serveren naast Oosters eten vonden we opvallend 'vreemd'. De nagerechten liepen qua smaaksensatie nogal uiteen: de panacotta was erg goed maar de caramelcake met ijs was beduidend minder, de cake was nog erg warm van zijn rondjes door de magnetron (jammer).
De bediening was zeker vriendelijk maar wij misten wat pit en professie.
wenm.vanriet .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Een vriendelijk restaurant gelegen aan een dorpspleintje. Het restaurant heeft een menukaart met voldoende keuze, ook voor vegetariërs. De gerechten worden mooi opgediend op fraai aardewerk servies. Het was buiten donker, maar wij denken dat het er heel sfeervol is en dat de herberg in de zomer buiten een terras zal hebben. Het is een bezoek meer dan waard!
GGIJN .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We werden gastvrij ontvangen. Keurige bediening.
Correct antwoord op vragen over gerechten.
De keuze met AH actie is zeer minimaal,maar alle gerechten waren verrukkelijk!
Meer dan genoeg bijgerechten,wij konden lang niet alles op.
Geheel is ruim opgezet,waardoor privacy.
Inclusief fooi en drankjes,waaronder wijn,voor vijftig euro heerlijk gegeten!
Anita Z.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Op een zaterdagavond bij de Herbergh gegeten. De ontvangst was hartelijk en redelijk druk in het restaurant. Het aantal tafels is 15 waarmee je niet in een overvol restaurant stapt. De inrichting was sfeervol.
De bediening was erg vriendelijk en wachtte netjes als je met elkaar in gesprek was. De keuze is uit een speciaal geselecteerd AH-menu met 2 keuzes in het voor-, hoofd- en nagerecht. Voordeel is dat je niet lang hoeft na te denken. Het eten is met zorg en verse producten bereid, bijzonder smaakvol, warm soms bijna te heet ;-) en mooi opgemaakte borden. De totale kosten inclusief drinken was € 39,50 voor 2 personen. Zeker een aanrader !
Cynema .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
We hebben genoten van het AH-menu. Het eten was lekker ... enige nadeel is dat we na bestellen, 75 minuten ( ja echt ... 1 uur en 15 minuten ) moesten wachten voor we de soep op tafel kregen. Dit was toch wel erg vervelend. En dat terwijl het woensdag avond was en er maar drie tafeltjes bezet waren.
Voor het eten komen we terug ... en we hopen dat de bediening /. service dan beter is.
a.vd.vliet .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Het eten was perfekt,heerlijk en wel een een beetje apart. Mosterdsoep was heerlijk van smaak en goed gevuld. Ik had het stoofpotje en mijn partner de kipspiezen. Allebei de gerechten waren met grote zorg en toewijding klaar gemaakt, de Thaise rijst bij het stoofpotje en de lekkere gebakken aardappeltjes bij de spiezen. De borden waren ook mooi opgemaakt. De beide nagerechten, panna cotta en suikerbrood e.d. waren ook zeer smakelijk. We kregen van de eigenaar/kok ook een fijne uitleg. Enige puntje van kritiek zou kunnen zijn, dat de kaart voor de A/H eters tot twee keuzes beperkt was.
Gertie E.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Sfeervol, smaakvol, heerlijk gegeten, personeel jong en onervaren maar zeer enthousiast, dat komt wel goed.

Je recensie moet op zijn minst 120 tekens bevatten wat een onzin
wiebren W.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dit is een echte aanrader. De ontvangst en de bediening was erg vriendelijk en correct.

De maaltijd was erg bijzonder klaargemaakt en sfeervol opgediend. Een plek om weer terug te komen.
ctravaille .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Mooi sfeervol restaurant. Heerlijk gegeten en het eten was mooi opgediend!! Vlotte bediening en mooi gelegen in een sfeervol (kerstverlichting) dorp.
gerben B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Hallo een aangename verrassing het AH menu, veel zorg aan besteedt en gekookt met smaak! Heerlijk een aanrader!
de nieuwe jonge uitbaters verdienen een goede rating.
d.vankammen11 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij hebben lekker gegeten De bediening was persoonlijk. Je voelt je welkom.
Jammer genoeg zat er aan de tafel naast ons een stel dat meer oog had voor de telefoon dan aan het eten.
Froukje B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Dankzij AH actie hier gereserveerd.We komen zeker vaker! Zijn bekend in EAstermar maar wisten niet dat er hier zo'n gezellig, goed,en smaakvol restaurant was. Echt een herberg...
Klaas H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Het was rustig deze avond. Goede ontvangst en bediening. Heerlijke mosterdsoep. Is een aanrader. Ook de overige gerechten waren prima en zagen er goed verzorgd uit. Al met al een geslaagde avond met oud-collega's.
P.m. S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Mede ook door voorgaande recensies bij Herbergh de Parel gekomen anders was ik waarschijnlijk nooit geweest. Jammer voor Herbergh de Parel dat het heel rustig was voor een vrijdagavond ik hoop echt dat ze meer klanten kunnen trekken want het eten was geweldig!

De opmaak van de borden was met enorm veel aandacht voor detail en met veel creativiteit een feest voor het oog. Uiteraard zijn de gerechten zelf nog veel belangrijker, hieronder dan ook meer...

De mosterd soep was heerlijk (wel een beetje te zout naar onze smaak) maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de smaak en de verse ingredienten. Wel een tip voor de serveerster : geen duim in het soepbord graag ;) verder was ze erg vriendelijk en vroeg in ieder geval drie keer of we nog iets wilden drinken en dat is natuurlijk heel slim.

Het hoofdgerecht was ook een dikke tien! Het vlees was heel zacht en viel zo uit elkaar, de aardappelstukjes waren allemaal precies goed (wat met aardappel best knap is). Door de opmaak van het bord was het een feest om alles te proberen, veel smaken en texturen en alles naar mijn mening goed in balans. Uiteraard was het dessert ook dik in orde wat we nu natuurlijk ook niet anders hadden verwacht na het voorgaande. We hadden al met al wel wat te veel gegeten want je krijgt echt genoeg en daarmee meer dan waar voor je geld.

Van mij mogen ze een Michelin ster krijgen, we komen zeker terug en ik hoop dat er maar veel goede recensies voor ze gaan komen zodat ze op vrijdagavond wat voller zitten want dat gun ik ze zeker.

Heel erg bedankt voor de heerlijke avond en heel veel succes met promoten van jullie heerlijke bedrijf.
Rene F.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
GEWELDIG eten!!!! Smaakvol en voldoende proportie. We hebben genoten.

Een absolute aanrader. Perfecte service. Vriendelijk en eenvoudig.

Een ritje naar Eastermar absoluut waard!
Jantsje S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Erg vriendelijke bediening! Rustieke, bruine inrichting. Sfeer: prima. Alle gerechten naar wens, keuze beperkt, maar prima en ruim voldoende. Zeer prijsgunstig! Zeker een aanrader!
WH J.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
De inrichting geeft een oud dorps café gevoel (is het ook) en dat vonden we prachtig. De muurtekeningen waren helemaal geweldig dus de inrichting was een dikke plus. Bij een dorpscafé denk je dan ook al snel aan plate-service qua eten, maar dat was zeker niet het geval. Erg lekkere en verrassende gerechten in zeer ruime hoeveelheden. De bediening was erg vriendelijk dus zeker de moeite waard om hier eens te gaan eten!
Dirk-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Mooie locatie in het centrum van Eastermar. Gereserveerd met de AH actie. Menu met twee keuzes per gang. We hebben gekozen voor de mosterdsoep vooraf. Een flinke portie, heerlijk op smaak en op mooie borden geserveerd. Mijn vrouw de kipspiezen en ik de runderstoofpot als hoofdgerecht. Alles prima op smaak en de kip als topper, zo mals en lekker gekruid. Ook de opmaak van de borden is mooi en eetbare bloemen blijven speciaal. Er was een panacotta als alternatief dessert, maar we kozen beiden voor de suikerbrood variant. Ook deze was lekker en alles bij elkaar een hele goede ervaring. Voor de bierliefhebber: probeer zeker één van de speciaal bieren van brouwerij 't Ij. De dubbel (Natte) is een echte aanrader.
docput .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
leuk gezellig restaurant met sfeervolle oud Friese inrichting, vriendelijke bediening, warme uitstraling, buitengewoon heerlijke huiswijn, makkelijk te bereiken en goede gratis parkeervoorzieningen
jilliemari .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Prijskwaliteit staat op een goed niveau. Er is veel zorg besteed aan de "aankleding" van het eten. Juiste hoeveelheid. Erg smakelijk!!!
Het restaurant straalt een gemoedelijke sfeer uit. Vriendelijke bediening, niet opdringerig.