Herberg Van Ouds ‘t Nest

Zaterdag 12:00 - 00:00

7,1
Willy .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vorige week met een vriendin bij het Nest gegeten met een voucher van de Plus. 2 x driegangen menu voor de prijs van 1. Zomers kom ik geregeld hier om lekker op het terras te zitten en vorig jaar ook een paar maal gegeten, waar de laatste keer absoluut geen succes was. Maa het was mooi weer en ik wilde het nogmaals proberen want een misser kan altijd goedgemaakt worden. Helaas gebeurde dat niet. De bediening is vriendelijk en correct, niets mis mee. Voorgerecht: salade gado gado, wat ijsbergsla, ei, verdwaald boontje en nog iets onduidelijk met wat pindasaus. Niets bijzonders maar oke. Ik nam als hoofdgerecht surf en turf en vriendin vis. De surf en turf bestond uit 3 noorse garnaaltjes en een klein biefstukje waar ik al voor ik het aansneed aan zag dat hij helemaal doorgebakken was. Toch geproefd maar niet weg te krijgen. Aan de bediening laten zien en ik kreeg een ander biefstukje. Was wat meer medium, maar niet echt lekker. Heel donker vlees, misschien was het paardebiefstuk. De vis was goed. Onduidelijke sausjes erbij en hele kleine bakjes met friet en gebakken aardappeltjes. Klein schaaltjes bloemkool met ham..??? en sla. Als toetje nam ik een ijsje met slagroom, de slagroom was zuur. Hier maar niets meer over gezegd. Kortom het was slecht. Heel jammer, als je als bedrijf meedoet aan zo'n actie dan hoop je dat de mensen terugkomen. Ik zal nog wel komen voor een drankje maar niet meer om te eten. Het is natuurlijk weinig geld 23,50 voor 2 menuutjes maar dat moet niet uitmaken. Je doet mee aan zo'n actie, dus moet je ook zorgen dat het eten goed is. De nieuwe jonge eigenaar doet er goed aan hier verbetering in aan te brengen. Het Nest had altijd een goede naam wat eten betreft, maar daar is nu niets meer van te merken. De gastvrijheid en gezelligheid is wel top!
Sorry voor de late reactie.
Wat vervelend voor u en uw vriendin dat het niet zo is geweest zoals het normaal wel hoort te zijn.
Bedankt voor de opbouwende kritiek. We hebben het met elkaar intern besproken. Als u de volgende keer wat komt drinken hoor ik graag van u. Wie weet kan ik u nog van gedachten veranderen.
Met vriendelijk groet Esmeralda en Robin
TvW .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Op een leuke plek in Rijswijk, met attente bediening en goed eten. Deze avond zat de zaak zo goed als vol. Ook met een groep van 14 man kun je a la carte eten. Ons gezelschap was tevreden, zowel over vis, vlees als vegetarische gerechten.
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Top! Hartstikke leuk! Gevraagd of de oude tophit Brussels Lof weer op de kaart stond. Konden ze niet beloven. Maar ze hadden het toch geregeld!!! Het was weer gezellig en we hebben wederom lekker gegeten. De pikante spareribs blijven mijn favoriet.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Uitgenodigd door vrienden hier gegeten (altijd lastig om dan kritisch te zijn..) Buiten oogt het als een herberg, binnen meer als eetcafe. We zaten in de serre met aan de ene kant een kachel (voor de gezelligheid) aan de andere kant zat ik tegen een radiator, die full speed stond. (zelf maar dichtgedraaid toen ik half gestoofd was). De kaart.... 1 3-gangenmenu voor 23,50 (niet te duur) verder hoofd- en voorgerechten a la carte. We besloten voor het menu. Vooraf werd het 3x geroosterde, gemarineerde kippendij en 1 maal uiensoep (die normaal 6,50 kost dus je verwacht een rijke, volle soep zoals hij hoort met brood op de soep en dan gegratineerd) Nee. De dijtjes waren stukjes op houten prikkertjes en die waren op zijn best lauw, terwijl ze alledrie op warm hadden gerekend. De soep was volgens mij niet huisgemaakt, althans kwam over als soep uit een pakje met van die bruine uienstukjes. Verder niet gegratineerd maar versierd met een kaasstengel. Hoofdgerechten waren 1x vis, 1x lever (a la carte die onze vriend als vanouds lekker vond) Partner en ik hadden gekozen voor gestoofde kalfsrib met dragonsauas). Het kwam in een pannetje (wat snijden niet gemakkelijk maakt en het was 1 lap; echter vol zenen en vet; heb met moeite de helft ervan af gegeten en het leek mij ook geen kalfsvlees) en de saus was niet echt lekker en erg overheersend. Verder voor 4 personen erg kleine schaaltjes friet, gebakken aardappelen, sla en spruitjes. Goed maar niet echt royaal. Nagerecht was koffie met likeur en slagroom of een ijsje met warme kersen. Maakte veel goed. Als gezegd als je gast bent ga je geen kritiek leveren, anders had ik zeker iets gezegd). Onze vriend maakt na het voorgerecht wel de opmerking dat het nogal lauw was, het hoofdgerecht was daarom misschien gloeiendheet. Ik geloof niet dat er verder iets met de opmerking gedaan is. Ach als gezegd we waren met vrienden, dus toch wel een prima avond gehad, maar ik geloof niet dat ik er vaker zou gaan eten.
Lisette2212 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
vanavond heb ik heerlijk gegeten bij Het Nest! Wat een vriendelijke bediening en goed sfeertje in huis. Wij hadden het pannetje met kip besteld... Lekker gerechtje en veel bijgerechten! Crêpe suzette ook een lekkere afsluiter! Zeker terugkomwaardig!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
In dit restaurant kan je voor een redelijke prijs gewoon prima eten.
De prijs/kwaliteit verhouding is in orde.
We hadden allebei het menu voor E 23,50.
Vooraf de tonijn soesjes: goed van smaak en ruim van hoeveelheid. De tonijn was eigenlijk meer tonijnsalade maar was okay. Het hoofdgerecht kozen we voor de zalmspiesjes omdat we wisten dat ze hier vrij goed met vis zijn. En ja hoor: ook helemaal prima. De patat was okay de gebakken aardappeltjes en de salade ook.

Wat ons opviel is dat de aperitieven nog heel betaalbaar zijn.
De fles Prosecco ging prima bij de vis.
We rekenden E 73,50 af en waren dik tevreden .
Had ik al gezegd dat de bediening prima en persoonlijk was?
Thimo V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Gister hier geluncht met schoonzus/zwager en hun dochtertje van 2,5.. Bij binnenkomst straal voorbij gelopen door de meneer in de bediening dus hebben zelf maar een plekje op het achterterras gezocht. Heerlijk terras, zeer geschikt voor kleine kinderen en met fijne loungestoelen voor de volwassenen. Echter kwam er niemand om een drankje op te nemen. Na een half uur zelf maar gaan halen. Toen we vervolgens vroegen of we hier ook n hapje konden eten, keek de ober ons aan alsof ie water zag branden, maar een kwartier later kwam hij dan toch met de lunchkaart. Mijn nichtje had een naturelpannenkoek, wat een kleffe deeghap bleek te zijn, totaal niet gaar. Mijn pannenkoek met spek en kaas was net aan gaar, maar met drie korreltjes geraspte kaas kan je het moeilijk een spek/kaaspannenkoek noemen. De uitsmijter was lekker en de tosti ook, maar daar valt weinig aan te verpesten. We wilden nog wat drinken, maar aangezien meneer de ober veel meer aandacht had voor andere tafeltjes met een praatje, een drankje, bestelling opnemen en bedienen en wij inmiddels ruim anderhalf uur teerden op één drankje, hebben we maar afgerekend en zijn we ergens anders wat gaan drinken. Zonde, restaurant ziet er erg veelbelovend uit, maar schijnt bedriegt helaas.
Iovj ..
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Het was niet erg druk, maar toch een half uur op de kaart gewacht. Diverse keren contact gezocht en twee keer een ober aangeroepen waarna we te horen kregen dat ze zo zouden komen, wat niet gebeurde. De tafel naast ons werd ondertussen afgeruimd, bestelling opgenomen, bestelling klaargemaakt en geserveerd en er was ook nog tijd voor gezellige praatjes met hen. Uiteindelijk hongerig en chagrijnig opgestapt, we moesten nog betalen voor 2 drankjes ook en geen excuses of uitleg. Gelukkig was er plek bij De Wits, waar we heerlijk hebben gegeten en wat de hele avond goed maakte.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
De ontvangst is erg vriendelijk het restaurant is schoon sfeervol en gezellig.
De huiswijn 2013 Carmmenére Valle central Chile is een volle robuste wijn goed van smaak met een lekkere afdronk goed op temperatuur en op dronk.
Het voorgerecht een uiensoep met brood en kaas het goed gekruid en gevuld smaakt uitstekend.
Het hoofdgerecht de mix gril is uitstekend bereid het vlees is mals en goed gegrild en smaakt uitstekend. De salade en groenten zijn met zorg bereid en eveneens goed van smaak.
Het nagerecht de creme brulee is van de juiste dikte even als de suikerlaag en smaakt uitstekend.

De prijs kwaliteit is erg goed en ik kan u aanbevelen zeker eens te reserveren.
Aversluis .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Gezellig verscholen in de Rijswijkse bossen vonden wij Herberg Van Ouds. Een heerlijke gemixte grill gegeten in een chique en gezellig decor. Absoluut een aanrader!
Vincent K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
10 April een heerlijke middag gehad samen met mijn meissie heerlijk in het zonnetje gezeten met een lekker drankje en prima bediening , een aanrader !!!!! We komen graag nog eens terug !1
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten, maar nu met 10 personen.
Je wordt vriendelijk ontvangen.
Een fout van ons, had 9 personen doorgegeven, werd gelijk veranderd en er was plek voor 10.
De gerechten waren heerlijk en de bijgerechten, zoals frisse salade, groente, gebakken aardappeltjes én frites waren ruim voldoende. Ook kon er zelfs nog bijbesteld worden. De verschillende gerechten die wij hadden, zoals Tonijn, Kipfilet met brie, Argentijnse steak, satéschotel en de garnalen, zijn allen een aanrader.
De bediening was vriendelijk en informeerde regelmatig of wij nog wat wilde drinken.
De sfeer is zeer gemoedelijk en huiselijk. Wij waren met familie uit Brabant en die voelde zich meteen thuis!
Vanes81 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Uitgebreide kaart incl. een 3gangenmenu, met keuze uit vlees/vis. Zeer betaalbaar, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Erg vriendelijke bediening. Bij het kiezen van de wijn erg behulpzaam.
Na het eten is het nog mogelijk een drankje in de bar te doen.
Gezellige leuke avond gehad, lekker gegeten.
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
De inrichting.
Een gezellig ingericht restaurant , met een doorloop naar de kroeg, waar je overigens ook gewoon eten kan bestellen

De Menukaart
De kaart is overzichteliijk, let ook op het driegangen menu wat er in staat.

Het Personeel.
Gastvrij en vriendelijk personeel, en ze hebben ondanks dat het erg druk was alle tafels goed in de gaten.

De beleving
Eeen gezellige kroeg met restaurant, een veel geluid van uit de bar, maar ach het was een zaterdag avond.
Je kan hier genieten van je eten.

Tobeornottobe .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
2e kerstdag (26 dec. 2014) met z'n tweeën gegeten. Eerste keer voor dit jonge ondernemerspaar dat al vele jaren ervaring heeft in de horeca.
Na eerder in de zomer - voor het eerst in al die jaren! - op het terras buiten te hebben gegeten, nu dan besloten een keer met Kerst binnen te eten.

Direct vallen een aantal zaken op: entree met gasten die gemoedelijk bij de bar staan te praten/drinken en direct daar achter het restaurant (feitelijk in 2 delen). Wij worden vrij snel begroet door een medewerkster die onze jassen aanneemt, enige tijd nodig heeft om ons in de computer(reservering) te vinden en ons de tafel wijst.

Het restaurant is al goed bezet (meerdere zittingen blijkbaar) en o.a. de door rook aangetaste schilderijen aan de wand geven nog altijd een zeer sfeervolle aanvulling op het huiselijke dat dit restaurant uitstraalt.

We krijgen een, voor 2 personen, heel leuk gesitueerd tafeltje. Lekker vlotte bediening, zowel qua gesprekken als op elkaar speciaal afgestemde kleding plus - heel opmerkelijk ook - soepele opeenvolging van gerechten. Toch verfrissend op zo'n avond. Het is, en dat mag/moet gezegd worden, tenslotte de eerste 'Kerst' die deze mensen hier georganiseerd hebben.
Fijn mooi kwaliteit servet, prima wijnen, heerlijk eten bij alle gangen (écht heel veel aandacht aan besteed) tot uitstekende koffie toe. Wat wil een mens nog meer. Behoud het goede :-)

Moeten we nog zeggen dat we hier graag terug komen voor - wat dan ook? Dacht ut niet!

Ericrams .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Eerste Kerstdag 2014 heerlijk gegeten in Herberg van Ouds 't Nest in Rijswijk (ZH). In dit authentieke restaurant annex bar komen wij al tientallen jaren. Sinds 2014 zwaaien Esmeralda en Robin hier de scepter. Dit jonge stel heeft de zaak een eigen touch gegeven. Zij hebben oog voor de gast, zijn attent en vlot in de bediening. Het knusse karakter hebben zij gelukkig weten te behouden. Smakelijke gerechten en een maandelijks wisselend keuzemenu. Er is inmiddels ook een wijnkaart. Wij komen er graag.
Janine en Eric Rams
Marlies .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Erg lekker eten. Goede prijs kwaliteit verhouding en vriendelijk personeel. Uitgebreide kaart en smakelijk maandmenu. Zeker een aanrader!!
Corry D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Op uitnodiging van J vd Z hier voor het eerst gegeten, de argentijnse steak was werkelijk geweldig, ook het 3 gangen keuze menu van mijn 2 tafelgenoten was van geweldige kwaliteit, het kipspiesje, het mosselpannetje, de cremebrulee maar ook de burger waren uitstekend. Over de locatie kan ik kort zijn: je waant je op vakantie !!! ( maar je zit op de grens van den haag en rijswijk)
De gastheer is zeer correct en ter zake kundig. Voor wat betreft de espresso moet ik bekennen dat het niet "mijn" merk is, maar ook deze was beter dan ik in menige horecagelegenheid geserveerd krijg.

Kort om, ToT een volgende keer!!!!!
Vincent K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Heerlijk een keuzemenu samen met mijn vriendin gegeten , zullen we zeker vaker doen en ook nog voor een prima prijs ! Aanrader !!!
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. De nieuwe eigenaren doen het prima.
Argentijnse steak is een aanrader en ook de pikante toast met champignons.
Helaas hebben wij lang moeten wachten op de menukaart, de ober had weinig ook voor zijn tafels. Het was wel enorm druk, maar toch.
Het eten was prima, we gaan nog een keer terug.