Herberg Tió

Oude Rijksweg 1 9481 BD Vries Nederland Kaart

Over restaurant Herberg Tió

Altijd een warm welkom

In de bosrijke omgeving van Drenthe wacht je een warm welkom in Herberg Tió. Je vindt hier ouderwetse gastvrijheid, eerlijke gerechten en zin in gezelligheid. De agenda staat vol met leuke activiteiten voor jou als gast. Bestel je lunch van de kaart of laat je door de koks Pedro en Alberto verrassen met Spaanse Tapas. De dinerkaart is lekker overzichtelijk met als hoofdgerecht een lekker stuk vlees, vangst van de dag of een vegetarisch gerecht naar keuze.

Meer informatie over restaurant Herberg Tió

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Nels G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Na een fietstochtje uit Groningen hier gaan lunchen. Lekker knapperige warme bruine bol met heerlijke tonijnsalade met kappertjes. Koffie ook heerlijk! Geen filter, lekkere espresso.
CharisaS .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Een borrel aan het eind van een werkdag is nooit weg. We gingen daarom naar Herberg Tió om even wat te drinken en een borrelhapje te verorberen. Het was nog niet echt etenstijd dus het was nog erg rustig in het restaurant. We namen de huiswijn en een plankje met gemengde borrelhapjes. Vooral de Jalapeño poppers vonden we lekker. Vlotte bediening en leuk dat het personeel de tijd nam om een praatje te maken.
Rond een uur of 18:00 druppelden mensen binnen een om hapje te eten. Wat voor ons bedoeld was als avondborrel veranderde in een tapasdiner. We namen onder anderen nog de Patatas bravas, de in knoflook gebakken champignons, gemengde kroketjes en gamba’s. De champignons waren naar onze smaak net ietsje te zout, maar verder hebben we heerlijk gegeten. We komen graag terug.
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
De amuse en mosterdsoep waren erg lekker, het vlees was slecht...het stonk en smaakte ronduit smerig. Ik zou dit restaurant niet aanbevelen.
Bennys .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Hele leuke avond gehad bij Herberg Tió.
Gezellige bediening, losjes en vriendelijk.
Het eten was nog beter.
Ik was er niet van op de hoogte dat er meer op de kaart stond dan de Spaanse hapjes.
De kaart had een uitgebreide keuze van o.a. de eerder benoemde Spaanse tapas, maar ook heerlijke spare-ribs, vangst van de dag en hertfilet.

we waren met drie personen en hebben die laats genoemde gerechten gegeten.
Heerlijke spare-ribs, Kabeljauwfilet met penne pasta en basilicum en hertfilet met stoofpeertjes en een port-sausje.

lekker, lekker en nog eens lekker :-)

Eigenaar van de zaak heeft ons nog even de kegelbaan laten zien waar op dat moment net een groepje aan het spelen waren....zag er zeer gezellig uit, moeten we ook eens proberen.

Wij komen zeker terug !

René K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Heerlijke avond uit gehad.Begonnen met een oer-hollandse mosterdsoep in dit mediterrane restaurant.Erg lekker.Daarna spaanse tapas gegeten.De keuze aan de kok overgelaten.koude tapas gevolgd door warme.De tafel bleef de hele avond gevuld.
Van Chorizo tot gamba's en tapenade tot patatas bravas.Huisgemaakte sangria.
Zeer smakelijk en ruim voldoende.
Gastvrije,vlotte en attente bediening.
Een aanrader,ook voor de regio...even buiten Groningen en Assen,maar een stukje rijden zeker waard.
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Het is een natte winderige avond. Als je vanaf De Brink richting Tio loopt ziet deze laatste er warm en uitnodigend uit. Binnen gekomen wordt je vriendelijk uit de jas geholpen en naar een tafeltje begeleid. De kaart wordt keurig toegelicht en er is uitleg over de huiswijn. Maar het gaat allemaal een beetje aandoenlijk onbeholpen . Heel vriendelijk , beste beentje voor maar regelmatig gaat er net iets mis. Onervarenheid vermoeden wij. De soepen zijn heel goed , heerlijke stevige mosterdsoep met spekjes en een lichte fazantenbouillon.
De scholfilet met rode wijnsaus was wat minder . De scholfilet is een beetje droog en de , wat lobbige ,saus voegde nauwelijks iets toe aan de wat vlakke smaak. De bijlagen weer goed met pastinaak en pompoen. Gewaagd maar geslaagd. Het restaurant is inmiddels goed bezet en de bediening blijft haar best doen. Afsluitende koffie met een sweetio zijn van doorsnee kwaliteit.
De stoelen zitten lekker , het decor is wat gedateerd en een huisstijl is ver te zoeken. Maar de intentie is goed. Al met al verlaten we toch met een redelijk goed gevoel deze herberg , maar wel weer de regen in.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
De sfeer in het restaurant is authentiek en dat maakt het eten bij Herberg Tió extra bijzonder. Verder was de bediening heel aardig en het eten was erg lekker. Ik had vooraf mosterdsoep, die naar mijn idee huisgemaakt is. Als hoofdgerecht had ik een steak met daarbij aardappels uit de oven, warme groenten en salade. Als je wilde kon je bijbestellen. Vooral de steak was heel erg lekker en ook aardappels uit de oven ben ik gek op. Als toetje had ik dan nog 3 soorten ijs. Tot slot nog een kopje verse muntthee. Al met al een zeer geslaagd etentje. Ik verwacht dan ook zeker nog eens terug te komen.
Petermarianne .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Op zondag heerlijk met ons gezin vertoefd bij Herberg Tio. Vriendelijke bediening, sfeervolle ambiance en flexibele keuken; voor onze zoon konden we nog een gerecht van de lunchkaart bestellen, terwijl we zelf wat van de tapas en hoofdgerechten kaart kozen. Vooral de tapenade en de salade waren heerlijk. Volgende keer komen we wat eerder zodat de kinderen nog van de kegelbaan in de naastgelegen zaal kunnen genieten.
Hennie J.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Vorige week hier met een vriend gegeten ter ere van zijn verjaardag met een Grouponvoucher. We hebben een geweldige avond gehad. Vriendelijke en attente bediening. Eerste ronde koude tapas, daarna warme. Heerlijke hapjes met o.a serranoham, garnalenkroketjes, echte gebakken chorizoworstjes, gegrilde milde pepers en natuurlijk patatas bravas met aioli. Het was geen probleem om de sangria te vervangen door rode wijn en dat waren geen kinderachtige glazen. Leuk dat het toetje geserveerd werd met een 'sterretjeskaars' voor de jarige. Van ons krijgt Herberg Tío een verdiende 9. Zeker een restaurant om nog eens terug te komen.
Hvandenborn .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Vries is misschien niet zo bekend, maar het is een aardig brinkdorp in Drenthe. Tio Herberg kijkt mooi uit op die brink en kerk. Een rustige plek met ruimte. Een paar maanden geleden had ik hier al met een paar collega's genoten van de paella. Dus toen ik een plek zocht om met ons gezin ons huwelijksjubileum te vieren was de keus snel gemaakt.
We zijn niet teleurgesteld. Het was gezellig met een attente bediening en een enthousiaste kok. Op de kaart was er voor iedereen wat, en zo konden we ook nog wat 'uitwisselen'. Tomaten-paprikasoep met geitenkaas, erg verrassend. Gamba's om even rustig bij stil te staan en van te genieten. Ook het tapas menu beviel uitstekend. Je zult altijd hebben dat de ene of de andere beter valt of bevalt, maar de kok heeft zich zeker de eerdere hier geuite kritiek aangetrokken en er een lekkere variatie van gemaakt. De calamares waren opvallen mals. Tio Herberg overweegt om het tapas menu wat flexibeler te maken en dat lijkt ons een goede zet.
Onze complimenten voor keuken en bediening, het feit dat twee van onze kinderen zelf ruime horeca ervaring hebben zet die complimenten nog wat kracht bij. De porties waren ruim voldoende en de prijs is alleszins redelijk, een prima prijs/kwaliteitsverhouding.
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
tsja, wat jammer nou, na de aankoop van een groupon op basis van de vele lovende recensies over deze spaanse keuken met tongstrelende culinaire creatieve hoogstandjes, zowel koude, als warme kleine hapjes-originele authentieke tapas..
erg weinig tot niks van dat alles dus, zoals na een fraaie fijne boswandeling en een wel lekkere sangria vooraf op het terras zou blijken, de herberg was in andere handen overgegaan, en echt geen spaanse keuken meer, helaas..
de hapjes waren danook wat vlak, doorsnee, standaard, verre van verrassend, en vooral zowel kwalitatief, als kwantitatief waren de vegetarische zgn. tapas echt minder, enkele vage gelijksmakende zgn. verschillende frituursels, terwijl we tevoren keurig hadden vermeld , dat een van ons beiden geen vis en vlees eet.. waarom bv. geen lekker spaans gekruid omeletje (tortilla), neen, overwegend overbekende vis en vleesrijke hapjes voor 2 stevige eters.. niet onsmakelijk, maar bitter weinig met typische spaanse tapas te maken hebbend.. enfin, jammer dan..
service, bediening, sfeer en aankleding overigens verders gewoon goed, beter en heerlijke huiswijn voor gunstige prijs..
dus wel bedankt en wie weet tot ziens..
M. V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
We waren met zijn tweeen, we hebben gebruik gemaakt van een Groupon, 10 tapas hapjes voor twee personen. De bediening vertelde dat het het soort hapjes per keer verschilde, dus we lieten ons verrassen.. het smaakte erg lekker! Goed op smaak en prima porties voor de gemiddelde eter.
De ambiance en meubelen waren iets wat ouderwets qua uiterlijk, maar wel allemaal erg netjes en schoon.
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam! Ze kwamen op gepaste momenten langs om te vragen of alles in orde was.

Conclusie: goede locatie, voldoende parkeergelegenheid, vlotte service en lekker eten!
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Herberg Tio is niet meer de Herberg Tio van het begin van zijn reviewhistorie hier op Iens. Ergens in voorjaar of zomer 2013 (en dus na mijn tweede positieve recensie) is het restaurant van uitbater veranderd en daarmee zowel de menukaart als de keukenbezetting.

Toen Herberg Tio najaar 2012 begon was het een authentiek Spaans restaurant. Als gast had je de keuze uit Spaanse streekgerechten zoals stoofschotels en paella’s en uit een enorm rijk aanbod van tapas. Je kon vrij kiezen uit meerde pagina’s met Spaanse hapjes, warm en koud, vlees en vis, vegetarisch. Onder de nieuwe leiding is dit ingrijpend veranderd. Het tapasaanbod is beperkt tot een niet nader gespecificeerd "Tapas de luxe" menu wat bij twee personen een achttal bordjes met voornamelijk koude en weinig kookintensieve tapas oplevert zoals olijven, serranoham en kaas. Enkele bordjes hadden een warme inhoud zoals gegrilde kip en een kaaspasteitje, best lekker maar niet het niveau van de tapas van voor de personele wisseling in de keuken. Gerechten waar onze kinderen zich op verheugden zoals de sprotjes, de Spaanse gehakballetjes, de Spaanse bloedworst en de gestoofde konijnenbout kwamen niet ter tafel en zijn ook niet meer te kiezen. De keuken bepaalt welke tapas u krijgt en helaas lijkt veel daarvan zo van de groothandel te komen. Best lekker maar niet authentiek en niet de kwaliteit die je van een echt restaurant mag verwachten. Overigens is het tapasmenu met 22,50 Euro inclusief een glas Sangria aantrekkelijk geprijsd en (dat moet gezegd) ook al snel goedkoper dan de vorige versie waarbij u zelf mocht kiezen en per gerecht betaalde.

Ook buiten de Tapas is het Spaanse karakter van Herberg Tio flink verminderd. Stoofschotels en paella’s ontbreken op de vaste kaart, maar stonden gelukkig nog wel op het maandmenu. Beide best lekker en in voldoende hoeveelheid. Bij de nagerechten zijn Spaanse heerlijkheden als Leche Frita en Churros vervangen door brownies, sorbets en ijs, slechts de Crema Catalana herinnert nog aan wat hier tot voor kort culinair mogelijk was.

Behalve dat er dingen verdwenen zijn, serveert Herberg Tio zeker ook nieuwe gerechten die eerst niet binnen het Spaanse concept pasten. U kunt nu kiezen uit een aantal pasta’s (Bolognese of Vegetariana), een hamburger, schnitzel met jagersaus, sliptongetjes gebakken in roomboter. Omdat we kwamen voor Spaanse verwennerij hebben we deze nieuwe gerechten niet geprobeerd. Wat we wel aten was overwegend smakelijk en goed verzorgd en dit geldt vooral voor de voorgerechten en minder voor de hoofdgerechten.

Nieuwe bezoekers van Herberg Tio zullen er ongetwijfeld lekker eten voor een redelijk bedrag en op een mooie locatie (zeker wanneer u buiten op het terras kunt zitten). Wie eerder al kennis maakte met het restaurant en vooral de authentieke Spaanse keuken waardeerde moet de herinneringen daaraan wel thuislaten voordat men de herberg betreedt.
Marjolijn B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Gisteren hier gegeten met buren. We hadden een Grouponbon. De Tapas was heerlijk, ruim voldoende en alles zeer goed van smaak. Wat wij erg prettig vonden dat het per gerecht op een bordje voor 2 personen lag en niet voor 4 personen, dus alles dubbel en je hoefde niet over de hele tafel te rekken om iets te pakken. Het glas Sangria (ook inclusief) was heerlijk en het was geen zielig klein glaasje. De bediening was erg vriendelijk en attent. De inrichting van het restaurant is warm en gezellig en alles is keurig schoon. Al met al hebben wij hier heerlijk gegeten en komen hier zeker nog eens terug, ondanks dat het wel eindje rijden is. Kortom, echt een aanrader !
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Zakelijk kom ik in veel hotels en dit hotel was een verademing. Het is rustig gelegen en wat direct opvalt is de kleinschalige persoonlijke benadering. De restaurantkaart is verrassend en voor ieder wat wils. Het eten is lekker en ruim voldoende. De kamer is prima en schoon en het ontbijt voldoende. Hotel is zeker een aanrader en ik kom zeker nog een keer terug.
Chartreuse .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Met zoon en schoondochter (helemaal uit Zwijndrecht) met Groupon bon gegeten. 10 heerlijke tapas. Ruim voldoende ! lekkere sangria erbij (incl). Helemaal top! een aanrader!
Etencontroleur .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Het restaurant is van eigenaar veranderd.
De menu lijst is nu ook veranderd. Spaghetti en o.a een hamburger staat nu op de lijst. We kwamen voor de tapas wat toch bij een spaans restaurant hoort. Gelukkig kon je nog bij de borrelhapjes wat tapas bestellen.
Jammer ,we hadden hier eerder gegeten en toen stond nog allerlei tapas op de menulijst en dit was zeker toen een aanrader.
Nu is het maar afvragen of we weer komen.
Stefanie S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
We hebben vandaag in dit restaurant tapas gegeten We hadden een bon van Groupon. Tot onze spijt kregen we geen menukaart. Dit hadden we wel bij andere restaurants die tapas aanboden.De stokbrood was wel erg lekker .De teleurstelling was groot toen we maar 5 tapas per persoon aangeboden kregen ip.v.10 wat op de Grouponsite stond vermeldt. Ik heb ze opgebeld en toen deed ze net of ik het niet goed heb gelezen. Later zeide ze dat ze nog het een en andere gingen aanpassen. Ik vond het een erg vreemd verhaal. Ook niet netjes om te zeggen dat je 10 tapas krijgt terwijl we maar 5 hadden gekregen. We komen hier dan ook niet meer terug
Jkl .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Vandaag hier gaan eten voor het diner, naar aanleiding van de goede recensie op Iens. Maar beginnen met het grote minpunt: de inrichting is ronduit verouderd en donker. Het sanitair is weer prima en een leuk extraatje is de klassieke kegelbaan. Maar daarbuiten kan het een goede schilderbeurt gebruiken.

Dit alles wordt ruim goed gemaakt door het eten. Vergeef me dat ik niet alle Spaanse namen weet, maar we hebben een verzameling tapa's laten komen. Heerlijk de tafel vol zetten en gezellig samen delen. Heerlijke Catalaanse worst, chorizo, prachtige vleeswaren met salade. Uitstekende calamares (niet taai zoals je nog wel eens meemaakt). Ook de verse sardines en de kleine gefrituurde visjes zijn erg lekker. Hierbij een fles witte wijn van prima kwaliteit, en ook de huislijk rosé is lekker. Alleen de kroketjes met parmaham en de gegrilde groenten vielen ons wat tegen.

De nagerechten zijn ook keurig verzorgd. Een kaasplankje na is wellicht niet echt Spaans, maar werd op verzoek samengesteld. De crème brulee is ook goed.

De bedienende dame was Poolse, maar spreekt prima Nederlands en doet haar best. Ze komt wellicht zo nu en dan wat onzeker over. Het duurt echter wel wat lang voordat bepaalde zaken uit de keuken doorkomen, terwijl er maar 3 tafeltjes bezet waren. Dat baart wat zorgen voor als het druk is.

We moesten verzoeken om de fles wijn en de fles bronwater toch ook maar op de rekening te zetten. De schade bedroeg toen ongeveer 37,50 pp, incl.wijn en 3-4 tapa's pp en nagerecht. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Helaas wonen we niet in de buurt, anders zouden we zeker terug komen.
Brecht K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2013
Tweede paasdag, gezellige en heerlijke brunch gehad! De autentieke Spaanse tapas waren erg lekker. De kegelbaan was voor onze 6jarige een succes. Bediening was zeer vriendelijk en alert. Een echte aanrader!