Herberg Sint Brigida

- Lunch vanaf 12:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Sfeervol knus huiskamer-restaurant had nog precies een tafeltje voor 2 in de kerstvakantie. Prettige bediening. We werden rap verwelkomd met een heerlijk bokbiertje. Verder was er wild buiten de kaart om. Wij hadden onze keuze snel gemaakt; 2x haas besteld! Het was bijzonder smakelijk, mooie klassieke saus bij de haas, t was beslist niet droog. We kregen een flinke portie met gegratineerde aardappel.
Pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Schuilen voor onweer en slagregens, deed mij hier naar binnen vluchten tijdens een wandeltocht. De vlaai was weliswaar zelfgemaakt, maar dat is niet altijd een garantie voor kwaliteit. Het was een flinterdunne en zure pruimentaart, volgens de eigenaresse eentje die goed voor de lijn was. Waarschijnlijk wel ja, want je kon er bijna doorheen kijken, maar ik heb mijn vlaai liever wat Bourgondischer. De koffie was ook niet erg lekker. Er was verder niemand en dat hartje zomer. Ik vond het zo ongezellig, dat ik maar snel de regen weer ben in gegaan, maar ik vermoed dat het ´s avonds hier wel gezellig is, als het vol is met gasten die in het hotel verblijven.
Jammer dat op het moment geen gasten waren, komt waarschijnlijk door de slagregens.
Inderdaad komen er veel gasten, maar niet alleen 's avonds, we zijn een echte plek waar veel lokale mensen komen , maar ook mensen zoals u uit de Randstad . Onze Herberg is een echte pleisterplaats.
Jammer dat u de Pruimenvlaai niet lekker vond, deze echte Limburgse vlaai hoort een beetje zuur te zijn en heeft een dunne bodem. Soms zijn de pruimen, een seizoen- product, een beetje zuur ( zuurpruimen) dan doen we er wat suiker op. De volgende keer bij ons, dan probeer de VICTORIAVLAAI, een vlaai rijkelijk belegd.

Reactie van proever:

Er was geen andere keus dan de pruimenvlaai. Men verwachtte misschien niet veel klandizie. Meer keuze vindt men wel bij de banketbakker aan de overkant van de straat.
Brutogusto .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Mijn vriendin en ik zijn hier op een zaterdagavond met vrienden wezen eten. Het keuzemenu viel bijzonder in de smaak. Heerlijke aspergesoep vooraf en een runderstoofpotje als hoofdgerecht. Het rundvlees was mals en subtiel gekruid. Het nagerecht was een millefeuille met aardbeien en vanille ijs. Hoewel niet gepast bij het hoofdgerecht, hebben wij toch een fles van de Noorbeekse Pinot Gris besteld. Zeker de moeite waard. De bediening was correct, maar 'aanwezig'; daar moet je van houden. De entourage is inderdaad die van een gezellige huiskamer. Het was op zaterdag helemaal vol en de akoestiek maakte dat we elkaar niet zo gemakkelijk konden verstaan.
Jules M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
In Brigida staat gewoon een goede kok. Af en toe wanneer we in Limburg zijn eten we daar en het is altijd goed. Deze keer een heerlijke gebakken forel en voor mijn tafelgenote een salade geitenkaas. Smaakte beide prima. Wijn ook in orde. Wilde daar graag een glas water bij, maar er werd een flesje water gebracht. Natuurlijk kassa voor het restaurant, maar wel m.i. een verkeerde mentaliteit. Wanneer je gewoon een glas water bij je wijn wil, dan moet dat service zijn. 9 van de 10 restaurants doen dit. Gemiste kans en in dit geval dan maar gemiste fooi.
Kvanhoof .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
De biologische zalm was prima, maar het wild stoofpotje was rampzalig. De smaak was nog wel OK, maar de stukken wild waren of te droog of te hard. Als mijn konijn of haas zo mislukt zou zijn,gooide ik het weg en ging bij de snackbar frikandellen halen voor mijn gasten.
Leopoldus55 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Al meerdere malen met "Hollandse" vrienden hier gelunched. Altijd even vriendelijk , lekkere lunch (de uiensoep is een echte aanrader!). Reviewers die schrijven dat de inrichting oubollig is , missen overduidelijk het punt. Je bent in de huiskamer met vrienden.
Johan_J .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Leuk terras voor aperatief na wandeltocht. Daarna heerlijk gegeten in authentieke Limburgse sfeer. Verse producten uit de regio, pure smaak met goed glas wijn en bier! Prijs kwaliteit is goed. Ook overnacht met heerlijk ontbijt. Alles in balans!
Mais .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
Na een biertje op het gezellige terras zijn wij binnen gaan eten. Een wat oudbollige inrichting maar past wel bij het limburgse. De kaart en de recenties waren goed dus onze verwachtingen waren hooggespannen. Op de mosterdsoep na vonden wij het eten ronduit tegenvallen! Mijn partner had de eend en ik het kippetje. De beloofde dikke frieten bleven uit.....we kregen een aardappeloverschotel ( de aardappels waren niet geheel gaar). De eend en de kip waren echt helemaal niets bijzonders. En dat voor respectievelijk 20 en 25€. Voor zulke bedragen verwacht ik echt dat er meer werk van het gerecht wordt gemaakt. Verder werd er niet gevraagd of wij wijn of iets anders, bij ons eten wilden daar moesten we zelf om vragen...... Wij zijn echt teleurgesteld want voor de 90€ die wij uiteindelijk moesten afrekenen hebben we elders veel beter gegeten. Misschien moet de kok zich meer met de keuken bemoeien en niet met de mensen die buiten langs lopen.
Gast-rique .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Gedurende ons verblijf in de herberg hebben we meerdere malen gedineerd in het restaurant. Geen hoogdravend repertoire maar allemaal wel erg vakkundig bereid en mooi gepresenteerd. Wat wat mij betreft onder meer tot aanbeveling strekt is het feit dat de hoofdgerechten hier vergezeld gaan van een warm groentegarnituur. Wat ik ook erg aardig vond is dat de tomatensoep gepresenteerd werd in een terrine. En nog lekkere soep ook!
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Wat een leuk dorpsrestaurant met een heerlijk terras. Ik nam de salade St Brigida, een salade met een mix van allerlei lekkere ingrediënten en bijgerechtjes. Met een glaasje wijn en vers donker streekbrood een echte aanrader voor een lekkere korte lunch.
Moniens .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Met goede vrienden gegeten bij Brigida, een vaste waarde in mijn culinaire leven. We begonnen met een koel glaasje wijn onder de dikke boom op het terras. Daarna schoven we langzaam op naar de knusse huiskamer waar je je als thuis voelt. Heerlijk zo'n pretentieloze doch gezellige inrichting van jaren geleden, toen het conceptdenken nog niet tot de horeca was doorgedrongen. Vooral houden zo! Het eten was zoals altijd tongstrelend. De juiste combinaties en alles perfect gegaard. Dus smulden we van een sappig Frans kippetje en van een botermalse zonnevis. Dit alles gemoedelijk en met oprechte aandacht geserveerd! Mijn vrienden waren verrukt en we hadden een bijzondere avond. Dat kok Frans nog lang mag blijven koken . . .
Kimberleyintveen .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Maandag 23/06 met m'n vriend hier gegeten. Ik had dit restaurant op Iens gevonden en aan de hand van de goede beoordelingen daar heen gereden. Als voorgerecht allebei de mosterdsoep genomen. Ik had nog nooit een mosterdsoep op, maar vond hem heerlijk. M'n vriend heeft het vaker gegeten en hij vond dit 'de lekkerste mosterdsoep die hij ooit gegeten heeft'. Als hoofdgerecht had ik de entrecôte. Helaas mistte de beloofde dikke frieten, maar het was heerlijk en een perfect portie. Mijn vriend had de St. Pierre filet met gamba's. Hij vond het heerlijk. Ik ben niet zo'n visliefhebber, maar wilde dit prachtige witvisje toch even proeven en zelfs ik vond hem heerlijk. Als nagerecht had ik de aardbeien met bladerdeeg. Verse, grote aardbeien tussen 2 'boterhammen' van bladerdeeg met een vanillesausje. In 1 woord: perfect! Jammer dat ik er in een los bakje 1 bolletje aardbei ijs bij kreeg. Alleen de aardbeien met bladerdeeg zelf waren heerlijk genoeg en hebben niet nog een extra ijsbolletje nodig. M'n vriend nam de vanille ijs met warme bramen. Ook dit was heerlijk. Nog een dubbele espresso en een verse muntthee na. De serveerster twijfelde of ze verse munt hadden, maar tot haar grote verbazing hadden ze dit liggen. Niks is te gek voor dit restaurant.

De bediening is precies zoals ik het, het liefst heb. Niet overdreven aardig, geen overdreven opgemaakt model, geen kakmadam. Maar gewoon eerlijk, lief en klantvriendelijk. Ze waren eigenlijk gesloten maar er kwamen nog klanten en ook zij kregen nog een lekker bordje.

Het decor is niks vergeleken met het eten. Het is een herberg, dus geen modern restaurant op de dorpsstraat. Maar je moet bij dit restaurant zeker geen vooroordelen trekken aan de locatie of inrichting.

Mijn vriend en ik zijn ontzettend blij dat we deze keuze hebben gemaakt en voor dit restaurant hebben gekozen. Want op hun kaart staat: 'zo ver weg en toch zo dichtbij.' En zo is het maar net! Heerlijk!
Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Ik kan hier nu wel een heel verhaal gaan schrijven maar laat ik het kort houden.
Heerlijk eerlijk eten! Klassiek zonder veel poespas, een ware smaak sensatie!
En de sausen...van sterren niveau!
Een kleine opmerking, het peper en zout potje op de tafel zijn volledig overbodig. Alles perfect op smaak!
Dat alles in een knusse Herberg met gezellige bediening.
Een ware aanrader!

We waren er met z'n vieren en aten;
Voorgerecht:
4x heerlijk krokante Ris de veau op een zachte selderij puree met een heerlijk sausje.
Hoofdgerechten
1x Reerug
1x Hazerug
1x Fazant
1x Patrijs met bloedworst
Alles op heerlijke bedjes groeten, paddestoelen etc.etc. En weer die heerlijke sauzen.
Separaat heerlijke zachte romige aardappel gratin.

Als Michelin sterren kan uitdelen voor sauzen dan heeft Herberg Brigida er 3!
De toetjes:
1x Crème brûlée
1x kersen parfait
1x mooie dame Blanche
1x 1000 blaadjes ofwel 3 Mille-feuilles gevuld met Crème patissière en fruit

Brigitte en Frans, bedankt voor de heerlijke avond.
Hautbages .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Zonder meer de beste keuken van Noorbeek, de eigenaar staat achter de pannen. Een drie-gangen menu van rond de twintig euro (een herberg moet ook inzetten op de 'hotelgasten') en een kleine kaart met zeer smaakvolle gerechten.
Huisgemaakte paté met o.a. gelei van kweepeer (15 euro), lichtgepaneerde gefrituurde scampi's (15 euro) Hollandse haas (25 euro) en patrijs (32 euro) met een fantastische huisgemaakte saus (waar vinden we dat nog). Wijnen per glas voor nog geen 4 euro.
De sfeer is gemoedelijk en de eigenaresse met een jonge dame als assistente hebben er zin in!
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
Bij deze herberg kun je bijzonder lekker eten, niet zomaar een herberg! En op maandag open, dat was voor ons ook prettig. We kozen de eendeborst als hoofdgerecht en dat was een goede beslissing. Zeer smaakvol, goed vlees en heel goed klaargemaakt. Als dessert roomijs met aardbeien, ook smullen. De service is uitstekend, zeer vriendelijk. En het decor past helemaal bij een herberg. En qua niveau van het eten bovengemiddeld, een uitstekende chef-kok!
6101 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Wauw, wat een geweldig restaurant! Zelden zo'n vriendelijke bediening meegemaakt! De soep vooraf werd opgediend in een soepterrine op een rechaud, opscheppen naar hartelust. Leuk en lekker! De sfeer was gemoedelijk en de inrichting is alsof je in de huiskamer van je lievelingsoma zit, je voelt je thuis! Het menu staat op een schoolbord, maar daarnaast zijn er ook nog specials. Niet voor de moeilijke eter ivm de beperkte keuze, maar wij hebben genoten!
Hendrikdr J.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Een plek waar we graag komen. Vakman in de keuken, erg vriendelijke bediening en aangename prijzen. Wat wil je nog meer. Zeker in het weekend is reserveren belangrijk maar dan eet je ook erg lekker. Wij aten tijdens ons bezoek aan deze Limburgse huiskamer een voortreffelijke zondagse soep, heerlijk lamsvlees met verse groentjes en aardappel gratin met als afsluiter heerlijk ijs met aardbeien Romanoff. We dronken er een lekker glas Lentebok bij en namen intens gelukkig afscheid van deze gezellige herberg in het mooie Noorbeek.